Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tipsy goes Texas & New Mexico (2014)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Tipsy goes Texas & New Mexico (2014)

Bericht door Elisa »

@Tipsy: Ik heb je reisverslag van Texas en New Mexico al veel gelezen :thumbup: heel duidelijk en leuk geschreven,krijg er meteen zin in om te vertrekken :)!

We zijn van plan om volgend jaar ook een tour te doen met Safari tours (wellicht ook the triple crown), als we geen permit hebben voor the wave!
Voor Coyote buttes south moet je zelf voor een permit zorgen he? Wat moet je dan invullen bij entry en exit trailhead als je je permit koopt? Lone Tree Reservoir, Paw Hole of Cottonwood Cove?
En wat vul je in bij 'Vehicle license at trailhead'? Want je rijdt zelf niet he...
En waar heb je je permit opgehaald? In Kanab wellicht?

Jullie vonden het de moeite he, de tour? Jullie waren blijkbaar maar met jullie 2-tjes, leuk!! Krijg je ook voldoende tijd om een fotootje te nemen?

Groetjes,

Elisa
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

offtopic, want je bedoelt mijn reisverslag van het zuidwesten (texas en new mexico moet nog komen in oktober!)
Ja die tour met Dreamland was top! Je vragen gewoon rechstreeks aan hen stellen per mail, ze antwoorden er heel goed op en die permit (hadden wij besteld via de officilele weg - het BLM) sturen ze gewoo per post naar je thuis op. Vehicle plate laat je toch gewoon leeg dan? zo moelijk zijn ze niet hoor bij het BLM ;-) Ik geloof dat de trailhead cottonwood was.
Qua tijd: de triple crown tour is wel behoorlijk pittig! Best een hoog tempo. Wij maakten veel foto's maar dat gaat bij mij heel snel, ik heb maar een gewoon camera'tje.
veel plezier met plannen!
Elisa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Oeps, ja :offtopic: ! Had niet goed gekeken, ik dacht dat ik op je topic van het zuidwesten zat, sorry!!

Bedankt voor de info! Ik kan verder :)!!

Grtjes
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Heeft er iemand ervaring met de Quebradas Backcountry scenic byway? Deze ligt op weg van Albuquerque naar Alamogordo in onze route, ter hoogte van Socorro. 24 mile dirt road :-)
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Over twee weken is het zo ver en kunnen wij ook (eindelijk ) onze texas reis maken.
Dollars, esta, verzekering, al een boel spulletjes gereed gelegd (moet wel nog een nieuw fototoestel kopen want mijn huidige heeft er vorig weekend de brui aan gegeven).

Nu zitten we echter nog met een ander probleem: één van onze twee (oude) hondjes, Tipsy, is heel ziek (longoedeem) en ligt momenteel zelfs in de dierenkliniek in Antwerpen... Afwachten dus hoe dat zal evolueren (onze hondjes zijn superbelangrijk voor ons) om te beslissen of de reis kan doorgaan... :(
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Ondertussen is het bijna zeker dat we onze reis niet willen laten doorgaan wegens onze zieke hondje...

Vraag blijft wat nu te doen -> proberen zelfde trip te verleggen naar november? Ik heb een beetje schrik om zo laat op het jaar te gaan wegens korte dagen en misschien al slecht weer.
iemand ervaring met texas en new mexico in november?
Misschien plannen veranderen en toch maar een korte trip in europa (maar waar, in november...) of "gewoon" een weekje las vegas...?

bedankt voor het advies!
groetjes,
Leen
Elisa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Elisa »

oei...jammer om horen! Hopelijk is het snel beter... kunnen de dokters geen prognose geven tegen volgende week, zodat je weet of het snel beter wordt of niet...?

Even praktisch: Maar hoe zit dat dan met jullie annulatieverzekering? Is dat dan een geldige reden?! Of zoeken jullie een andere weg?

In Europa zou ik in november geen trip plannen...misschien is het in het uiterste zuiden van Spanje (Sevilla) nog deftig van weer...maar ook niet zeker...
Als je de trip niet zou verleggen naar november, zou ik dan gewoon naar Las Vegas gaan en daar een kleine roadtrip maken? De omgeving rond Vegas is prachtig toch! Valley of Fire, Yant Flat, Zion, enz. enz.
jaap1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door jaap1 »

Sterkte met je hond. Wij hebben net onze kat van 20 jaar moeten laten inslapen. Onze hond is 13 jaar en elke keer denken wij gaan we nog wel op vakantie of blijven we thuis. Wij boeken meestal laat en kijken hoe gezond onze oude beestjes zijn.

Wij zijn verleden jaar de hele maand November geweest. We hebben toen een rondje gereden; Texas, Kansas, Oklahoma,Colorado, Arizona, en New Mexico. Wij hebben heerlijk weer gehad en hadden maar 1 dag regen. In de Big Bend begonnen wij met een hitte golf en de andere dag hadden we vorst en ijzel. De serveerster hoopte op sneeuw, want dat had ze nog nooit gezien. Wij zijn een dag eerder uit de Big Bend vertrokken, omdat er nog meer ijzel werd voorspeld en wij de terugvlucht niet wilden missen.

Wij zijn vroege vogels, dus gingen wij vroeg op pad. Om een uur of 4 uur 's middags zochten wij een hotel op. 's Morgens was wel koud, maar ontbijten bij de brandende open haard van de Cracker Barrel is ook weer eens wat anders dan bij een te koude airco zitten. 's Morgens twee fleece truien over elkaar en later op de dag kan je in t-shirt lopen. Wij hebben heel veel herfstkleuren gezien.

Als ik het voor het uitkiezen heb, dan ga ik zeker weer in November naar Texas. Dit jaar proberen we de maand Oktober, omdat wij naar Yellowstone willen. November leek mij erg laat, omdat er dan wel erg veel kans op sneeuw is.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

bedankt voor de reacties!

Tipsy daarnet weer gaan bezoeken, ze gaat nu haar vierde nacht ziekenhuis in...
Het is een echt mirakel hondje, 15 jaar en 9 maanden oud maar ze lijkt nu ook weer door deze ziekte te komen.
Vraag is of we ze over twee weken gaan "durven" achter laten.

Ik heb geen annulatie verzekering omdat ik weet dat ziekte hond niet telt, dus ja, dan ben je er niet zo veel mee.
Ik kan wel alle hotels nog annuleren, huurauto tot een week vooraf, en de vlucht, ik denk tegen een kleine kost nog te veranderen maar is met miles betaald dus ook niet zo heel duur...

We zullen volgende week ergens moet beslissen....!

Goed te weten dat november ook nog een goede maand is voor Texas (en Las Vegas, natuurlijk!) - vraag gaat zijn of Big Bend lodge en dergelijk dan nog beschikbaar zijn.
jaap1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door jaap1 »

Tipsy_1 schreef:Goed te weten dat november ook nog een goede maand is voor Texas (en Las Vegas, natuurlijk!) - vraag gaat zijn of Big Bend lodge en dergelijk dan nog beschikbaar zijn.
Wij hebben een dag van te voren de Big Bend Lodge via internet geboekt. Meer dan de helft van de accomodatie was nog leeg.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Sorry om over Tipsy te horen Tipsy maar november is prima voor Tx
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Wonder boven wonder is ons hondje er door gekomen en ze doet het (vrij) goed.
Dus onze reis kan doorgaan.
Vandaag al vrijaf om de koffer te pakken en morgen vliegen we om 15.10 vanaf Schiphol naar Houston! :clap:
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Leuk!! Veel plezier :-)
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Wat goed dat Tipsy er helemaal bovenop gekomen is!
heel veel plezier gewenst!
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
alken
Amerikafan

Bericht door alken »

Geniet er van !!!
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Goede reis en veel plezier! Ik ben benieuwd wat jullie van Texas gaan vinden :D

Elly
Anja79
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Anja79 »

Goede reis en heel veel plezier!!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Fijn dat jullie toch op vakantie kunnen gaan. Goede reis en heel veel plezier gewenst.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Gelukkig is het allemaal goed gekomen, heel veel plezier!!!
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Goede reis en veel plezier!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer