Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

best of the west

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: best of the west

Bericht door PSVwally »

bedenk dat je langer over een Amerikaanse kilometer doet dan een Europese.
Een amerikaanse km is even lang hoor..... maar die mijlen tikken idd wat langzamer weg :mrgreen:
Stel je staat om 7 uur op, 8 begin je met rijden en met jullie reistijd ben je misschien rond 2 a 3 uur op plaats van bestemming. Dan is je hele dag toch al weg?
In dit geval heb je nog wel een uur of 4 a 5 om rond te kijken. Maar vaak is het na 2 of 3 keer zo vroeg opstaan bij velen zo dat ze ineens wat later weggaan...en dan ga je inderdaad dingen niet doen omdat je er geen tijd (meer) voor hebt.

Het 'probleem' van die georganiseerde reizen. Althans veel die ik hier voorbij zie komen. Is dat je bv Sequoia NP en Yosemite beide in 1 of 1.5 dag moet doen. Of dat je Zion en Bryce in 1 dag vanaf Page moet doen. Als je interesse daar niet in ligt zou het misschien best nog kunnen, maar eigenlijk vind ik het vrij kansloos en zonde van het geld.

Maar er zijn zeker ook goede groepsreizen. Zowel naar de USA als bv naar Australie of Azie. Maar daar betaal je vaak wel nog veel meer voor als die best of the west reizen.
Maar nogmaals, ik snap best dat je als 1e keer zo'n groepsreis of pakketreis zou kunnen doen. Je weet immers niet beter. Vaak ga je naar een reisbureau met het idee van, ik wil daarheen en wat er buiten wat bekende zaken te doen is...geen idee. Ik had tot ik dit forum ontdekte bijvoorbeeld nog nooit van Page, Arizona gehoord en dat daar zoveel te doen was.
BastiaanB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door BastiaanB »

Hahaha ik begrijp dat een kilometer een kilometer is maar ik bedoel het in vorm van tijd. Waar je in Nederland over 100 km minder dan een uur over doet, doe je er in Amerika ruim een uur dan wel 1.5 uur over omdat je vaak bergwegen hebt, kronkel wegen waar je niet kan of mag inhalen.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Dat mag je ook niet veralgemenen, er zijn ook wel wegen waar je heel vlot op vooruitkomt en die mijlenlang kaarsrecht zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Voor een eerste keer krijg je zeker een prima indruk, en je zal zien dat je de volgende keren gewoon zelf een reis gaat samenstellen.
Lekker genieten van een prachtige reis, er zijn genoeg mensen op het forum die dit jaar helemaal niet naar Amerika gaan, en graag met je in de bus zouden zitten! :wink:
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

BastiaanB schreef:Hahaha ik begrijp dat een kilometer een kilometer is maar ik bedoel het in vorm van tijd. Waar je in Nederland over 100 km minder dan een uur over doet, doe je er in Amerika ruim een uur dan wel 1.5 uur over omdat je vaak bergwegen hebt, kronkel wegen waar je niet kan of mag inhalen.
Dat is nu eens compleet het tegenovergestelde van de realiteit : daar waar men hier meer in de file staat dan rijdt, weet men in de VS perfect op voorhand hoeveel tijd men moet rekenen voor een bepaalde afstand.
En...ook in Europa heb je bergwegen hoor, waar men maar traag vooruit komt, maar dat heeft louter met de regio te maken.
BastiaanB
Amerikafan

Bericht door BastiaanB »

.
Laatst gewijzigd door BastiaanB op 24 apr 2014, 07:00, 1 keer totaal gewijzigd.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik begrijp denk ik wel wat je bedoelt.
Bij een rondreis moet je niet tellen zoals in NL. Namelijk van Groningen naar Assen is x km dus ongeveer zo lang.
Want in Amerika kan je niet de km tellen maar moet je tellen wat je onderweg ziet. Death Valley speed limit is 55 miles/uur. Maar dat haal je niet want zo snel rij je niet door death valley.

Van Assen naar Groningen moet je niet stoppen aan badwater ;-)
Groetjes,
Carine
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik snap het wel een beetje, maar niet vanwege de berg of kronkelwegen. Ik vind dat allemaal nog wel meevallen, of het moet komen omdat ik er nooit in het hoogseizoen ben geweest. Ook file, zelfs het beruchte LA traffic, heb ik nog amper meegemaakt. Qua rijden, zelfs op de pacific coastal highway of het stuk van oakhurst naar yosemite valley was het heerlijk doorrijden. Het enige waar ik ooit zoiets heb gehad van dat ik aan het kruipen was was op de needles loop in de black hills, wat op zichzelf een prachtige weg is, maar waar niet alle stukken eigenlijk zo'n megatrage speedlimit zou moeten hebben.
Wat me dan wel opvalt is dat bv een dirt road als Sage Creek road in South Dakota dan weer een 50mph speed limit heeft.
sharon-vb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door sharon-vb »

Onze eerste Amerika reis hebben wij geboekt via een organisatie.
Na de boeking inderdaad eens gekeken waar we nu precies naartoe gingen hahaha. :oops:
Ik vond de afstanden echt belachelijk, vooral met een kind van net drie jaar. Zodoende heb ik de reis laten aanpassen met extra dagen er tussen en langer verblijf op bepaalde plekken. De kosten om het aan te laten passen waren hoog, maar niet hoog genoeg om het ervoor te laten...
Achteraf gezien ben ik blij dat we het hebben laten aanpassen, we konden dingen nu op ons eigen tempo doen; langer blijven op plaatsen die wij interessant vonden (Page Arizona) en korter op plaatsen waar wij niks aan hadden ( Las Vegas met een kind...).

Voordat wij hadden geboekt wist ik niet eens van het bestaan van dit soort forums af. Ik vind het niet gek dat je dus boekt via een organisatie, het is alleen, in de ogen van de ervaren Amerika reiziger, wel jammer. Maar zoals er al werd gezegd, je weet niet beter. Behalve wanneer je nu gaat googlen en veel op dit forum leest over wat er allemaal te zien is op de plaatsen waar je naartoe gaat.
Geniet gewoon lekker van je vakantie en struin daarna dit forum eens af. Je zult vast en zeker terug gaan, want het Amerika virus is hartnekkig!!! Ik denk dat wanneer je nu allemaal info van dit forum af haalt, je jezelf idd voor de kop zult slaan, maar nogmaals, onwetendheid. Doe dit lekker wanneer je een volgende keer naar Amerika wilt gaan.
Veel plezier op je vakantie! :thumbup:
BastiaanB
Amerikafan

Bericht door BastiaanB »

Mooi stukje en herkenbaar. :thumbup:
sonpas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door sonpas »

Zoals beloofd mijn ervaring van de rondreis......

We hebben veel gezien...... maar vaak weinig tijd gekregen om iets deftig te bekijken.
De reisgids........ verschrikkelijk! Alle info kwam van de smartphone..... dus weinig tot niets extra bijgeleerd.
Hoewel geboekt bij een ander reisagentschap was alles daar geregeld door Travalco, die er enkel op uit zijn om hun eigen (extra bijbetalende) excursies aan de man te brengen.
In die mate zelfs dat het originele programma moest wijken voor deze excursies. Een voorbeeldje ; op de dag van Grand Canyon was er ook s'morgens om 8u een trip gepland naar Antilope Canyon, de bus kwam niet opdagen en ze zijn pas vertrokken om 13u zodat we die dag pas om 18u15!!! aangekomen zijn bij Grand Canyon. "Je kan nu de zonsondergang zien" JA HALLOOOOOO!!!!
Dus niets gezien van Grand Canyon......
Verder nog te veel dingen gebeurd waar ik nu niet verder wil op doorgaan, om van een zorgeloze reis te spreken.
Zou ik het nog ooit opnieuw doen?
NEE NOOIT!
Marcopstal
Amerika-expert

Tja,

Je werd ergens wel gewaarschuwd natuurlijk. Hopelijk lezen vele anderen dit en maken ze niet dezelfde fout.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Sportief dat je dat nog komt melden! Nu op naar de eerste zelf georganiseerde reis? ;-)
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

We hadden meer dan overvloedig gewaarschuwd, maar ik vind het :thumbup: dat je alsnog een eerlijke conclusie post :clap: .
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@Kalaman, Marcopstal: Die waarschuwingen waren toch voor topicstarter; ik begreep dat sonpas al had geboekt.

@ sonpas: Hopelijk heb je toch nog wel mooie dingen gezien! En wellicht nog eens naar het zuidwesten in je eigen tempo?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 30 sep 2014, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Je hebt gelijk, Marianne. Maar het was dan ook al zo lang geleden ;-).
Marcopstal
Amerika-expert

Daar heb ik eigenlijk niet eens op gelet, het leek me de evidentie zelf dat dit een antwoord van topicstarter was. :D
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

Connections werkt ook met Travalco. Heb Ik laatste zelf een reis mee samengesteld, was goed geregeld Naar mijn we hebben toevallig niet moeten betalen voor het roadboek, maar dit is volgens mij een dure oplichting. Ik kan zelf veel beter en heb het Dan ook de laatste dagen voor we vertrokken zelf ineen gestoken.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

@sonpas: wat jammer!
De reisgids en organisatie maken zo'n wereld van verschil!!!
Zelfs een reis met een te druk programma kan met een goede gids en goed programma super worden.
Wij deden vroeger ook meer groepsreizen (als student, owv de prijs) en dat was vaak ook zo commercieel ingesteld dat je je heel de tijd moest ergeren en veel tijd verloor (bvb lange stops bij een café of winkel waar ze een % kregen en dan heel korte stops waar je mooi kon wandelen).
Niet alle reisbureau's zijn echter zo; 2 jaar geleden ging ik met G-adventures naar Jordanië en daar hadden wij zo'n TOP gids, dat was echt fantastisch!!!! Dat bepaalt eigenlijk het welslagen van de reis.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Sonpas,

Hopelijk hebben jullie de mogelijkheid om snel weer naar Amerika op vakantie te gaan. En dan zijn wij hier om jullie raad te geven. ;-)

Misschien is het ook wel eens een idee om jouw opmerkingen door te geven aan de organisatie? Je kan maar hopen dat ze er iets mee doen, niet?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer