Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis christa&john: keuzes voor de 4de USA trip

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis christa&john: keuzes voor de 4de USA trip

Bericht door SteViS »

Hé, toch maar weer een tripje USA gepland, leuk!

Durango is leuk met kinderen. Wij hebben er voor gekozen niet de treinreis te doen omdat dit een hele dag duurt. En aangezien die van ons na een kwartiertje begint te vragen of we er al zijn, vonden we een dag treinreizen te lang.
Wij hebben onze dag in Durango besteed aan het treinmuseum en vervolgens zijn we naar het Discovery Museum geweest. Erna nog even spelen in een speeltuintje dat we tegen kwamen en we hadden een heerlijke dag. En heb je een paar uur over op een dag, dan kun je 1 van deze dingen ook doen. Jullie schema kennende heb je al genoeg bezienswaardigheden gepland :wink:

Veel plezier met de voorpret!
christa&john
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door christa&john »

@ STevis : Hé wat leuk je nog eens te lezen ! Hebben jullie nog plannen tegenwoordig ? Afrika ? USA ?

Inderdaad, na 2 winters Afrika (Zuid-Afrika en Namibie en Botswana staat ool nog op het verlanglijstje in die regio) verlangen we toch weer naar het mooie Westen van Amerika. Het blijft ook ons trekken. In elke route die je probeert samen te stellen kan je altijd wat nieuws verwerken.
Ik heb het wel moeilijk om te kiezen wat we uiteindelijk zullen kiezen (Denver-Las Vegas of Las Vegas-San Diego) maar heb een lichte voorkeur om dat stukje Colorado mee te pikken - ik hou ook erg van besneeuwde bergtoppen - boven Joshua Tree & Anza Borego, wel jammer dat San Diego er dan ook uitvalt. Maar dat kan een latere reis hopelijk misschien nog wel een keer :thumbup:

Voorlopig ben ik dus 2 schema's aan het uitwerken, in grote lijnen. Nu moet dat opgevuld worden met leuke, bizarre en interessante of bijzondere stops,fotogenieke plekjes, voor klein en groot, :wink: om de uren onderweg te breken.
Leuke diners, restaurants, ijssalonetjes in de typische stijl, saloons. Of lodges/hotels/motels die net iets anders zijn. Je kent dat wel.
Dingen die ik me herinner uit vorige reis zoals Oatman, Mr D's Diner, Red Cliff's Lodge om uit eten te gaan.

En aangezien we niet met de camper gaan zoek ik wel naar logies die toch ook voor een stukje in de natuur liggen, dus blokhutten ed. Er zijn natuurlijk wel steden waar we liever wel in het dorp zullen logeren vermoed ik. Met name, Taos, Santa Fé en Tuscon lijken me daar wel geschikt voor.

Dus ja alle tips welkom uiteraard :-) :P
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
christa&john
Amerikakenner

wat is voordeligst qua vlucht ? Denver - Denver ? Denver- Las Vegas ?
Als ik moet kiezen voor een retour Denver (ik vermoed dat dit goedkoper is) krijg ik het programma niet rond en weet ik niet wat te schrappen :?
Dus liever Denver-Las Vegas, maar zou dit veel verschillen in prijzen qua tickets rond 24/06 tot periode vanaf 17/07 --> 20/07.
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door SteViS »

Hoi,
Wij hebben gedacht aan Canada, maar vonden de prijzen erg tegenvallen. We hebben nu besloten om van dat geld meerdere keren Europa te gaan bekijken. Het was even mentaal omschakelen van camper in Canada naar tent in Europa :roll:. En ja, Zuid-Afrika...zucht...begin dit jaar weer geweest en wat is het toch (ook) een heerlijk land.

Maar jullie plannen zien er weer leuk uit, ben benieuwd hoe het gaat bevallen in motels/cabins/hotels etc. Ik kan daar ook niet veel zinnigs over zeggen aangezien wij alleen campings hebben gezien. Ik lees uit interesse wel gezellig mee!
christa&john
Amerikakenner

Jullie zitten vanaf dit jaar ook vast aan de schoolvakanties al vermoed ik ?
Dat valt erg tegen hoor. Blijkbaar heb je het ook reeds gemerkt.
Ik had in eerste instantie prijzen gevraagd om terug met de camper te gaan voor deze reis.
Maar viel die prijs even tegen !!! De volgende optie is dan natuurlijk een auto huren. En dat is betaalbaarder.
Nu nog de vluchten …  Daar ben ik momenteel dagelijks aan het volgen. Een retourtje Denver heeft goede prijzen, maar ik had graag in Las Vegas geëindigd.
Ik wil de route wel aanpassen om terug naar Denver terug te keren maar zit dan vast met welke dingen NIET te doen ???
Qua hotels kunnen we zoeken naar het budget dat we er zelf aan willen geven natuurlijk. Wel missen we dan het buitengevoel een beetje of het midden in de natuurgevoel.
Maar dit is op te lossen door bv op campings houten huisjes te huren bv. Maar er zijn ook stadjes als TAOS, Sta Fé, Albuquerque, Tuscon, waar ik wel in het centrum wil zitten.

Dit jaar hebben wij ook meer dichtbij trips gemaakt en o.a. ook met de tent naar Franse Alpen ( 2de jaar). En dat is eigenlijk ook superleuk hoor, alleen dit jaar viel het weer wel wat tegen.
Het leuke aan de kortere en dichtbij vakanties is dat je steeds iets hebt om naar uit te kijken dat kortbij is … Het kan me ook bekoren 
En de tent in Europa is ook plezant voor de kindjes natuurlijk ; die amuseren zich alle dagen !! 
Er is in Europa natuurlijk ook nog héél veel moois, dat wij nog niet hebben gezien….

Maar ja, ik zou zo graag terug eens naar  .... :thumbup:
christa&john
Amerikakenner

Even jullie opinie : voor een retourvlucht Denver, zie ik momenteel prijzen voor 5 aug tot 31 aug 2015 voor ons gezin 2 volwassenen en 2 kinderen voor een totaal 2595€ tot 2700 €. Dit lijkt me een goede prijs.
Denken jullie dat wachten tot januari een verstandige optie is ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voorspellen is een moeilijke zaak, vooral als het om de toekomst gaat, maar dit lijkt me voor vier tickets naar Denver met een vertrekdatum in het hoogseizoen een mooie prijs. Ik heb vorig jaar (voor onze uiteindelijk niet doorgegane vakantie) de prijzen in het hoogseizoen gedurende een wat langere periode gevolgd en de trend was dat hoe verder je in de tijd kwam hoe hoger de prijzen werden (af en toe onderbroken door een aanbieding met meestal "ongelukkige" - niet letterlijk overigens - routes en tijden). Als de prijs in jullie budget past, zou ik niet wachten tot januari.

Martin
christa&john
Amerikakenner

1 ) Wat is leuker om te overnachten Colorado Springs of Manitou Springs ? Ik bedoel daarmee waar je 's avonds gezelliger kan rondwandelen tussen wat winkels, uit eten gaan, iets drinken ?
2) Hoe lang doe je er met de auto over om van Manitou Springs de Pikes Peak Toll Road naar de top te rijden ?
3) Vanuit Colorado of Manitou Springs naar Great Sand Dunes NP : is er een scenic route via Cripple Creek & Victor naar daar ?

Christa
christa&john
Amerikakenner

reisplanning Denver - Denver

De reisplanning is uiteindelijk min of meer beslist. Omdat we via Iceland Air wel goede tarieven vinden, hebben we de route herwerkt zodat we vliegen op Denver en terugkeren vanuit Denver.
Vertrekken zouden we op 07/08 en terug op 31/08. De tarieven bij verschillende vergelijkingen liggen tussen de 720 € en de 750 €. Dat lijkt ons voor het hoogseizoen geen slechte prijs.
Nu moeten we alleen nog de vlucht effectief boeken :oops:
Dat vinden we echt nog het moeilijkste van al ! De twijfel of we beter wachten tot januari of nu boeken. Pfffttt !! :oops:

Route
07/08 : Bxl - Denver - Manitou Springs (overnachten in Manitou Springs)
08/08 : Manitou Springs : voormiddag bezoek Garden of the Gods/Cliff Dwellings/Seven Falls
namiddag : Pikes Peak met de auto of de Cog Railway
daarna doorrijden naar Cripple Creek (Overnachten Cripple Creek)
09/08 : Cripple Creek via the Phantom Canyon Road naar Great Sand Dunes NP(overnachten in die regio)
10/08 : Great Sand Dunes NP - via Enchanted Circle Scenic Byway + Taos Pueblo - Taos (overnachten Taos)
11/08 : Taos - via High Road - Santa Fé - bezoek Kasha Katuwe Tented Rocks NM (overnachten in Santa Fé)
12/08 : Santa Fé - via de Jemez Mountain Scenic Route - Route 66 ABQ - Albuquerque (overnachten ABQ)
13/08 : ABQ - White Sands National Monument (overnachten in Alamogordo of Las Cruces/Old Mesilla ???)
14/08 : Alamogordo/Las Cruces - Chiricahua NM (overnachten Pearce)
15/08 - Pearce - Bisbee - Tombstone -Kartchner Cavers -Mission San Xavier Del Bac - Tuscon (overnachten Tuscon)
16/08 : Tuscon (Saguaro NP West, Sonoran Desert Museum, Old Tuscon Studios) (overnachten Tuscon)
17/08 : Tuscon - via Apache Trail - Scottdale (overnachten Scottdale)
18/08 : Scottsdale - Sedona (overnachten Sedona)
19/08 : Sedona : wandelen in omgeving Sedona (Overnachten Sedona)
20/08 : Sedona - Las Vegas (overnachten Las Vegas)
21/08 : Las Vegas : vrije dag in LV (overnachten in LV)
22/08 : Las Vegas - via Northshore Drive naar Valley of Fire - Zion NP (overnachten Springdale)
23/08 : vrije dag in Zion NP ( Narrows, Emerald Pool, ... ) (overnachten Springdale)
24/08 : Springdale - Canyon Overlook - Page (overnachten Page)
25/08 : vrije dag in Page (overnachten Page)
26/08 : Page - Coalmine Canyon - Blue Canyon - Chinlé (Canyon de Chelly) (overnachten Chinlé)
27/08 : Chinlé (Canyon de Chelly) - Bisti Badlands - Farmington (overnachten Farmington)
28/08 : Farmington - Durango - Million Dollar Highway : Silverton -Ouray - (Overnachten Ouray)
29/08 : Ouray - Black Canyon of the Gunnison - Crested Butte (overnachten Crested Butte)
30/08 : Vrije dag Crested Butte
31/08 : Crested Butte - Denver Intl Airport --> Bxl
01/09 : Bxl

Graag nog eventuele bemerkingen qua reisroute als het nodig is.
en ook tips voor hotels/lodges/motels, want deze ga ik nu uitzoeken.
Ze mogen leuk/origineel soms een wat meer luxe zijn of net de charme van vroeger hebben.

Bedankt voor de feedback ! :clap:
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Als je in Alamogordo niets wilt bezoeken, zou ik in Las Cruces overnachten. Dan is je rit de volgende dag korter en heb je dus meer tijd voor Chiricahua NP.

Old Tucson Studios: is gesloten in de zomermaanden, gaat terug open eind september of zo

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
christa&john
Amerikakenner

Dat was ook eerder mijn idee Ingrid, gezelliger en meer tijd voor Chiricahua. Maar ik had wat twijfel omdat bij White Sands bij zonsondergang of -opgang mooi zijn om te zien en met een overnachting in Alamogordo is dit eerder haalbaar.
Maar dan weet je ook niet eens of de zon wel schijnt die bepaalde ochtend of avond :?
Bedankt voor de bevestiging in ieder geval :-)
Goeie tip van Old Tuscon Studios, deze had ik nog niet meegekregen. Wel jammer natuurlijk, denk dat het wel leuk is voor de kinderen maar er is wel voldoende te doen/zien in Tuscon om dit op te vullen.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: reisplanning Denver - Denver

Bericht door markro »

christa&john schreef:14/08 : Alamogordo/Las Cruces - Chiricahua NM (overnachten Pearce)
15/08 - Pearce - Bisbee - Tombstone -Kartchner Cavers -Mission San Xavier Del Bac - Tuscon (overnachten Tuscon)
Pearce is geen grote plaats en wordt wel een spookstad genoemd. In de buurt zal je misschien wel iets van een accommodatie vinden zoals een bed & breakfast, maar misschien is het verstandiger om voor een slaapplaats iets in Wilcox, AZ of in Benson, AZ te zoeken.
Of eventueel in Bisbee of Tombstone.
christa&john schreef:en ook tips voor hotels/lodges/motels, want deze ga ik nu uitzoeken.
Ze mogen leuk/origineel soms een wat meer luxe zijn of net de charme van vroeger hebben.
Kijk ook eens bij de beoordelingen, die door de forumleden zijn gegeven: http://beoordelingen.allesamerika.com/ (de link staat tevens bovenaan het forum).
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
christa&john
Amerikakenner

DAnk je Marco, dat Pearce een spookstadje was wist ik inderdaad nog niet. Mij leek Bisbee wel leuk om te verblijven, maar het aantal kms die dag + het bezoek aan Chiricahua in acht genomen dacht ik dat het misschien te ver rijden zou zijn.
We gaan dus verder uitzoeken wat daar een betere keuze wordt.
Wat de link naar de hotelbeoordelingen betreft, daar ken ik ondertussen de weg ook naartoe :thumbup:

Ondertussen heb ik een ander probleem bij :evil:
Mijn werkgever is niet echt vatbaar voor 3.5 week vakantie (route is daarop gebaseerd). Het ziet ernaar uit dat ik wat dagen zal moeten laten vallen jammer genoeg.
Staat alles nu op poten ... kan ik weer opnieuw beginnen !!! Ik wil eigenlijk NIETS laten vallen en mijn vakantie doen zoals ik het graag had, maar anderen steken er een stokje voor :cry:

Ik kan bv van de plaatsen waar we 2 dagen hebben voorzien 1 dag maken maar welke dan ?? Overal is er wat te zien of te doen.
Las Vegas wil ik sowieso 2 nachten behouden evenals Sedona. Wat denken jullie op welke stek 1 nacht volstaat in dit schema ?
christa&john
Amerikakenner

Net de vluchten geboekt !!!! :clap: :thumbup:

Bxl - Denver : vrijdag 07/08/2015
Denver - Bxl : zaterdag 29/08/2015

Nu nog wat aan de route sleutelen en hotellekes zoeken !!
YYYYEEEESSS :)
christa&john
Amerikakenner

Heeft iemand een tip voor een hotel in Cripple Creek ? We houden niet echt van de ouwerwetse bloemetjesbehangkamers en ijzeren bedden vol met ornamenten :? Een beetje charme kan en mag maar... Blijkbaar zijn de meeste hotels daar toch in die stijl...
Laatst gewijzigd door christa&john op 06 okt 2014, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Cripple creek dan maar overslaan? :wink: Dan heb je het probleem van te veel dagen ook bijna opgelost. Maar dat zal wel krap worden. Je kunt ook twee nachten Manitou Springs doen en dan in een keer naar Great Sand Dunes NP, dat is goed te doen.
Bij de reviews op de AA site zie ik het Westward ho Motel in Crpple creek. Ik zie geen bloemetjesbehang of ijzeren bedden. :wink:

Marianne
christa&john
Amerikakenner

Dat lijkt me inderdaad geen slecht voorstel en Manitou Springs is wellicht een gezelliger stadje om te verblijven met meer keuzen om uit eten te gaan 's avonds etc ... ? Vanuit Manitou Springs is Cripple Creek ook maar een uurtje rijden blijkbaar, maar ik vraag me af of het wel de moeite is om dan de tijd daaraan te spenderen, een korte wandeling in het stadje door de hoofdstraat volstaat misschien en volgens de kaart passeer ik sowieso via Cripple Creek als we de Phantom Canyon Road nemen (ziet er prachtige weg uit, dus willen we zeker niet niet overslaan ! Bedankt voor deze tip trouwens Marianne in één van je vorige posts ! :clap: :clap:
Ik had het zo gepland omwille van de lange rijtijd ex Manitou Springs via Cripple Creek & Victor naar Great Sand Dunes. Maar als het goed te doen Manitou Springs --> Great Sand Dunes is overweeg ik die optie toch. Als je daar in de late namiddag kan aankomen is dat wellicht nog voldoende ?
Stel dat ik Cripple Creek oversla, hoe raak ik dan op de Phantom Canyon Road ? Want dan wordt ik eerst volgens google maps naar Pueblo geleid en dan terug via Pueblo naar Great Sand Dunes.

Westward Ho Motal had ik al bekeken maar niet genoteerd in mijn voorkeurslijstje ... :oops:
Bovendien zijn ook niet overal (vooral in de B&B dan) de kinderen welkom, of moeten ze een bepaalde leeftijd al hebben.
christa&john
Amerikakenner

Ik heb nog een vraag ...
Kan je het Chiricahua NM niet binnenrijden langs de oostzijde ? Ik zie enkel via Wilcox , Pearce een baan naar het park liggen ?

Christa
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk niet dat je langs Pueblo komt. Je kunt naar Victor rijden, maar je kunt dan net zo goed via Cripple Creek rijden. Dat is wat wij deden. Elly heeft het dit jaar ook gereden, zie hier voor hun verslag.

Marianne
christa&john
Amerikakenner

Zal de beste keuze zijn dan :-)
Het verslag van Elly had ik ook al doorgenomen, maar dat was me ondertussen ontsnapt.
Deze avond al hele tijd bezig om internet af te zoeken naar slaapgelegenheid.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer