Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaring met United airlines

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
guido09
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Ervaring met United airlines

Bericht door guido09 »

Sassya schreef:Eten en drinken op de internationale vluchten van United is gratis, behalve alcoholische dranken. Entertainment op binnenlandse vlucht is betaald, aangezien ik behoefte had aan afleiding wegens vliegangst heb ik het nu tot 2 keer toe gekocht. Was 7-8 dollar ongeveer per vlucht, ben je ook zo kwijt aan een paar tijdschriften.
Vreemd op beide binnenlandse vluchten met United (washington - denver en phoenix - chicago) die we in september gevlogen zijn, was entertainment gratis.
Ligt er misschien aan welke vluchten?
2000 & 2018: 2 wkn & 19dgn florida
2013 & 2017: 3 wkn zw Usa
2014: 24 dgn Den-Phx
2015: 24 dgn Denver - Denver
2016: 21 dgn z&w UK
2019: 21 dgn Nw USA&CAN
Afbeelding
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Gratis entertainment op een binnenlandse vlucht van United ? Nog nooit geweten. Wat hield dit dan effectief in ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sassya »

Ben ik ook benieuwd naar. Je kon wel even gratis kijken, maar daarna was het dokken. Heb nu 4 binnenlandse vluchten gehad met United.
Montyrulezz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Montyrulezz »

Wij zijn nu ook met United gevlogen. Eerste vlucht met tussenstop in Washington was met een ouder toestel, stoelen waren erg krap en wel entertainment maar alles werd tegelijk afgespeeld dus je kon niet zelf kiezen of bepalen wanneer je wat wilde kijken. Het eten vond ik ook bar slecht. De binnenlandse vlucht was met een superklein toestel zonder entertainment.
Op de terugreis hadden we een nieuwer toestel waar je lekkere ruime plaatsen had en een normaal entertainment toestel waar je kon kijken wat je wilde. Alleen het eten vond ik weer 3x niks.
Verder heb ik er niks bijzonders op aan te merken.
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
Marcopstal
Amerika-expert

Normaal is er altijd individueel entertainment, tenzij het vliegtuig welke normaal deze vluchten doet in onderhoud is en je een vervanging hebt.
SarahB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SarahB »

Wij zijn een paar weken geleden ook met United gevlogen, en op de heenvlucht (ook naar Washington) hadden wij hetzelfde soort entertainment als Montyrulezz beschrijft. We hadden wel een eigen schermpje en we konden kiezen uit verschillende kanalen, maar de films begonnen allemaal tegelijkertijd. Ook stond er niet eens bij wélke film het was of kon je nergens zien hoe lang die nog duurde ofzo. Ik heb er dan ook geen gebruik van gemaakt, want ik vond het echt niet handig...

Op de terugvlucht was het entertainment-systeem veel beter: je kon zelf je film of serie kiezen (of je kon zelf spelletjes spelen ofzo). :thumbup:

Het eten was niet veel bijzonders, maar dat verwacht ik ook niet van vliegtuig-eten.
guido09
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door guido09 »

Het entertainment zoals hierboven beschreven hadden we op beide vluchten (washington - denver & Phoenix - chicago). Inderdaad kon je niet zelf een film starten maar wel kiezen. Na afloop starten de films weer opnieuw op.
Voor ons genoeg om de ruim 3 uur mee door te komen al waren de schermpjes wel verouderd.
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 06 okt 2014, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet in het geheel gequote te worden - Quote verwijderd.
2000 & 2018: 2 wkn & 19dgn florida
2013 & 2017: 3 wkn zw Usa
2014: 24 dgn Den-Phx
2015: 24 dgn Denver - Denver
2016: 21 dgn z&w UK
2019: 21 dgn Nw USA&CAN
Afbeelding
Johan VL
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Johan VL »

OK. Weer bedankt voor alle reacties. Eten stel ik ook niet veel van voor, maar als het gratis is, kijk ik een gegeven paard niet in de bek zeg maar :-). Met de schermpjes en films ben ik dan benieuwd. Ik zal als we terug zijn ook mijn "ervaring" hier in dit topic delen. Want het is mijn topic helemaal niet, maar denk ik kan beter hier mijn vraag in stellen dan een nieuw topic over eigenlijk hetzelfde onderwerp openen.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vragen stellen in een algemeen topic is niet erg hoor. Dat mag best.

Alleen het eten vond ik weer 3x niks.
Ik ben er ook geen grote fan van, maar op 12km hoogste zijn je smaakpappillen sowieso anders ingesteld en proeft alles anders dan dat je gewend bent.
Normaal is er altijd individueel entertainment, tenzij het vliegtuig welke normaal deze vluchten doet in onderhoud is en je een vervanging hebt.
Tot nu toe 4 vluchten met United gemaakt. 1x met goede nieuwe entertainmentsystemen en 2 binnenlandse vluchten zonder enige vorm van entertainment, behalve de stewardess. En een transatlantische vlucht op de terugweg uit Washington zelfs maar 9 kanalen waarvan er in mijn herinnering ook 3 waren met dezelfde films, maar dan in het Spaans, Frans en Duits. En een kanaal waar je de gesprekken tussen luchtverkeersleiding en piloten kon horen. Misschien was het een oud continental vliegtuig (of juist niet).
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Op mijn laatste binnenlandse vlucht van Anchorage naar Denver met United was in principe de entertainment ook niet gratis. Wij kregen het toch gratis omdat we bijna 2 uur moesten wachten tot een defect aan het vliegtuig was gerepareerd. De gratis entertainment was dus een pleister op de wonde.

Ik vind overigens de regel waar op "binnenlandse vluchten" bepaalde service gratis is (eten, entertainment) niet echt werken. Als je praat over een vlucht van 1 tot 3 uur zeg ik OK, maar in de US kan een binnenlandse vlucht wel erg lang duren. De vlucht van Anchorage naar Denver was "binnenlands" maar duurde 6 uur. Een non-stop vlucht van Denver naar Hawaii duurt al gauw 8 uur, maar het is "binnenlands" dus geen eten of gratis entertainment. Maar een vlucht van Chicago naar Toronto is internationaal, ook al duurt het slechts anderhalf uur. Waarom kunnen ze het niet van de vluchtduur af laten hangen?
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Helemaal mee eens, Loek! Mijn vlucht van Honolulu naar Houston duurde 7 1/2 uur, en ze zijn welgeteld twee keer langsgekomen met wat drinken! Geen gratis entertainment, geen eten. Op zo'n lange vlucht vind ik dat toch wel heel slecht.

Ik was altijd erg tevreden over United, maar de laatste 2 jaar vind ik de service echt enorm achteruit gegaan. Ik betaal nu liever een paar tientjes meer bij een andere maatschappij dan dat ik voor United kies.
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Friezin
Amerikafan

Bericht door Friezin »

Wij waren ook niet erg tevreden over de service. Ik was 2 dagen vantevoren op mijn hoofd gevallen, resultaat veel hechtingen, flinke bult en een hersenschudding. We hebben dus gebeld voor begeleiding, want 1,5 uur in de rij staan bij immigrations etc was voor mij niet te doen. Die begeleiding ging allemaal goed, maar verder werd er echt niet naar je om gekeken, ook al was er iets met je aan de hand. Onze eerste vlucht had 3 uur vertraging, we meldden ons bij de balie en kregen een coupon voor een gratis drankje en een broodje, ze zagen in het systeem dat er iets met me was want daar vroegen ze naar ivm het opwachten, maar verder niks of het wel ging etc., het was misschien netjes geweest om me toegang tot de businesslounge te verlenen, zodat ik daar even had kunnen liggen. De aansluitende vlucht had ook weer 2 uur vertraging, helaas pas toen we er al in zaten, er is ook niemand komen vragen of het met me ging en toen ik zelf om een kussentje vroeg (lastig zo lang zitten met een giga bult op je hoofd) antwoordden ze dat ze geen kussens hadden en liepen ze weer door.
Marcopstal
Amerika-expert

Een binnenlandse vlucht in de VS is zoals hier bij ons de bus of de trein.
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Die vergelijking gaat niet helemaal op, Marcopstal. Wel als je bijv. van Miami naar Jax vliegt, maar de lange vluchten van Alaska naar Colorado en Honolulu naar Houston kan je beter vergelijken met AMS -> NYC. Andere maatschappijen, zoals Delta, bieden tijdens de vluchten van en naar Alaska en Hawaii wel gewoon een maaltijd aan. Omdat zij dus wel inzien dat er wel degelijk verschil zit tussen een binnenlandse vlucht van anderhalf uur of 8 uur. Het is jammer dat United dat niet inziet.

@Friezin: Het is niet leuk dat er in zo'n geval niet naar je is omgekeken. Ik hoop wel dat je inmiddels helemaal bent opgeknapt en dat je toch een beetje een relaxte vlucht hebt gehad zonder al teveel pijn. Ik weet nog goed toen mijn moeder een aantal jaren geleden een ongeluk kreeg tijdens de vakantie. Zij zat toen ook met hechtingen enzo en is toen zo goed geholpen door United. Ze kreeg een gratis upgrade en tijdens de vlucht werd er continu gevraagd hoe het met d'r ging. Echt zo'n fijne service!
Maar sinds een paar jaar zie ik die service niet meer terug, helaas. Zo zit ik nu al een jaar te wachten op €55 die United teveel van mijn CC heeft afgehaald. Of ik het ooit nog terugkrijg? Ik betwijfel het.
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

het was misschien netjes geweest om me toegang tot de businesslounge te verlenen
Ondanks dat het niet fijn is om met verwondingen te vliegen vind ik dit eerlijk gezegd ook wat overdreven. Natuurlijk had het netjes geweest om ook maar iets meer service te verlenen, maar zij kunnen er ook niets aan doen dat jij met een bult en hechtingen moet vliegen.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Ik was tot afgelopen vakantie altijd uitermate tevreden over United. Deze vakantie vlogen we vanaf amsterdam naar NY Newark. Redelijk toestel, maar wat een chagrijnig personeel!
Daarnaast zaten wij redelijk voor in dus nog volop keus uit het eten, maar ze hadden alleen kip of vegetarisch. Nou dat vind ik geen keuze, sorry!
De 2 binnenlandse vluchten die we hadden van ongeveer 2 uur waren verder prima. Vrijwel nieuwe toestellen met in beiden WiFI aanwezig. Via dit systeem hebben ze ook series en films. Die kun je dan op je eigen ipad/tablet bekijken(wel even de app installeren voordat je het vliegtuig in stapt!). De films en series zijn gratis en als je op internet wilt dan is dit wel betalen.

De terugvlucht van washington DC naar amsterdam was in een oude rammelbak. Gelukkig was dit keer het personeel wel erg aardig en gezellig. En best scheutig met de drank! (1 flesje drank bestellen en betalen en dan 2 of 3 krijgen ;-) )
De bagagebakken waren veel te klein en de deuren hiervan schoten spontaan open bij de start en de landing. Het videosysteem is niet meer van deze tijd en deed de helft van de tijd het ook niet. Gelukkig een tablet vol met series en films dus eigenlijk niet eens nodig.
maar het gaat er in ieder geval niet op vooruit bij United.
Volgend jaar maar eens van de punten vliegen en opmaken en dan naar een andere maatschappij als het niet verbeterd.
dito2003
Amerika-ontdekker

Bericht door dito2003 »

Op 1 oktober vertrokken naar Houston met een doorvlucht naar New Orleans. Terug op 13 oktober vanaf Atlanta-Washington-Amsterdam. Voor het eerst met United. Tja ben ik enthousiast, nee niet echt.

Op de heenreis van Amsterdam ruim een uur te laat vertrokken. Dat lag niet echt aan United maar aan de beveiliging in Amsterdam, die er erg lang over deed om iedereen te ondervragen.
United haalde het uur in en de douane werkte goed mee in Houston, zodoende was de anderhalf uur overstap ruim voldoende.
Vervolgens vertrok ook dit vliegtuig met een klein uur vertraging, zodat de overstap geen anderhalf uur maar ruim twee uur was. Wel kwamen dus later in New Orleans aan dan volgens planning. En elk uur dat de reis langer duurt dan je waar je van tevoren rekening mee houdt, is niet prettig.

Terug ging het minder goed. Eerste vlucht naar Washington had uiteindelijk zoveel vertraging dat we de aansluitende vlucht niet zouden gaan halen. We zijn toen overgeboekt naar Lufthansa en vlogen vanaf Atlanta naar Frankfurt en vervolgens naar Amsterdam. Behalve dat we ruim 4 uur later terug in Nederland waren, werden we op het vliegveld in Atlanta over de vertraging niet ingelicht. Wij hadden de sms dienst ingesteld en zodoende wisten we van de vertraging.
In Amsterdam bleek 1 koffer naar Washington te zijn gevlogen, terwijl de overige drie koffers wel gewoon op de vluchten zijn meegegaan.
Het verhaal dat vliegmaatschappijen geen koffers zonder de eigenaar in hun vliegtuig willen hebben, gaat dus niet op.

Ik begrijp ook wel dat dit ook bij andere maatschappijen had kunnen gebeuren. Het is alleen voor een eerste ervaring niet een goeie.

Overigens waren de vliegtuigen waar we mee gevolgen hebben, het personeel, eten en entertainment wel prima. En ze hadden de beste prijs voor de reis die wij wilden maken. Dus wie weet krijgen ze toch ooit nog kans.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

dito2003 schreef: Overigens waren de vliegtuigen waar we mee gevolgen hebben, het personeel, eten en entertainment wel prima. En ze hadden de beste prijs voor de reis die wij wilden maken. Dus wie weet krijgen ze toch ooit nog kans.
Je hebt het in je verhaal over G4S op Schiphol ,de TSA en douane in Amerika, de bagage afhandelaars, en uiteindelijk met een paar woorden ook over de luchtvaartmij en haar codesharers.
Conclusie : Met United is het helemaal top !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Jerre
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Jerre »

Ik ben benieuwd wat united mij gaat geven als ik volgend jaar AMS - LAS via houston doe. Terug vliegen is met air canada. Het toestel richting houston (777) lijkt me wel deftig als ik youtube af ga :-)
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik denk dat of je goede of slechte ervaringen hebt afhankelijk is van toeval en niet kenmerkend voor een luchtvaartmaatschappij. Er is bij een vlucht van Lufthansa wel eens een koffer te laat aangekomen. Dat kan echter bij andere maatschappijen net zo goed gebeuren. We hebben met een vlucht van Delta ooit een vertraging van vier uur gehad. Dat kan je ook bij een andere maatschappij gebeuren. En ik kan me ook niet voorstellen dat de ene maatschappij alleen maar chagrijnig personeel en een andere maatschappij alleen maar vriendelijk personeel aanneemt.
Je kunt vooraf checken of het toestel op jouw vlucht(en) bijvoorbeeld over eigen schermpjes beschikt (en dan maar hopen dat er niets wijzigt. :mrgreen:) De rest is in mijn ogen vaak toeval. Dat wordt bevestigd door de reacties hier, zowel klachten als complimenten m.b.t. dezelfde maatschappij.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer