Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
(Reis)verzekering
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
(Reis)verzekering
Beste .. ,
Ik ga van januari t/m juni een half jaar studeren in Amerika.
Weet iemand wat voor soort verzekering ik moet afsluiten?
Of is een werelddekkende reisverzekering voldoende?
Mvg,
Tabitha.
Ik ga van januari t/m juni een half jaar studeren in Amerika.
Weet iemand wat voor soort verzekering ik moet afsluiten?
Of is een werelddekkende reisverzekering voldoende?
Mvg,
Tabitha.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Re: (Reis)verzekering
Die is zeker niet afdoende, meestal gaan die maar tot reizen van maximaal 3 maand aaneengesloten.Of is een werelddekkende reisverzekering voldoende?
http://www.doorlopendereisverzekering.n ... ering.html
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Onze dochter heeft een jaar aan UCR gestudeerd en zij moest toen van haar universiteit verplicht daar een ziektekostenverzekering afsluiten. Is dat bij jouw college niet het geval?
Kijk ook eens in dit topic.
Marianne
Kijk ook eens in dit topic.
Marianne
- Meggy
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Je kunt bij verschillende verzekeraars een Lang-op-reisverzekering afsluiten, dit kan ook voor 180 dagen. Ik zou alleen wel even informeren of ze dan ook een studie in het buitenland dekken en niet alleen 'gewone' reizen, dit kan per verzekeraar verschillen.
Vaak is het ook mogelijk om een doorlopende reisverzekering uit te breiden met extra dagen. Ik weet dat het bij de Europeesche Verzekeringen op die manier mogelijk is om je tot maximaal 180 dagen te verzekeren.
Ik zou gewoon eens een verzekeraar bellen en je plannen voorleggen. Dan kunnen ze je vast wel vertellen wat bij jouw situatie past!
Vaak is het ook mogelijk om een doorlopende reisverzekering uit te breiden met extra dagen. Ik weet dat het bij de Europeesche Verzekeringen op die manier mogelijk is om je tot maximaal 180 dagen te verzekeren.
Ik zou gewoon eens een verzekeraar bellen en je plannen voorleggen. Dan kunnen ze je vast wel vertellen wat bij jouw situatie past!
2008 rondje Florida 2011 rondje Zuidwest 2013 roadtrip Chicago - San Francisco
2014 NY 2015 NY & rondje Las Vegas 2016 roadtrip Washington - Miami & trip New York 2017 New York & Colorado 2019 NY & NW
TheStates.nl
2014 NY 2015 NY & rondje Las Vegas 2016 roadtrip Washington - Miami & trip New York 2017 New York & Colorado 2019 NY & NW
TheStates.nl
Onze zoon ging dit jaar 9 maanden naar Texas voor zijn studie.
Hij sloot bij Delta Lloyd een doorlopende reisverzekering af voor ongeveer € 5,00 per maand.
Uit de voorwaarden:
Verzekerd is een reis die een recreatieve bestemming heeft.
De reis mag niet langer dan 365 dagen achter elkaar duren.
Een stage of studie in het buitenland is ook verzekerd.
Groetjes,
Paul
Hij sloot bij Delta Lloyd een doorlopende reisverzekering af voor ongeveer € 5,00 per maand.
Uit de voorwaarden:
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
zorg dat die verzekering dan een heel geode medische dekking heeft. veel verzekeringen laten je eerst naar je ziektekostenverzekering gaan, en in het basispakket zit volgens mij amper dekking voor kosten in het buitenland, of alleen dekking tot het nederlandse tarief. Er zijn reisverzekeringen die tot 3x nederlands tarief vergoeden, maar dat zal in veel gevallen in de USA niet voldoende zijn.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
-
- Amerika-newbie
Oke bedankt allemaal ! 

-
- Amerika-newbie
Izognoeg schreef:Onze zoon ging dit jaar 9 maanden naar Texas voor zijn studie.
Uit de voorwaarden:
Groetjes,
Paul
Paul, was uw zoon voldoende verzekerd voor Amerika met zijn zorgverzekering en de verzekering van Delta Loyd?
- Bushmaster
- Amerika-expert
Centraal beheer hanteert overigens nog steeds de wel heel bijzondere voorwaarde:
1.1 Voorwaarde voor vergoeding
Om voor vergoeding in aanmerking te komen in de landen van de
Europese Unie (België, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland,
Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Litouwen,
Letland, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal,
Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk en Zweden),
Zwitserland, de landen van de Europese Economische Ruimte
(Liechtenstein, Noorwegen en IJsland) en de landen waarmee Nederland
een verdrag heeft voor medische zorg (Bosnië-Herzegovina, Kaapverdië,
Kroatië, Macedonië, Marokko, Servië en Montenegro, Tunesië en
Turkije), dient de verzekerde rechten te kunnen ontlenen aan een in
Nederland gesloten Basiszorgverzekering. Voor de overige landen in
de wereld dient een aanvullende zorgverzekering te zijn afgesloten.
Wat zoveel wil zeggen dat de medische kosten in de VS alleen worden vergoed, als je deze op je zorgverzekering ook al aanvullend hebt verzekerd.
1.1 Voorwaarde voor vergoeding
Om voor vergoeding in aanmerking te komen in de landen van de
Europese Unie (België, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland,
Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Litouwen,
Letland, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal,
Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk en Zweden),
Zwitserland, de landen van de Europese Economische Ruimte
(Liechtenstein, Noorwegen en IJsland) en de landen waarmee Nederland
een verdrag heeft voor medische zorg (Bosnië-Herzegovina, Kaapverdië,
Kroatië, Macedonië, Marokko, Servië en Montenegro, Tunesië en
Turkije), dient de verzekerde rechten te kunnen ontlenen aan een in
Nederland gesloten Basiszorgverzekering. Voor de overige landen in
de wereld dient een aanvullende zorgverzekering te zijn afgesloten.
Wat zoveel wil zeggen dat de medische kosten in de VS alleen worden vergoed, als je deze op je zorgverzekering ook al aanvullend hebt verzekerd.
Hallo,
Ik vroeg mij af als je voor een reisverzekering gaat in Amerika, hoeveel het bedrag ongeveer moet zijn dat je gedekt bent. Ik neem aan dat 1 nacht in het ziekenhuis een immense kost is, moest dit bijvoorbeeld gebeuren. Ik ga binnenkort voor 3 maanden naar de US.
Als ik bijvoorbeeld op de website ga kijken van euro-asistance en een tijdelijke verzekering zou nemen, dan is de medische bijstand maar tot 25.000euro, maar is dit niet wat weinig?
http://www.europ-assistance.be/nl/reisb ... latie-nogo
Ik heb hier eigenlijk geen idee van. Heeft er iemand een idee welke maatschappijen goeie verzekeringen kunnen bieden en welke bedragen hier zeker geïncludeerd moten worden?
Alvast bedankt.
Gr
Ik vroeg mij af als je voor een reisverzekering gaat in Amerika, hoeveel het bedrag ongeveer moet zijn dat je gedekt bent. Ik neem aan dat 1 nacht in het ziekenhuis een immense kost is, moest dit bijvoorbeeld gebeuren. Ik ga binnenkort voor 3 maanden naar de US.
Als ik bijvoorbeeld op de website ga kijken van euro-asistance en een tijdelijke verzekering zou nemen, dan is de medische bijstand maar tot 25.000euro, maar is dit niet wat weinig?
http://www.europ-assistance.be/nl/reisb ... latie-nogo
Ik heb hier eigenlijk geen idee van. Heeft er iemand een idee welke maatschappijen goeie verzekeringen kunnen bieden en welke bedragen hier zeker geïncludeerd moten worden?
Alvast bedankt.
Gr
-
- Amerika-expert
Voor alle zekerheid (heb dit al op een aantal andere draadjes gemeld): voor een nachtje in een ziekenhuis in Florida, inclusief een paar proeven (MRI en nog wat, geen behandeling, dat bleek niet nodig) kreeg ik uiteindelijk een rekening van $45.000 (vijf en veertig DUIZEND dollar). Ik heb een Amerikaanse verzekering, moest uiteindelijk rond de $1250 betalen. Dus 25.000 euro kan soms niet genoeg zijn.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
OK Dat kan wel tellen
Bedankt voor de info.

Bedankt voor de info.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties