Een amerikaanse km is even lang hoor..... maar die mijlen tikken idd wat langzamer wegbedenk dat je langer over een Amerikaanse kilometer doet dan een Europese.

In dit geval heb je nog wel een uur of 4 a 5 om rond te kijken. Maar vaak is het na 2 of 3 keer zo vroeg opstaan bij velen zo dat ze ineens wat later weggaan...en dan ga je inderdaad dingen niet doen omdat je er geen tijd (meer) voor hebt.Stel je staat om 7 uur op, 8 begin je met rijden en met jullie reistijd ben je misschien rond 2 a 3 uur op plaats van bestemming. Dan is je hele dag toch al weg?
Het 'probleem' van die georganiseerde reizen. Althans veel die ik hier voorbij zie komen. Is dat je bv Sequoia NP en Yosemite beide in 1 of 1.5 dag moet doen. Of dat je Zion en Bryce in 1 dag vanaf Page moet doen. Als je interesse daar niet in ligt zou het misschien best nog kunnen, maar eigenlijk vind ik het vrij kansloos en zonde van het geld.
Maar er zijn zeker ook goede groepsreizen. Zowel naar de USA als bv naar Australie of Azie. Maar daar betaal je vaak wel nog veel meer voor als die best of the west reizen.
Maar nogmaals, ik snap best dat je als 1e keer zo'n groepsreis of pakketreis zou kunnen doen. Je weet immers niet beter. Vaak ga je naar een reisbureau met het idee van, ik wil daarheen en wat er buiten wat bekende zaken te doen is...geen idee. Ik had tot ik dit forum ontdekte bijvoorbeeld nog nooit van Page, Arizona gehoord en dat daar zoveel te doen was.