Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

autohuur

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
wenniemetie
Amerika-newbie

autohuur

Bericht door wenniemetie »

Ik weet niet of ik hier op de juiste plaats zit, maar ik heb een vraagje over autohuur in amerika.

Ik heb op internet allerlei aanbieders van autohuur bekeken. En ik merk dat er hele grote verschillen in prijzen zijn.

Nu kwam bij mij http://www.eautohuur.com als goedkoopste eruit. Maar nu is eigenlijk mijn vraag, is dit bij iemand bekend en is dit te vertrouwen?
en zijn de verzekeringen daar in orde?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. Verder zijn tips over autohuur zeer welkom

Groetjes Wendy
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Mijn persoonlijke ervaring is dat een reisbureau (als je daar gebruik van maakt althans) vaak de goedkoopste aanbiedingen heeft,vaak in combinatie met je tickets en b.v. een eerste nacht in een motel.

Kan geen internet aanbieding tegenop.
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Je hebt ook reisbureau's die alleen via internet werken dat kan wel boekingsvoordeel opleveren, nadeel vind ik bij problemen hoe bereik je ze tenzij je weet dat ze betrouwbaar zijn en ze goed telefonisch bereikbaar zijn. Wat je altijd moet doen is via internet alvast prijzen e.d. opzoekt zodat je voorbereid naar evt. een reisbureau gaat, is het daar duurder dan moeten ze maar uitleggen waarom. Heb ik de laatste keer ook gedaan en de prijs ging wel omlaag omdat ik wist dat het goedkoper kon. Bij combinaties van vliegen+auto+hotel kan je soms ook weer ander voordeel krijgen dus het blijft zoeken en vergelijken maar als je de tijd hebt levert dat ook wat op. :D
Groeten,
Gert
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
wenniemetie
Amerika-newbie

Bericht door wenniemetie »

Bedankt voor de reacties

Ben inmiddels naar reisbureau geweest en die kunnen niet goedkoper leveren. Ik heb contact opgenomen met de mensen van e-autohuur want daar stond ook een telefoonnummer bij.

Het blijkt dat het alleen maar een soort tussenpersoon is, de autohuur is uiteindelijk van alamo en dat is wel weer een hele bekende.

Aangezien we drie keer autohuur nodig hebben (we vliegen de stukken ertussen) was het zeker even uitzoeken of het wel het goedkoopste was om alle drie de keren bij dezelfde te doen.

Nu blijkt dat we in Californie en Florida geen drop off kosten hoeven te betalen bij alamo en die dus echt het goedkoopste is bij e-autohuur. Onze trip van washington naar New York kost bij alamo echter $300 extra aan drop off kosten terwijl Hertz (via reisbureau) geen drop off kosten berekend. Wij dus nu die laatste wel via reisbureau gaan boeken en de LA en Florida bij e-autohuur.

Als we terug zijn zal ik laten weten hoe het was
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

wenniemetie schreef:Bedankt voor de reacties

Ben inmiddels naar reisbureau geweest en die kunnen niet goedkoper leveren. Ik heb contact opgenomen met de mensen van e-autohuur want daar stond ook een telefoonnummer bij.

Het blijkt dat het alleen maar een soort tussenpersoon is, de autohuur is uiteindelijk van alamo en dat is wel weer een hele bekende.

Aangezien we drie keer autohuur nodig hebben (we vliegen de stukken ertussen) was het zeker even uitzoeken of het wel het goedkoopste was om alle drie de keren bij dezelfde te doen.

Nu blijkt dat we in Californie en Florida geen drop off kosten hoeven te betalen bij alamo en die dus echt het goedkoopste is bij e-autohuur. Onze trip van washington naar New York kost bij alamo echter $300 extra aan drop off kosten terwijl Hertz (via reisbureau) geen drop off kosten berekend. Wij dus nu die laatste wel via reisbureau gaan boeken en de LA en Florida bij e-autohuur.

Als we terug zijn zal ik laten weten hoe het was
Lees ook even het (niet meer :wink: Rob) (op het verkeerd geplaatste reisforum) volgende onderwerp op dit adres: http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=3054

Groeten,
Gert
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
Bjorn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bjorn »

Ik heb nog eens een vraagje
Nu wil ik een auto vastleggen voor de maand mei 2006. Nu kan ik bij verschillende sites zoals sunnycars en alamo nog niet terecht voor prijzen. Wie weet er nog een goede site voor prijzen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Bij het reisbureau vertelden ze mij dat je de auto pas kunt huren als de tarieven bekend zijn en dat is op het moment dat de reisgidsen uit zijn ( ongeveer in December).
Ik heb ook direct proberen te boeken bij Alamo maar dat lukt inderdaad nog niet.

Marjon
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Probeer het eens bij http://www.tiogatours.nl of http://www.atlanticdreamvacations.nl van beide heb ik al een offerte gehad, wel voor een camper maar voor zo ver ik begreep konde ze ook al auto prijzen geven
Rob
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Bjorn schreef:Ik heb nog eens een vraagje
Nu wil ik een auto vastleggen voor de maand mei 2006. Nu kan ik bij verschillende sites zoals sunnycars en alamo nog niet terecht voor prijzen. Wie weet er nog een goede site voor prijzen.
Hoi Bjorn,

Ik zou me nog niet zo druk maken over het huren van een auto. Dat kan bij wijze van spreken de laatste week nog wel. Orienteer je alvast via internet en wacht de reisgidsen af. Meestal ben je daar goedkoper mee uit en bovendien zijn deze "gedrukte" prijzen vast. Je hoeft dus niet bang te zijn dat deze verhoogd worden. En een auto is er altijd wel bij de verhuurbedrijven, vandaar dat ik zeg dat het de laatste week/dag ook nog wel kan.

Ook al leg je de auto een jaar van te voren vast, kan het nog gebeuren dat als het druk is de door jou gehuurde auto op enig moment niet voorhanden is. Dan heb je geluk (vind ik), want dan krijg je gratis een upgrade.

Ook heb ik al eens meegemaakt tijdens Labordayweekend, dat er bij aankomst helemaal zowat geen auto's meer waren. Iedereen kreeg toen een walkietalkie en je werd opgeroepen als er weer een auto beschikbaar was. Nou gaat het ophalen en inleveren van auto's op zo'n verhuurstation 24 uur per dag continu door, dus daar hoef je je ook al niet druk over te maken. Die bewuste dag hebben we ongeveer een uur moeten wachten en kregen toen een Premium Luxery categorie mee terwijl we een fullsize hadden gehuurd. De meest luxe wagen die we ooit gehad hebben.

Groet Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hopi-hopi
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door hopi-hopi »

het lijkt mij het beste om het even rustig aan te doen. Het boeken is uiteindelijk zo gebeurd :)
Wij hebben de auto gehuurd bij:

http://www.holidaycars.com/nl/default.aspx

In USA (Phoenix AZ) kwamen we terecht bij Dollarcar .

http://www.dollar.com/

Alles perfect geregeld......

grt eddy
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Rond de kerst komen de nieuwe gidsen uit en kunnen reisbureau's je precies vertellen hoe en wat.
Ikzelf wacht ook even tot die tijd,mijn ervaring is dat rechtstreeks zelf huren heel erg veel duurder is dan via een reisbureau,eventueel met een eerste overnachting in een hotel.(soms een voorwaarde)
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

Hou er wel rekening mee dat als je een auto rechtsreeks in Amerika boekt, je meestal een stuk duurder uit bent door de bijkomende verzekeringen. Je moet toch wel uitgaan van $25-$40 per dag. Als je in Nederland boekt, dan huur je uiteindelijk nog steeds bij een Amerikaanse verhurrder, maar ben je over het algemeen voordeliger uit.

Over die reisburo's die alleen via internet werken: daar kun je heel goed zaken mee doen. Wij hebben de laatste x bij Montys Travel (Vliegtarieven.nl) geboekt en huurden bij Dollar. Onderweg kregen we problemen met de auto maar dit konden we prima met Dollar zelf oplossen. Je zit bovendien toch met een tijdsverschil van 6-9 uur, waardoor het sowieso al lastiger is een bedrijf in NL te bereiken.
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Hallo ,wij hebben dit weekend onze reis defenitief geboekt en bevestigd.
Het was geen probleem om gelijk de auto te boeken.
Wij hebben de de auto gererveerd bij Hertz en dat is via het reisburo wel goedkoper dan waneer ik het rechtstreeks zelf zou boeken.
Onze reis staat vast voor september 2006 en alles kon geregeld worden behalve een neverlost systeem helaas.

Groejes Erika
John
Amerika-newbie

auto huren

Bericht door John »

Hallo Wendy,
Heb je nog via eautohuur.nl geboekt en was je tevreden?
Wij hebben voor New York een auto voor 6 personen met koffers nodig, welke heb jij gehuurd?

Alvast bedankt voor je reactie en aangezien dit ons eerste bezoek aan New York is staan wij open voor elke tip.

Groeten John
1e bezoek aan New York
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

John

Ben je van plan om in newyork te gaan rijden ?
John
Amerika-newbie

Bericht door John »

Ja inderdaad :(
Ons hotel is het Meadowlands Plaza Hotel en bevindt zich 40 Wood Ave
Secaucus, NJ 07094. Omdat we met ons zessen zijn is mijns inziens rijden per taxi erg moeilijk. Verder is de verbinding van hotel naar Manhattan slecht, zoals ik gelezen heb. Omdat we ook nog van JFK-Airport naar ons hotel moeten, hebben we gedacht dan maar een auto te gaan huren via eautohuur.nl.Als je tips of opmerkingen hebt hoor ik die graag.
Groeten, John :wink:
1e bezoek aan New York
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik ben al heel wat keren in Newyork geweest, ik kan je maar 1 ding aanraden .. probeer een Taxi te krijgen ...ik weet niet wat voor ervaringen jij hebt om in een grote stad.. in een auto rond te rijden ...maar je kunt bijna geen parkeer plaats vinden en als je er 1 vind dan is het parkeren schreeuwend duur ook bij hotels.

en niet te vergeten al het verkeer om je heen :roll:
John
Amerika-newbie

Bericht door John »

Hallo,

Mij werd verteld dat parkeren in de buurt van de Hudson River Day Line voor ongeveer 10USD per dag mogelijk was. Via de Lincolntunnel zouden wij dan vanuit Secaucus naar Manhattan kunnen rijden en daar meteen parkeren??? Verder willen we ook nog een keer Washington bezoeken.

Ik hoor graag van je.

Groeten John :wink:
1e bezoek aan New York
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

John schreef:Hallo,

Mij werd verteld dat parkeren in de buurt van de Hudson River Day Line voor ongeveer 10USD per dag mogelijk was. Via de Lincolntunnel zouden wij dan vanuit Secaucus naar Manhattan kunnen rijden en daar meteen parkeren??? Verder willen we ook nog een keer Washington bezoeken.
ik ben een keer vanuit new jersey via de lincoln tunnel ( toll betalen )newyork in gereden...je weet niet wat je overkomt...als je daar niet bekent bent en geen navigatie systeem hebt in de auto dan kun je het wel vergeten....je verdwaalt...alles is zo gigantisch groot..en voor 10 dollar per dag parkeren kan ik me bijna niet voorstellen......want sommige hotels vragen al 4 - 5 keer meer ....ik raad je aan om een shuttle van het vliegveld naar het hotel te nemen ... en dan de volgende dag na te denken of je het aan kan om in newyork rond te rijden...
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Color01 schreef:ik ben een keer vanuit new jersey via de lincoln tunnel ( toll betalen )newyork in gereden...je weet niet wat je overkomt...als je daar niet bekent bent en geen navigatie systeem hebt in de auto dan kun je het wel vergeten....
En al heb je wel navigatie aan boord dan werkt deze vaak niet in het centrum vanwege de hoge gebouwen. Onze PDA heeft een SIRF III chipset (heel gevoelig) maar was niet in staat om in het centrum een signaal op te pikken..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer