Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Karin1989: tips en advies reis west-usa
- Karin1989
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis Karin1989: tips en advies reis west-usa
Hallo,
Mijn vriend en ik willen in juni 2015 een reis maken door west amerika. Onze planning ziet er als volgt uit:
Dag 1: Amsterdam - San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Fransisco (camper ophalen) - Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite - Sequoia
Dag 8: Sequoia
Dag 9: Sequoia - Death Valley
Dag 10: Death Valley
Dag 11: Death Valley - Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon - Zion
Dag 17: Zion
Dag 18: Zion
Dag 19: Zion
Dag 20: Zion - Bryce
Dag 21: Bryce
Dag 22: Bryce - Salt Lake City
Dag 23: Salt Lake City - Yellowstone
Dag 24: Yellowstone
Dag 25: Yellowstone
Dag 26: Yellowstone
Dag 27: Yellowstone - Grand Teton
Dag 28: Grand Teton - Salt Lake City
Dag 29: Salt Lake City - Amsterdam
Het is nog een globale planning, we hebben in een aantal parken wat meer dagen gepland zodat er nog het een en ander verschoven kan worden. Ook vinden we het prettig om af en toe een dag wat rustiger aan te doen omdat we we toch bijna een maand aan het reizen zijn. Wat denken jullie over deze route? Zijn er plekken die we zeker moeten bezoeken maar er niet tussen staan? Zijn er misschien parken die zo veel op elkaar lijken dat we er wat kunnen schrappen?
Alvast bedankt!
Mijn vriend en ik willen in juni 2015 een reis maken door west amerika. Onze planning ziet er als volgt uit:
Dag 4: San Fransisco (camper ophalen) - Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite - Sequoia
Dag 8: Sequoia
Dag 9: Sequoia - Death Valley
Dag 10: Death Valley
Dag 11: Death Valley - Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon - Zion
Dag 19: Zion
Dag 20: Zion - Bryce
Dag 21: Bryce
Dag 22: Bryce - Salt Lake City
Dag 23: Salt Lake City - Yellowstone
Dag 24: Yellowstone
Dag 27: Yellowstone - Grand Teton
Dag 28: Grand Teton - Salt Lake City
Het is nog een globale planning, we hebben in een aantal parken wat meer dagen gepland zodat er nog het een en ander verschoven kan worden. Ook vinden we het prettig om af en toe een dag wat rustiger aan te doen omdat we we toch bijna een maand aan het reizen zijn. Wat denken jullie over deze route? Zijn er plekken die we zeker moeten bezoeken maar er niet tussen staan? Zijn er misschien parken die zo veel op elkaar lijken dat we er wat kunnen schrappen?
Alvast bedankt!
Re: Tips en advies reis west-usa
Hoi Karin,
Je reis ziet er goed uit en je neemt veel tijd voor de parken , top!. Grand Canyon lijkt me iets aan de lange kant, Misschien dat je hier of bij Zion een dagje kan schrappen en Page (antelope Canyon, Horseshoe bend) meepakt. Als je er zo dichtbij ben mag je dit eigelijk niet missen.
Je reis ziet er goed uit en je neemt veel tijd voor de parken , top!. Grand Canyon lijkt me iets aan de lange kant, Misschien dat je hier of bij Zion een dagje kan schrappen en Page (antelope Canyon, Horseshoe bend) meepakt. Als je er zo dichtbij ben mag je dit eigelijk niet missen.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je neemt iig lekker de tijd, ben je al eens in dit gebied geweest?
Zoek even goed uit of je als jullie gaan nog met de camper door death valley mag, want ergens vanaf midden juni mag dag volgens mij niet meer.
Verder zou ik persoonlijk eerst naar Sequoia gaan, dan naar Yosemite (dat scheelt qua rit niet zo heel veel) en dan via de Tioga pass richting Death Valley. Dan zou ik wel een overnachting in Mammoth Lakes ertussen dien. Die dag kun je makkelijk van Zion halen.
Je neemt nu erg veel tijd voor Zion en ook voor de Grand Canyon en Bryce.
Ik vind het allemaal prachtparken, maar ze doen voor mij onder voor Yellowstone en de Grand Tetons. Ik zou je aanraden een dag meer Yellowstone te doen, al kun je in 3 volle dagen heel veel zien. Maar neem iig zeker een volle dag extra voor de Grand Tetons. En inderdaad tussen de grand canyon en zion een overnachting in Page plannen. Je hebt ruimte zat om deze ertussen te plannen.
Zoek even goed uit of je als jullie gaan nog met de camper door death valley mag, want ergens vanaf midden juni mag dag volgens mij niet meer.
Verder zou ik persoonlijk eerst naar Sequoia gaan, dan naar Yosemite (dat scheelt qua rit niet zo heel veel) en dan via de Tioga pass richting Death Valley. Dan zou ik wel een overnachting in Mammoth Lakes ertussen dien. Die dag kun je makkelijk van Zion halen.
Je neemt nu erg veel tijd voor Zion en ook voor de Grand Canyon en Bryce.
Ik vind het allemaal prachtparken, maar ze doen voor mij onder voor Yellowstone en de Grand Tetons. Ik zou je aanraden een dag meer Yellowstone te doen, al kun je in 3 volle dagen heel veel zien. Maar neem iig zeker een volle dag extra voor de Grand Tetons. En inderdaad tussen de grand canyon en zion een overnachting in Page plannen. Je hebt ruimte zat om deze ertussen te plannen.
- Karin1989
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie reacties!
We gaan in ieder geval een dagje Grand Canyon schrappen en willen inderdaad graag de richting van Page op, goede tip! Tioga pass ziet er ook prachtig uit, gaan we zeker doen!
Ik ben eerder in Yellowstone geweest, toen gecombineerd met Glacier, Waterton, Banff en Jasper N.P. Daarna kriebelde het altijd om weer eens terug te gaan..
Is 2 volle dagen Yosemite misschien ook wat aan de lange kant?
We gaan in ieder geval een dagje Grand Canyon schrappen en willen inderdaad graag de richting van Page op, goede tip! Tioga pass ziet er ook prachtig uit, gaan we zeker doen!
Ik ben eerder in Yellowstone geweest, toen gecombineerd met Glacier, Waterton, Banff en Jasper N.P. Daarna kriebelde het altijd om weer eens terug te gaan..
Is 2 volle dagen Yosemite misschien ook wat aan de lange kant?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee hoor, eerder te kort!Karin1989 schreef: Is 2 volle dagen Yosemite misschien ook wat aan de lange kant?

Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Misschien ook nog naar Monument Valley?Karin1989 schreef:Bedankt voor jullie reacties!
We gaan in ieder geval een dagje Grand Canyon schrappen en willen inderdaad graag de richting van Page op, goede tip!
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Karin1989
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Karin1989: tips en advies reis west-usa
Naar aanleiding van bovenstaande reacties hebben we onze reis wat aangepast, deze ziet er nu uit als volgt:
Dag 4: San Fransisco (camper ophalen) - Sequoia
Dag 5: Sequoia
Dag 6: Sequoia - Yosemite
Dag 7: Yosemite
Dag 8: Yosemite
Dag 9: Yosemite - Lone Pine (via Tioga Pass)
Dag 10: Lone Pine - Las Vegas (door Death Valley)
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon - Page
Dag 15: Page
Dag 16: Page - Zion
Dag 19: Zion - Bryce Canyon
Dag 20: Bryce
Dag 21: Bryce - Provo (overnachting bij Utah Lake)
Dag 22: Provo - Grand Teton
Dag 23: Grand Teton
Dag 24: Grand Teton - Yellowstone
Dag 27: Yellowstone
Dag 28: Yellowstone - Salt Lake City
Nog tips hierover?
Alvast bedankt!
Groetjes Karin
Dag 4: San Fransisco (camper ophalen) - Sequoia
Dag 5: Sequoia
Dag 6: Sequoia - Yosemite
Dag 7: Yosemite
Dag 8: Yosemite
Dag 9: Yosemite - Lone Pine (via Tioga Pass)
Dag 10: Lone Pine - Las Vegas (door Death Valley)
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon - Page
Dag 15: Page
Dag 16: Page - Zion
Dag 19: Zion - Bryce Canyon
Dag 20: Bryce
Dag 21: Bryce - Provo (overnachting bij Utah Lake)
Dag 22: Provo - Grand Teton
Dag 23: Grand Teton
Dag 24: Grand Teton - Yellowstone
Dag 27: Yellowstone
Dag 28: Yellowstone - Salt Lake City
Nog tips hierover?
Alvast bedankt!
Groetjes Karin
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heel mooi! Ik vraag me wel af of je de camper op kunt halen en dan al naar Sequoia kunt rijden dezelfde dag. Misschien daar een extra dag voor uitrekken - je kunt dan ook nog naar Kings Canyon (zie daarvoor ons 2013-verslag), en een dag minder in Zion of Bryce? Voor een mooie route zou je ook de tweede nacht Bryce kunnen schrappen en een nacht in Capitol Reef kunnen staan.
Marianne
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik weet niet precies hoe het zit met een camper in juni en Death Valley. Mag je hier dan nog door?
Verder zou ik de volle dag Bryce laten vallen en een extra nacht in Sequoia doen.
Zoals Marianne al schreef, met het ophalen van de camper en de rit naar Sequoia zou het goed mogelijk zijn dat je hier pas in de avond aankomt. Er blijft dan maar 1 dag voor beide parken te bezoeken.
Groetjes,
Ingrid
Verder zou ik de volle dag Bryce laten vallen en een extra nacht in Sequoia doen.
Zoals Marianne al schreef, met het ophalen van de camper en de rit naar Sequoia zou het goed mogelijk zijn dat je hier pas in de avond aankomt. Er blijft dan maar 1 dag voor beide parken te bezoeken.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- Karin1989
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reacties!
We gaan kijken of het inderdaad handiger is om de reis naar Sequoia ruimer in te plannen.
Met een camper door Death Valley wordt inderdaad afgeraden, gaat er misschien een bus door het park? Kan dit niet terugvinden op de website..
We gaan kijken of het inderdaad handiger is om de reis naar Sequoia ruimer in te plannen.
Met een camper door Death Valley wordt inderdaad afgeraden, gaat er misschien een bus door het park? Kan dit niet terugvinden op de website..
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, er rijden geen bussen in het park. Mocht je niet door DV willen of mogen rijden (het verschilt per verhuurder) dan is de route boven DV langs aan te raden. Je komt dan niet in Lone Pine. Je zou dan bij Mono Lake of in Mammoth Lakes of June Lake kunnen kamperen en vandaar in 1 dag naar LV rijden.
Marianne
Marianne
- Karin1989
- Amerika-ontdekker
Zo, de tickets zijn geboekt! Eind mei vertrekken we naar Amerika.
Graag wilde ik nog naar jullie ervaring vragen over Kings Canyon/Sequoia. Is het misschien een beter idee om vanuit SF direct naar Yosemite te gaan en Kings Canyon over te slaan? Ik heb op meerdere sites gelezen dat de bomen die in KC/Sequoia staan ook in Yosemite te bewonderen zijn. Dan zouden we langer in Yosemite en Mammoth Lakes kunnen blijven. Of mis je dan toch echt te veel?
Graag wilde ik nog naar jullie ervaring vragen over Kings Canyon/Sequoia. Is het misschien een beter idee om vanuit SF direct naar Yosemite te gaan en Kings Canyon over te slaan? Ik heb op meerdere sites gelezen dat de bomen die in KC/Sequoia staan ook in Yosemite te bewonderen zijn. Dan zouden we langer in Yosemite en Mammoth Lakes kunnen blijven. Of mis je dan toch echt te veel?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Eind mei is het niet zeker dat de Tioga Pass open is. Als dat wel zo is, zou ik die zeker nemen.
Ik weet niet hoe groot jullie camper is, maar houd er rekening mee dat je in Seki niet overal kunt komen: http://www.nps.gov/seki/planyourvisit/v ... ctions.htm
Ik heb zo mijn twijfels of je de Generals Highway (198) tussen General Sherman Tree en Three Rivers met een (grotere) camper moet willen rijden. Misschien kan iemand met meer ervaring met het rijden in een camper daar iets zinnigs over zeggen.
Ik weet niet hoe groot jullie camper is, maar houd er rekening mee dat je in Seki niet overal kunt komen: http://www.nps.gov/seki/planyourvisit/v ... ctions.htm
Ik heb zo mijn twijfels of je de Generals Highway (198) tussen General Sherman Tree en Three Rivers met een (grotere) camper moet willen rijden. Misschien kan iemand met meer ervaring met het rijden in een camper daar iets zinnigs over zeggen.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
De mooie bomen in Sequioa/Kings staan ook in Yosemite.
Helaas is dat gedeelte in Yosemite volgend jaar dicht.
http://floridarond2011.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://denver2013.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://twentefan2015.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://denver2013.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://twentefan2015.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Karin1989
- Amerika-ontdekker
We willen inderdaad via de Tioga Pass. Volgens de planning zijn we daar op 3 juni dus hopelijk is de pas open!
De camper is 22 feet, 6,7 meter.
Ik kan op de site van Yosemite niet terug vinden dat er een deel van het park gesloten is, waarom is dat? En welk deel van het park is dat?
De camper is 22 feet, 6,7 meter.
Ik kan op de site van Yosemite niet terug vinden dat er een deel van het park gesloten is, waarom is dat? En welk deel van het park is dat?
Laatst gewijzigd door Karin1989 op 02 nov 2014, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Mariposa Grove is inderdaad dicht (zie http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/mg.htm), maar er zijn nog 2 groves met sequoia's in Yosemite.twentefan schreef:De mooie bomen in Sequioa/Kings staan ook in Yosemite.
De sluiting is al weer een maand opgeschoven, dus misschien heb je er geen last van.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 8435 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnInBC
-