Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ineens status wijziging ESTA "Reizen niet toegestaan"
Re: Ineens status wijziging ESTA "Reizen niet toegestaan"
Er is vandaag nog een brief gekomen.
Deze is van de DHS TRIP afdeling. Waar ik het verzoek had ingediend waarom mijn Esta gewijzigd was in "reizen niet toegestaan".
Ik zie nu dat de brief van een paar dagen geleden van U.S. Customs and Border Protection kwam. Niet van de Dept. of Homeland Security.
In deze brief staat dat ik een aparte brief van de CBP zal krijgen, die ik waarschijnlijk al gehad heb.
Het is een beetje verwarrend vind ik.
Ik denk dat de conclusie blijft dat ik een visa moet aanvragen als ik wil reizen.... maar..
Maar waarom ik nu van 2 verschillende afdelingen / departementen een "antwoord" krijg.. dat snap ik niet !
Deze is van de DHS TRIP afdeling. Waar ik het verzoek had ingediend waarom mijn Esta gewijzigd was in "reizen niet toegestaan".
Ik zie nu dat de brief van een paar dagen geleden van U.S. Customs and Border Protection kwam. Niet van de Dept. of Homeland Security.
In deze brief staat dat ik een aparte brief van de CBP zal krijgen, die ik waarschijnlijk al gehad heb.
Het is een beetje verwarrend vind ik.
Ik denk dat de conclusie blijft dat ik een visa moet aanvragen als ik wil reizen.... maar..
Maar waarom ik nu van 2 verschillende afdelingen / departementen een "antwoord" krijg.. dat snap ik niet !
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Om echt te weten wat er gaande is zal je toch naar de ambassade of consulaat moeten.
Uit de brief van DHS zou ik opmaken dat er iets werd gewijzigd na onderzoek, De border security verwijst je evenwel naar ambassade of consulaat.
Wanneer de plannen concreet zijn zou ik dan ook een afspraak maken en een visum aanvragen. Je kan natuurlijk ook losstaand informeren maar ik weet niet of dat een goed idee is.
Uit de brief van DHS zou ik opmaken dat er iets werd gewijzigd na onderzoek, De border security verwijst je evenwel naar ambassade of consulaat.
Wanneer de plannen concreet zijn zou ik dan ook een afspraak maken en een visum aanvragen. Je kan natuurlijk ook losstaand informeren maar ik weet niet of dat een goed idee is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Bedankt @Marcopstal en iedereen voor het meedenken en adviseren.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Kun je niet tzt met een nieuw paspoort (en dus nieuw paspoort nummer) een ESTA aanvragen?
Zal weinig zin hebben aangezien de naam al in het systeem van de US Immigrations zit.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht