Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rondje Florida September 2014
Rondje Florida September 2014
De vakantie zit er al bijna aan te komen. Graag zou ik op de valreep nog wat tips van jullie mee willen krijgen.
Ik heb al aardig wat berichten bekeken op deze site boekjes gelezen kortom genoeg info te vinden.
Ik ga samen met mijn vriendin, en met z'n 2'en zullen we een dikke 3 weken rond gaan reizen met de auto.
Tot op heden hebben we alleen de eerste overnachting in Miami geboekt in een hostel.
Verder is het plan om van hostel naar hostel te gaan door heel Florida.
We beginnen zo gezegd in Miami, en eindigen hier ook, dit ivm ons retour ticket.
We hebben het plan om van Miami richting Jacksonville te gaan rijden, en via de westkust de reis te vervolgen naar uiteindelijk key west.
Hebben jullie nog tips met betrekking tot hostels?
Ook las ik enige informatie over tol wegen, moeten we hier voor de reis al actie op ondernemen met pasjes e.d.?
We willen naast wat dagen ontspannen op de stranden en hier en daar een shop sessie vooral actief op zoek naar avontuur. Hebben jullie hier nog tips voor?
Ook houden we van een avondje stappen, zijn er aan de west kust plekken waar je lekker los kunt?
Alle tips zijn welkom, dus bij deze ook alvast bedankt voor tips en reacties!
Ik heb al aardig wat berichten bekeken op deze site boekjes gelezen kortom genoeg info te vinden.
Ik ga samen met mijn vriendin, en met z'n 2'en zullen we een dikke 3 weken rond gaan reizen met de auto.
Tot op heden hebben we alleen de eerste overnachting in Miami geboekt in een hostel.
Verder is het plan om van hostel naar hostel te gaan door heel Florida.
We beginnen zo gezegd in Miami, en eindigen hier ook, dit ivm ons retour ticket.
We hebben het plan om van Miami richting Jacksonville te gaan rijden, en via de westkust de reis te vervolgen naar uiteindelijk key west.
Hebben jullie nog tips met betrekking tot hostels?
Ook las ik enige informatie over tol wegen, moeten we hier voor de reis al actie op ondernemen met pasjes e.d.?
We willen naast wat dagen ontspannen op de stranden en hier en daar een shop sessie vooral actief op zoek naar avontuur. Hebben jullie hier nog tips voor?
Ook houden we van een avondje stappen, zijn er aan de west kust plekken waar je lekker los kunt?
Alle tips zijn welkom, dus bij deze ook alvast bedankt voor tips en reacties!
Re: Rondje Florida September 2014
Hoi!
Ik ben jaloers, stiekem wil ik ook wel graag weer naar Florida! Worden vast 3 mooie weken.
Mbt je vraag over Hostels heb ik niet zoveel tips, wij hebben eigenlijk echt van hotel naar hotel gereden en dat is ons goed bevallen, maar specifiek hostels niet echt.
Je vraag over de tol wegen is als volgt te beantwoorden. Bij het huren van je auto moet je je creditcard afgeven. Op de tolwegen zijn een soort poorten waar je onder door rijdt met camera's welke je vastleggen. Het bedrag van de tol wordt automatisch doorgezet naar het verhuurbedrijf, welke het weer verrekend naar je creditcard. Je hoeft er dus niks voor te doen! Wij hebben dit eigenlijk alleen meegekregen rond Miami en waren in totaal zo rond de 15 dollar kwijt. Dus wees gerust, stelt niet veel voor!
Als je wil gaan stappen ben je in Miami aan het goede adres! Als je van clubs houdt zijn Liv Club en Banks Mansion wel erg leuk. Let wel op, PRIJZIG. Heel beroemd Amerika loopt hier ook rond en er is best een pittig deurbeleid.
Wij zijn op OceanDrive bij Clevelander beland. Is een soort van openlucht bar met de meest lekkere cocktails. Erg leuk en wat meer relaxte sfeer.
Shopsessie in Miami kun je het beste bij Sawgrass Mills doen. Is wel een stukje rijden vanaf Miami Beach, maar is zeker de moeite waard!
Als je van pretparken houdt zit je natuurlijk het best in Orlando. Wij zijn zelf 1 dag naar Disney geweest en 1 dag naar Universal Studios, maar er is zoveel keus dat je zelf gewoon moet uitvinden.
Op Key Largo kun je bij het John Pennekamp Coral Reef State Park snorkelen in de oceaan. Ook erg leuk, je gaat met een boot ongeveer 20 minuten van de kust om daar boven het koraal te snorkelen. Op Key West hebben wij een jetski gehuurd en een tour van 2 uur gedaan. Is erg leuk over de Golf van Mexico en Atlantische Oceaan.
Ik denk dat je zo al wel wat tips hebt, mocht je nog vragen hebben, vraag maar raak!
Ik ben jaloers, stiekem wil ik ook wel graag weer naar Florida! Worden vast 3 mooie weken.
Mbt je vraag over Hostels heb ik niet zoveel tips, wij hebben eigenlijk echt van hotel naar hotel gereden en dat is ons goed bevallen, maar specifiek hostels niet echt.
Je vraag over de tol wegen is als volgt te beantwoorden. Bij het huren van je auto moet je je creditcard afgeven. Op de tolwegen zijn een soort poorten waar je onder door rijdt met camera's welke je vastleggen. Het bedrag van de tol wordt automatisch doorgezet naar het verhuurbedrijf, welke het weer verrekend naar je creditcard. Je hoeft er dus niks voor te doen! Wij hebben dit eigenlijk alleen meegekregen rond Miami en waren in totaal zo rond de 15 dollar kwijt. Dus wees gerust, stelt niet veel voor!
Als je wil gaan stappen ben je in Miami aan het goede adres! Als je van clubs houdt zijn Liv Club en Banks Mansion wel erg leuk. Let wel op, PRIJZIG. Heel beroemd Amerika loopt hier ook rond en er is best een pittig deurbeleid.
Wij zijn op OceanDrive bij Clevelander beland. Is een soort van openlucht bar met de meest lekkere cocktails. Erg leuk en wat meer relaxte sfeer.
Shopsessie in Miami kun je het beste bij Sawgrass Mills doen. Is wel een stukje rijden vanaf Miami Beach, maar is zeker de moeite waard!
Als je van pretparken houdt zit je natuurlijk het best in Orlando. Wij zijn zelf 1 dag naar Disney geweest en 1 dag naar Universal Studios, maar er is zoveel keus dat je zelf gewoon moet uitvinden.
Op Key Largo kun je bij het John Pennekamp Coral Reef State Park snorkelen in de oceaan. Ook erg leuk, je gaat met een boot ongeveer 20 minuten van de kust om daar boven het koraal te snorkelen. Op Key West hebben wij een jetski gehuurd en een tour van 2 uur gedaan. Is erg leuk over de Golf van Mexico en Atlantische Oceaan.
Ik denk dat je zo al wel wat tips hebt, mocht je nog vragen hebben, vraag maar raak!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Houd er met die 'automatische' tol dan wel rekening mee dat je (afhankelijk van de verhuurder) ook nog een toeslag betaalt, vaak per dag van de autohuur. Ga je met een reis van 14 dagen dus 1x door zo'n tolpoortje dan betaal je 14 dagen die toeslag. Ik ben hier vorig jaar tijdens onze florida reis best de mist mee ingegaan, vond het best zonde van mijn centen om eerlijk te zijn...
Mijn ervaring is verder overigens dat het best goed te doen is om de tolwegen te vermijden.
Mijn ervaring is verder overigens dat het best goed te doen is om de tolwegen te vermijden.
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Waarom een Hostel? Er zijn daar ongelofelijk veel hotels cq motel in iedere prijsklasse. Net wat luxer en prettiger, denk ik. Kijk even naar onze reisverslagen 2001 en 2014. (zie onder) Wellicht kan je er wat info uithalen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Om van hostel naar hostel te rijden zal moeilijk worden. Op Miami na zijn er nl niet zoveel plaatsen met hostels. Orlando/Kissimmee heeft er naar mijn weten geen. Er wordt wel mee geadverteerd op verschillende sites, maar dit zijn vrijwel allemaal low budget motels waar je dus niet de gezellige hostel sfeer zal vinden. Orlando/Kissimmee heeft sowieso onwijs veel budget motels, daar hoef je niet eens lang voor te zoeken. In St. Augustine is wel een erg leuk hostel: het Pirate Haus. Ik ben hier meerdere keren geweest en ieder verblijf was een feestje! Je kan kiezen tussen dorm rooms en private rooms. Een aantal private rooms hebben een leuk piraten thema. Er is een super gezellige community room en keuken, en met een beetje geluk wordt je 's ochtends door Conrad getrakteerd op zelfgemaakte piraten pannenkoeken! Het hostel ligt midden in het historisch centrum, op loopafstand van vrijwel alle bezienswaardigheden.
In Jax kan je het beste in een motel overnachten en in Tampa kan je naar Gram's Place. Dit vond ik ook zo'n gezellig hostel! In de Everglades is het Everglades Hostel een aanrader. Zij bieden ook vele leuke tours aan.
Mocht je nog wat dagen over hebben, dan kan ik aanraden om naar Brunswick te rijden en daar een aantal nachten in een boomhut te verblijven bij Hostel in the Forest.
Heel veel plezier gewenst!
In Jax kan je het beste in een motel overnachten en in Tampa kan je naar Gram's Place. Dit vond ik ook zo'n gezellig hostel! In de Everglades is het Everglades Hostel een aanrader. Zij bieden ook vele leuke tours aan.
Mocht je nog wat dagen over hebben, dan kan ik aanraden om naar Brunswick te rijden en daar een aantal nachten in een boomhut te verblijven bij Hostel in the Forest.
Heel veel plezier gewenst!
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1074 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie
-
- 7 Reacties