Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis eekje: reisschema ZW 23 dagen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis eekje: reisschema ZW 23 dagen

Bericht door ingrid14 »

Ziet er goed uit.

Dag 5 : west fork oak creek - er was daar in juni/juli een grote brand
voorlopig is het daar gesloten tot 31.12.2014 (http://www.fs.usda.gov/Internet/FSE_DOC ... 809911.pdf)
ik zou de site van Coconino Nat Forest - trail west fork in de gaten houden, als er veel schade is, blijft het misschien langer gesloten
(http://www.fs.usda.gov/recarea/coconino ... 2&actid=50)

Dag 6: gaat wel als je op tijd weg bent
Montezuma Castle or Homolovi Ruins: ik zou kiezen voor Montezuma Castle want jullie gaan ook naar Wupatki en dat is vergelijkbaar met Homolovi

Dag 7 naar GC + dag 9 vanaf GC: je rijdt nu 2x dezelfde weg.
Als je toch nog ergens een extra dag wilt toevoegen, zou ik dat hier doen.
Dag 6: overnachten in Holbrook
Dag 7: Holbrook - Winslow (standing on a corner) - Meteor Crater (kost je 30 min) - Sunset Crater/Wupatki Loop - Flagstaff
(als jullie van sterrenkijken houden: 's avonds: Lowell Observatory - http://www.lowell.edu/index.php) (uiteraard moet het weer hier ook voor meewerken)
Dag 8: Flagstaff - Grand Canyon (via de 180) (film, visitor center, view points aan de rim, eventueel inkopen voor lunch van volgende dag)
Dag 9: GC (afdaling in de canyon of naar Hermits Rest)
Dag 10: GC verlaten via de 64 (oostwaarts)
Ik heb er echter geen idee van hoeveel tijd je voor Coalmine Canyon moet uittrekken.

Dag 12: je vermeldt hier Mesa Arch voor zonsopgang maar deze ligt in Canyonlands (niet in Arches) dus deze zet je beter bij dag 13

Dag 17+18: lijkt mij voldoende tijd voor Zion, tenzij je meerdere langere wandelingen wilt doen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
eekje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door eekje »

Ik ben aan het twijfelen om Four corners en Mesa verde in onze reis op te nemen. Wat is de beste optie?

De route zou dan als volgt zijn:

Dag 11: MV- Gooseneck SP- Valley of the Gods- Four Corners- Mesa Verde- Cortez
Dag 12: Cortez- Moab ( Delicate Arch)(dan hebben we ook wat meer tijd in Moab, ik wil graag de Delicate Arch trail wandelen en deze is mss wat te zwaar na Fiery Furnace)
Dag 13: Moab : Fiery furnace + arches (trails) sand dune arch trail , Landscape arch
Dag 14: Moab: Mesa Arch bij sunrise /Canyonlands/ dead horse point SP

Ofwel zonder Four Corners en Mesa Verde, een extra dag Moab

Dag 11: MV- Gooseneck SP- Valley of the Gods- (Natural Bridges)- Moab
Dag 12: Moab: Mesa Arch bij sunrise /Canyonlands/ dead horse point SP
Dag 13: Moab:Fiery Furnace + minder zware trails
Dag 14: Moab: Delicate Arch + minder zware trail + Colorado Valley & Scenic byway 128 + Cisco

We willen graag veel zien, maar het moet toch nog "vakantie" blijven en geen race tegen de klok zijn.
Alvast bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je een extra dag of betekent dit dat je ergens anders een dag minder hebt? Dat laatste zou wel jammer zijn, maar met een extra dag is Mesa Verde goed in te voegen.
Wij waren er in 2008, zie daarvoor ons reisverslag, ook voor de Fiery Furnace Walk.
De FF is niet zwaar, en op zich wel op dezelfde dag te doen als Delicate Arch. Die laatste zou je bij zonsondergang kunnen doen - zie daarvoor ons 2013-verslag.

Marianne
eekje
Amerika-ontdekker

Bericht door eekje »

Bedankt Marianne,

Ik zou een extra dag invoegen. :D
Is dag 9 haalbaar vlgns jou? GC - Coal mine Canyon- Horse shoe bend- Glen Canyon dam. Of rijden we beter ineens door naar Page?

Grtjs, E
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het kan wel omdat je een volle dag GC hebt en vroeg kunt vertrekken. Maar je zult dan nog wel de uitzichtpunten langs de Desert view Drive willen doen. En voor Page heb je dan niet heel erg veel tijd. Kijk eens hier voor onze ervaring (in omgekeerde richting). Wij moesten toen omrijden omdat de 89T toen nog niet gereed was, maar dat zal niet heel veel uitmaken.

Marianne
eekje
Amerika-ontdekker

Bericht door eekje »

Had ik daarnet al gelezen Marianne, eens ik de blogs begin te lezen... ben ik niet meer te stoppen. :lol: Ik zie/ lees dat mijn twijfels omtrent Coal mine Canyon door jullie bevestigd worden.
Wij zijn niet van plan om trails te lopen in de GC (of in ieder geval geen lange hikes), Desert view drive stond idd al op de planning.
Ik las dat jullie in het Bowen Motel verbleven, dit motel staat ook op mijn keuzelijstje voor Moab. Viel dit mee? Prijs/ kwaliteit
Is een namiddag (zie dag 11) Mesa Verde voldoende? Aangezien we een hotel zouden nemen in Cortez, is het niet zo evident om 's ochtends opnieuw naar Mesa Verde te rijden.

Nieuwe route:

Dag 1: Brussels- LA (El segundo)
Dag 2: LA- Palm Springs- Joshua tree park – 29 Palms
Dag 3: 29 Palms- Amboy- Oatman- Lake Mohave Katherine Landing (boating)- Kingman
Dag 4: Kingman- Hackberry - Seligman – Prescott (Picknick @ Lake Watson/ granite Dells)- Jerome- Oak Creek
Dag 5: west fork of oak creek trail + Picknick- Bell rock trail- Crescent Moon/Red Rock Crossing
Dag 6: Montezuma Castle - Petrified forest - Little painted desert- Winslow
Dag 7: Winslow- Sunset Crater/wutpatki loop- Tusayan (GC movie) - GC
Dag 8: GC
Dag 9: GC- - Coal Mine Canyon- Page
Dag 10 Page- Antelope Canyon- MV
Dag 11: MV- Gooseneck SP- Valley of the Gods- Four Corners Monument- Mesa Verde- Cortez
Dag 12: Cortez- Moab ( Delicate Arch)(dan hebben we ook wat meer tijd in Moab, ik wil graag de Delicate Arch trail wandelen en deze is mss wat te zwaar na Fiery Furnace)
Dag 13: Moab : Fiery furnace + arches (trails) sand dune arch trail , Landscape arch
Dag 14: Moab: Mesa Arch bij sunrise /Canyonlands/ dead horse point SP
Dag 15: Moab- Little wild horse Canyon& Bell Canyon - Goblin SP- Gifford homestead- Torrey
Dag 16: Torrey- lower calf creek falls (picknick)- Red Hollow- Bryce viewpoints @sunset
Dag 17: Bryce- horse back ride + Navajo queens garden loop- Rodeo- Bryce
Dag 18: Bryce- Red Hollow Canyon- Coral Pink Sanddunes- Overlook trail zion - korte trail(s)- Zion
Dag 19: Zion- Narrows (of een stuk ervan)- Emerald Pools of Weeping Rock -Zion
Dag 20: Zion- Snow Canyon SP?- Valley of Fire-Las Vegas
Dag 21: Las vegas
Dag 22: Las Vegas: dochters willen een shoppingdagje
Dag 23: Las Vegas – LA + Hollywood sign/ Griffith Park Observatory/ Walk of fame
Dag 24: Universal or Warner Bross + ???
Dag 25: Santa Monica- Venice Beach (bike ride)+ relaxing @the beach + Farmers Market
Dag 26: LA- Brussels

alvast bedankt! E
eekje
Amerika-ontdekker

Bericht door eekje »

En de tickets en wagen zijn ondertussen geboekt! :P
Dit wordt onze route:
Day 1: A’dam- LA
Day 2: LA- Joshua tree park – 29 Palms
Day 3: 29 Palms- Amboy- Oatman- Katherine Landing (boating)+ picknick- Kingman
Day 4: Kingman- Hackberry – Seligman– Prescott (Picknick @ Lake Watson/ granite Dells)- Jerome- Sedona
Day 5: west fork of oak creek trail + Picknick- Bell rock trail- Crescent Moon/Red Rock Crossing
Day 6: Montezuma Castle of slide rock - Petrified forest (late namiddag)- Little painted desert (sunset)- Winslow
Day 7: Winslow- Wupatki - Sunset Crater loop - Tusayan (GC movie) – GC
Day 8: GC
Day 9: GC- (Coal Mine Canyon- Blue Canyon)-Horseshoe bend/ glen canyon visit- Page
Dag 10: Page- Antelope Canyon – Monument Valley (17miles drive)
Day 11: MV- Gooseneck SP- Valley of the Gods- Four corners- Mesa Verde
Day 12: Mesa verde- Moab (delicate arch)
Day 13: Moab : Fiery furnace + arches (trails) sand dune arch trail ,
Day 14: Moab : Mesa Arch bij sunrise -canyonlands (grand view point trail) - dead horse state park (picknick)
Day 15: Moab- Little wild horse Canyon & Bell Canyon trail- Goblin SP- Gifford homestead- Torrey
Day 16: Torrey- (Capitol reef)- lower calf creek falls (picknick)- Scenic view Bryce
Day 17: Bryce- horse back ride - Navajo trail en queens garden- Bryce
Day 18: Bryce- Red Hollow en/of Coral pink sanddunes- Overlook trail zion – Zion
Day 19: Zion- Narrows (stuk) - Emerald Pool / Weeping Rock –Zion
Day 20: Zion- Grafton- Valley of Fire-Las Vegas
Day 21: Las vegas
Day 22: Las Vegas: shoppen
Day 23: Las Vegas – LA Warner Bros / Hollywood sign/ Griffith Park Observatory/ Walk of fame
Dag 24: ?? Universal of Beverly hills (Mulholland drive, rodeo drive, ..)
Day 25: Santa Monica- Venice Beach (bike ride)+ relaxing @the beach  + Farmers Market
Dag 26: LA- A’dam

Als er nog opmerkingen of aanvullingen zijn, dan hoor ik het graag! GC en MV liggen reeds vast. :thumbup:
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Mooi :thumbup:

Dag 23 lijkt me wel erg veel.
Ik zou of Warner Bros of Universal doen.

Keuze Universal
Als je op tijd uit LV vertrekt heb je tijd voor Hollywood sign/ Griffith Park Observatory/ Walk of fame / Beverly Hills Rodeo Drive (Mulholland Drive kost je veel tijd)
Op dag 24 kan je dan Universal doen.

Keuze Warner Bros
dag 23 LV- LA + Warner Bros
op dag 24 kan je dan LA bezoeken

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
eekje
Amerika-ontdekker

Bericht door eekje »

Bedankt Ingrid,

Het was ook niet echt de bedoeling om alles wat op dag 23 vermeld stond effectief te doen. Het zijn idd keuzemogelijkheden :-) We zien wel waar we op dat moment zin in hebben :D

Grtjs, E
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer