Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips voor Rome
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Tips voor Rome
Kijk even op mijn weblog, daar vind je een link naar mijn weblog over Rome, waar wij verleden jaar geweest zijn. Ik heb hier uitgebreid verslag gedaan van allerlei bezienswaardigheden. Zie de link hieronder.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Bedankt voor alle tips en links tot nu toe.
Ik ga ze dit weekend eens allemaal rustig bekijken.

Ik ga ze dit weekend eens allemaal rustig bekijken.
Ik heb mijn aantekeningen van oktober 2011 erbij gepakt.
Wij reisden met Easyjet vanaf Schiphol, konden in het vliegtuig een kaartje kopen voor de bus, en die reed snel naar een uitstappunt vlakbij Vaticaanstad, waarna het nog circa 5 minuten lopen was naar onze B&B. Kosten weet ik niet meer, goedkoper dan de trein.
Je kunt ook met de LeonardExpresstrein naar station Termini en dan verder met de bus of metro. Die rijdt elk half uur, kosten waren toen 14 euro enkele reis.
Wij hadden een late vlucht heen en drie volle dagen daar.
Vrijdag: Route 3 uit 100% Rome: Colesseum, Forum Romanum en Monti
START: Metro Colesseum
FINISH: Metro Cavour
Daarna Pantheon en trevifontein
Il Chianti is een vineria alias restaurant en gericht op de Toscaanse keuken. Heel leuk is het om hier doordeweeks (niet in het weekend) rond lunchtijd te komen want dan kun je voor 10,00 euro je bord volscheppen met allemaal verschillende heerlijke voorgerechten die zijn uitgestald op een lange tafel.
Inbegrepen is ook een toetje en drankjes zijn exclusief. Veel Italianen die in de buurt op kantoor werken komen hier lunchen.
Het adres is via dei Lavatore 81/82a, om de hoek bij de Trevifontein Dat was erg goed!
Avond: Sixtijnse kapel, kaartjes vantevoren regelen.
Zaterdag: Route 2 : Villa Borghese en Plaze Espagna
START: Metro: Barberini / Fontana di Trevi
FINISH: Flaminio P.za del Popola
Zondag: Vaticaan
Uitzichtpunt boven Sint Pieter
12.00 uur spreekt de paus de zegen uit op het plein, was leuk om dit mee te maken. Een plein vol mensen en de paus die zich even liet zien.
( ik ben geen katholiek)
Tip Sint Pieter: geen hele korte broek en en blote schouders!
Pizza - La Ruota (Via angelo emo 25 vlakbij het Vaticaan, metrohalte Cipro) voor 10 euro pp.
En natuurlijk lekker gedwaald door de stad.
Wij reisden met Easyjet vanaf Schiphol, konden in het vliegtuig een kaartje kopen voor de bus, en die reed snel naar een uitstappunt vlakbij Vaticaanstad, waarna het nog circa 5 minuten lopen was naar onze B&B. Kosten weet ik niet meer, goedkoper dan de trein.
Je kunt ook met de LeonardExpresstrein naar station Termini en dan verder met de bus of metro. Die rijdt elk half uur, kosten waren toen 14 euro enkele reis.
Wij hadden een late vlucht heen en drie volle dagen daar.
Vrijdag: Route 3 uit 100% Rome: Colesseum, Forum Romanum en Monti
START: Metro Colesseum
FINISH: Metro Cavour
Daarna Pantheon en trevifontein
Il Chianti is een vineria alias restaurant en gericht op de Toscaanse keuken. Heel leuk is het om hier doordeweeks (niet in het weekend) rond lunchtijd te komen want dan kun je voor 10,00 euro je bord volscheppen met allemaal verschillende heerlijke voorgerechten die zijn uitgestald op een lange tafel.
Inbegrepen is ook een toetje en drankjes zijn exclusief. Veel Italianen die in de buurt op kantoor werken komen hier lunchen.
Het adres is via dei Lavatore 81/82a, om de hoek bij de Trevifontein Dat was erg goed!
Avond: Sixtijnse kapel, kaartjes vantevoren regelen.
Zaterdag: Route 2 : Villa Borghese en Plaze Espagna
START: Metro: Barberini / Fontana di Trevi
FINISH: Flaminio P.za del Popola
Zondag: Vaticaan
Uitzichtpunt boven Sint Pieter
12.00 uur spreekt de paus de zegen uit op het plein, was leuk om dit mee te maken. Een plein vol mensen en de paus die zich even liet zien.
( ik ben geen katholiek)
Tip Sint Pieter: geen hele korte broek en en blote schouders!
Pizza - La Ruota (Via angelo emo 25 vlakbij het Vaticaan, metrohalte Cipro) voor 10 euro pp.
En natuurlijk lekker gedwaald door de stad.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
In de zomer van 2013 zijn mijn vriendin en ik 5 dagen naar Rome geweest. We vlogen vanuit Brussel en namen vanaf Leonardo Da Vinci de trein naar de stad.
Voor de metro en enkele musea is de Roma Pass misschien interessant? Je mag hiermee gratis de eerste twee musea bezoeken, en rijdt een week gratis met het OV.
Wij namen evenwel gewoon een weekkaart voor het OV, en boekten online op voorhand de musea/bezienswaardigheden die we wilden zien. Dat kwam voor ons goedkoper uit. (Op voorhand boeken wint wel tijd, zeker aan de drukbezochte dingen als de Vaticaanse musea of het Colosseum.)
Wij logeerden in Hotel Rome Garden, een klein maar fijn hotel, naar onze mening. Geen grote luxe, maar een goed bed en een lekker ontbijt. Meer hadden wij eigenlijk niet nodig.
Het ligt op enkele minuten stappen van één van de twee metrolijnen, en vlak bij de bushalte aan Porta Pia.
http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review- ... Lazio.html
Voor tips treed ik Lisette bij. Wij hebben ook het 100%-boekje vaak gebruikt.
Uit een Capitool reisgids deden we ook een fijne Bernini-wandeling!
Wat wij ook leuk vonden, was een tip-based rondleiding in de stad met een Engels sprekende gids. Dit deden we onze eerste avond.
http://www.newromefreetour.com/rome-free-walking-tour
Wij maakten ook een daguitstap naar Ostia Antica, een beetje vergelijkbaar met Pompeii (maar minder druk!), met vrij goed geconserveerde ruïnes. Hier raakten we erg makkelijk met een regionale trein. (De Roma Lido-trein, als ik me niet vergis.)
In Trastevere zijn wij helaas niet geraakt. Het zou daar wel het beste zijn om goed te eten, aldus onze Romeinse gids.
Het enige restaurant dat we bezochten waar ik de naam nog van weet, was Maccheroni, dicht bij het Pantheon. Het was daar héél lekker!
Qua prijs valt het eten best mee, wat mij vooral opviel was dat je voor frisdrank aan tafel erg veel betaalt. Naar wijn heb ik, als niet-drinker, niet gekeken...
Als je liefhebber bent: niet vergeten ijsjes te eten!!
Voor de metro en enkele musea is de Roma Pass misschien interessant? Je mag hiermee gratis de eerste twee musea bezoeken, en rijdt een week gratis met het OV.
Wij namen evenwel gewoon een weekkaart voor het OV, en boekten online op voorhand de musea/bezienswaardigheden die we wilden zien. Dat kwam voor ons goedkoper uit. (Op voorhand boeken wint wel tijd, zeker aan de drukbezochte dingen als de Vaticaanse musea of het Colosseum.)
Wij logeerden in Hotel Rome Garden, een klein maar fijn hotel, naar onze mening. Geen grote luxe, maar een goed bed en een lekker ontbijt. Meer hadden wij eigenlijk niet nodig.

Het ligt op enkele minuten stappen van één van de twee metrolijnen, en vlak bij de bushalte aan Porta Pia.
http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review- ... Lazio.html
Voor tips treed ik Lisette bij. Wij hebben ook het 100%-boekje vaak gebruikt.
Uit een Capitool reisgids deden we ook een fijne Bernini-wandeling!
Wat wij ook leuk vonden, was een tip-based rondleiding in de stad met een Engels sprekende gids. Dit deden we onze eerste avond.
http://www.newromefreetour.com/rome-free-walking-tour
Wij maakten ook een daguitstap naar Ostia Antica, een beetje vergelijkbaar met Pompeii (maar minder druk!), met vrij goed geconserveerde ruïnes. Hier raakten we erg makkelijk met een regionale trein. (De Roma Lido-trein, als ik me niet vergis.)
In Trastevere zijn wij helaas niet geraakt. Het zou daar wel het beste zijn om goed te eten, aldus onze Romeinse gids.
Het enige restaurant dat we bezochten waar ik de naam nog van weet, was Maccheroni, dicht bij het Pantheon. Het was daar héél lekker!
Qua prijs valt het eten best mee, wat mij vooral opviel was dat je voor frisdrank aan tafel erg veel betaalt. Naar wijn heb ik, als niet-drinker, niet gekeken...
Als je liefhebber bent: niet vergeten ijsjes te eten!!

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wij zijn toevallig net terug uit Rome, afgelopen zaterdag einde van de middag erheen gevlogen, en woensdag ochtend terug. We sliepen in Trastevere, in een appartement via air bnb. Dit is ons echt super goed bevallen! https://www.airbnb.nl/rooms/3276105
Ik zou een volgende keer zeker weer in deze wijk verblijven. We zijn vanaf de luchthaven met de bus naar Termini gegaan, en vanaf hier een taxi gepakt. Dit kostte ons 18 euro, waarbij we onderweg veel verkeer hebben gehad (zaterdagavond rond 21.00 uur). Ik zou een volgende keer zeker weer in deze wijk verblijven, wat een fantastische sfeer! Het ligt overdag inderdaad wat verder van de bezienswaardigheden, maar 's avonds stapten we de deur uit en stonden tussen gigantisch vele restaurantjes. We zijn elke avond uit eten geweest voor gemiddeld 50 euro, en hebben elke avond fantastisch gegeten. Dit was dan inclusief een fles wijn.
We hebben drie volle dagen ter plaatse gehad, en de stad eigenlijk opgedeeld. Eerste dag te voet richting het Pantheon, Trevi Fontein (helaas dicht wegens werkzaamheden), Spaanse trappen en Borghese. Vanuit daar de metro gepakt naar Circo Massimo, goede 20 minuten lopen. Volgende dag richting Colloseum en omgeving, laatste dag naar het Vaticaan. We hebben meer gelopen dan als we op een meer centrale plek zouden zitten, maar ik vond het heerlijk.
We zijn voor de terugvlucht lopend naar de metro gegaan en vanaf daar met de metro naar Termini. Er is ook een tramhalte aan het einde van de straat van dit appartement.
Ik zou een volgende keer zeker weer in deze wijk verblijven. We zijn vanaf de luchthaven met de bus naar Termini gegaan, en vanaf hier een taxi gepakt. Dit kostte ons 18 euro, waarbij we onderweg veel verkeer hebben gehad (zaterdagavond rond 21.00 uur). Ik zou een volgende keer zeker weer in deze wijk verblijven, wat een fantastische sfeer! Het ligt overdag inderdaad wat verder van de bezienswaardigheden, maar 's avonds stapten we de deur uit en stonden tussen gigantisch vele restaurantjes. We zijn elke avond uit eten geweest voor gemiddeld 50 euro, en hebben elke avond fantastisch gegeten. Dit was dan inclusief een fles wijn.
We hebben drie volle dagen ter plaatse gehad, en de stad eigenlijk opgedeeld. Eerste dag te voet richting het Pantheon, Trevi Fontein (helaas dicht wegens werkzaamheden), Spaanse trappen en Borghese. Vanuit daar de metro gepakt naar Circo Massimo, goede 20 minuten lopen. Volgende dag richting Colloseum en omgeving, laatste dag naar het Vaticaan. We hebben meer gelopen dan als we op een meer centrale plek zouden zitten, maar ik vond het heerlijk.
We zijn voor de terugvlucht lopend naar de metro gegaan en vanaf daar met de metro naar Termini. Er is ook een tramhalte aan het einde van de straat van dit appartement.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ook leuk: Rome by Segway.
Wij hadden de extra lange tour: http://www.romebysegway.com/site/segway ... gway-tour/ (maar dat was vooral omdat we Segway zo leuk vinden
)
Wij hadden de extra lange tour: http://www.romebysegway.com/site/segway ... gway-tour/ (maar dat was vooral omdat we Segway zo leuk vinden

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Leuk, een paar dagen Rome. Voor mij is het alweer 10 jaar geleden dat ik er voor het laatst was, dus ik kan je niet echt tips geven. Maar wil je wel nog even meegeven dat een groot aantal van de toeristische topattracties in onderhoud is. De Trevifonteinen worden zoals Loes88 al zegt gerenoveerd en zijn volledig in de steigers gezet tot oktober 2015. De fontein en kerk bij de Spaanse trappen worden momenteel gerenoveerd en begin volgend jaar worden ook de trappen zelf onder handen genomen. Daarnaast staat ook het Colosseum voor een deel in de steigers, maar niet dusdanig dat je niks van het gebouw kunt zien. Gelukkig heeft Rome genoeg ander moois te bieden, maar zo weet je in elk geval waar je aan toe bent.
Reizen 2015: Krakau, Sevilla, Israël, Jordanië, Oekraïne, Moldavië, Kazachstan, Kirgizië en Boedapest
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eerst even excuses dat ik niet meer op de laatste berichten gereageerd heb. Ik had mijn notificatie blijkbaar uitgezet (of niet aangezet)"
Bedankt allemaal voor de uitgebreide berichten en tips!
Inmiddels heb ik via Boking.com twee hotels geboekt waaruit we nog moeten kiezen. Eén in Trastevere en de andere vlakbij Piazza Navona. Ik vind het lastig om te kiezen want de éen ligt dichter bij alle bezienswaardigheden en de andere is 's avonds weer gezelliger
Nu ben ik aan het uitzoeken wat de beste indeling voor onze drie volle dagen is.
Ik dacht zelf
1 dag Colosseum en omgeving.
1 dag Vaticaan en omgeving
1 dag Piazza Navona, Trevi fontein e.d.
Is dat een goede indeling denken jullie of zouden jullie het anders doen?
Wat vinden jullie verder dat ik absoluut niet mag missen?
Via familie heb ik heel enthousiaste verhalen over Villa Borghese gehoord en zelf wil ik absoluut de Sixtijnse kapel zien en dan vooral de schilderingen van Michelangelo.
Wat heeft op jullie de allergrootste indruk gemaakt in Rome?
Bedankt allemaal voor de uitgebreide berichten en tips!
Inmiddels heb ik via Boking.com twee hotels geboekt waaruit we nog moeten kiezen. Eén in Trastevere en de andere vlakbij Piazza Navona. Ik vind het lastig om te kiezen want de éen ligt dichter bij alle bezienswaardigheden en de andere is 's avonds weer gezelliger
Nu ben ik aan het uitzoeken wat de beste indeling voor onze drie volle dagen is.
Ik dacht zelf
1 dag Colosseum en omgeving.
1 dag Vaticaan en omgeving
1 dag Piazza Navona, Trevi fontein e.d.
Is dat een goede indeling denken jullie of zouden jullie het anders doen?
Wat vinden jullie verder dat ik absoluut niet mag missen?
Via familie heb ik heel enthousiaste verhalen over Villa Borghese gehoord en zelf wil ik absoluut de Sixtijnse kapel zien en dan vooral de schilderingen van Michelangelo.
Wat heeft op jullie de allergrootste indruk gemaakt in Rome?
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hallo Vana,
Goede indeling, wij hadden voor onze 4 dagen dezelfde indeling met een extra dag voor losse dingen/shoppen.
Ik zou kaartjes voor de vaticaanse musea (Sixtijnse Kapel) zeker van tevoren aanschaffen, ook voor het colosseum. Dat scheelt weer wachtrijen. Ik vond de vaticaanse musea heel mooi maar het was veel te druk, je schuifelde door de ruimtes heen (let wel was mei, ontzettend veel groepreizen/schoolreisjes in Rome). De Sint Pieter is prachtig maar we zijn ook 'gewone' kerken binnen gelopen...en dan kwam je binnen en wist je niet waar je moest kijken! Ontzettend mooie kleine kerkjes verscholen achter houten deuren, daar houd ik erg van.
Veel dingen liggen best bij elkaar in de buurt (Spaanse trappen, Pantheon, Trevi, Piazza Navona) dus we hadden daar minder tijd voor nodig dan bedacht. Die hebben we heerlijk op terrassen besteed in de zon.
Ik vond Villa Borghese een prachtig park, je kan er heel prettig wandelen en je hebt een mooi uitzicht op Piazza del Popolo vanaf één van de kanten (ben niet zo goed met noord-zuid en google maps).
Groetjes,
Raafje87
Ik zou vooral ook op zoek gaan naar goede eettentjes, er zitten ontzettend veel toeristenrestauranten maar via tripadvisor kan je die vermijden
Goede indeling, wij hadden voor onze 4 dagen dezelfde indeling met een extra dag voor losse dingen/shoppen.
Ik zou kaartjes voor de vaticaanse musea (Sixtijnse Kapel) zeker van tevoren aanschaffen, ook voor het colosseum. Dat scheelt weer wachtrijen. Ik vond de vaticaanse musea heel mooi maar het was veel te druk, je schuifelde door de ruimtes heen (let wel was mei, ontzettend veel groepreizen/schoolreisjes in Rome). De Sint Pieter is prachtig maar we zijn ook 'gewone' kerken binnen gelopen...en dan kwam je binnen en wist je niet waar je moest kijken! Ontzettend mooie kleine kerkjes verscholen achter houten deuren, daar houd ik erg van.
Veel dingen liggen best bij elkaar in de buurt (Spaanse trappen, Pantheon, Trevi, Piazza Navona) dus we hadden daar minder tijd voor nodig dan bedacht. Die hebben we heerlijk op terrassen besteed in de zon.
Ik vond Villa Borghese een prachtig park, je kan er heel prettig wandelen en je hebt een mooi uitzicht op Piazza del Popolo vanaf één van de kanten (ben niet zo goed met noord-zuid en google maps).
Groetjes,
Raafje87
Ik zou vooral ook op zoek gaan naar goede eettentjes, er zitten ontzettend veel toeristenrestauranten maar via tripadvisor kan je die vermijden

Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt voor je tips Raafje!
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Geen probleem, ik vind Rome eigenlijk 1 groot openluchtmuseum, praktisch elk gebouw heeft een geschiedenis en dat maakt het heerlijk slenteren door de stad! 

Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- TwentseGijs
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Inderdaad! Rome is fantastisch! Slenteren door de stad, met het warme weer, genieten van alle fantastische gebouwen die zo ongelooflijk oud en mooi zijn. Een terrasje met heerlijke koffie en lekker eten. Ik ben jaloers!Raafje87 schreef:Geen probleem, ik vind Rome eigenlijk 1 groot openluchtmuseum, ..... ....heerlijk slenteren door de stad!
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
We hebben er ook erg veel zin in. Voor zulke grote Italiëliefhebbers als wij is het natuurlijk een schande dat we nog nooit in Rome geweest zijn. 

-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
als je het Vaticaan wilt bezichtigen kun je ook via het museum naar binnen. Scheelt als er een wacht rij staat een hoop tijd. De ingang vind je in de Viale Vaticano.
Wij gaan in september voor ik geloof de 6 keer alweer naar Rome. Ben verliefd op die stad.
Wij gaan in september voor ik geloof de 6 keer alweer naar Rome. Ben verliefd op die stad.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Afgelopen zomer zijn we ook in Rome geweest en we hebben daar een fietstocht gedaan met een Nederlandse gids. Erg leuk. Zo krijg je toch wat meer uitleg over de stad en over dingen die je niet in boekjes kunt vinden. Tijdens de fietstocht kom je behalve langs de bekende bezienswaardigheden als het Pantheon, Colloseum en het Forum Romanum, ook door de joodse wijk en Trastevere.
De fietstocht raad ik je zeker aan!
Alvast veel plezier!
De fietstocht raad ik je zeker aan!
Alvast veel plezier!
September 2012: Zuid Westen & New York
Oktober 2015: Oostkust & Florida
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt weer voor de tips Quinta, Floris&Carola.
Waar kun je precies die fietsen huren Floris&Carola?
Waar kun je precies die fietsen huren Floris&Carola?
Wij hebben vorig jaar in mei ook de fietstocht met gids gedaan.
Die hebben wij geboekt via http://www.fietseninrome.nl
Het was een heel leuk nederlands meisje. Echt een aanrader!
Wij hadden gekozen voor de 'panoramische toer'
Die hebben wij geboekt via http://www.fietseninrome.nl
Het was een heel leuk nederlands meisje. Echt een aanrader!
Wij hadden gekozen voor de 'panoramische toer'
2022 Texas
2019 Zuid-Afrika
2019 Florida
2018 Hong Kong
2017 Rondje Denver
2015 Oost USA
2012 Z.W. USA
2010,2013 NYC
2019 Zuid-Afrika
2019 Florida
2018 Hong Kong
2017 Rondje Denver
2015 Oost USA
2012 Z.W. USA
2010,2013 NYC
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij hebben dezelfde tocht als Sienna gedaan, zeker een aanrader!
September 2012: Zuid Westen & New York
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 6712 Weergaves
-