Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zijn er "onveilige buurten" in San Francisco ?
Re: Zijn er "onveilige buurten" in San Francisco ?
Iemand ervaring met dit hotel / deze buurt ?
Hotel Fusion
Corner of Ellis Street & Cyril Magnin
140 Ellis Street
Bvd,
Eric
Hotel Fusion
Corner of Ellis Street & Cyril Magnin
140 Ellis Street
Bvd,
Eric
Net thuis van onze reis en in SF verbleven we in Cova Hotel, in Ellis Street dus (vlak aan de kruising met Hyde Street).
Inderdaad veel daklozen en dergelijke, maar overdag valt het allemaal zeer goed mee. We hadden meer last in andere buurten, tot zelfs op Union Square toe, van ongure types.
Als je in dit hotel verblijft, kan je ook de gratis shuttle naar Union Square of Fisherman's Wharf nemen (en terug uiteraard).
Inderdaad veel daklozen en dergelijke, maar overdag valt het allemaal zeer goed mee. We hadden meer last in andere buurten, tot zelfs op Union Square toe, van ongure types.
Als je in dit hotel verblijft, kan je ook de gratis shuttle naar Union Square of Fisherman's Wharf nemen (en terug uiteraard).
Op de planning: Canada (juni 2014)
Check onze blog: http://www.reisverslaafd.be
Bedankt voor de informatie over Ellis Street, enigszins gerustgesteld dat het wel mee gaat vallen.Broes schreef:Net thuis van onze reis en in SF verbleven we in Cova Hotel, in Ellis Street dus (vlak aan de kruising met Hyde Street).
- Eric
Wel, ik wist vooraf ook niet dat we in een minder veilige buurt zouden overnachten, tot ik het op dit forum ontdekteHellmond schreef:Bedankt voor de informatie over Ellis Street, enigszins gerustgesteld dat het wel mee gaat vallen.Broes schreef:Net thuis van onze reis en in SF verbleven we in Cova Hotel, in Ellis Street dus (vlak aan de kruising met Hyde Street).
- Eric

Aangezien we het vooraf wisten, hebben we dus extra goed opgelet en dat volstaat dan wel vermoed ik.
Let wel op: in het donker hebben we wel nooit door de straat gewandeld. Een alternatief is gewoon afslaan in Hyde Street bijvoorbeeld en erna Farell St te nemen, maar daar lopen dan ook wat vreemde figuren rond in het begin.
Maar nooit waren we écht bang, dus valt allemaal best wel goed mee.
Op de planning: Canada (juni 2014)
Nogmaals bedankt voor de informatie, komt dan wel goed hopelijk. En anders wordt het gewoon een taxi, achja met 1m96 en een kleine 110 kilo
maak ik me ook niet zo heel snel zorgen maar je weet nooit natuurlijk
.
Gegroet en bedankt,
Eric

Gegroet en bedankt,
Eric
Even gegoogled naar Tenderloin. Ons hotel zit praktisch om de hoek, in MarketStreet. Zag op streetview dat bijvoorbeeld Louis Vuitton in Tenderloin zit. De beelden van steetview tonen toch niet echt een ghetto. Wil niet bijdehand zijn, maar kan daar overdag toch gewoon veilig lopen neem ik aan? In O'Farrellstreet, ook bij Tenderloin praktisch om de hoek, moeten we bij Alamo de huurauto ophalen.
Tenderloin heeft nog steeds te maken met hoge misdaadscijfers en een slechte reputatie. Kijk maar uit dus.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien handig om eerst de auto op te halen en dan je bagage op te pikken zodat je niet met al je bagage over straat hoeft.
En verder goed uitkijken.
Marianne
En verder goed uitkijken.
Marianne
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Streetview? Geloof nou maar dat je daar niet wil zijn, ook niet overdag. Beroepsmatig heb ik het nodige gezien en meegemaakt, maar wat ik in die wijk (ook overdag, zie mijn reisverslag in 2012) heb gezien tref je in Nederland gelukkig nog niet aan.Johan VL schreef:Even gegoogled naar Tenderloin. Ons hotel zit praktisch om de hoek, in MarketStreet. Zag op streetview dat bijvoorbeeld Louis Vuitton in Tenderloin zit. De beelden van steetview tonen toch niet echt een ghetto. Wil niet bijdehand zijn, maar kan daar overdag toch gewoon veilig lopen neem ik aan? In O'Farrellstreet, ook bij Tenderloin praktisch om de hoek, moeten we bij Alamo de huurauto ophalen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Leuk dat streetview. Weet niet of je er zo direct op komt wat ik zie? : https://www.google.nl/maps/@37.7846423, ... e0!6m1!1e1
Maar inderdaad, die Ellis Street kan je misschien beter vermijden. Inderdaad raar. 2 straten verder op zitten de duurste winkels. Hoe dicht het bij elkaar kan liggen.
Maar inderdaad, die Ellis Street kan je misschien beter vermijden. Inderdaad raar. 2 straten verder op zitten de duurste winkels. Hoe dicht het bij elkaar kan liggen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
That's america
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Ik weet niet waar je precies de auto op moet halen maar als je nog moet ontbijten, kan ik je de Taylor Street Coffee Shop aanbevelen (Taylor street/O'farrell). Er staat vast een rij tot buiten, het is een heel klein restaurant. Maar echt de moeite waard om te wachten. Neem vooral de millionair bacon, die is heerlijk!
Wij zijn daar naar toe gelopen vanuit het Handlery hotel, hebben ons niet onveilig gevoeld oid. Maar dat kan een straat verderop weer anders zijn.
Wij zijn daar naar toe gelopen vanuit het Handlery hotel, hebben ons niet onveilig gevoeld oid. Maar dat kan een straat verderop weer anders zijn.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ons hotel zat op geary street, Echt op de rand van Tenderloin zoals ze dat noemen. Maar om heel eerlijk te zijn vonden we het wel mee vallen. Ja echt een hoop zwervers maar daar loop je toch zo voorbij? Niet te veel aandacht vestigen op je zelf denk ik dan. Zelfs savonds rond 11 uur zijn we hebben we daar gelopen als 2 toeristen (je valt sowieso op als toerist met een rugzak en zoekend waar je zijn moet) zonder problemen, meer zwervers en veel van die hoeren maar niets raars meegemaakt. In new york zijn we een x een verkeerde straat in gelopen, geloof mij je voelt het gelijk en dan gewoon omkeren en weer terug naar de drukte....
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Sluit me aan bij Angela: je voelt het gelijk als je een slechte straat in loopt. Dat geldt ook voor de Tenderloin. Wij hebben er (overdag) ook rondgelopen, het zag er erg slecht uit met verloederde mensen zoals ik in NL nooit gezien heb, en zijn de eerste de beste zijstraat weer ingelopen. Ik weet niet hoe het er 's avonds is.
Een hotel zou ik in deze wijk nooit boeken. Er zijn zoveel leuke, sfeervolle en mooie plekjes in SF, waarom zou je dan net in die rotte kies gaan zitten?
Er schijnt een uitspraak over de Tenderloin te zijn; dat de wijk nog het 'geluk' heeft gehad zo ontzettend dicht tegen hartje SF aan te liggen, waardoor de beleidsmakers het nooit konden laten gebeuren de wijk compleet af te laten glijden.
Een hotel zou ik in deze wijk nooit boeken. Er zijn zoveel leuke, sfeervolle en mooie plekjes in SF, waarom zou je dan net in die rotte kies gaan zitten?
Er schijnt een uitspraak over de Tenderloin te zijn; dat de wijk nog het 'geluk' heeft gehad zo ontzettend dicht tegen hartje SF aan te liggen, waardoor de beleidsmakers het nooit konden laten gebeuren de wijk compleet af te laten glijden.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij zijn er met de hop onoff bus doorheen gereden en je ziet eigenlijk gewoon een aantal blokken dat alles wat donkerder en grauw wordt. Zowel de mensen als de huizen en de straat.The Tenderloin is a high-crime neighborhood, particularly violent street crime such as robbery and aggravated assault. Seven of the top ten violent crime plots (out of 665 in the entire city as measured by the San Francisco Police Department) are adjacent plots in the Tenderloin and Sixth and Market area.
Graffiti art and tagging are a common problem in the neighborhood. Dealing and use of illicit drugs occurs on the streets. Property crimes are common, especially theft from parked vehicles. Violent acts occur more often here and are generally related to drugs. The area has been the scene of escalating drug violence in 2007, including brazen daylight shootings, as local gangs from San Francisco, and others from around the Bay Area battle for turf.14 of the city's 98 homicides took place in the area in 2007.
The first block of Turk Street, between Taylor and Mason, had one of the highest rates of violence and drug activity in San Francisco, according to a survey conducted by the Tenderloin Housing Clinic. On January 31, 2014, with the help of district Supervisor Jane Kim, parking was banned on both sides of the street in an effort to reduce violence and drug activity. Without parked cars to hide illegal activity, there were fewer loiterers, and a decrease in drug activity.
Vooral in het deel wat dichterbij Union Square ligt loopt 's avonds bij de restaurantjes en hotels beveiliging rond. Maar zo tegen middernacht zie je die al wel een stuk minder.
-
- Amerika-expert
Eigenlijk op zich wel raar als het zo goed in kaart gebracht is dat men dit niet kan uitroeien. Uiteindelijk is het toch ook een vrij klein district.
We zullen proberen het te vermijden. Je moet het niet opzoeken. Had geen idee dat Tenderloin praktisch om de hoek lag van 1e hotel (1231 Market Street).
De auto moeten we ophalen bij Alamo, O'Farrellstreet. Zitten nog 2 autoverhuurders volgens streetvieuw. Dollar-rent en nog eentje. Als je Market Street richting noord-oosten loopt en dan op gegeven moment links af, dan heb je niets met Tenderloin te maken zoals ik het zag.
Die Chinese wijk, die is wel veilig?
M'n vrouw had dit jaar braderie in Amsterdam. Ben ik meegeweest. Geen idee waar in Amsterdam. Ik zeg tegen haar: als het maar niet de Bijlmer is. Als grapje. En wat denk je? Het was midden in de Bijlmer! Heb daar ook even rondgelopen om te kijken wat er voor winkels waren. Totaal geen negatieve ervaring meegemaakt, vond de mensen eigenlijk juist wel aardig. Na paar uurtjes daar achter de kraam te hebben gezeten, ben je helemaal gewend. Maar misschien zijn de mensen in de Bijlmer niet te vergelijken met Tenderloin.
In Turkije in Marmaris ben ik ook ooit in een wijk geweest waar ik het idee had daar beter niet te komen als toerist. Naja, gewoon doorwandelen en niet gek doen. Roemenië heb ik wel meer problemen gehad, met de zigeuners. Roemenen zelf niet, heb je geen last van. Was eigenlijk de enige keer in m'n leven dat ik me behoorlijk bedreigd voelde. Polen, Bulgarije, Servië, nooit problemen gehad. Maar da's Europa. Amerika is misschien toch wat anders.
De auto moeten we ophalen bij Alamo, O'Farrellstreet. Zitten nog 2 autoverhuurders volgens streetvieuw. Dollar-rent en nog eentje. Als je Market Street richting noord-oosten loopt en dan op gegeven moment links af, dan heb je niets met Tenderloin te maken zoals ik het zag.
Die Chinese wijk, die is wel veilig?
M'n vrouw had dit jaar braderie in Amsterdam. Ben ik meegeweest. Geen idee waar in Amsterdam. Ik zeg tegen haar: als het maar niet de Bijlmer is. Als grapje. En wat denk je? Het was midden in de Bijlmer! Heb daar ook even rondgelopen om te kijken wat er voor winkels waren. Totaal geen negatieve ervaring meegemaakt, vond de mensen eigenlijk juist wel aardig. Na paar uurtjes daar achter de kraam te hebben gezeten, ben je helemaal gewend. Maar misschien zijn de mensen in de Bijlmer niet te vergelijken met Tenderloin.
In Turkije in Marmaris ben ik ook ooit in een wijk geweest waar ik het idee had daar beter niet te komen als toerist. Naja, gewoon doorwandelen en niet gek doen. Roemenië heb ik wel meer problemen gehad, met de zigeuners. Roemenen zelf niet, heb je geen last van. Was eigenlijk de enige keer in m'n leven dat ik me behoorlijk bedreigd voelde. Polen, Bulgarije, Servië, nooit problemen gehad. Maar da's Europa. Amerika is misschien toch wat anders.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
@Marcopstal: Nou, inderdaad. In de directe omgeving betalen mensen bizarre prijzen voor fancy appartementen en de Tenderloin is al decennia één grote bende. In Rotterdam (en ook in de rest van NL) werden zulke problemen in een paar jaar tijd gewoon opgelost. Junks, alcolisten en zwervers gingen aan de methadon en werden van de straat gehaald, kregen onderdak en professionele begeleiding, verloederde straten werden opgeknapt en daarmee verdween ook de overlast en criminaliteit. Google maar eens 'perron 0 Rotterdam'..... zo lag de directe omgeving van het CS in Rotterdam er in de jaren '90 bij.
Zal wel iets met een zwakke overheid met weinig middelen te maken hebben.
Het is extra wrang als je je realiseert dat de meeste mensen in de directe omgeving van de Tenderloin torenhoge salarissen hebben, maar er geen geld is om grote maatschappelijke problemen op te lossen.
Zal wel iets met een zwakke overheid met weinig middelen te maken hebben.

-
- Amerika-expert
San Francisco is nochtans niet echt een arme stad. De uitgaven inzake public safety liggen er best wel hoog.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Er zijn in Tenderloin een aantal gaarkeukens en opvanghuizen voor de minder bedeelden. Ze proberen overigens wel vanalles om vooral het drugsdealen te minderen. Zo mag er o.a. niet overal meer langs de weg geparkeerd worden.
Overigens wordt het gebied 'south of market' ook niet als echt veilig aangegeven.
Tenderloin pakken de meeste toeristen toch automatisch wel een stukje van mee, want het ligt idd dicht bij de winkelstraat en bij union square.
Overigens wordt het gebied 'south of market' ook niet als echt veilig aangegeven.
Tenderloin pakken de meeste toeristen toch automatisch wel een stukje van mee, want het ligt idd dicht bij de winkelstraat en bij union square.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht