Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Campground Yosemite NP
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Campground Yosemite NP
Wij willen volgend jaar eens iets doen, wat we (in Amerika) nog nooit hebben gedaan, nl in een tentje in yosemite op een campground.
Wij zijn eigenlijk gemaksmensen....leuk hotelletje....zwembadje....heerlijk.
Maar Yosemite is zo'n geweldig park, we willen dat een keer van dichtbij meemaken.
We willen begin mei 2015, 2 of 3 nachten op een van de campgrounds verblijven.
Nu heb ik gelezen dat je dan 15 december stipt om 7AM Pacific time met de muis in de hand klaar
moet zitten om te reserveren.
Is dat zelfs begin mei zo?
Welke campground raden jullie aan?
En wat als je te laat bent en alles zit in 3 minuten vol geboekt?
Kun je op de bonnefooi en hopen dat er nog een plekkie is?
Plan was om donderdag 7 mei aan te komen en dan 2, of 3 nachten daar te blijven...we zijn nog aan de route
aan het sleutelen en er ligt nog niks vast.
bedankt alvast
Wij zijn eigenlijk gemaksmensen....leuk hotelletje....zwembadje....heerlijk.
Maar Yosemite is zo'n geweldig park, we willen dat een keer van dichtbij meemaken.
We willen begin mei 2015, 2 of 3 nachten op een van de campgrounds verblijven.
Nu heb ik gelezen dat je dan 15 december stipt om 7AM Pacific time met de muis in de hand klaar
moet zitten om te reserveren.
Is dat zelfs begin mei zo?
Welke campground raden jullie aan?
En wat als je te laat bent en alles zit in 3 minuten vol geboekt?
Kun je op de bonnefooi en hopen dat er nog een plekkie is?
Plan was om donderdag 7 mei aan te komen en dan 2, of 3 nachten daar te blijven...we zijn nog aan de route
aan het sleutelen en er ligt nog niks vast.
bedankt alvast
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Campground Yosemite NP
Het zal begin mei niet zo erg zijn als in de zomer, maar omdat er in mei minder campings open zijn zullen de campings in de vallei toch wel vol raken, zeker in het weekend. Dus zorg ervoor dat je er op tijd bij bent, en oefen eventueel 15 november al. Ik heb in april mijn zus geholpen met het reserveren van een plekken in september. Toen lukte het vrij gemakkelijk maar het was toch wel stressen.
Met een tent zul je nog naar Camp4 kunnen als reserveren niet lukt maar verder zal er in het park niets zijn. Zie ook de hier voor de mogelijkheden. wil je verzekerd zijn van een slaapplaats in het park dan zou je nu via http://www.yosemitepark.com een tent in Housekeeping Camp kunnen reserveren, Mocht het lukken op 15 december dan kun je dat weer annuleren.
Welke camping in de vallei je neemt maakt weinig uit, ze liggen vlak bij elkaar. Misschien is een plekje naast de Merced River wel mooi, maar als het hoog water is, is dat in het voorjaar wellicht ook wel riskant. Op de link die ik gaf kun je ook per campground zien hoe de sites liggen.
Marianne
Met een tent zul je nog naar Camp4 kunnen als reserveren niet lukt maar verder zal er in het park niets zijn. Zie ook de hier voor de mogelijkheden. wil je verzekerd zijn van een slaapplaats in het park dan zou je nu via http://www.yosemitepark.com een tent in Housekeeping Camp kunnen reserveren, Mocht het lukken op 15 december dan kun je dat weer annuleren.
Welke camping in de vallei je neemt maakt weinig uit, ze liggen vlak bij elkaar. Misschien is een plekje naast de Merced River wel mooi, maar als het hoog water is, is dat in het voorjaar wellicht ook wel riskant. Op de link die ik gaf kun je ook per campground zien hoe de sites liggen.
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben inderdaad in februari met alle handen aan de computers een (camper)plekje gereserveerd op Wawona in Yosemite. Kort daarna was alles vol. Echter, toen we er in juni waren, bleek aan het eind van de dag dat er toch nog een aantal plaatsen beschikbaar was. No-shows of annuleringen waarschijnlijk. Toegegeven, Wawona ligt niet in de Valley en is dus iets minder gewild, maar ondanks dat de mogelijkheid bestaat dat je op de bonnefooi aan het eind van de dag een plekje vindt, blijft het een gok. http://jojostravelusa2014.blogspot.nl
We hebben ook wel eens (eind mei in 1995) een probleem gehad. We hadden toen niet gereserveerd en het was een hele strenge winter geweest met zeer veel sneeuw. Daardoor waren er op dat moment maar 3 campings in het hele park open. Wij hebben gelukkig zonder al te veel problemen een goed plekje voor de nacht (met camper) kunnen vinden, maar die garantie heb je niet. Aan de andere kant, als je toen een plekje gereserveerd had (wat toen volgens mij nog niet eens kon) op een van de andere campings, dan had je ook pech gehad.
http://jojostravel1995usa.blogspot.nl
Kortom, ik zou proberen te reserveren. Het is ook een leuke sport om een plaatsje te bemachtigen.
We hebben ook wel eens (eind mei in 1995) een probleem gehad. We hadden toen niet gereserveerd en het was een hele strenge winter geweest met zeer veel sneeuw. Daardoor waren er op dat moment maar 3 campings in het hele park open. Wij hebben gelukkig zonder al te veel problemen een goed plekje voor de nacht (met camper) kunnen vinden, maar die garantie heb je niet. Aan de andere kant, als je toen een plekje gereserveerd had (wat toen volgens mij nog niet eens kon) op een van de andere campings, dan had je ook pech gehad.
http://jojostravel1995usa.blogspot.nl
Kortom, ik zou proberen te reserveren. Het is ook een leuke sport om een plaatsje te bemachtigen.
Als er geen 2 of 3 nachten beschikbaar zijn kun je ook 3 lossen nachten proberen te reserveren. Dan moet je tussendoor wel even verhuizen van plek maar dat werkt soms wel. Dit hebben wij in Arches gedaan.
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Contacteer:
dank voor de info allemaal.
We gaan 15 november droog oefenen haha.
Eens kijken hoe dat gaat.....wordt vervolgd....
We gaan 15 november droog oefenen haha.
Eens kijken hoe dat gaat.....wordt vervolgd....
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Heb je zelf een tent bij je ?
Curry Village verhuurt tent accomodaties.
North Pines, Upper Pines en Lower Pines campgrounds
Voor de handigste campings moet je in de valley zijn.
De overige campings liggen ver van de valley.
Curry Village verhuurt tent accomodaties.
North Pines, Upper Pines en Lower Pines campgrounds
Voor de handigste campings moet je in de valley zijn.
De overige campings liggen ver van de valley.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Contacteer:
We zijn inderdaad van plan om via marktplaats een goedkope tent te scoren.
Bij de walmart overige spulletjes kopen en dan lekker primitief :thumbup: op
een campground slapen.
Leek ons een leuke afwisseling voor een reis met verder hotels.
Al zie ik mijn vrouw ook al campgrounds nabij grand canyon en arches googelen :wink:
Bij de walmart overige spulletjes kopen en dan lekker primitief :thumbup: op
een campground slapen.
Leek ons een leuke afwisseling voor een reis met verder hotels.
Al zie ik mijn vrouw ook al campgrounds nabij grand canyon en arches googelen :wink:
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Als je dan toch een kampeeruitrusting aanschaft zou ik inderdaad ook wat vaker kamperen
Ik kan het je zeker aanraden alhoewel wij nooit in die periode in Yosemite zijn geweest.
Misschien vind je nog ideeën op onze site, wij doen meestal de combinatie tent/hotels/cabins enz.
Elly

Ik kan het je zeker aanraden alhoewel wij nooit in die periode in Yosemite zijn geweest.
Misschien vind je nog ideeën op onze site, wij doen meestal de combinatie tent/hotels/cabins enz.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 1210 Weergaves