Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis melanieW: met kids 4 en 6 naar West America - NP - autohuur

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
melanieW
Amerika-ontdekker

Reis melanieW: met kids 4 en 6 naar West America - NP - autohuur

Bericht door melanieW »

hallo

volgend jaar juli gaan mijn man en ik samen met onze twee zoontjes van dan 4 en 6 jaar oud naar West Amerika. Reisschema tot nu toe:

1. Amsterdam - LAX - Palm Springs
2. Palm Springs
3. Palm Springs - Gran Canyon (lange rit maar weten we)
4. Grand Canyon (in ochtend helicopter vlucht)
5. Grand Canyon - Page (sowieso antilope canyon)
6. Page - Zion
7. Zion
8. Zion - Las Vegas
9. Las Vegas
10. Las Vegas - DV - Mammoth Lakes
11. Mammoth Lakes - Yosemity
12. Yosemity
13. Yosemity - SF
14. SF
15. SF
16. SF
!7. SF - Monterey - Lompoc
18. Lompoc - Carlsbad (familie)
19.Carlsbad
20.Carlsbad
21.Carlsbad
22.Carlsbad
23.Carlsbad
24.Carlsbad - LA
25. LA
26. LA
27. LA - LAX
28. Amsterdan

De laatste dagen (Carls bad en LA) staan vast. Iemand tips met betrekking tot de parken in combinatie met de leeftijden van de kids? Of andere nuttige tips met name vanwege de kids?
We twijfelen overigens m.b.t. het huren van een auto tussen een Mercedes Benz GLK en Dode grand Caravan. De een is groter dan de ander maar omdat we ook veel stad hebben en dan de kleine weer makkelijk is, twijfelen we.
Hockey
Amerika-expert

Re: Reis melanieW: met kids 4 en 6 naar West America - NP - autohuur

Bericht door Hockey »

Lompoc is niet direct de mooiste en meest aansprekende plaats. Kies voor Pismo Beach.

Qua auto, alle auto's daar zijn groot, dus kies gerust voor een groot formaat, het is toch enige weken jullie tweede thuis. En hou er rekening mee dat je niet een sepcifieke auto huurt, maar een auto uit die categorie. Dus i.p.v. een Dodge zou je ook een Toyota Sienna mee kunnen krijgen of een ander merk.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Liggen de vluchten al vast? Zo nee, dan is het misschien te overwegen om in Phoenix te beginnen, dat scheelt een dag. Of is Palm Springs een must? Ik zou niet op de dag van aankomst nog van LA naar PS rijden. En wat wil je daar een volle dag doen? Van Las Vegas via DV naar Mammoth Lakes is een lange dag. Maar het geeft je wel weer iets meer tijd voor Yosemite op die manier. Ik zou een extra dag Yosemite wel mooi vinden, met jonge kinderen kun je daar veel doen. Misschien een dag minder SF?
Onze kinderen waren toen iets ouder (7 en 9), maar misschien heb je iets aan ons 2002-verslag.

MArianne
melanieW
Amerika-ontdekker

Bericht door melanieW »

Dank jullie wel. Inmiddels zijn we een aantal dingen aan het wijzigen. We willen namelijk liever soms een lange rit maken en dan een paar dagen op 1 plek blijven. Dit voor de kids.
We gaan in ieder geval twee dagen yosemite ervan maken. Eerste nacht dan maar slapen dichtbij LAX? en dan doorrijden naar Grand Canyon met nog 1 overnachting in het midden ergens? en waar?
Wat is mooier, de north rim of de south rim?
Alvast bedankt
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik zie nu dat ik een fout heb gemaakt in mijn eerdere commentaar. Toen ging ik ervan uit dat je in twee dagen naar Lompoc zou rijden, doch je doet dit in 1 dag. Als je via de kustroute wil gaan red je dit niet in 1 dag., dan is San Simeon of Cambria toch wel het verste wat je wil rijden.
Wil je niet via de kustroute, rij dan via de 5 of de 101 (5 is sneller) in 1 dag naar Carlsbad.
melanieW
Amerika-ontdekker

Bericht door melanieW »

Ik heb het aangepast.We gaan in 2 dagen langs de kust naar Carlsbad. Willen sowieso naar het Aquarium in Monterey voor de kids maar mijn man wil ook naar Santa Barbara.
Ook gaan we van LAX (hebben een directe vlucht en landen om 12 uur) naar Palms Springs en rijden de dag erna naar Blythe en dag daarna door naar GC.
De vluchten zijn al geboekt omdat we een directe vlucht wilden en volgens mij deze tegen een redelijke prijs hebben kunnen boeken.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

melanieW schreef:We gaan in 2 dagen langs de kust naar Carlsbad. Willen sowieso naar het Aquarium in Monterey voor de kids maar mijn man wil ook naar Santa Barbara.
SF naar Monterey is 2,5 uur, aquarium is zo'n 3 uur, en dan nog 4 à 5 uur naar Cambria/San Simeon. Vertrek dus tijdig uit SF, de rit naar Cambria gaat over een onverlichte bochtige bergweg, en is het mooiste stuk kustroute, dus dat wil je rijden als het nog licht is. De route van Santa Barbara naar Carlsbad kan wel in het donker daar je dan grotendeels over snelwegen rijdt. Hou wel rekening met de spitsuren in LA, dit gaat vooral meetellen als je ter hoogte van het vliegveld komt en daarna verder zuidelijk rijdt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou Blythe vergeten, zeker in het licht van wat je schreef over liever eens een lange rit en dan meerdere dagen op dezelfde plaats. Je komt ook niet langs Blythe als je de snelste route neemt.
wat de GC bereft: als je een helikoptervlucht wilt doen kun je het beste naar de South rim gaan. Ik zou daar sowieso voor kiezen, er zijn meer voorzieningen dan bij de North Rim. Maar het is wel drukker.

Marianne
melanieW
Amerika-ontdekker

met kids 4 en 6 naar West America - NP - autohuur

Bericht door melanieW »

hallo

volgend jaar juli gaan mijn man en ik samen met onze twee zoontjes van dan 4 en 6 jaar oud naar West Amerika. Reisschema tot nu toe:

1. Amsterdam - LAX - Palm Springs
2. Palm Springs - Grand Canyon (lange rit maar weten we)
3. Grand Canyon (in ochtend helicopter vlucht)
4. Grand Canyon - Page (sowieso antilope canyon, of is dit niets voor kinderen?)
5. Page - Zion
6. Zion
7. Zion - Las Vegas
8. Las Vegas
9. Las Vegas - DV - Yosemite
11.Yosemite
12. Yosemite - SF
13. SF
14. SF
15. SF
16. SF - Monterey
!7. Monterey - Santa Barbara
18. Santa Barbara - Carlsbad (familie)
19.Carlsbad
20.Carlsbad
21.Carlsbad
22.Carlsbad
23.Carlsbad
24.Carlsbad - LA
25. LA
26. LA
27. LA - LAX
28. Amsterdam

De laatste dagen (Carls bad en LA) staan vast. Iemand tips met betrekking tot de parken in combinatie met de leeftijden van de kids? Of andere nuttige tips met name vanwege de kids?
We twijfelen overigens m.b.t. het huren van een auto tussen een Mercedes Benz GLK en Dode grand Caravan. De een is groter dan de ander maar omdat we ook veel stad hebben en dan de kleine weer makkelijk is, twijfelen we.
Hockey
Amerika-expert

Re: met kids 4 en 6 naar West America - NP - autohuur

Bericht door Hockey »

Waarom open je nu een compleet nieuw topic als je originele topic er nog gewoon is?

Monterey - Santa Barbara is te ver voor 1 dag, zoals ik in je eerdere topic al zei, kies voor Morro Bay of Pismo Beach.
melanieW
Amerika-ontdekker

Re: met kids 4 en 6 naar West America - NP - autohuur

Bericht door melanieW »

hallo, ik ben nieuw hier en kon mijn eigen niet terugvinden (behalve dan in bekijk je eigen berichten) dus dacht dat ik hem misschien op een onlogische plek had gezet.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Topics samengevoegd

Het kan doordat ook anderen topics openen zo zijn dat een topic verder naar beneden of zelfs op een andere pagina staat. Onthou dat je topic in het zuidwesten (reisschema's en routeplanning) staat en je gaat het altijd terugvinden. Als je rechtsboven zoekt op je eigen nickname of in het kopje toon actieve onderwerpen kun je het ook terugvinden.

Nieuw zijn hier betekent niet dat we je ook daarmee niet willen helpen :D
melanieW
Amerika-ontdekker

Bericht door melanieW »

dankjewel.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt bij Page naar de Lower of Upper Antelope Canyon. Zie voor beide http://www.ontdek-amerika.nl onder bezienswaardigheden Arizona. Ik heb alleen ervaring met de Lower. Deze is waarschijnlijk leuker met kinderen. De Lower is het mooist in de ochtend, de Upper rond het middaguur.
Ik had al aangegeven dat de rit Las Vegas - DV - Mammoth Lakes erg lang is, maar nu wil je zelfs van Las Vegas via DV naar Yosemite rijden op 1 dag. :wink: Dat is echt niet te doen. Kijk eens in ons 2004- en 2006-verslag voor het stuk van Las Vegas naar Yosemite. Je zou wellicht een dag minder SF kunnen doen, of heb je veel plannen daar?

Voor activiteiten in de parken met kinderen kun je eens op de NPS-site kijken, voor de GC is dat http://www.nps.gov/grca, voor Zion http://www.nps,gov/zion" onclick="window.open(this.href);return false;, en voor Yosemite http://www.nps.gov/yose. Op mijn wandelsite staan veel korte wandelingen die ook met kinderen te doen zijn. In Yosemite kun je fietsen huren of zwemmen (er zijn 2 zwembaden en er zijn ook strandjes langs de Merced river) en het indianen dorp bekijken. In Zion is de RIverside walk en een klein stukje van de Narrows misschien wel te doen, zeker als het water niet te hoog staat. Het is hanig om waterschoenen mee te nemen.

Als je in Yosemite in het park wilt overnachten is het verstandig om zo snel mogelijk iets te zoeken. Kijk daarvoor op http://www.yosemitepark.com. Voor de Grand Canyon zie http://www.grandcanyonlodges.com.

Marianne
melanieW
Amerika-ontdekker

Bericht door melanieW »

Hallo marianne,

is dit een beetje te doen? Liever een overnachting in DV en dan door naar Yosemite of zoals het er nu staat?

LAX - Palm Springs
Palm Springs - JT - GC
Grand Canyon
GC - page- Zion
Zion
Zion
Zion - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - DV - Mommoth Lakes
Mammoth lakes - Yosemite
Yosemite
Yosemite
Yosemite - SF
SF
SF
SF
SF - Monterey
Monterey - Pismo Beach
Pismo Beach- Carlsbad
Carlsbad
Carlsbad
Carlsbad
Carlsbad
Carlsbad
Carlsbad - LA
LA
LA
Naar LAX
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Een overnachting in DV en dan naar Yosemite kan ook, maar dan hou je weinig tijd over voor de Tioga road. Het is maar net wat je wilt doen onderweg. Voordeel van een overnachting in DV is dat je daar op de mooiste uren bent, en dat je nog de ochtend in Las Vegas hebt. Maar ik zou het toch wel jammer vinden om het stuk van DV naar Yosemite te gehaast te doen. Bij een overnachting in Mammoth Lakes (of in Bishop) heb je ook nog tijd voor een stop bij Mono Lake. Wij vonden een stop bij Tenaya Lake en bij Tuolumne Meadows prettig, bij Tenaya Lake kun je zelfs aan het strand liggen en zwemmen.
Ik zou zelf kezen voor zowel een overnachting in DV als in Mammoth Lakes; en dan een nacht minder in SF, maar daar willen jullie niet aan tornen?
Weet je al waar je overnacht bij Yosemite? Dat kan de keuze ook nog beïnvloeden.

Zoals je het nu hebt - met 3 nachten Zion en geen overnachting in Page - zou ik naar de Lower Antelope Canyon gaan. Je hoeft daarvoor niet te reserveren dus je bent nog wat flexibel. Je kunt ook nog een kijkje nemen bij Lake Powell.

Marianne
melanieW
Amerika-ontdekker

Bericht door melanieW »

dankjewel marianne, ik zal thuis overleggen voor een dagje minder SF. Is dus wel de moeite waard?
is daar veel te doen, in SF? horen daar namelijk alleen maar positieve geluiden over.
waarom we eigenlijk liever niet elke dag reizen is omdat we bang zijn dat de kids het uiteindelijk niet meer leuk vinden dan om de auto in te stappen.
en een beetje een dagje met wat minder verplichtingen is ook fijn voor hen.
als we naar yosemite gaan verblijven we 2 min van het Yosemite Visitors Center vandaan.
dan denk ik moeten we niet een dagje zion minder en in de route langs de kust ook nog een extra overnachting? of gaat dat wel?
melanieW
Amerika-ontdekker

Mammoth Lakes - Tioga Pass - Oakhurst

Bericht door melanieW »

Hallo

Tijdens onze rondreis naar Amerika volgend jaar zal een deel van de reis er zo uitzien:

Las Vegas - DV - mammoth lakes (lange rit)
Mammoth lakes - Tioga Pass - Oakhurst
Oakhurst (Yosemite)
Oakhurst (Yosemite)
Oakhurst- SF

Is dit te doen? Omdat we namelijk twee kleine kindjes hebben willen we niet van dag tot dag reizen. Vandaar dat we een huisje willen huren in Oakhurst.

groet Melanie
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Mammoth Lakes - Tioga Pass - Oakhurst

Je had in je routetopic al een vergelijkbare vraag gesteld. Waar doel je precies op met of het te doen is: de rit van Las Vegas naar Mammoth Lakes? Dat is wel te doen, maar je hebt dan niet veel tijd om onderweg iets te doen.
In je andere topic schreef je dat je op 2 minuten van het visitor center zat. Maar nu schrijf je Oakhurst. Ik zou proberen iets in het park te vinden, dat scheelt je elke dag twee keer 1,5 uur rijden. Kijk eens naar ons 2002-verslag voor ons bezoek aan Yosemite met onze kinderen.
Hou er rekening mee dat de MAriposa Grove niet open is.

Marianne
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Mammoth Lakes - Tioga Pass - Oakhurst

Bericht door lovely_laura »

Wij reden 2 jaar geleden ook dezelfde route met kleine kinderen alleen verbleven wij in el portal in plaats van oakhurst.
Het stuk Las Vegas - Mammoth lakes zagen we wel een beetje tegenop maar gewoon verstand op nul en doorrijden en het is ons erg meegevallen.
De avond ervoor zijn de kinderen iets later naar bed gegaan en de volgende dag zijn we vroeg vertrokken zodat ze lekker nog een paar uur slaap hebben ingehaald onderweg waardoor de tijd lekker snel ging.
Ik zou wel proberen iets dichter bij Yosemite te slapen. Wij zaten in El Portal wat bijna aan de ingang zit maar toch vonden we het erg vervelend om elke dag weer in de auto te stappen en daar veel tijd te verspillen aan rondrijden om een leeg parkeerplekje te vinden. Ik zou het dus erg aanraden als je nog een plekje kan vinden in Yosemite zelf te gaan zitten en de auto lekker te laten staan.
Kijk anders bij mijn reisverslag misschien vind je nog wat leuke dingen om te doen :thumbup:

Gr. Laura
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer