Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis lepelaar: route West-Amerika vermijden extreme hitte in zomer
Reis lepelaar: route West-Amerika vermijden extreme hitte in zomer
Hallo,
Ik ga in juli of aug 2015 een rondreis van 3 weken maken door "het Westen". San Francisco, de kustroute naar LA, maar dan.... Ik realiseer me dat ik de hitte niet helemaal kan vermijden. Las Vegas is een must. Zuidelijker dan LA hoef ik niet te gaan. Wel de mooiste parken meenemen als Grand C, Bryce, Zion, Yosemite, Sequoia... Liever zou ik in het voor- of najaar gaan maar die keuze heb ik helaas niet.
Daarom zoek ik een route waarbij de temperaturen nog enigszins behoorlijk zijn (tot 35 graden). Wie zou mij hierover tips kunnen geven? Alvast hartelijk dank.
Ik ga in juli of aug 2015 een rondreis van 3 weken maken door "het Westen". San Francisco, de kustroute naar LA, maar dan.... Ik realiseer me dat ik de hitte niet helemaal kan vermijden. Las Vegas is een must. Zuidelijker dan LA hoef ik niet te gaan. Wel de mooiste parken meenemen als Grand C, Bryce, Zion, Yosemite, Sequoia... Liever zou ik in het voor- of najaar gaan maar die keuze heb ik helaas niet.
Daarom zoek ik een route waarbij de temperaturen nog enigszins behoorlijk zijn (tot 35 graden). Wie zou mij hierover tips kunnen geven? Alvast hartelijk dank.
- Family5
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: routetip West-Amerkia, vermijden van de extreme hitte in zomer
De bestemmingen die je noemt zijn goed te doen in de zomermaanden. Death Valley en Moab, waar je vermoedelijk wel langskomt op je route, zou ik dan vermijden, als je per se niet boven de 35 graden wilt uitkomen. Las Vegas is wel heel warm, maar zou ik inderdaad niet overslaan. Zelf hebben we ons niets aangetrokken van de hitte en hebben ook de warmere parken bezocht. Wel een prachtige ervaring, zie ook ons verslag uit 2013. Hoe dan ook: heel veel plezier met de voorbereiding 

Wij zijn net de laatste 3 weken van augustus geweest en ik had me ook op erge hitte voorbereid, maar ik heb het eigenlijk verrassende vaak koud gehad en die ene spijkerbroek die ik mee had, heb ik denk ik het meest van alle kleding aan gehad. Nu weet ik niet of deze zomer kouder was dan anders, maar van hitte hebben we dus weinig last gehad. In San Francisco was het 's avonds erg koud en zou (als je ruimte hebt in je bagage) een winterjas best lekker zijn. Bij Yosemite zijn we 's nachts in onze Yurt wakker geworden van de kou. Bryce Canyon was het overdag een graad of 18 en 's avonds was het flink dik aankleden. Zion was ook wat bewolkt en max een graad of 28 denk ik. Grand Canyon hebben we de bright Angel trail tot het eerste watertappunt gelopen en terug, kon soms wat warm zijn als je in de volle zon liep, maar ook niet bloedheet gehad en bij de zonsondergang hadden we ook onze spijkerbroeken weer aan. Zelfs Las Vegas vond ik erg mee vallen, heb in Europa wel ergere hitte mee gemaakt. Het was zeker nog flink onder de 40 graden. Alleen in Universal Studio's was het echt bloedheet, maar daar staan overal van die waterverstuivers, dus hadden we er ook niet echt last van.
Dank voor je reactie!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou Death Valley niet vermijden; het is heet, maar je kunt er natuurlijk in de auto blijven zitten.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1520 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr