Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Linse: reis van de Polletjes
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Linse: reis van de Polletjes
Goedemorgen iedereen,
na veel lezen op dit forum wil ik ook mijn (voorlopige) reisplanning aan jullie voorleggen. De precieze data van onze reis zijn nog niet duidelijk, waarschijnlijk willen we rond 21 april vertrekken en zo'n 21 dagen wegblijven.
D1: Frankfurt - Los Angeles
D2: Los Angeles
D3: Los Angeles (bezoekje aan vriend in Malibu)
eventueel D: Disneyland => kunnen we dan best daar in de buurt slapen of terug rijden naar Los Angeles?
D4: Los Angeles - San Diego
D5: San Diego
D6: San Diego - Yuma
D7: Yuma - Scottsdale
D8: Scottsdale - Canyon de Chelley
D9: Canyon de Chelley - Mesa Verde
D10: Mesa Verde - Kayenta / Monument Valley
D11: Kayenta / Monument Valley - Moab
D12: Moab
D13: Moab - Capitol Reef
D14: Capitol Reef - Bryce Canyon
D15: Bryce Canyon - Grand Canyon
D16: Grand Canyon - Las Vegas
D17: Las Vegas
D18: Las Vegas - Death Valley
D19: Death Valley - Visalia
D20: Visalia - Yosemite
D21: Yosemite (hele dag extra nuttig)
D22: Yosemite - San Francisco
D23: San Francisco
D24: San Francisco
D25: San Francisco - Frankfurt
Als ik het zo neertyp, dan is het een hele boterham. Willen jullie er eens naar kijken?
Alvast bedankt!
Groetjes, Senne en Linse
na veel lezen op dit forum wil ik ook mijn (voorlopige) reisplanning aan jullie voorleggen. De precieze data van onze reis zijn nog niet duidelijk, waarschijnlijk willen we rond 21 april vertrekken en zo'n 21 dagen wegblijven.
D2: Los Angeles
D3: Los Angeles (bezoekje aan vriend in Malibu)
eventueel D: Disneyland => kunnen we dan best daar in de buurt slapen of terug rijden naar Los Angeles?
D4: Los Angeles - San Diego
D6: San Diego - Yuma
D7: Yuma - Scottsdale
D8: Scottsdale - Canyon de Chelley
D9: Canyon de Chelley - Mesa Verde
D10: Mesa Verde - Kayenta / Monument Valley
D11: Kayenta / Monument Valley - Moab
D12: Moab
D13: Moab - Capitol Reef
D14: Capitol Reef - Bryce Canyon
D15: Bryce Canyon - Grand Canyon
D18: Las Vegas - Death Valley
D19: Death Valley - Visalia
D20: Visalia - Yosemite
D21: Yosemite (hele dag extra nuttig)
D22: Yosemite - San Francisco
D23: San Francisco
D24: San Francisco
D25: San Francisco - Frankfurt
Als ik het zo neertyp, dan is het een hele boterham. Willen jullie er eens naar kijken?
Alvast bedankt!
Groetjes, Senne en Linse
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Reis van de Polletjes
Met de eerste dagen heb ik geen ervaring. Maar hier iets over het vervolg. 
Dag 8 tem 16 is wel veel. Ongeveer 1500 miles rijden op 9 dagen tijd.
Zeker dag 8 (Scottsdale - Canyon de Chelly) zou ik persoonlijk in 2 knippen. Wil je niet langs Petrified Forest onderweg? Wij deden ooit Scottsdale - Winslow. Dag nadien Winslow - Chinle (Canyon de Chelly). Dan de volgende dag Chinle - Monument Valley. En dan de dag daarna Monument Valley - Moab. Petrified forest vind ik een aanrader, maar het neemt al snel veel tijd in beslag.
Mesa Verde hebben we nog nooit gedaan, maar ik las hier op het forum wel dat je daar best een dag voor uittrekt?
In Moab is heel veel te doen: Arches, Canyonlands, Dead Horse Point SP, en nog veel minder bekende dingen. 1 dag is dan echt wel weinig. Personlijk zou ik die ene dag Moab eruit laten. Je kan ook vanaf Monument Valley via de UT95 naar Hanksville en zo naar Capitol Reef.
Dag 15 zou ik ook zeker splitsen. Onderweg heb je zoveel leuke dingen! Page bijvoorbeeld! Dat kan zeker als tussenstop dienen tussen Bryce en Grand Canyon. Nu vind ik zelf dat de Grand Canyon een beetje op een vreemde plaats in je route komt. Je zou het ook meer in het begin kunnen inplannen. En dan kan je van Bryce, via Zion naar Las Vegas.
Bijvoorbeeld:
D8: Scottsdale - Winslow of Holbrook
D9: Winslow of Holbrook - Canyon de Chelley
D10: Canyon de Chelley - Monument Valley
D11: Monument Valley - Capitol Reef
D12: Capitol Reef - Bryce Canyon
D13: Bryce Canyon - Page
D14: Page
D15: Page - Grand Canyon (of bijvoorbeeld 1 nacht Page, maar 2 nachten Grand Canyon of toch nog Mesa verde ertussen)
Nu, al bij al, vind ik het nog wel veel. Is dit jullie eerste reis? Zoja, is er een reden om dingen zoals Canyon de Chelly en Mesa Verde mee te willen nemen? Je zou je ook kunnen focussen op Grand Canyon, Page, Bryce, Zion,... en eventueel nog Capitol Reef meenemen. Wat zoeken jullie te doen? Veel wandelen? Of net niet? Wat interesseert jullie?
Mijn ideale route voor dat stuk zou zijn:
D8: Scottsdale - Grand Canyon
D9: Grand Canyon
D10: Grand Canyon - Monument Valley
D11: Monument Valley - Page
D12: Page
D13: Page - Bryce Canyon
D14: Bryce Canyon - Zion
D15: Zion
D16: Zion - Las Vegas
Die extra dag Grand Canyon zou ik misschien zelf bij Las Vegas plaatsen, maar dat is persoonlijke voorkeur.

Dag 8 tem 16 is wel veel. Ongeveer 1500 miles rijden op 9 dagen tijd.
Zeker dag 8 (Scottsdale - Canyon de Chelly) zou ik persoonlijk in 2 knippen. Wil je niet langs Petrified Forest onderweg? Wij deden ooit Scottsdale - Winslow. Dag nadien Winslow - Chinle (Canyon de Chelly). Dan de volgende dag Chinle - Monument Valley. En dan de dag daarna Monument Valley - Moab. Petrified forest vind ik een aanrader, maar het neemt al snel veel tijd in beslag.

Mesa Verde hebben we nog nooit gedaan, maar ik las hier op het forum wel dat je daar best een dag voor uittrekt?
In Moab is heel veel te doen: Arches, Canyonlands, Dead Horse Point SP, en nog veel minder bekende dingen. 1 dag is dan echt wel weinig. Personlijk zou ik die ene dag Moab eruit laten. Je kan ook vanaf Monument Valley via de UT95 naar Hanksville en zo naar Capitol Reef.

Dag 15 zou ik ook zeker splitsen. Onderweg heb je zoveel leuke dingen! Page bijvoorbeeld! Dat kan zeker als tussenstop dienen tussen Bryce en Grand Canyon. Nu vind ik zelf dat de Grand Canyon een beetje op een vreemde plaats in je route komt. Je zou het ook meer in het begin kunnen inplannen. En dan kan je van Bryce, via Zion naar Las Vegas.
Bijvoorbeeld:
D8: Scottsdale - Winslow of Holbrook
D9: Winslow of Holbrook - Canyon de Chelley
D10: Canyon de Chelley - Monument Valley
D11: Monument Valley - Capitol Reef
D12: Capitol Reef - Bryce Canyon
D13: Bryce Canyon - Page
D14: Page
D15: Page - Grand Canyon (of bijvoorbeeld 1 nacht Page, maar 2 nachten Grand Canyon of toch nog Mesa verde ertussen)
Nu, al bij al, vind ik het nog wel veel. Is dit jullie eerste reis? Zoja, is er een reden om dingen zoals Canyon de Chelly en Mesa Verde mee te willen nemen? Je zou je ook kunnen focussen op Grand Canyon, Page, Bryce, Zion,... en eventueel nog Capitol Reef meenemen. Wat zoeken jullie te doen? Veel wandelen? Of net niet? Wat interesseert jullie?
Mijn ideale route voor dat stuk zou zijn:
D8: Scottsdale - Grand Canyon
D9: Grand Canyon
D10: Grand Canyon - Monument Valley
D11: Monument Valley - Page
D12: Page
D13: Page - Bryce Canyon
D14: Bryce Canyon - Zion
D15: Zion
D16: Zion - Las Vegas
Die extra dag Grand Canyon zou ik misschien zelf bij Las Vegas plaatsen, maar dat is persoonlijke voorkeur.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-
- Amerika-newbie
Re: Reis Linse: reis van de Polletjes
Hoi Doockles,
Bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie.
Het zal inderdaad onze eerste Amerikavakantie zijn
Als ik het schema zo zie, dan lijkt het mij ook vol, maar kiezen is zo lastig. We willen de ideale combinatie van steden en nationale parken. Mesa Verde lijkt mij ook erg interessant - ik heb geschiedenis gestudeerd en wil ook graag wat meer culturele achtergrond op mijn vakanties.
Wat ik niet goed snap, enerzijds geef je aan dat er in Moab veel te doen is en daarnaast zou je die laten vallen.
Die dag Grand Canyon laten vallen, vind ik een goede tip.
Nog even verder puzzelen. X
Senne en Linse
Bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie.
Het zal inderdaad onze eerste Amerikavakantie zijn
Als ik het schema zo zie, dan lijkt het mij ook vol, maar kiezen is zo lastig. We willen de ideale combinatie van steden en nationale parken. Mesa Verde lijkt mij ook erg interessant - ik heb geschiedenis gestudeerd en wil ook graag wat meer culturele achtergrond op mijn vakanties.
Wat ik niet goed snap, enerzijds geef je aan dat er in Moab veel te doen is en daarnaast zou je die laten vallen.
Die dag Grand Canyon laten vallen, vind ik een goede tip.
Nog even verder puzzelen. X
Senne en Linse
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Rondom Moab is erg veel te doen, dus daar zou je meer tijd voor uit moeten trekken. Maar omdat je daar geen ruimte voor hebt in je schema en je elders ook nog wel meer tijd kunt gebruiken zou je Moab beter kunnen laten vallen. Je ehbt dan meer tijd voor de parken waar je langs rijdt zoals Zion.
Als Mesa Verde een must is kun je dat meenemen, maar wellicht dan toch Canyon de Chelly overslaan, het is echt heel veel allemaal nu.
Wat ik mis, en wat mij juist in die tijd van het jaar erg plezierig lijkt, is Zion. Voor Yosemite is 1 volle dag niet veel, maar als er nog wegen afgesloten zijn zou je het zo kunnen doen.
Kijk ook eens of het niet handiger is om vanuit Scottsdale naar de GC te rijden.
Heb je iets gepland in Yuma en Scottsdale? Hier zou je wl ene dag kunnen winnen.
En wat bedoel je met GC laten vallen?
Marianne
Als Mesa Verde een must is kun je dat meenemen, maar wellicht dan toch Canyon de Chelly overslaan, het is echt heel veel allemaal nu.
Wat ik mis, en wat mij juist in die tijd van het jaar erg plezierig lijkt, is Zion. Voor Yosemite is 1 volle dag niet veel, maar als er nog wegen afgesloten zijn zou je het zo kunnen doen.
Kijk ook eens of het niet handiger is om vanuit Scottsdale naar de GC te rijden.
Heb je iets gepland in Yuma en Scottsdale? Hier zou je wl ene dag kunnen winnen.
En wat bedoel je met GC laten vallen?
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Een beetje een rare keuze voor een eerste reis, en vrij veel op het programma.
Dag3: Een vriend bezoeken in Malibu en eventueel Disneyland. Houdt er rekening mee dat je van Malibu tot Disneyland best wel een uur of twee onderweg kan zijn (zonder grote tegenslagen, anders kan het nog wel wat langer). Het is in dat geval zeker geen optie als je doorreist naar San Diego om niet in de buurt van Disney te overnachten.
Dag 6 -10 waarom Yuma, Scottsdale, Canyon de Chelly en Mesa Verde ? Je mist aan de andere kant Zion en Page en hebt onvoldoende tijd voor Moab en omgeving. Ik zou eerder voor het klassieke rondje gaan:
6 San Diego - Joshua Tree
7 Joshua Tree - GC
8 GC - Page
9 Page - Monument Valley
10 Monument Valley - Moab
11 Moab
12 Moab
13 Moab - Capitol Reef
14 Capitol Reef - Bryce
15 Bryce - Zion
16 Zion - Las Vegas
Een eigenlijk is dit nog kort voor Zion.
Dag3: Een vriend bezoeken in Malibu en eventueel Disneyland. Houdt er rekening mee dat je van Malibu tot Disneyland best wel een uur of twee onderweg kan zijn (zonder grote tegenslagen, anders kan het nog wel wat langer). Het is in dat geval zeker geen optie als je doorreist naar San Diego om niet in de buurt van Disney te overnachten.
Dag 6 -10 waarom Yuma, Scottsdale, Canyon de Chelly en Mesa Verde ? Je mist aan de andere kant Zion en Page en hebt onvoldoende tijd voor Moab en omgeving. Ik zou eerder voor het klassieke rondje gaan:
6 San Diego - Joshua Tree
7 Joshua Tree - GC
8 GC - Page
9 Page - Monument Valley
10 Monument Valley - Moab
11 Moab
12 Moab
13 Moab - Capitol Reef
14 Capitol Reef - Bryce
15 Bryce - Zion
16 Zion - Las Vegas
Een eigenlijk is dit nog kort voor Zion.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Het is wel een drukke route.
Yuma, Scottsdale en Canyon de Chelly zou ik eruit laten. Niet omdat het niet mooi is maar om elders tijd te maken.
Het bezoek aan de vriend in Malibu en Disneyland op dezelfde dag zal zeer moeilijk worden. Zonder file is dit een rit van bijna 1u30. En de kans op file is erg groot op dit stuk.
Na Disneyland zou ik niet terug rijden naar LA gezien je de volgende dag naar San Diego wilt.
D2: Los Angeles (bezoekje aan vriend in Malibu)
D3: Los Angeles (Disneyland) en overnachten in Anaheim
D4: Anaheim - San Diego
D6: San Diego - Twentynine Palms (Joshua Tree NP)
D7: Twentynine Palms - Grand Canyon
D8: Grand Canyon
D9: Grand Canyon - Page
D10: Page - Monument Valley
D11: Monument Valley - Moab
D12: Moab (Arches)
D13: Moab (Canyonlands)
D14: Moab - Capitol Reef
D15: Capitol Reef - Bryce Canyon
D16: Bryce Canyon - Zion
D17: Zion
D18: Zion - Las Vegas
D19: Las Vegas
D20: Las Vegas - Death Valley
D21: Death Valley - Oakhurst (of Mammoth Lakes als de Tioga Pass open is)
D22: Oakhurst - Yosemite
D23: Yosemite (hele dag extra nuttig)
D24: Yosemite - San Francisco
D25: San Francisco
D26: San Francisco
D27: San Francisco - Frankfurt
Je ziet, zelfs met een aantal dingen te schrappen, kom ik nu al op 27 dagen.
Dus ik ben akkoord met het voorstel van Doockles om Moab eruit te laten.
Als je het in je route laat, neem dan ook voldoende tijd voor het stuk Monument Valley - Moab - Bryce.
Je zou ook San Diego en Joshua Tree kunnen schrappen en dan in 1 lange rit van Anaheim naar de Grand Canyon rijden.
Groetjes,
Ingrid
Yuma, Scottsdale en Canyon de Chelly zou ik eruit laten. Niet omdat het niet mooi is maar om elders tijd te maken.
Het bezoek aan de vriend in Malibu en Disneyland op dezelfde dag zal zeer moeilijk worden. Zonder file is dit een rit van bijna 1u30. En de kans op file is erg groot op dit stuk.
Na Disneyland zou ik niet terug rijden naar LA gezien je de volgende dag naar San Diego wilt.
D2: Los Angeles (bezoekje aan vriend in Malibu)
D3: Los Angeles (Disneyland) en overnachten in Anaheim
D4: Anaheim - San Diego
D6: San Diego - Twentynine Palms (Joshua Tree NP)
D7: Twentynine Palms - Grand Canyon
D8: Grand Canyon
D9: Grand Canyon - Page
D10: Page - Monument Valley
D11: Monument Valley - Moab
D12: Moab (Arches)
D13: Moab (Canyonlands)
D14: Moab - Capitol Reef
D15: Capitol Reef - Bryce Canyon
D16: Bryce Canyon - Zion
D17: Zion
D18: Zion - Las Vegas
D19: Las Vegas
D20: Las Vegas - Death Valley
D21: Death Valley - Oakhurst (of Mammoth Lakes als de Tioga Pass open is)
D22: Oakhurst - Yosemite
D23: Yosemite (hele dag extra nuttig)
D24: Yosemite - San Francisco
D25: San Francisco
D26: San Francisco
D27: San Francisco - Frankfurt
Je ziet, zelfs met een aantal dingen te schrappen, kom ik nu al op 27 dagen.
Dus ik ben akkoord met het voorstel van Doockles om Moab eruit te laten.
Als je het in je route laat, neem dan ook voldoende tijd voor het stuk Monument Valley - Moab - Bryce.
Je zou ook San Diego en Joshua Tree kunnen schrappen en dan in 1 lange rit van Anaheim naar de Grand Canyon rijden.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Zoals Marianne al aangaf: er is daar zoveel te doen dat je daar best een 3-4 nachten voorziet. Heb je die ruimte niet, dan zou ik dat persoonlijk laten vallen. Het kàn allemaal he, maar van Monument Valley over Moab naar Capitol Reef enzovoort is een lange rit met zoveel moois dat het zonde is om daar door te racen.Linse schreef:Wat ik niet goed snap, enerzijds geef je aan dat er in Moab veel te doen is en daarnaast zou je die laten vallen.

Ik had inderdaad de indruk dat je Mesa Verde enzo voor een reden er in zette. Voor een eerste reis zijn dat meestal niet de toppers.

Onze reisverslagen:
-
- Amerika-newbie
Allemaal superbedankt voor jullie reacties.
Ik ben nog even gaan puzzelen en heb wat wijzigingen aangebracht, heb onder meer Moab toch maar laten vallen. Ook heb ik een vlucht vanuit Schiphol gevonden naar Phoenix, waardoor ik al wat overnachtingen kan laten vallen - ideaal.
Mijn reisschema ziet er nu eerder zo uit.
D1: Schiphol- Phoenix
D2: Phoenix - Grand Canyon
D3: Grand Canyon - Mesa Verde
D4: Mesa Verde - Monument Valley
D5: Monument Valley - Page
D6: rustdag in Page
D7: Page - Bryce Canyon
D8: Bryce Canyon - Zion
D9: Zion - Las Vegas
D10: Las Vegas
D11: Las Vegas - Bakersfield (anders wordt de rit te lang denk ik - gewone tussenstop)
D12: Bakersfield via Death Valley naar Yosemite
D13: Yosemite
D14: Yosemite - San Francisco
D15: San Francisco
D16: San Francisco
D17: San Francisco - Cambria
D18: Cambria - Santa Monica (we gaan waarschijnlijk niet echt in LA slapen omdat iedereen het een lelijke stad vindt en gewoon lekker aan het strand blijven)
D19: Santa Monica / Los Angeles
D20: Santa Monica - Anaheim of San Diego
D21: Anaheim - San Diego of daar blijven
D22: San Diego - strandplekje om bij te komen
D23: strandplekje
D24: San Diego / Los Angeles - Schiphol
Ziet dat er al beter uit? Ik heb nu veel meer rust ingebracht in het schema.
Groetjes,
Linse
Ik ben nog even gaan puzzelen en heb wat wijzigingen aangebracht, heb onder meer Moab toch maar laten vallen. Ook heb ik een vlucht vanuit Schiphol gevonden naar Phoenix, waardoor ik al wat overnachtingen kan laten vallen - ideaal.
Mijn reisschema ziet er nu eerder zo uit.
D1: Schiphol- Phoenix
D2: Phoenix - Grand Canyon
D3: Grand Canyon - Mesa Verde
D4: Mesa Verde - Monument Valley
D5: Monument Valley - Page
D6: rustdag in Page
D7: Page - Bryce Canyon
D8: Bryce Canyon - Zion
D9: Zion - Las Vegas
D10: Las Vegas
D11: Las Vegas - Bakersfield (anders wordt de rit te lang denk ik - gewone tussenstop)
D12: Bakersfield via Death Valley naar Yosemite
D13: Yosemite
D14: Yosemite - San Francisco
D16: San Francisco
D17: San Francisco - Cambria
D18: Cambria - Santa Monica (we gaan waarschijnlijk niet echt in LA slapen omdat iedereen het een lelijke stad vindt en gewoon lekker aan het strand blijven)
D19: Santa Monica / Los Angeles
D20: Santa Monica - Anaheim of San Diego
D21: Anaheim - San Diego of daar blijven
D22: San Diego - strandplekje om bij te komen
D23: strandplekje
D24: San Diego / Los Angeles - Schiphol
Ziet dat er al beter uit? Ik heb nu veel meer rust ingebracht in het schema.
Groetjes,
Linse
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
In Phoenix beginnen lijkt me een slimme zet. Niet over je hele route kan ik wat opmerken, maar wel over een deel:
D11: rijd je naar Bakersfield, om dan dag D12 via Death Valley naar Yosemite te rijden. Dat ziet er op Google maps al heel ongelukkig uit. Je zou er van kunnen maken: D11 Las Vegas --> Death Valley. Een overnachting in Death Valley vond ik heel speciaal.
D12 rijd je dan een stuk naar Yosemite. Andere forumleden kunnen vast beter inschatten hoe die route te doen is in april, als de Tioga Pass nog niet open is.
Dan heb je in Yosemite maar een volle dag. Dat is best ambitieus voor zo'n mooi park.
Ik neem aan dat je vanaf San Francisco de kustroute wil rijden? Dan is 1 nacht in Cambria en de volgende dag Santa Monica erg ambitieus. Een optie zou zijn om 1 dag San Francisco minder te doen (en die bv te besteden in Yosemite, aan de oostkant van Yosemite of in Zion) en dan je opbouw als volgt:
D16: s morgens nog bv ALcatraz te bezoeken en dan door te rijden naar Monterey. Of 's morgens naar Monterey voor een whale watch tour, als die er zijn in die periode.
D17: Monterey --> Cambria/ Pismo Beach / MOrro Bay. Sommige reizen zelfs door naar Santa Barbara, maar dat vond ik zelf echt veel te ver. Daar zou je dan eventueel ook een paar dagen strand kunnen voorzien om bij te komen, of de volgende dag doorrijden naar LA en daar in een van de strandsteden bijkomen.
Je zou ook ervoor kunnen kiezen San Diego te laten vallen, zodat je toch 2 volle dagen in San Francisco hebt, de extra dag voor de kustroute en de extra nacht bij Yosemite, Zion of een andere plek in je route.
D11: rijd je naar Bakersfield, om dan dag D12 via Death Valley naar Yosemite te rijden. Dat ziet er op Google maps al heel ongelukkig uit. Je zou er van kunnen maken: D11 Las Vegas --> Death Valley. Een overnachting in Death Valley vond ik heel speciaal.
D12 rijd je dan een stuk naar Yosemite. Andere forumleden kunnen vast beter inschatten hoe die route te doen is in april, als de Tioga Pass nog niet open is.
Dan heb je in Yosemite maar een volle dag. Dat is best ambitieus voor zo'n mooi park.
Ik neem aan dat je vanaf San Francisco de kustroute wil rijden? Dan is 1 nacht in Cambria en de volgende dag Santa Monica erg ambitieus. Een optie zou zijn om 1 dag San Francisco minder te doen (en die bv te besteden in Yosemite, aan de oostkant van Yosemite of in Zion) en dan je opbouw als volgt:
D16: s morgens nog bv ALcatraz te bezoeken en dan door te rijden naar Monterey. Of 's morgens naar Monterey voor een whale watch tour, als die er zijn in die periode.
D17: Monterey --> Cambria/ Pismo Beach / MOrro Bay. Sommige reizen zelfs door naar Santa Barbara, maar dat vond ik zelf echt veel te ver. Daar zou je dan eventueel ook een paar dagen strand kunnen voorzien om bij te komen, of de volgende dag doorrijden naar LA en daar in een van de strandsteden bijkomen.
Je zou ook ervoor kunnen kiezen San Diego te laten vallen, zodat je toch 2 volle dagen in San Francisco hebt, de extra dag voor de kustroute en de extra nacht bij Yosemite, Zion of een andere plek in je route.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
De tijd in Zion is toch eerdre kort, ik zou geen rustdag in Page nemen en deze dag bij Zion voegen, dan heb je daar wat meer rust.
Dag 11: Death Valley dien je op deze dag te doen. Dit ligt immers tussen Las Vegas en Bakersfield in. Bakersfield is vrij ambitieus, ik zou niet zover gaan. In Death Valley zelf blijven maakt de volgende dag lang, ik zou bvb opteren voor Ridgecrest.
Dag 16: ik zou hier in de avond al richting Monterey of Santa Cruz gaan. Dit geeft je de volgende dag iets meer tijd om tot Cambria te gaan. Van Cambria tot Santa Monica is geen enkel probleem.
D18: bijna niemand slaapt echt in LA. Men verblijft in Santa Monica, Venice, Hollywood, ... Anaheim, ...
Dag 11: Death Valley dien je op deze dag te doen. Dit ligt immers tussen Las Vegas en Bakersfield in. Bakersfield is vrij ambitieus, ik zou niet zover gaan. In Death Valley zelf blijven maakt de volgende dag lang, ik zou bvb opteren voor Ridgecrest.
Dag 16: ik zou hier in de avond al richting Monterey of Santa Cruz gaan. Dit geeft je de volgende dag iets meer tijd om tot Cambria te gaan. Van Cambria tot Santa Monica is geen enkel probleem.
D18: bijna niemand slaapt echt in LA. Men verblijft in Santa Monica, Venice, Hollywood, ... Anaheim, ...
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het jammer om alleen voor het strand naar San Diego te gaan. In plaats daarvan zou ik liever een extra dag Yosemite doen. Ik zou ook een extra dag Zion doen, wellicht ten koste van een dag Page, hoewel je daar ook veel kunt doen. Misschien een idee om mee te loten voor de Wave? Zie daarvoor mijn 2011-verslag.
Marianne
Marianne
- theborgh
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Zo maar wat persoonlijke gedachten;
Mesa Verde in de route laten, is een heel apart, indrukwekkend en speciaal NP (ga vroeg en reserveer bij het visitor center een guided walk, voordat het te heet wordt).
Ga vanuit Monument Valley richting Moab en bovenlangs naar Bryce ipv via page.
http://goo.gl/maps/BJ7ZF
Haal de dagen voor deze route uit de laatste 6 door SD te schrappen (heb nog hele zomer na het zuidwesten om hier aan het strand te liggen).
Alvast veel voorpret.
Mesa Verde in de route laten, is een heel apart, indrukwekkend en speciaal NP (ga vroeg en reserveer bij het visitor center een guided walk, voordat het te heet wordt).
Ga vanuit Monument Valley richting Moab en bovenlangs naar Bryce ipv via page.
http://goo.gl/maps/BJ7ZF
Haal de dagen voor deze route uit de laatste 6 door SD te schrappen (heb nog hele zomer na het zuidwesten om hier aan het strand te liggen).
Alvast veel voorpret.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2350 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-