Misschien een beetje off topic , maar toch.
Ik ben in grote lijnen wel akkoord met de commentaren die hierboven werden geschreven , enkel de posts betreffende slechte ligging van de hotels, te weinig tijd etc. als je boekt bij een reisbureau klopt volgens mij toch niet volledig hoor.
Ik weet nu niet hoe het zit in Nederland , maar in België kan je inderdaad vrij drukke voorgemaakte reizen boeken (met inderdaad weinig tijd soms).
Maar je kan toch ook perfect een à la carte vakantie boeken , je beslist samen met de reisagent hoeveel tijd je waar neemt , zij kunnen nog wat tips geven (maar inderdaad , op dit forum zal je heeeel wat meer verschillend advies krijgen).
En qua afstand van de hotels ? Een Belgische reisagent werkt voor reizen naar de USA ook enkel maar met een broker, dus zij kunnen je eender welke ligging geven die je maar wil (ook lodges in de Nationale Parken trouwens).
Vaak hebben zij voor je vluchten en huurwagen ook contracten met bepaalde firma's , waardoor de prijzen goedkoper zijn dan degene die je online vind. (zelfs met de commissie van het kantoor inbegrepen). Niet altijd , maar toch zeer regelmatig
Verder blijf ik toch nog altijd fan van alles zelf uit te zoeken en te regelen , maar als je dit liever zelf niet doet is er heus niks mis met een reisagentschap hoor.