Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 6 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Tickethulp deel 6 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Bericht door asv60 »

Als je in Amerika overstapt kan 1.10 uur wat aan de korte kant zijn. Je moet nl door immigration en daar kan het wel eens druk zijn.
Als je je aansluitende vlucht mist wordt je overgeboekt op de eerst volgende vlucht waar vrije plaatsen zijn.
Terug zal je overstap geen probleem geven.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Ik zit tickets te kijken voor as zomer, maar wat zijn ze duur. Normaal boek ik altijd begin oktober, maar ik vind de prijzen enorm duur.
Ik zoek tickets vanaf 13 juli naar LA en 14 augustus terug vanuit Phoenix. Ik kom alleen maar prijzen tegen boven de 1000 euro. Zou het nog gaan zakken?
frent
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door frent »

Souraia schreef:Ik zit tickets te kijken voor as zomer, maar wat zijn ze duur. Normaal boek ik altijd begin oktober, maar ik vind de prijzen enorm duur.
Ik zoek tickets vanaf 13 juli naar LA en 14 augustus terug vanuit Phoenix. Ik kom alleen maar prijzen tegen boven de 1000 euro. Zou het nog gaan zakken?
Normaal gezien wel. Dikke maand geleden zat ik voor 17 Juni - 22 Juli ook aan 1000€ maar soms zie ik al prijzen voor 800€
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Even nuanceren.
Enkel als je vluchten op 1 ticket gekocht hebt, wordt je kosteloos over geboekt op de volgende vlucht wanneer je de overstap niet zou halen.
Stel dat je een ticket van London naar LA hebt maar je hebt zelf apart de vlucht/trein/boot naar London geregeld dan mag je hopen dat je op tijd aankomt, anders zal het je flink kosten.
JorisK
Amerika-newbie

Bericht door JorisK »

Hier even een vraagje.

Wat gebeurt er als je je ticket laat verlopen?

Ik wil rond 10 oktober naar Detroit vliegen, waar ik minimaal 12 maanden ga blijven. Als ik een enkeltje boek ben ik duurder uit dan dat ik een retourticketboek met terugreis eind oktober. Ik zit er dus over te denken dit te doen. Kun je dit dan gewoon annuleren of kun je gewoon niet komen opdagen? (Neem aan dat het laatste ook lastig is voor de vliegmaatschappij)
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

En hoe zit het met een flexibel ticket?
Neem een ticket met de terugreis zover mogelijk weg, en zorg dat die terugreis te wijzigen is. Wie weet is het dan goedkoper?
Bij KLM op de website kan je bijvoorbeeld nadat je de vluchten hebt uitgekozen nog de ticketvoorwaarden wijzigen. En hier kan je voor een toeslag je ticket flexibel maken, zelfs alleen je terugvlucht. Maar als je ergens al een hele goede aanbieding voor een retour hebt, en er van uit gaat dat je dat volgend jaar weer vind, kan dat nog steeds voordeliger zijn.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

JorisK, hoe doe je dat de terugreis? Heb je al nagevraagd over flexibele retoers?
Leonie3
Amerika-newbie

Bericht door Leonie3 »

Ook wij zijn op zoek naar betaalbare tickets naar west-Amerika, (Los Angeles was tot nu toe de beste optie qua bedrag). Vetrek in juli, terug in augustus. Vorige week konden we nog tickets vinden rond de 700 euro, deze week zitten ze allemaal rond de 1000. We moeten nog wachten op goedkeuring van werk, vandaar hadden we toen nog niet geboekt. Is de kans er dat de tickets nog weer wat gaan dalen? En zijn er nog tips qua sites, ik gebruik nu vooral Skyscanner maar ook al op verschillende andere sites gekeken.
Ik hoor graag of jullie nog tips hebben!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Het is geen probleem om bij de retourvlucht gewoon niet op te dagen, hebben wij ook wel eens gedaan. Maar, onze situatie was wat anders, in jouw geval zijn er misschien betere opties met een flexibel ticket.
Terug in Texas!
Tandenfee
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Tandenfee »

Wij willen eind April vliegen op Phoenix.
Tijdens de laatste KLM werelddealweken scheelde dit zo'n kleine 200 euro. (Ong. 550 ipv ong. 720) Als ik het goed begrepen heb zijn er in januari weer deze werelddealweken voor de maanden april-mei en verder. Nu heb ik ook gelezen dat KLM vaak een truukje uithaald door de prijzen eerst te verhogen zodat ze tijdens de dealweken goedkoper lijken. Wat is jullie ervaring hiermee? Loont het om te wachten tot januari of beter nu al boeken?
Ook ben ik een beetje bang dat er in januari geen tickets meer te krijgen zijn of is dat wat overdreven?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Niks aantrekken van deze geruchten. Sowieso halen airlines altijd truukjes uit om er financieel beter van te worden. Goed zoeken en toeslaan bij een leuke prijs.
eekje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door eekje »

Leonie3 schreef:Ook wij zijn op zoek naar betaalbare tickets naar west-Amerika, (Los Angeles was tot nu toe de beste optie qua bedrag). Vetrek in juli, terug in augustus. Vorige week konden we nog tickets vinden rond de 700 euro, deze week zitten ze allemaal rond de 1000. We moeten nog wachten op goedkeuring van werk, vandaar hadden we toen nog niet geboekt. Is de kans er dat de tickets nog weer wat gaan dalen? En zijn er nog tips qua sites, ik gebruik nu vooral Skyscanner maar ook al op verschillende andere sites gekeken.
Wij vliegen in dezelfde periode als jullie, ook op LA (na veel opzoekwerk, tot het besluit gekomen dat dit idd de goedkoopste optie was).
Ik heb de tickets 2 weken geleden geboekt via ebookers. Als ik nu opnieuw zoek vind ik ook niets onder de 1000 euro, behalve vluchten met "slechte" vlieguren @ 968 euro pp.
Skyscanner biedt soms wel goedkope vluchten aan, maar dan wel via niet zo gekende reisbureaus, zoals tripair. Ikzelf durfde het niet aan om hierbij tickets te boeken, gezien de niet zo positieve reviews.
Veel succes met je zoektocht en hopelijk scoor je leuke tickets! :thumbup:
Leonie3
Amerika-newbie

Bericht door Leonie3 »

Tandenfee schreef:Wij willen eind April vliegen op Phoenix.
Tijdens de laatste KLM werelddealweken scheelde dit zo'n kleine 200 euro. (Ong. 550 ipv ong. 720) Als ik het goed begrepen heb zijn er in januari weer deze werelddealweken voor de maanden april-mei en verder. Nu heb ik ook gelezen dat KLM vaak een truukje uithaald door de prijzen eerst te verhogen zodat ze tijdens de dealweken goedkoper lijken. Wat is jullie ervaring hiermee? Loont het om te wachten tot januari of beter nu al boeken?
Ook ben ik een beetje bang dat er in januari geen tickets meer te krijgen zijn of is dat wat overdreven?
Ik zat ook te denken of het wat oplevert om weer tot de werelddealweken te wachten, geen idee of dat ook voor het hoogseizoen goede dingen oplevert? Het is moeilijk een keuze te maken, aangezien je niet weet wat er nog komen gaat...
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

De afgelopen jaren was het "echt hoogseizoen" uitgesloten bij de Werelddealweken. Oftewel voor juli en augustus kon je geen tickets met korting kopen. Ik zou daar niet op wachten :thumbup:
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
JorisK
Amerika-newbie

Bericht door JorisK »

hemmie schreef:Het is geen probleem om bij de retourvlucht gewoon niet op te dagen, hebben wij ook wel eens gedaan. Maar, onze situatie was wat anders, in jouw geval zijn er misschien betere opties met een flexibel ticket.
Ik heb mij laten vertellen dat ook een flexibel ticket maar maximaal 12 maanden geldig is. Ik kan dus nu een vrij duur flexibel ticket kopen die ik sowieso nog moet wijzigen. Mocht ik dan toch nog een weekje of 2 op vakantie willen moet ik alsnog een ander ticket erbij kopen. Het goedkoopste retourtje die ik nu heb gevonden is bijna 600 euro, en waarvan ik van de terugreis geen gebruik maak. Dit lijkt mij de beste optie.

EDIT: Als ik via Canada de US binnen zou komen? Zou dat iets uitmaken mbt mijn J1 visum? Als ik namelijk een enkeltje Toronto boek voor 357 euro en daarna voor 96dollar een ticket voor de greyhound bus koop naar detroit ben ik er ook. Alleen iets langer onderweg maar wel bijna 200 euro. En geen gedoe met een retourticket. Of is dit niet toegestaan?
Leonie3
Amerika-newbie

Bericht door Leonie3 »

Laredo schreef:De afgelopen jaren was het "echt hoogseizoen" uitgesloten bij de Werelddealweken. Oftewel voor juli en augustus kon je geen tickets met korting kopen. Ik zou daar niet op wachten :thumbup:
Oke goed om te weten! Ik kon het niet echt ergens vinden namelijk.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

JorisK schreef: Ik heb mij laten vertellen dat ook een flexibel ticket maar maximaal 12 maanden geldig is. Ik kan dus nu een vrij duur flexibel ticket kopen die ik sowieso nog moet wijzigen. Mocht ik dan toch nog een weekje of 2 op vakantie willen moet ik alsnog een ander ticket erbij kopen. Het goedkoopste retourtje die ik nu heb gevonden is bijna 600 euro, en waarvan ik van de terugreis geen gebruik maak. Dit lijkt mij de beste optie.
Je had in het tijdelijke visa-forum hierover ook al een vraag gesteld, dat is niet zo handig want nu staan daar ook al reacties.
Mijn dochter heeft voor haar jaar VS in maart 2011 een ticket gekocht voor een vlucht in september 2011, en terug maart 2012. Die terugvlucht heeft ze later gewijzigd in een vlucht in juni 2012. Zonder extra kosten. We hebben dat toen bij een reisbureau geregeld.

Marianne
Tandenfee
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Tandenfee »

Laredo schreef:De afgelopen jaren was het "echt hoogseizoen" uitgesloten bij de Werelddealweken. Oftewel voor juli en augustus kon je geen tickets met korting kopen. Ik zou daar niet op wachten :thumbup:
Oke, maar als je dus voor April een ticket wilt boeken loont het wel?
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Leonie3 schreef:Ook wij zijn op zoek naar betaalbare tickets naar west-Amerika, (Los Angeles was tot nu toe de beste optie qua bedrag). Vetrek in juli, terug in augustus. Vorige week konden we nog tickets vinden rond de 700 euro, deze week zitten ze allemaal rond de 1000. We moeten nog wachten op goedkeuring van werk, vandaar hadden we toen nog niet geboekt. Is de kans er dat de tickets nog weer wat gaan dalen? En zijn er nog tips qua sites, ik gebruik nu vooral Skyscanner maar ook al op verschillende andere sites gekeken.
Ik vind in de maand juli tickets voor €700,- naar LAX vanaf Dusseldorf. Via momodo.com.
Leonie3
Amerika-newbie

Bericht door Leonie3 »

Ik vind in de maand juli tickets voor €700,- naar LAX vanaf Dusseldorf. Via momodo.com.
Op welke data vind je deze? Ik zie alleen tickets net onder de 1000.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer