Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis bartellen: reisschema NP met kids
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis bartellen: reisschema NP met kids
De 95 is een grotere route waar je op terecht komt, maar uiteindelijk maakt dit weinig verschil. Donker is het overal. Via Pahrump rijdt je dan nog enige tijd door de bewoonde wereld.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
als afsluiter: 2 dagen sedona en 1 dag Phoenix of omgekeerd?
Hoi,
onze reis is geboekt! onze twee laatste hotels moeten we nog vastleggen. Nu is mijn vraag: We komen van 1 nachtje Grand Canyon en rijden dan naar Sedona. Hier hebben we 2 nachten gepland maar nu vroegen we ons af of we niet beter als afsluiter 2 nachten Phoe konden boeken. Dit om een rustige afsluiter te hebben in blijkbaar knappe en goedkope hotels...Of is er in Sedona toch meer te doen voor de kids en houden we ons oorspronkelijk plan?
Alle suggesties zijn welkom!
Thx!
onze reis is geboekt! onze twee laatste hotels moeten we nog vastleggen. Nu is mijn vraag: We komen van 1 nachtje Grand Canyon en rijden dan naar Sedona. Hier hebben we 2 nachten gepland maar nu vroegen we ons af of we niet beter als afsluiter 2 nachten Phoe konden boeken. Dit om een rustige afsluiter te hebben in blijkbaar knappe en goedkope hotels...Of is er in Sedona toch meer te doen voor de kids en houden we ons oorspronkelijk plan?
Alle suggesties zijn welkom!
Thx!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is maar net wat je wilt doen. Bij Sedona kun je naar Slide Rock SP, wat natuurlijk voor de kinderen leuk is. En je kunt er ook wandelen of een jeep tour maken. Als je wilt winkelen of alleen nog maar bij het zwembad wilt liggen zal Phoenix een betere keus zijn. Twee nachten GC is ook nog een mogelijkheid.
Ik zie nu in je vorige post dat je van Yosemite naar DV rijdt; bedoel je dat je in 1 dag van Yosemite Village tot voorbij Furnace Creek rijdt? Dat zou ik wel er ver vinden.
Marianne
Ik zie nu in je vorige post dat je van Yosemite naar DV rijdt; bedoel je dat je in 1 dag van Yosemite Village tot voorbij Furnace Creek rijdt? Dat zou ik wel er ver vinden.
Marianne
@Marianne
ja, inderdaad... we hebben er lang over getwijfeld... We zouden rijden van Yosemite naar Pahrump. In Death Valley willen we de sunset meepikken en dan nog doorrijden naar Pahrump. Volgens maps zou dit een route van 583 km zijn en 7u rijden. Natuurlijk plannen we wel de nodige extra stops. Het is wel de langste en zwaarste uit de planning...Ik hoop dat dit haalbaar is.
Bedankt voor je reactie!
ja, inderdaad... we hebben er lang over getwijfeld... We zouden rijden van Yosemite naar Pahrump. In Death Valley willen we de sunset meepikken en dan nog doorrijden naar Pahrump. Volgens maps zou dit een route van 583 km zijn en 7u rijden. Natuurlijk plannen we wel de nodige extra stops. Het is wel de langste en zwaarste uit de planning...Ik hoop dat dit haalbaar is.
Bedankt voor je reactie!
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Met kinderen van 6 en 8 (en eigenlijk ook zonder kinderen) is de rit van Yosemite naar Death Valley veel te lang.
In juli is het super heet in Death Valley, veel zal je er dan wel niet doen. De zonsondergang is wel mooi om mee te maken in Death Valley maar gezien jullie planning zou ik die laten vallen.
Jullie zouden veel aangenamere dagen hebben als je het anders verdeelt:
Yosemite - Bishop of Lone Pine: hier heb je dan tijd voor stops langs de Tioga Pass, eventueel bezoek aan Bodie, stop bij Mono Lake
Bishop of Lone Pine - Death Valley - Las Vegas
Groetjes,
Ingrid
In juli is het super heet in Death Valley, veel zal je er dan wel niet doen. De zonsondergang is wel mooi om mee te maken in Death Valley maar gezien jullie planning zou ik die laten vallen.
Jullie zouden veel aangenamere dagen hebben als je het anders verdeelt:
Yosemite - Bishop of Lone Pine: hier heb je dan tijd voor stops langs de Tioga Pass, eventueel bezoek aan Bodie, stop bij Mono Lake
Bishop of Lone Pine - Death Valley - Las Vegas
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook wat eerder stoppen, Bishop is een goede keus als je toch niet in DV zelf overnacht.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-expert
Vergeet Pahrump, naast het feit dat het te ver is, is Pahrump een troosteloos samenraapsel van gebouwen. Officieel is dit zelfs geen stad of dorp, het is een CDP (Census designated place) wat wil zeggen dat het enkel bestaat omdat er mensen wonen. Ik reed er vorige week nog door en was blij het achter mij te kunnen laten.
Hoi allemaal, bedankt voor jullie reacties!
Ons idee was: death valley is inderdaad veel te heet voor echte lange stops vandaar dat we er dachten tegen de zonsondergang te zijn en dan verder te rijden naar een betaalbare slaapplaats. Pahrump dient dus enkel om te overnachten en dan door te gaan naar Las Vegas.
Het is dan inderdaad een erg lange autodag maar we dachten rond de Tioga pass en mono lake de nodige stops te maken.
We dachten in Yosemite om 8 AM te vertrekken om dan eigenlijk pas tegen 7 PM aan Zabriskie Point te zijn. En dan denk ik dat we tegen 9 - 9.30PM in Pahrump zijn.
Wat is jullie mening over Sedona en Phoenix want daar moeten we de overnachtingen nog vastleggen...
En nog een vraagje: het online inchecken van bagage hebben we nog niet eerder gedaan... Gaat dit vlot? En hoe gaat dit in zijn werk? We vertrekken met Air Berlin in Düsseldorf...
Bedankt!
Ons idee was: death valley is inderdaad veel te heet voor echte lange stops vandaar dat we er dachten tegen de zonsondergang te zijn en dan verder te rijden naar een betaalbare slaapplaats. Pahrump dient dus enkel om te overnachten en dan door te gaan naar Las Vegas.
Het is dan inderdaad een erg lange autodag maar we dachten rond de Tioga pass en mono lake de nodige stops te maken.
We dachten in Yosemite om 8 AM te vertrekken om dan eigenlijk pas tegen 7 PM aan Zabriskie Point te zijn. En dan denk ik dat we tegen 9 - 9.30PM in Pahrump zijn.
Wat is jullie mening over Sedona en Phoenix want daar moeten we de overnachtingen nog vastleggen...
En nog een vraagje: het online inchecken van bagage hebben we nog niet eerder gedaan... Gaat dit vlot? En hoe gaat dit in zijn werk? We vertrekken met Air Berlin in Düsseldorf...
Bedankt!
-
- Amerika-expert
Komende van Yosemite Valley is het zonder enig oponthoud al 7 uur rijden tot Pahrump via Death Valley
Als je om 8 uur vertrekt en omstreeks 9 uur wil aankomen heb je dus 6 uur tijd om zaken te bezichtigen, te doen, te eten, ....
Reken 1 uur via de Tioga Pass extra
Reken 1 uur voor Mono Lake
Als je Bodie wil doen moet je hiervoor minstens 1,5 uur tellen
In Death Valley heb je toch minstens:
- Father Crowleys point
- Stovepipe Wells Sand Dunes
- Furnace Creek
- Badwater
- Devils Golf Course
- Artist Drive
- Zabriskie Point
- Dante's view
Voor deze zaken heb je minstens 3,5 tot 4 uur nodig.
Mij lijkt het dus een onhaalbare zaak om van Yosemite Valley tot Pahrump te rijden en Death Valley te bezoeken.
Als je om 8 uur vertrekt en omstreeks 9 uur wil aankomen heb je dus 6 uur tijd om zaken te bezichtigen, te doen, te eten, ....
Reken 1 uur via de Tioga Pass extra
Reken 1 uur voor Mono Lake
Als je Bodie wil doen moet je hiervoor minstens 1,5 uur tellen
In Death Valley heb je toch minstens:
- Father Crowleys point
- Stovepipe Wells Sand Dunes
- Furnace Creek
- Badwater
- Devils Golf Course
- Artist Drive
- Zabriskie Point
- Dante's view
Voor deze zaken heb je minstens 3,5 tot 4 uur nodig.
Mij lijkt het dus een onhaalbare zaak om van Yosemite Valley tot Pahrump te rijden en Death Valley te bezoeken.
Hoi,
hmm nu slaat de twijfel toe natuurlijk.
Pahrump valt nog te annuleren dus op dat vlak is er geen probleem.
Is het een haalbare kaart als we dan in Bishop zouden overnachten om dan via Death Valley meteen naar Vegas door te rijden?
Dan missen we wel een zonsopgang of zonsondergang in death Valley maar misschien dat we er nog vele mooie andere tijdens onze reis kunnen zien.
En wat met de hitte in de Death Valley, dat was voor ons ook een van de redenen om er overdag niet te veel tijd uit te trekken.
Laat maar weten hoe je 't zou doen als we eventueel niet in DV zouden overnachten...
Bedankt
hmm nu slaat de twijfel toe natuurlijk.
Pahrump valt nog te annuleren dus op dat vlak is er geen probleem.
Is het een haalbare kaart als we dan in Bishop zouden overnachten om dan via Death Valley meteen naar Vegas door te rijden?
Dan missen we wel een zonsopgang of zonsondergang in death Valley maar misschien dat we er nog vele mooie andere tijdens onze reis kunnen zien.
En wat met de hitte in de Death Valley, dat was voor ons ook een van de redenen om er overdag niet te veel tijd uit te trekken.
Laat maar weten hoe je 't zou doen als we eventueel niet in DV zouden overnachten...
Bedankt
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind de uren voor zonsondergang en na zonsopgang in DV prachtig, maar als je dat heel belangrijk vindt kun je beter in Stovepipe wells of Furnace Creek overnachten, dat scheelt je op weg vanuit Yosemite weer 1,5 uur rijden ten opzichte van Pahrump. En je hebt ook nog de zonsopkomst dan.
Van Yosemite naar Pahrump via DV is bijna 7 uur rijden, van Bishop naar Las Vegas is 5 uur. Je verdeelt de route met een stop in Bishop dus veel beter. Of overnacht in Lone Pine en vertrek dan heel vroeg naar DV.
Schrijf eens alle reistijden vanuit Yosemite Village naar de genoemde plaatsen op, dan zul je zien dat de verdeling YV - Pahrump en Pahrump - LV een hele scheve is.
Marianne
Van Yosemite naar Pahrump via DV is bijna 7 uur rijden, van Bishop naar Las Vegas is 5 uur. Je verdeelt de route met een stop in Bishop dus veel beter. Of overnacht in Lone Pine en vertrek dan heel vroeg naar DV.
Schrijf eens alle reistijden vanuit Yosemite Village naar de genoemde plaatsen op, dan zul je zien dat de verdeling YV - Pahrump en Pahrump - LV een hele scheve is.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Uit ervaring, in juli worden de temperaturen pas aangenamer tegen zonsondergang maar vooral vanaf zonsondergang.bartellen schreef:We dachten in Yosemite om 8 AM te vertrekken om dan eigenlijk pas tegen 7 PM aan Zabriskie Point te zijn. En dan denk ik dat we tegen 9 - 9.30PM in Pahrump zijn.
Maar na zonsondergang gaan jullie terug rijden naar Pahrump dus geen activiteiten doen in DV.
De bezoeken aan de andere viewpoints zullen dus zeker voor zonsondergang gebeuren (wanneer het dus nog warmer is)
Van de 2 keren dat ik in DV overnacht heb, had ik 1 keer (in juli) zelfs een bewolkte hemel, er was geen zonsondergang te zien (opgang ook niet want toen regende het)
Met maar 1 stop tussen Yosemite en Las Vegas zou ik toch echt de route anders opdelen.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1134 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-