Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerika met Kerst

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Loek schreef: Echter ik krijg bij binnenkomst in Nederland ook nog weleens wat doordringende vragen van de Marechausee als ik alleen reis
Ga jij NL niet binnen met je NLs paspoort dan ? Waarom niet ?
je hebt toch ook nog de NLse nationaliteit ?

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Loek schreef: Ik ben US citizen, ik heb geen visa nodig voor alle landen van Europa indien ik korter blijf dan 3 maanden. Echter ik krijg bij binnenkomst in Nederland ook nog weleens wat doordringende vragen van de Marechausee als ik alleen reis (hoe lang blijft U? heeft U de interntie om hier te werken?) Als ik met mijn vrouw reis is er meestal geen probleem.
Dat is grappig. Spreken ze je dan aan in het Engels? En voel je je dan vreemd als ex-Nederlander (ik neem aan dat je dat bent trouwens) om op die manier aangesproken te worden?
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik ben Amerikaanse, reis altijd alleen naar Schiphol, en ik geloof dat het enige dat de marechaussee ooit tegen me heeft gezegd is "dank u wel."

Ik heb altijd problemen hier in Amerika.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik heb alleen een US paspoort, geen NL paspoort dus ben echt een buitenlander wat de NLse immigratie betreft. Ik ben al US citizen sinds mijn 4de levensjaar, toen was dual citizenship nog niet mogelijk.

Meestal wordt ik door de NL luchthaven officials in het Engels aangesproken, en als ik het land net binnenkom sta ik daar niet eens bij stil. Vreemd vind ik dat op dat moment zeker niet omdat ik dagelijks in het Engels communiceer, en ook nog eens door reismoeheid en tijdverschil bij aankomst er niet helemaal met mijn gedachten bij ben.

Ik vind het veel vreemder om in het nederlands te worden aangesproken door familie en vrienden die op schiphol me opwachten. Een enkele Marechaussee merkt weleens de achternaam op en vraagt dan iets in het Nederlands, en daar moet ik dan vaak wel bij nadenken, gewoon omdat ik het (nog) niet verwacht.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Loek schreef:Ik heb alleen een US paspoort, geen NL paspoort dus ben echt een buitenlander wat de NLse immigratie betreft....

Ooh sorry, ik dact echt dat jij naast Amerikaan ook nog NLer was, nou eeh je schrijft goed NLs voor een Amerikaan... :mrgreen:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Toen ik in september terug kwam uit Nederland zei de Amerikaanse douanier tegen me "Welcome home". En dat moest ook even doordringen bij me. Ik zit namelijk nog in een fase dat ik het woord "thuis" nog aan allebei de kanten van de oceaan zie :wink: Het begint nu meer naar Amerika te neigen, maar de mededeling van die man, deed me zeker aan het denken zetten....
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Staceybeesie schreef:Toen ik in september terug kwam uit Nederland zei de Amerikaanse douanier tegen me "Welcome home". En dat moest ook even doordringen bij me. Ik zit namelijk nog in een fase dat ik het woord "thuis" nog aan allebei de kanten van de oceaan zie :wink: Het begint nu meer naar Amerika te neigen, maar de mededeling van die man, deed me zeker aan het denken zetten....
Ja, dat vraag ik mij dus al een tijdje af Petra! Voor hoelang zitten jullie eigenlijk in de VS? En je bent toch geen citizen?
Nappy
Amerika-ontdekker

Re: Amerika met Kerst

Bericht door Nappy »

He bernard,
Thanks hoor.
Ja zal zeker opletten met de prijzen.
Maar als hetgoed is zalik ook wat mensen ontmoeten die ik via het net heb leren kennen dus wordt wel leuk denk ik zo

Kijk er in iedergeval naar uit
Bernard schreef:
Nappy schreef:Hallo
Wie gaat er met Kerstrichting Amerika ??
Zoek een leuke ,gezellige reisgenoot, als je er al eens geweest bent is een pre
:lol: want ga zelf voor de eerste keer
Hey,

Leuk voor je dat je naar Amerika gaat met kerst. Ikben vorig jaar een weekje naar New York geweest van 12 tot 19 december. Was ongelooflijk!! Echt het overwegen waard. Wel opletten met de prijzen. In december wordt het echt wel duur.
have a nice stay in the USA
Nappy
Amerika-ontdekker

Bericht door Nappy »

Die vragen worden niet alleen aanjouw gesteld hoor

Enne er zijn vele die op slinkse wijze Nederland in reizen
Dus zie het maar zo die gasten doe hun werk het zijn routine vragen
:)
Loek schreef:
WestSide schreef:Hoelang mag je als tourist eigenlijk in Amerika verblijven?
Hoe gelden de regels hier eigenlijk voor een Amerikaan, hoelang mogen zij hier verblijven?
Ik ben US citizen, ik heb geen visa nodig voor alle landen van Europa indien ik korter blijf dan 3 maanden. Echter ik krijg bij binnenkomst in Nederland ook nog weleens wat doordringende vragen van de Marechausee als ik alleen reis (hoe lang blijft U? heeft U de interntie om hier te werken?) Als ik met mijn vrouw reis is er meestal geen probleem.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Magnolia87 schreef:
Staceybeesie schreef:Toen ik in september terug kwam uit Nederland zei de Amerikaanse douanier tegen me "Welcome home". En dat moest ook even doordringen bij me. Ik zit namelijk nog in een fase dat ik het woord "thuis" nog aan allebei de kanten van de oceaan zie :wink: Het begint nu meer naar Amerika te neigen, maar de mededeling van die man, deed me zeker aan het denken zetten....
Ja, dat vraag ik mij dus al een tijdje af Petra! Voor hoelang zitten jullie eigenlijk in de VS? En je bent toch geen citizen?
Wij zitten nu nog zeker 3,5 jaar in Amerika. Maar er wordt binnenkort gestart met de Greencard aanvraag via de werkgever van mijn man. Dus het is maar goed dat het de andere kant op gaat met het thuis voelen. :wink:
WestSide
Amerika-newbie

Bericht door WestSide »

Loek schreef:
Hoe gelden de regels hier eigenlijk voor een Amerikaan, hoelang mogen zij hier verblijven?
Ik ben US citizen, ik heb geen visa nodig voor alle landen van Europa indien ik korter blijf dan 3 maanden. Echter ik krijg bij binnenkomst in Nederland ook nog weleens wat doordringende vragen van de Marechausee als ik alleen reis (hoe lang blijft U? heeft U de interntie om hier te werken?) Als ik met mijn vrouw reis is er meestal geen probleem.
Enorm bedankt voor uw uitleg!
WestSide
Amerika-newbie

Bericht door WestSide »

Loek schreef:
Heeft u enig idee wanneer u na bv 2.5 maand weer teruggaat, hoeveel tijd er dan tussen moet zitten om weer naar Nederland te mogen?

Is het mogelijk om Nederland te bezoeken met een enkele reis of open ticket?
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

WestSide schreef: Heeft u enig idee wanneer u na bv 2.5 maand weer teruggaat, hoeveel tijd er dan tussen moet zitten om weer naar Nederland te mogen?
Geen idee eigenlijk. Ik kom zelf maar eens in de 3 jaar of zo in Nederland, dus ik heb zelf nooit met die situatie te maken gehad. Staat er niet iets over op de website van het ministerie van immigratie?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer