Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke trail is het mooist in Zion NP?
Welke trail is het mooist in Zion NP?
Hallo,
Volgend jaar doen we een rondje West Kust. Uiteindelijk vliegen we door naar Hawaii vanaf Las Vegas. Nu willen we na 1,5 dag in Page in de ochtend doorrijden naar Las Vegas. We willen een omweg maken richting Zion National Park. Nu las ik dat er een shuttlebus vertrekt en dat deze stopt bij verschillende punten en dat je vanaf deze punten verschillende trails kan lopen. Wij willen 1 of 2 wandelingen daar maken die dag voor we doorrijden naar Las Vegas. Kunnen jullie mij misschien adviseren welke trail we het beste kunnen lopen? We kunnen flink wat aan, dus qua zwaarte hoeven we nergens rekening mee te houden.
Alvast bedankt voor een reactie.
Groeten
jessica
Volgend jaar doen we een rondje West Kust. Uiteindelijk vliegen we door naar Hawaii vanaf Las Vegas. Nu willen we na 1,5 dag in Page in de ochtend doorrijden naar Las Vegas. We willen een omweg maken richting Zion National Park. Nu las ik dat er een shuttlebus vertrekt en dat deze stopt bij verschillende punten en dat je vanaf deze punten verschillende trails kan lopen. Wij willen 1 of 2 wandelingen daar maken die dag voor we doorrijden naar Las Vegas. Kunnen jullie mij misschien adviseren welke trail we het beste kunnen lopen? We kunnen flink wat aan, dus qua zwaarte hoeven we nergens rekening mee te houden.
Alvast bedankt voor een reactie.
Groeten
jessica
Re: welke trail is het mooist in Zion
Ik denk dat dat Angels Landing is, maar dat hangt ervan af hoeveel tijd je hebt. Op de site van Zion kun je wel vinden hoeveel uur die duurt. Wij hebben hem niet gedaan, want we hadden wat filmpjes op youtube gekeken en vonden het doodeng. Als je korter tijd hebt zijn de Emerald Pools ook leuk, maar niet superspannend ofzo. De Narrows vonden wij geweldig om te doen, niet superspannend of conditioneel zwaar, maar gewoon echt heel wat anders, gezellig en hilarisch omschrijft het misschien het best (met 2 pubers superleuk om te doen).
Bedankt voor je reactie. Ik heb eens zitten kijken naar een filmpje van de trail van Angels landing en dat is inderdaad niet niets zeg. Zijn er mensen hier die ervaring hebben met deze trail? Lijkt me inderdaad erg mooi en ook spannend? Je mag deze gewoon lopen zonder gids? Lijkt me dat het uitzicht super moet zijn.
Die andere die je noemt ga ik ook eens bekijken. Bedankt
Die andere die je noemt ga ik ook eens bekijken. Bedankt

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb geen ervaring met Angel's Landing. maar ik lees regelmatig dat Observation Point (qua lengte en moeilijkheidsgraad vergelijkbaar) mooier is. Je kunt de zoekfunctie op het forum eens gebruiken voor ervaringen met beide trails.
Voor wat kortere wandelingen kun je eens naar mijn wandelsite kijken. Je zult niet veel tijd hebben als je het op weg van Page naar Las Vegas bezoekt. In welke tijd van het jaar zijn jullie er?
De meeste wandelingen beginnen in de canyon maar als je van het oosten het park binnenrijdt vind je vlak voor de tunnel de trailhead van de canyon overlook trail. Een korte, maar leuke wandeling.
Ik het misschien te overwegen om 1 nacht Page te doen en 1 nacht bij Zion (Springdale)?
Marianne
Voor wat kortere wandelingen kun je eens naar mijn wandelsite kijken. Je zult niet veel tijd hebben als je het op weg van Page naar Las Vegas bezoekt. In welke tijd van het jaar zijn jullie er?
De meeste wandelingen beginnen in de canyon maar als je van het oosten het park binnenrijdt vind je vlak voor de tunnel de trailhead van de canyon overlook trail. Een korte, maar leuke wandeling.
Ik het misschien te overwegen om 1 nacht Page te doen en 1 nacht bij Zion (Springdale)?
Marianne
Hoi Marianne,
Leuke site zeg. Daar ga ik nog wel even wat dingen bekijken en uitzoeken. Een extra overnachting kunnen we zeker overwegen, dan hebben we iets meer tijd om Zion wat uitgebreider te zien. Of we echt de trail gaan doen van Angels Landing vraag ik me af. We zijn allebei zeker behoorlijk sportief maar echt klimmen en wandelingen (behalve lopen met de hond dan) zijn we niet gewend. Ik vind de emerald pools er ook zeker leuk uitzien en deze zijn wat makkelijker heb ik het idee.
We zijn er trouwens waarschijnlijk de 2e week van augustus.
Bedankt voor je reactie
Leuke site zeg. Daar ga ik nog wel even wat dingen bekijken en uitzoeken. Een extra overnachting kunnen we zeker overwegen, dan hebben we iets meer tijd om Zion wat uitgebreider te zien. Of we echt de trail gaan doen van Angels Landing vraag ik me af. We zijn allebei zeker behoorlijk sportief maar echt klimmen en wandelingen (behalve lopen met de hond dan) zijn we niet gewend. Ik vind de emerald pools er ook zeker leuk uitzien en deze zijn wat makkelijker heb ik het idee.
We zijn er trouwens waarschijnlijk de 2e week van augustus.
Bedankt voor je reactie

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, een overnachting daar zou mooi zijn, vaak worden er twee aangeraden voor Zion. In augustus is het het mooiste om Angels Landing al heel vroeg in de ochtend te doen, voordat het echt heet wordt. Ter afkoeling is dan de Narrows een aanrader!
Marianne
Marianne
Re: Welke trail is het mooist in Zion NP?
Wij hebben inderdaad ook naar Observation Point gekeken als alternatief voor Angels Landing, maar ook daarvan schrokken we nogal van de Youtube filmpjes
. Nu heeft mijn man wel hoogtevrees hoor, dus voor anderen valt het misschien wel mee. Als je tijd hebt zou ik zeker een nachtje in Springdale boeken (aan de ingang van het park), is ook gewoon een gezellig dorpje en als je het geld ervoor over hebt zou ik dan Desert Pearl Inn boeken. Wij hebben daar 3 nachten gezeten, want in alle recensies las ik dat iedereen spijt had dat ze niet langer geboekt hadden, dus dat hebben wij toen maar wel gedaan. Was ook mooi halverwege de reis, dus kon ik daar op mijn gemak ook even wassen enzo.

Wij zitten op dit moment in Zion. Gisteren hebben we de Narrows gelopen. Wat een super leuke tocht is dit met een gigantisch mooie omgeving. Qua temperatuur ideaal, omdat je tussen de kloof in zit en met water bezig bent. Ik wil wel een tip geven, als je dit gaat doen, om toch gear te huren hiervoor. Je krijgt dan mega goede waterschoenen mee die de ondersteuning geven van bergschoenen, van die speciale sokken zodat je voeten er niet afvriezen en een stok ter ondersteuning. We zagen er veel lopen die de gear niet hadden gehuurd en die onder de blauwe plekken, krassen, schammen en pleisters zaten. Je loopt namelijk door het water waar een stroomversnelling in zit en waar ook veel keien in liggen. Je weet dus niet altijd of je stevig genoeg staat.
The Observation Point was vandaag en gisteren gesloten net als the hidden canyon trail. Nu staat er ook behoorlijk veel wind, dus mogelijk dat het daar mee te maken heeft.
The Observation Point was vandaag en gisteren gesloten net als the hidden canyon trail. Nu staat er ook behoorlijk veel wind, dus mogelijk dat het daar mee te maken heeft.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Angels Landing is geweldig mooi. Het mooiste zit overigens wel in de staart: bij de kettingen. Ik ben geen held op hoogtes maar heb het toch goed gekunnen.
Observation Point is ook mooi. Beide kosten overigens wel een paar uur (lopen).
Van Page via Zion naar Las Vegas is een volle dag rijden.
Áls je echt iets van Zion wilt zien en evt. zelfs een wandeling maken, raad ik je aan toch een overnachting in/bij Zion te plannen. Bijv. in Springdale.
Observation Point is ook mooi. Beide kosten overigens wel een paar uur (lopen).
Van Page via Zion naar Las Vegas is een volle dag rijden.
Áls je echt iets van Zion wilt zien en evt. zelfs een wandeling maken, raad ik je aan toch een overnachting in/bij Zion te plannen. Bijv. in Springdale.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je kijkt van op Observation Point uit op Angels Landing. Gewoon in de zomer is Angels Landing (bij normaal gedrag) ook niet echt gevaarlijk. Ja je loopt natuurlijk over een klifrand, maar wat ik daar zelf gemerkt heb is dat veel mensen die kettingen op de terugweg niet eens meer gebruiken. Als je flink wat aan kunt wat je zelf aangeeft dan valt het allemaal erg mee.
Zoals hierboven al aangegeven zou ik, vooral als je in het hoogseizoen gaat, deze tocht inderdaad erg vroeg doen. Het is erg populair en daarom, vooral op de wat smallere richel richting top, kunnen er files ontstaan. 's Ochtends heb je nog grote kans dit te ontlopen. Ik vond het 'ergste' stuk in het midden zitten waar een soort van trappen, dat gaat wel vrij ernstig omhoog haha

Ik heb er volgens mij incl. even op de top staan om wat te rusten en foto's te schieten een uur of 3.5 a 4 over gedaan. Je hebt overigens ook heel veel mensen die ipv naar beneden lopen, naar beneden rennen.
Zoals hierboven al aangegeven zou ik, vooral als je in het hoogseizoen gaat, deze tocht inderdaad erg vroeg doen. Het is erg populair en daarom, vooral op de wat smallere richel richting top, kunnen er files ontstaan. 's Ochtends heb je nog grote kans dit te ontlopen. Ik vond het 'ergste' stuk in het midden zitten waar een soort van trappen, dat gaat wel vrij ernstig omhoog haha

Ik heb er volgens mij incl. even op de top staan om wat te rusten en foto's te schieten een uur of 3.5 a 4 over gedaan. Je hebt overigens ook heel veel mensen die ipv naar beneden lopen, naar beneden rennen.
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga nog even kijken wat we gaan doen inderdaad. Wellicht ook een optie om daar een nacht te blijven. Die foto's zijn echt mooi zeg. Vooral waar je al die bochten zo omhoog ziet gaan, ontzettend gaaf.
Ook een goede tip om goede gear te huren.
Genoeg te doen in Zion heb ik al gemerkt aan jullie reacties.
Bedankt allemaal.
Ook een goede tip om goede gear te huren.
Genoeg te doen in Zion heb ik al gemerkt aan jullie reacties.

Bedankt allemaal.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Wij hebben vorig jaar zomer ook Angel's landing met onze dochters (13 en 15) gedaan. In een woord geweldig. Geweldig zwaar (zie de stijle slalombochten hierboven) en geweldig mooi om te doen.
Staat ook niet voor niets op nr. 1 in Tripadvisor met 791 beoordelingen
Zie http://www.tripadvisor.nl/Attractions-g ... _Utah.html.
Gr,
HarryH
Staat ook niet voor niets op nr. 1 in Tripadvisor met 791 beoordelingen

Zie http://www.tripadvisor.nl/Attractions-g ... _Utah.html.
Gr,
HarryH
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Zie onze blog van april 2013 voor een verslag van Observation Point: Kalaman's Travelblog April 2013: 31 maart - Springdale - Zion - Kanab en december 2013 voor Angels Landing in sneeuw en ijs, een onvergetelijke ervaring: Kalaman's Travelblog December 2013: 16-12-2013 Springdale - Zion NP - Kanab.

2013-12-16 Zion NP by Kalamans Travel, on Flickr

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Jullie komen daar ook altijd op tijdstippen dat je die kettingen echt wel nodig hebt getuige die onderste foto hahaha
Pracht nationaal park is het toch

- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
En het voordeel is dat we ze toen geen enkele keer moesten loslaten...we waren er gewoon helemaal alleen.
Maar wellicht was er ook niemand zo gek als wij om in sneeuw en ijs naar Angels Landing te lopen
.
En alhoewel het er nogal gevaarlijk uitziet viel dit, mits goede spikes, nogal mee.
Maar wellicht was er ook niemand zo gek als wij om in sneeuw en ijs naar Angels Landing te lopen

En alhoewel het er nogal gevaarlijk uitziet viel dit, mits goede spikes, nogal mee.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
hallo,
wat mooie trail en afwisseling betreft stem ik toch voor observation point. en als je eens graag aan kettingen gaat hangen kan je onderweg eventjes hidden canyon binnenstappen, daar hangen er ook.
Jacques
wat mooie trail en afwisseling betreft stem ik toch voor observation point. en als je eens graag aan kettingen gaat hangen kan je onderweg eventjes hidden canyon binnenstappen, daar hangen er ook.
Jacques
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
wij - of eigenlijk ik - twijfel ook over Angels landing.. temeer omdat we in november gaan zonder spikes e.d. 

Wij hebben vorige maand Observation point gelopen. De keuze was snel gemaakt, omdat ikzelf wat last heb van hoogtevrees.
Observationpoint is in een woord adembenemend. De toch omhoog vraagt wat van je knieën en van je adem. Maar, met een rustige tempo en af en toe een stop is het goed te doen. Vooral als jullie zelf zeggen wel wat aan te kunnen. De ranger vertelde ons dat we er in totaal zo'n 5/6 uur over zouden doen (heen en terug in totaal). Wij hebben echter in 1.45 uur omhoog gelopen en in 1.15 minuten naar beneden. Dat met een korte adem/water pauze van 5 minuten.
Ik raad hem zeer zeker aan. Je hebt zo'n ongelofelijk mooi uitzicht over de valley. En ik heb geen last gehad van mijn hoogtevrees.
Observationpoint is in een woord adembenemend. De toch omhoog vraagt wat van je knieën en van je adem. Maar, met een rustige tempo en af en toe een stop is het goed te doen. Vooral als jullie zelf zeggen wel wat aan te kunnen. De ranger vertelde ons dat we er in totaal zo'n 5/6 uur over zouden doen (heen en terug in totaal). Wij hebben echter in 1.45 uur omhoog gelopen en in 1.15 minuten naar beneden. Dat met een korte adem/water pauze van 5 minuten.
Ik raad hem zeer zeker aan. Je hebt zo'n ongelofelijk mooi uitzicht over de valley. En ik heb geen last gehad van mijn hoogtevrees.
2001 SF - SLC
2011 SF - Denver
2014 LV-Great Basin-Craters o/t Moon-Yellowstone-Grand Teton-Arches-Canyonlands-Capitol Reef-Zion-LV
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
2011 SF - Denver
2014 LV-Great Basin-Craters o/t Moon-Yellowstone-Grand Teton-Arches-Canyonlands-Capitol Reef-Zion-LV
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
moest je nog niet naar toadstool gewandeld hebben tijdens die anderhalve dag page zou ik dat zeker doen als je richting zion rijdt. je komt in een andere wereld terecht.Nu willen we na 1,5 dag in Page in de ochtend doorrijden naar Las Vegas. We willen een omweg maken richting Zion National Park.
en in zion zelf neemt angels landing of observation point heel veel tijd in beslag. om kennis te maken met het park misschien enkele kortere wandelingen ? river walk ( de weg naar de narrows), eventjes observation point tot hidden canyon of echo canyon , emerald pools.
Jacques
Ik heb in juli de Angels Landing trail gedaan met m'n vriend; heel gaaf! Vooral de warmte maakt het zwaar, dus als je 's ochtends op tijd vertrekt of in mindere warme maanden gaat, is het prima te doen, vind ik. M'n vriend en ik zijn geen ervaren wandelaars (wel jong en fit). Wij hebben er in totaal, met veel (foto)stops, 5 uur over gedaan. Qua hoogtevrees kan ik niet inschatten of het eng is.. Ik heb me in ieder geval geen moment onveilig gevoeld. Soms is het even zoeken naar een plek om je voet neer te zetten, maar dat is juist het leuke aan de trail. En eenmaal boven is het uitzicht fantastisch!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 2774 Weergaves
-
Laatste bericht door Tinuszke
-
- 3 Reacties