Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

schade huurauto

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
daisydpl
Amerikafan

schade huurauto

Bericht door daisydpl »

Hallo iedereen,

Ik ben net terug van een reis naar de Weskust gedurende 3 weken en zit toch met een vraagje.

Toen we na 20 uren reistijd toekwamen in de luchthaven van Phoenix en onze auto gingen afhalen ging niet alles gesmeerd. Ik kreeg daar te horen dat rentalcars niet alle verzekeringen zou hebben genomen en ik dus nog 184 dollar moest betalen anders kreeg ik de auto niet mee. Gezien het uurverschil, de vermoeidheid, etc... hebben we niet te lang staan tegen spreken en betaald.

Blijkt nu dat het gaat om "roadsafe" en dit zou volgens rentalcars helemaal niet verplicht zijn. Dit wil dan wel zeggen dat ze bij Dollar helemaal niet eerlijk en correct zijn.
Tja, ik heb er mij maar bij neergelegd en in het vervolg zullen ze mij hiermee niet liggen hebben.

Wat me nu al een paar dagen bezig houd is de schade aan de auto. Toen we de auto gingen afhalen was het al donker en in die garages waar ze staan zie je ook al niet erg veel. Ze hebben ons gewoon gezegd "hier staan 4 auto's waar je tussen mag kiezen dewelke wordt het?". We zijn maar gegaan voor de Dodge Durango. Ok zei die persoon, neem hem maar mee de sleutel ligt in de auto.
En weg was hij. Ik heb niet eens de tijd gehad om grondig met hem de auto na te kijken. Is dit dan niet de bedoeling om samen naar de schade te kijken die er al is?

's anderdaags hebben we gezien dat er vooraan een paar krassen zijn van steeninslag. Niets ernstig maar ben nu toch wel bang dat ze ons dit zouden durven aanrekenen. Want bij het afzetten hebben ze ook al niets gezegd. Ze zijn wel eens rond auto gegaan en hebben alles bekeken, hebben mij een ticketje gegeven als bewijs dat ik de auto heb afgezet en dat was het....
Ik ga ervan uit dat ze dan toch op dat moment iets moeten zeggen en ze bijvoorbeeld niet weken nadien kunnen komen vragen naar een vergoeding.
Uiteindelijk waren die krassen er al!!!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: schade huurauto

Bericht door Njit »

Niet te druk over maken. Je had waarschijnlijk een All-inclusive pakket. Dan kun je wel wat meer schade maken dan wat krasjes.
En als ze het bij het innemen van de auto niks van hebben gezegd dan kunnen ze er ook niet later op terugkomen. Want jij hebt de sleutels afgegeven en je hebt geen controle over wat er daarna mee gebeurd is. Voor het zelfde geld rijden ze er zelf mee tegen een paal.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

Heb je bij het inleveren niet zo'n strookje van dat mannetje wat om je auto heen liep gekregen?
meestal vullen ze daar ook eindstand mileage in. Totaal gereden miles in de huurperiode.
Maar er staat ook aanvullende informatie op dat strookje, bv dat alles "ok" is, of dat je bv moet
bijbetalen omdat je de tank benzine niet hebt gevuld, terwijl dit wel moest...

Als op dat strookje staat dat alles is afgehandeld, zou alles ook afgehandeld moeten zijn.
Wel ff je creditcard afschriften in de gaten houden, want je zou niet de eerste zijn, die
achteraf bij thuiskomst toch nog bedragen afgeschreven ziet worden.
Dat kunnen ze klaarblijkelijk zonder dat je ervoor getekend hebt, te kunnen doen.
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Je ticketje wil eigenlijk zeggen dat alles OK is. Als daar gene kost op staat komt die er later ook niet op.

Wat de extra verzekering betreft heb je de beginnersfout gemaakt. Men tracht heel vaak je iets aan te smeren. Een upgrade, want de wagen die je gekozen hebt is echt niet geschikt voor je, een extra verzekering, want niet alle sis in orde. Wanneer ze dit verhaal tegen mij beginnen onderbreek ik ze en zeg ik NO, ik heb alles wat ik nodig heb. Voor de upgrade zeg ik "it's a free upgrade ?" en daarmee is het meestal ook gedaan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Maar kan best intimiderend zijn de eerste keer. Zeker als ze gaan zeggen 'je krijgt de auto niet mee'.
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

ze spelen ook schaamteloos in op de al dan niet zichtbaar vermoeide reiziger.
Ik probeer altijd zo "cool" mogelijk over te komen, alsof ik iedere week wel
ergens een auto huur.
Als je het spelletje al eens hebt gezien, is het op zich wel een leuk kat en muis spelletje.
Mijn ervaring is toch meestal zo snel mogelijk richting garage....daar worden de auto's uitgedeeld.
Daar kun je met je charmes nog wel eens wat bereiken.
Ook van de verhalen van alle forum leden steek je een boel op. Iedereen hier die er ooit is geweest
heeft er mee te maken gehad. Achteraf heb je daar overigens niks meer aan.

ff on topic: evt krassen en deuken moeten vermeld staan op dat briefje wat dat mannetje heeft
uitgeprint bij terugbrengen auto. ze lopen er ff omheen, kijken ff, km stand, printen, en hup
naar de vertrek hal. Staan er geen bijzonderheden op, niks aan de hand dus. No worries!
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
nancywittebols
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door nancywittebols »

Vorig jaar heb ik, bij het achteruit rijden op een parking, een andere auto geraakt en er was een serieuze deuk in de koffer (gelukkig niks aan de andere auto). Toen ze het bij het inleveren dit opmerkten, kon ook niet anders, zo een grote deuk :lol: , ben ik naar het bureau moeten gaan. Ze hebben iets in de computer gezet en dat was alles. Heb er nooit iets van vernomen. De verzekering heeft dit prima afgehandeld.
Verwacht nooit dat zij het voorstellen om de auto goed te controleren voor je ermee wegrijdt. Ik probeer dat altijd te doen (soms wel gewoonweg te moe) en de laatste twee keer, toen ik zei dat er ergens een kleine beschadiging was, dan schreven ze het gewoon op en controleerden ze het meestal nog zelf niet (hebben misschien ook al een lange shift opzitten).
Maar waarschijnlijk heb je toch een all-inclusive verzekering, dus geen probleem.
En i.v.m. dat aansmeren van een extra verzekering: de eerste keer heb ik me dat ook laten aanpraten. Een mens leert gelukkig uit zijn fouten.
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

enorm bedankt voor alle berichtjes. Een hele geruststelling.
Ondertussen heb ik even de gegevens op mijn kredietkaart bekeken en het enige wat van mijn kaart is gehaald is dus die 180 dollar die ze me hebben aangesmeerd (roadsafe). Een mens leert inderdaad uit zijn fouten. Ik zal me hier nooit meer laten beetnemen. Het ergste is wel dat ik hier genoeg voor verwittigd ben op het forum en toch heb ik me ter plaatse laten doen. Omdat het gewoon erg intimiderend overkomt als ze zeggen dat je de auto niet meekrijgt. Tja, ik had beter moeten weten en toch...

Ik heb het ticketje nog eens goed bekeken dat ik heb mee gekregen na het afzetten van de auto en daar staat niets bijzonders in over krassen.
Een heleboel info zoals mileage, fuel level in en out, completed by HCUADD, rented Phoenix Skyharbor, rental dates in en out, vehicle number, cal : PFAR, subtotal 0 $, taxable total 0 $, Time 0$; LDW1 incl, UMP incl, SLI incl, CFC incl, NAV incl, roadsafe 20 days @ 6,99 $ = 139,80$, FACMAINFEE inc, omb incl, PPFUEL incl, Driver incl, APCONRGFEE 15,53 $, State tax 16 $, Vehlicfee 7,77 $, MCPASTDTX 5,05 $, total charge 184,15 $ (bedrag dat dan ook van mijn American express is gegaan), net due : 0 $, payments - 184,15 $, paid by AX

En meer staat er niet op dat ticketje

Ik ga er dus vanuit dat alles in orde zal zijn en ik niet plots nog een verrassing zal krijgen achteraf.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Nee, ik verwacht niet dat ze nog op die krasjes terugkomen. Had men gelijk moeten doen en niet achteraf, die auto is denk ik al lang weer op de weg met een nieuwe huurder.

Het "spelletje" vwb de Roadside Service lijkt daar hard te zijn gespeeld. Aangeven dat Rental Cars niet alle verzekeringen heeft betaald is best brutaal. Het is lastig na zo'n lange vlucht is het ophalen van je huurauto echt zo'n "opletmomentje". Ik zou er toch een klacht over schrijven, zowel naar RC als de verhuurder. Die praktijken moeten toch echt eens stoppen!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik heb bij Dollar precies hetzelfde gehad een paar jaar geleden in Atlanta, ook deze "vriendelijke" balie dame beweerde dat Rental cars niet de juiste verzekeringen had en dat ik de voucher niet kon lezen omdat die het in het Duits zou zijn. Nou kan ik uitstekend Duits lezen, maar de voucher was gewoon in het Nederlands, de dame zat gewoon glashard te liegen. Toen ze door had dat ik nergens op in ging was ze ineens niet meer zo vriendelijk en werd eigenlijk ronduit onbeschoft, dat was onze laatste keer Dollar. :D
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Meestal vraag ik in zulke gevallen naar zijn/haar leidinggevende. Dan zijn ze er snel klaar mee.
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Al best wel veel auto's gehuurd in Amerika, maar dit jaar in Boston (Alamo) bleek aan het contract toch weer de road assistance te zijn toegevoegd, ondanks dat ik volgens mij overal NEE op had gezegd. Gelukkig las ik het contract voor de zekerheid nog een keer door voordat we naar de garage liepen. Ben toen maar even teruggelopen naar de zeer vriendelijke dame van de reservering. Ze werd wat minder vriendelijk, maar ben niet weggelopen voordat contract was aangepast.
Marcopstal
Amerika-expert

Hoe verfoeilijk het ook is, het is iets wat ook onvermijdelijk is.

De baliemedewerkers van deze verhuurbedrijven zijn niet dik betaald en maken hun loon goed door de % die ze krijgen op wat ze "bijkomend" verkopen.

Stel je in dezelfde positie en misschien ga je ook hetzelfde handelen.

Als toerist komt het er op aan dat je je niet laat vangen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Marcopstal schreef:De baliemedewerkers van deze verhuurbedrijven zijn niet dik betaald en maken hun loon goed door de % die ze krijgen op wat ze "bijkomend" verkopen.
Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat Dollar bovenmatig vaak dit soort gedonder heeft, meer dan andere maatschappijen. Op LAX is mijn ervaring met Dollar ronduit slecht, veel slechter dan bij andere verhuurders.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Dat medewerkers niet dik betaald worden rechtvaardigt toch niet dat er glashard gelogen wordt tegen de klanten? :blink:
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

ondanks dat ik volgens mij overal NEE op had gezegd
Dan klopt het inderdaad dat je wel Road site assitance erbij hebt,
de vraag op het display op de balie bij Alamo vraagt namelijk:
weet u zeker dat u road site assistance niet wilt ? (decline)
Heel erg tricky en heel erg vervelend na zo'n lange trip.
Tip voor de volgende keer, registreer je op de site van Alamo (savetime)
https://v1.alamo.com/index.do?action=/h ... tlSaveTime
en regel het verder bij zo'n terminal, die computers zijn nooit sacherijnig :-)
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Om op Hockey terug te komen: vorig jaar bij Dollar op LAX heb ik een prima ervaring gehad. Dit jaar bij Alamo op Las Vegas een stuk minder. Oftewel; het hangt ook maar een beetje van de persoon voor je af. En inderdaad; heel goed opletten. Voor je tekent staat er ergens nog: balance due (of iets in die trant). Als er geen $0,00 staat altijd goed opletten.
Harry schreef:Dat medewerkers niet dik betaald worden rechtvaardigt toch niet dat er glashard gelogen wordt tegen de klanten? :blink:
Hier ben ik het helemaal mee eens. Dit jaar werd ik ook op deze manier bijna 'genaaid' maar kwam er net op tijd achter en heb die man toen flink uitgekafferd. Hij probeerde er onder uit te komen door te melden dat hij 'op een verkeerd knopje had gedrukt'.
Groetjes,
Daniel
Marcopstal
Amerika-expert

Het rechtvaardigt het inderdaad niet, maar werkt het wel in de hand.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

ik heb 2 jaar geleden rentalcars aangeschreven na mijn vakantie over het feit dat ik verplicht werd verzekeringen bij te betalen/roadsafe te nemen, omdat ik anders geen auto mee zou krijgen. Zowel in het engels als in het nederlands en binnen 2 weken na aanschrijven had ik het bedrag teruggestort op mijn rekening staan. Dus misschien dit ook eens proberen?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Harry schreef:Ik heb bij Dollar precies hetzelfde gehad een paar jaar geleden in Atlanta, ook deze "vriendelijke" balie dame beweerde dat Rental cars niet de juiste verzekeringen had en dat ik de voucher niet kon lezen omdat die het in het Duits zou zijn. Nou kan ik uitstekend Duits lezen, maar de voucher was gewoon in het Nederlands, de dame zat gewoon glashard te liegen. Toen ze door had dat ik nergens op in ging was ze ineens niet meer zo vriendelijk en werd eigenlijk ronduit onbeschoft, dat was onze laatste keer Dollar. :D
idem dito in Chicago. Ik heb er zelfs nog een keer een topic over geschreven x aantal jaar geleden waarbij ik schreef dat het ook mijn laatste keer dollar was/is. Inderdaad ook het verhaal dat ik niet verzekerd zou zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer