Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Stedentrip New York Februari 2015

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
StijnL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Stedentrip New York Februari 2015

Bericht door StijnL »

Goedemorgen!

In februari 2015 hebben wij een stedentrip naar New York gepland.
We gaan hier met 4 personen naar toe en zijn van plan (ondanks dat het wellicht koud is) om er een top tijd van te maken!

Ik heb echter een vraagje over het budget dat we moeten aanhouden.

We gaan 6 dagen (4 nachten) en we hebben een hotel om de hoek bij Times Square. We hebben berekend dat we buiten het hotel nog ongeveer 1200 euro uit moeten geven om de zaken te doen die we willen o.a.

- Hop on Hop off bus
- Empire State Building
- Top of the Rock
- NBA/MLB
- en eventueel nog een nader te bepalen museum.

Ook het eten moet nog van deze 1200 euro afgehaald worden. Zelf hadden we het idee ongeveer 30 euro per dag p.p. uit te geven aan eten (ontbijt, lunch en avondeten). We hebben niet de illusie dat het heel erg luxe wordt, maar dat is geen probleem.

Daarnaast gaan we ronddwalen in Central Park, het 9/11 memorial bezoeken en gratis met de ferry naar Staten Island, zodat we het vrijheidsbeeld ook zien!

Mijn vraag is nu, gaan we dit met 4 personen en deze 1200 euro wel redden, mijn gevoel zegt namelijk dat het wellicht iets te krap is?

Ik hoor het graag! :)
tosca
Amerika-expert

Re: Stedentrip New York Februari 2015

Bericht door tosca »

Houdt buiten je attracties ook rekening met bijvoorbeeld een metrokaart van ong. 30 dollar. En bijvoorbeeld je kosten om van en naar het vliegveld te komen (afhankelijk waar je op vliegt).

De MLB zijn nu aan de playoff bezig en binnen eind maart / begin april pas weer. NBA en NHL (ijshockey) zijn dan wel bezig, evenals de NFL (football, maar dat is met jullie budget helemaal niet te betalen).

Als je niet al te lang in NY bent (weet niet of het de eerste keer is) zou ik een keuze maken uit of TOTR of ESB maar niet allebei doen, zeker niet als je een beperkt budget hebt. Ticket voor beiden loopt al op naar 30 dollar per ticket.

300 euro pp gaat (heel) erg krap worden denk ik. Als je al voor 30 euro per dag uit wilt komen (en dat is al erg krap), dan houdt je nog 150 euro over voor je overige zaken. Maar het zal vast niet onmogelijk zijn, maar het wordt een redelijke uitdaging. Hopelijk heb je een koelkast in je hotelkamer (al zal dat waarschijnlijk niet zo zijn), dan kun je voor ontbijt wat yoghurtjes en fruit halen als ontbijt, scheelt al een hele hap in de kosten.

Houd ook rekening met het feit dat van veel prijzen die je ziet (bijvoorbeeld menukaarten of straks in winkels) de tax er nog bij opgeteld is.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

NFL in februari gaat ook niet meer lukken. Wordt dus aleen NHL en NBA. En toegangskaarten kunnen prijzig zijn.
Die 1200 euro, is dat per persoon of het voor 4 personen? In het laatste geval wordt het dan heel krap.
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door RuudB »

Dus EUR 50 pppd voor eten en excursies. Maar de laatste dag valt al af, want dan zit je in het vliegtuig. Je krijgt n het vliegtuig te eten, dus dat scheelt dag vijf al weer een dinner. Behalve als je met Icelandair vliegt. Dag 1 is een reisdag en zou alleen wat te eten in de avond nodig zijn. Dus dat is dan EUR 70 pppd en dan heb je nog EUR 20 voor een maaltijd nadat je geland bent. Burger King, mega whopper :thumbup: .

Wordt krap, maar niet geheel onmogelijk. Kijk ook eens op smartdestinations.com. Ik gebruikte vorig jaar ook nog de code 10OFF100 waarbij je een korting kreeg van USD 10 op bedragen boven de USD 100. Als je dan in twee keer boekt, of vier keer, afhankelijk van je gekozen attracties, dan heb je al weer een coffee bij Starbucks.
En misschien wat scoren via Groupon voor twee keer geen fastfood!
Afbeelding
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

het is niet ruim, maar ik denk dat het wel kan lukken .... 300 euro per persoon .... Wat ik gedaan heb, is een bepaald bedrag per dag berekend en dan in de gaten houden wat je uitgeeft .... en dan dus streng zijn voor jezelf
Als je inderdaad een metrocard voor 31 euro koopt, kun je daar ook je vervoer van JFK (?) naar Manhattan en terug mee betalen.
Ik zou geen restaurant groupons doen, persoonlijk, dan zit je daar zo aan vast en jullie hebben toch al niet veel tijd. Je kunt voor weinig geld nog best lekker eten. Een kwestie van goed zoeken. Bijvoorbeeld de foodcourt van Grand Central of een snelle pastamaaltijd bij Metro of Pax, erg lekker, ook gezond en niet duur.

en inderdaad zijn er best wat gratis dingen te doen ... (het schijnt dat zaterdags op de achterpagina van de Times de gratis activiteiten van de komende week vermeld staan)
kijk ook eens hier:
http://www.tripadvisor.com/Travel-g6076 ... udget.html

een aantal musea hebben gratis avonden of 'pay what you wish'
een favoriete van mij is het Morgan Library op vrijdagavond, net als de Japan Society.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer