Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

motelkamer gezin 3 kinderen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
bartmarjan
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

motelkamer gezin 3 kinderen

Bericht door bartmarjan »

We zijn een gezin met 3 kinderen (8, 12, 13). Wij zijn volgend jaar van plan om een rondreis door Amerika te maken.
De overnachtingen willen we graag ter plekke regelen. We zoeken dan een voordelige motelkamer. De voorkeur gaat uit naar 1 kamer omdat wij dit gezelliger vinden en het goedkoper is. Voor een overnachting willen we tot zo'n 100 USD (€80) uitgeven. (uitgezonderd de nationale parken)

Omdat de meeste kamers voor 4 personen wordt aangeboden dacht ik om zelf een extra slaapplek te creëren door een luchtbed aan te schaffen. Nu heb ik op het internet gelezen dat dat eigenlijk niet mag.

Heeft iemand ervaring met het overnachten van 5 personen op 1 kamer?
Is het wel verstandig om motels ter plekke te zoeken met dit probleem?
Ik zou het wel jammer vinden want we willen graag de vrijheid houden om ons reisschema ter plekke aan te kunnen passen.

bedankt alvast voor jullie reacties,
Marjan
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: motelkamer gezin 3 kinderen

Bericht door toetjero »

Er zijn een aantal gezinnen van 5 die verschillende keren naar Amerika zijn geweest en met elkaar op 1 hotelkamer sliepen.
Ik noem hier @michelly en @katrienenluc (vergeef me wanneer ik anderen niet noem)
Wanneer je op hun naam zoekt dan zie je hun naam een verwijzing naar hun sites, zij noemen ook altijd het hotel op de route waar zij verbleven en vaak de prijs die zij betaalden. succes.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt ook eens de (google)zoekfunctie op het forum proberen, er is al heel veel over geschreven. Ik vind bijvoorbeeld deze topics:

http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=46833
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=53098
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=54989
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=43347

Er zijn er nog veel meer, maar als je deze eens bekijkt en de links daarin, dan heb je al heel wat informatie denk ik.

Waar heb je op internet gelezen fat een luchtbed erbij niet zou mogen? In Las Vegas mag je niet met meer dan 4 personen op een kamer, maar verder zal het van het motel afhangen.
Ik zou wel van te voren boeken, ik neem aan dat jullie in het hoogseizoen gaan? Zelfs als je dan niet met 5 personen bent zal het lastig worden om iets te vinden. In de parken zul je sowieso moeten boeken, dus dan ligt eigenlijk een groot deel van je route al vast. Als je de route hier voorlegt zul je ook wel horen of het mogelijk en aan te raden is om daarin nog te kunnen schuiven.

Een paar kamers/cabins waar je met meer dan 4 personen kunt slapen:
Tent in Curry Village (Yosemite)
Desert Pearl Inn (Zion)
Grant grove cabins (Kings Canyon).
Wij hebben ook wel in KOA-cabins overnacht, die zijn er ook met 6 bedden.

Marianne
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Wij hebben 4 kinderen en tot nu toe altijd gewoon in 1 kamer geslapen. De oudste gaat op de roll away, de jongste in het campingbedje (dat zal met jullie jongste niet meer passen :lol: ), en de 2 jongens samen in 1 bed.

Mijn ervaring is dat je het beste kan bellen met een hotel en uitlegt wat je nodig hebt. Is meestal geen problem, maar een enkele keer is een hotel zo vastbesloten om een kamer te verkopen dat ze hun gezond verstand niet gebruiken. Zo kreeg ik een keer een great deal aangeboden waarin in we niet voor de kinderen hoefden te betalen. Minpuntje was dat er geen slaapplaats was voor 2 van de 6 personen, geen bed, geen roll away, en geen ruimte op de vloer....tja, toen maar een ander hotel gebeld.

Wij proberen meestal om een suite te regelen en met korting is dat meestal niet duurder dan een normale kamer, en het geeft de kinderen meer ruimte om even de benen te strekken. Moet ik er wel bijzeggen dat we dan meestal binnen zo kort mogelijke tijd ergens moeten zijn en we elke dag dus veel uren rijden. Niet hetzelfde als een normale vakantie. Wij kiezen dan meestal voor een kleine suite, slaapkamer voor de ouders en soms de jongste, en de rest in de woonkamer op de slaapbank en roll aways. Als je echt luxe wilt doen kan je een suite zoeken met 2 slaapkamers maar dat is een flink stuk duurder en een beetje overbodig.
lithola
Amerikafan

Bericht door lithola »

Waar zoeken jullie kamers voor 5? Wij hebben vorig jaar telkens met 5 geslapen in SFO - Yosemite - Bishop - Death Valley - LV - GC - Sedona - Phoenix. Vaak moet je inderdaad gewoon een grotere kamer boeken. Met 100 USD kom je er niet,vrees ik, maar 100- 120 € gemiddeld moet lukken.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Lithola, daar ben ik het niet mee eens. Ons lukt het meestal wel om een kamer onder de $100 te vinden. Alleen in Tallahassee vlak voor kerst hadden we pech en was het flink duurder. Maar op de terugweg hadden we geluk en vonden een kamer in hetzelfde hotel voor rond de $80.

In de buurt van de parken zal het waarschijnlijk duur zijn, maar dat is logisch.
lithola
Amerikafan

Bericht door lithola »

Vinden jullie dan kamers met 5 bedden voor minder dan 100 USD? Of zijn het kamers met 2 x Queen en een luchtbed? Af en toe lukt het ons wel om onder die prijs te geraken, maar als je alle overnachtingen bij elkaar telt en een gemiddelde neemt, dan lukt het ons niet. We hadden wel telkens kamers met genoeg slaapplaats voor 5 en regelmatig ook een aparte slaapkamers voor de kinderen.
Hoe zoeken jullie je kamers of welke hotelketens gebruiken jullie?
LittlePhoenix
Amerika-expert

Lol, nee niet met 5 bedden. Zijn er hotelkamers met 5 bedden? Wij hebben meestal een kamer met 2 Queens of 1 Queen en 1 King, en een roll away. Of een suite met een slaapbank, da's meestal full size of queen. Past prima met de jongens, maar dat zal waarschijnlijk lastiger worden als ze ouder zijn. Ze zijn nu 8 en 4 en slapen thuis eigenlijk ook altijd dicht naast elkaar. Is heel zeldzaam dat ze allebei in hun eigen bed slapen :lol:

Wij besluiten meestal eind van de middag waar we willen stoppen. Vroeger liet ik me gek maken door m'n man, die had dan 's ochtends een plan over hoe ver we moesten rijden en hij zat dan de hele dag te stressen omdat het allemaal langer duurde dan hij gepland had. Tegenwoordig negeer ik hem, hij heeft geleerd om niet zo te pushen, en eind van de middag vraagt hij me hoever het is naar een bepaalde stad, ik geef antwoord, dan kijk ik op de kaart naar een stad die dichterbij is, geef dat als suggestie, wacht een half uurtje terwijl m'n man zit te denken en te rekenen, en dan bel ik naar hotels om te kijken of we een kamer kunnen vinden. Vaak Holliday Inn, maar dat is vooral omdat onze jongste zoon daar gek op is. Toen we van Utah naar Florida verhuisden hadden we in ons eigen stadje geen keus, Holliday Inn of niets, en de rest van de reis vroeg onze zoon elke dag of we alsjeblieft weer naar een H.I. konden gaan. Was een beetje houvast voor hem in een moeilijke tijd.
Maar we gebruiken ook andere ketens. Ik kijk in de Yellow Pages welke hotels er zijn en dan kiezen we een hotel waar m'n man een kaart heeft of waarvan we weten dat ze military discount geven.
bartmarjan
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door bartmarjan »

Als ik dit zo allemaal lees misschien toch handig om van te voren te reserveren. Mijn amerika ervaring is 20 jaar geleden. Toen gewoon ter plekke motels gezocht. Dit is natuurlijk lang geleden en we hadden geen kinderen. Met z'n vieren had ik het wel aangedurfd om ter plaatse naar een overnachting te zoeken maar met 5 is het net iets lastiger, ook omdat we liever niet de hoofdprijs betalen.

Onze route ligt nog niet vast maar Yellowstone/grand teton, Moab en Bryce canyon zitten zeker in het programma.

hebben jullie nog tips voor overnachtingsmogelijkheden voor 5 personen in deze parken?

gr.Marjan
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik las het boven al, met een luchtbedje gaat prima. Dat is ook onze ervaring. Gewoon kamers boeken met twee "double beds" en de kids (evt. om beurten) op het luchtbedje. Daar sliepen ze beter op dan op zo'n rolloway. (als die al beschikbaar was) In de VS koop je bij de supermarkt een goedkoop slaapzakje, extra kussen is altijd wel aanwezig en je bent klaar. Buiten Las Vegas, bij het inchecken nooit een probleem geweest en nooit hoeven bijbetalen. (ook niet voor ontbijt)

Dus gewoon ter plekke (buiten de bekende parken) een motel zoeken met twee "Double Beds". Het maakt ze geen zak uit of je je 3e kind op een luchtbedje slaapt.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je een beetje kamperen leuk vindt zou je in Moab een cabin op Canyonlands RV park kunnen nemen. Je moet dan wel eigen beddengoed meenemen. Als je eigen beddengoed hebt zou in Bryce een tipi bij Ruby's een mogelijkheid zijn.
In Grand Teton heeft Colter Bay wel mogelijkheden denk ik. In Yellowstone was de kamer die wij in 2008 in de Old Faithful Inn hadden ruim genoeg om er nog meerdere luchtbedden te plaatsen, en ik denk dat bijvoorbeeld de frontier cabins in Canyon ook ruim genoeg zijn.

Marianne
lithola
Amerikafan

Bericht door lithola »

Wij proberen altijd ervoor te zorgen dat iedereen een bed of tenminste een rollaway heeft. Onze kinderen zijn 14, 13 en 11. Het is soms een beetje zoeken, maar het is wel te vinden. De hotels in Moab, Jackson, Zion, Bryce zijn wel duurder dan deze op de route SFO - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - GC - Phoenix

Hier een paar voorbeelden:

San Francisco: Embassy Suites Burlingname - 2x Queen + double sofabed (buiten de stad, goed te doen met auto)
Yosemite: Yosemite View Lodge of Cedar Lodge - 3 x Queen (El Portal)
Bishop: Comfort Inn (3 x Queen)
Furnace Creek : 2 x Queen + rollaway
Las Vegas: Desert Rose Resort (1 x King + 1 x Queen + double sofabed) - 2 bedroom apartment
Grand Canyon: Maswik Lodge: 2 x Double + sofabed
Sedona: Hampton Inn Sedona : 1 x King + double sofabed + rollaway
Phoenix: Hampton Inn Phoenix Airport North : 1 x King + 2 x Queen (vlakbij de luchthaven wegens vlucht volgende ochtend)

Moab: Aarchway Inn: 3 x Queen
Jackson Hole: Virginian Lodge: 3 x Double
Zion: Desert Pearl Inn: 2 x Queen + sofabed
Monument Valley: Goulding's Apartments: appartement met 2 slaapkamers
Yellowstone: Mammoth Budget Cabin 2 Rooms, Roosevelt Roughrider Cabins Shared Bath 3 Double

en dit is het antwoord van Yellowstone dat ik kreeg op de vraag of er rollaways beschikbaar zijn:

We do not have rollaways in the park. We do have some rooms that contain 3 beds, but you would need to provide sleeping bags or an air mattress if you aren’t able to book one of them and if the room you do book will allow people sleeping on the floor. Due to the extremely limited number of activity seats, rooms, cabins, and campsites available in the Park, and the constantly changing nature of that availability, you must check our website http://www.yellowstonenationalparklodges.com or contact our office via telephone to check availability and rates of rooms, cabins and/or campsites.

Daarna heb ik gevraagd in welke kamers een air mattress is toegelaten en kreeg ik het volgende antwoord:

- Canyon Lodge Standard Hotel Room 2 Doubles: 6people total, with two on the floor
- Canyon Lodge Western Cabin 2 Queens: 6people total, with two on the floor
- Canyon Lodge Frontier Cabin 2 Doubles 5 people total, with one on the floor
- Roosevelt Roughrider Cabin Shared Bath 2 Doubles 5 people total, with one on the floor
- Roosevelt Frontier Cabin 2 Doubles 5 people total, with one on the floor
- OF Lodge Budget Cabin 2 Double Beds 5 people total, with one on the floor
- OF Inn Old House Room Shared Bath 2 Queens 5 people total, with one on the floor
- OF Inn West Wing Standard Room 2 Queens 6people total, with two on the floor
Elmo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elmo »

Wij waren in juli 4 weken in de VS met 3 kinderen (7,5; bijna 12 en net 13 toen). Wel het Oosten en Zuiden.
Door omstandigheden konden we niet al teveel tijd besteden aan de zoektocht naar hotels maar toch was het nooit een probleem.
We hebben overal ofwel op één kamer geslapen ofwel in een appartement (dat soms even goedkoop als een kamer was). Bijna altijd geboekt bij de hilton honor group (man is lid want reist heel veel voor zijn werk).
Als we twee gewone double beds hadden, vroegen we een extra bed maar meestal waren de bedden veel groter of stonden er 2 doubles/queens en een sofabed.
100 dollar/nacht lijkt me eerder krap al zal het op sommige locaties zeker lukken. 100 euro lukt al iets makkelijker :wink: .

Met luchtmatrassen en pompen zou ik echt niet in de weer willen zijn 's avonds bij aankomst. We waren eigenlijk elke avond pas heel laat op de kamer en de kinderen kropen onmiddellijk in bed. En er was al genoeg bagage om mee te zeulen :wink: .
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

In Moab zou je ook kunnen overwegen een huis te huren, wel iets duurder maar lekker veel ruimte, BBQ in de tuin dus bespaar je wel weer op eten, thuis ipv een restaurant.
Super8 in Page heeft kamers met 3 Queens bedden mocht Page in de planning staan.
Of kamperen, wij hebben vorig jaar voor het eerst gekampeerd in de USA, tentjes bij de Wallmart gekocht voor weinig, luchtbedden en slaapzakken hadden we zelf bij ons, voor 20 dollar/pn gekampeerd op prachtige plekjes midden in de parken :thumbup:
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Elmo... een beetje air mattress pompt zichzelf op terwijl je je tanden poetst.
Elmo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elmo »

Mijn kinderen verdienen alledrie een even goede en aangename slaapplaats :wink: .
Maar ieder doet ermee wat hij/zij wil!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer