Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
zuidelijke staten rondreis
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 20
zuidelijke staten rondreis
In mijn jacht naar alle 50 staten ben ik nu toe aan de zuidoostelijke staten in deze regio moet ik nog de staten Alabama, Georgia, nort- en south Carolina.
Heb nog niet echt een idee wat er in die staten te zien en te doen is, dus wil ik dat bij deze hier vragen aan mensen die hier al gereisd hebben. ik hou van natuur, bergen en ook stadjes om te bezoeken.
Als ik een auto huur en deze weer inlever in een andere staat moet ik rond de 700 dollar drop off kosten betalen, dus wil ik een route plannen dat ik de auto weer ergens kan inleveren zonder deze kosten te betalen.
Ik hoor graag van jullie de do's en dont's in deze staten en ervaringen.
Heb nog niet echt een idee wat er in die staten te zien en te doen is, dus wil ik dat bij deze hier vragen aan mensen die hier al gereisd hebben. ik hou van natuur, bergen en ook stadjes om te bezoeken.
Als ik een auto huur en deze weer inlever in een andere staat moet ik rond de 700 dollar drop off kosten betalen, dus wil ik een route plannen dat ik de auto weer ergens kan inleveren zonder deze kosten te betalen.
Ik hoor graag van jullie de do's en dont's in deze staten en ervaringen.
- Steve & Patty
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Re: zuidelijke staten rondreis
Een mooie jacht die je hebt geopend en een mooi doel om na te streven!
Wij zijn in 2011 in de staten North & South - Carolina geweest. Ik zal een link delen van onze blog van de momenten die we daar hebben rondgebracht, het start op de volgende pagina en loopt daarna chronologisch door: http://steve-patty.blogspot.nl/2011/07/ ... le-fl.html
Charleston & Savannah zijn twee steden die zeker het bezoek waard zijn en daarnaast is Great Smokey Mountains NP een nationaal park dat ik zeker kan aanraden om een bezoekje te geven.
Veel plezier met de planning!
Wij zijn in 2011 in de staten North & South - Carolina geweest. Ik zal een link delen van onze blog van de momenten die we daar hebben rondgebracht, het start op de volgende pagina en loopt daarna chronologisch door: http://steve-patty.blogspot.nl/2011/07/ ... le-fl.html
Charleston & Savannah zijn twee steden die zeker het bezoek waard zijn en daarnaast is Great Smokey Mountains NP een nationaal park dat ik zeker kan aanraden om een bezoekje te geven.
Veel plezier met de planning!
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
In Alabama kun je stoppen in Montgomery voor een bezoek aan verschillende musea in het teken van de Civil Rights movemen. Zoals het Rosa Parks Museum (waar wij een paar dagen geleden waren), de kerk waar Martin Luther King voorganger was enz. Het stadje Mobile was voor ons een pleasant surprise!
Georgia: Savannah is geweldig, plan daar zeker 2 dagen! Onder Savannah ligt o.a Saint Simons Island, heel sfeervol. En vergeet Okefenokee Swamp niet, de boottour laat je prachtige stukken van het moeras zien.
Naast Charleston (heerlijke stad) kun je in S-Carolina ook de stranden bezoeken. Wij vonden Folly Beach heel leuk. De Boone Hall plantation en Magnolia Plantation hebben we na het zien vd astronomische toegangsprijzen (en het lezen van meerdere reviews waarin consequent werd gesproken over 'tourist traps') maar overgeslagen. Het dorp Beaufort is ook een bezoekje waard!
Georgia: Savannah is geweldig, plan daar zeker 2 dagen! Onder Savannah ligt o.a Saint Simons Island, heel sfeervol. En vergeet Okefenokee Swamp niet, de boottour laat je prachtige stukken van het moeras zien.
Naast Charleston (heerlijke stad) kun je in S-Carolina ook de stranden bezoeken. Wij vonden Folly Beach heel leuk. De Boone Hall plantation en Magnolia Plantation hebben we na het zien vd astronomische toegangsprijzen (en het lezen van meerdere reviews waarin consequent werd gesproken over 'tourist traps') maar overgeslagen. Het dorp Beaufort is ook een bezoekje waard!
-
- Amerika-ontdekker
tickets zijn geboekt, alsmede de huurauto is geregeld.
20 t/m 26 december doe ik las vegas maar weer eens aan.
26 december vlieg ik naar atlanta hier pik de huurauto op en lever hem 12 januari in miami weer in ( deze optie gedaan want nu betaal ik geen drop off kosten )
Een exacte route heb ik niet omdat ik van avontuur en verrassingen houd, maar ik rijd vanaf atlanta naar Alabama door naar Tennessee dan richting norfolk ( Virginia ) en dan door north en south Carolina en weer Georgia naar Florida waar ik weer een keer naar key west wil, en maandag 12 januari lever ik de auto in miami weer in vlieg vandaar terug naar amsterdam.
Mochten er in deze route aanbevelingen zijn, hou ik me aanbevolen, de tips hierboven al aangegeven neem ik ter harte en tevens bedank ik jullie hiervoor.
20 t/m 26 december doe ik las vegas maar weer eens aan.
26 december vlieg ik naar atlanta hier pik de huurauto op en lever hem 12 januari in miami weer in ( deze optie gedaan want nu betaal ik geen drop off kosten )
Een exacte route heb ik niet omdat ik van avontuur en verrassingen houd, maar ik rijd vanaf atlanta naar Alabama door naar Tennessee dan richting norfolk ( Virginia ) en dan door north en south Carolina en weer Georgia naar Florida waar ik weer een keer naar key west wil, en maandag 12 januari lever ik de auto in miami weer in vlieg vandaar terug naar amsterdam.
Mochten er in deze route aanbevelingen zijn, hou ik me aanbevolen, de tips hierboven al aangegeven neem ik ter harte en tevens bedank ik jullie hiervoor.
- RiverCola
- Amerika-expert
Zet je route eens grofweg uit op google maps. Ik denk dat het wat proppen wordt, gezien de plekken die je aangeeft te willen bereizen. Wij deden in 15 dagen het volgende en dat was af en toe flink doorrijden:
1 - aankomst Orlando Sanford - Sanford
2 - Sanford - St Augustine - Okefenokee Swamp - Saint Simons Island
3 - Saint Simons Island - Savannah
4 - Savannah
5 - Savannah - Charleston (overnachting op Wadmalaw Island)
5 - bezoek aan Folly Beach en Charleston (overnachting op Wadmalaw Island)
6 - Charleston - Beaufort - Macon (forse rijdag)
7 - Macon - Montgomery - Mobile (forse maar leuke rijdag)
8 - Mobile - New Orleans
9 - New Orleans
10 - New Orleans
11 - New Orleans - Seaside Fl
12 - Seaside Fl
13 - Seaside - Orlando (Apopka) (langste rijdag van de reis)
14 - Apopka - dagje shoppen in Orlando
15 - aan het einde van de dag terugvlucht vanuit Orlando Sanford
Als je in jouw reis dan ook nog Alabama, Tenessee, Virginia en zelfs de Keys en Miami toe wilt voegen dan verwacht ik dat dat niet echt te doen is....
1 - aankomst Orlando Sanford - Sanford
2 - Sanford - St Augustine - Okefenokee Swamp - Saint Simons Island
3 - Saint Simons Island - Savannah
4 - Savannah
5 - Savannah - Charleston (overnachting op Wadmalaw Island)
5 - bezoek aan Folly Beach en Charleston (overnachting op Wadmalaw Island)
6 - Charleston - Beaufort - Macon (forse rijdag)
7 - Macon - Montgomery - Mobile (forse maar leuke rijdag)
8 - Mobile - New Orleans
9 - New Orleans
10 - New Orleans
11 - New Orleans - Seaside Fl
12 - Seaside Fl
13 - Seaside - Orlando (Apopka) (langste rijdag van de reis)
14 - Apopka - dagje shoppen in Orlando
15 - aan het einde van de dag terugvlucht vanuit Orlando Sanford
Als je in jouw reis dan ook nog Alabama, Tenessee, Virginia en zelfs de Keys en Miami toe wilt voegen dan verwacht ik dat dat niet echt te doen is....
-
- Amerika-ontdekker
wordt inderdaad proppen, maar ik ben geen langblijver op de plaatsen die ik aandoe, dus heb het bekeken en kwam tot de conclusie dat het wel te doen moet zijn, lang rijden ben ik wel gewend en geef daar ook niet zo erg om, maar mocht het echt krap worden sla ik norfolk over in deze reis en kan dan aan bespaarde kilometers 2 dagen denk ik besparen.
Norfolk wilde ik eigenlijk al niet doen, maar mijn reisgenoot denkt dat het er wel ff bij kan en dan kan hij daar een boot uit de 2e wereldoorlog bezichtigen, maar dit is echt erg veel extra rijden en zal hem daarom nog maar eens uitleggen dat het het niet waard is voor een boot waar er meerdere van in Amerika liggen.
Skip ik die trip is het wel vrij makkelijk te doen denk ik.
Norfolk wilde ik eigenlijk al niet doen, maar mijn reisgenoot denkt dat het er wel ff bij kan en dan kan hij daar een boot uit de 2e wereldoorlog bezichtigen, maar dit is echt erg veel extra rijden en zal hem daarom nog maar eens uitleggen dat het het niet waard is voor een boot waar er meerdere van in Amerika liggen.
Skip ik die trip is het wel vrij makkelijk te doen denk ik.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
mijn man en ik willen begin december van Orlando, richting New Orléans, Memphis, Nashville, Charleston en weer terug naar Orlando.
Heeft iemand leuke tips voor de plaatsen onderweg? Of misschien een andere routeoptie?
Wij willen in Orlando een auto huren en zo'n 2enhalve week in Amerika doorbrengen. We hebben vorig jaar de route van New York naar Miami gedaan en enkele kustplaatsen aangedaan. Nu starten we hoe dan ook in Orlando (daar werkt mijn man en aansluitend willen we Amerika in), en mij lijkt in elk geval New Orléans leuk, en ik kwam zo ongeveer op het rijtje hierboven, maar het kan allicht ook totaal wat anders worden. south en north Carolina hoeven we niet echt aan te doen, muv Charleston dan.
Tips, anyone??
Heeft iemand leuke tips voor de plaatsen onderweg? Of misschien een andere routeoptie?
Wij willen in Orlando een auto huren en zo'n 2enhalve week in Amerika doorbrengen. We hebben vorig jaar de route van New York naar Miami gedaan en enkele kustplaatsen aangedaan. Nu starten we hoe dan ook in Orlando (daar werkt mijn man en aansluitend willen we Amerika in), en mij lijkt in elk geval New Orléans leuk, en ik kwam zo ongeveer op het rijtje hierboven, maar het kan allicht ook totaal wat anders worden. south en north Carolina hoeven we niet echt aan te doen, muv Charleston dan.
Tips, anyone??
- RiverCola
- Amerika-expert
Ik betwijfel of je die hele route met Mephis en Nashville erbij in 2,5 week kunt rijden, als je start- en eindpunt Orlando is. Kijk voor een voorbeeldroute en een berg met tips eens in mijn topic van afgelopen augustus. Wij deden een route Orlando-Savannah-Charleston-New Orleans-Seaside-Orlando in iets meer dan twee weken in augustus. En we vonden het geweldig!
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 15&t=55604
Overigens zijn we iets afgeweken van de geplande route. Vóór Savannah zijn we een nacht op Saint Simons Island verbleven, wat we een ontzettend leuke plek vonden. Ipv 3 nachten zijn we 2 nachten in Savannah geweest en onderweg naar New Orleans hebben we 1 nacht in Macon doorgebracht en een tweede ingelast in Mobile, AL, wat we een heel leuke verassing vonden. We verbleven er in een schattig, authentiek hotel midden in de downtown area en vonden de 'main street' (Dauphine str.) erg leuk.
In New Orleans had ik misschien wel een nacht langer willen blijven en door de hitte zijn we er minder actief geweest dan we hadden gewild (het was echt heel heet en daar wordt je sloom van
). In Seaside Florida vonden we het zo geweldig, ook daar had ik graag wat langer verbleven om nog eens een dagtochtje met de auto te maken naar omliggende plaatsen.
Ben benieuwd of je met onze route als basis aan de slag kunt voor je eigen route!

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 15&t=55604
Overigens zijn we iets afgeweken van de geplande route. Vóór Savannah zijn we een nacht op Saint Simons Island verbleven, wat we een ontzettend leuke plek vonden. Ipv 3 nachten zijn we 2 nachten in Savannah geweest en onderweg naar New Orleans hebben we 1 nacht in Macon doorgebracht en een tweede ingelast in Mobile, AL, wat we een heel leuke verassing vonden. We verbleven er in een schattig, authentiek hotel midden in de downtown area en vonden de 'main street' (Dauphine str.) erg leuk.
In New Orleans had ik misschien wel een nacht langer willen blijven en door de hitte zijn we er minder actief geweest dan we hadden gewild (het was echt heel heet en daar wordt je sloom van

Ben benieuwd of je met onze route als basis aan de slag kunt voor je eigen route!
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
dank voor je snelle reactie en je tips, super! Ik ga je vorige topic doornemen en dan komen we er vast uit!
Thanks!
Thanks!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 9920 Weergaves
-
Laatste bericht door ADE01