Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis melanieW: met kids 4 en 6 naar West America - NP - autohuur

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Mammoth Lakes - Tioga Pass - Oakhurst

Bericht door Martin & Marianne »

Het is ook wel prettig als je in het park gene parkeerplaats hoeft te zoeken, zie deze ervaring. Is wel heel extreem, maar toch.

Marianne
melanieW
Amerika-ontdekker

Re: Mammoth Lakes - Tioga Pass - Oakhurst

Bericht door melanieW »

hallo marianne

mijn vraag ging er met name om of het een logische route is als je van mammoth lakes via tioga pass naar oakhurst rijdt.
vanuit oakhurst gaan we door naar SF.
we wilden graag rond oakhurst ook nog wat parkjes e.d. bezoeken ipv alleen yosemite, of is dit zonde?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis melanieW: met kids 4 en 6 naar West America - NP - autohuur

Bericht door Mrvanilla »

Note mod (Daniel): Topics samengevoegd om overzicht te bewaren en dubbele antwoorden te voorkomen.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, de route is logisch. alleen ligt Oakhurst niet gunstig. Kijk eens op http://www.nps.gov/yose naar de kaart van het park (links onder de park tools). Dan zie je hoe de bezienswaardigheden liggen. Voor Oakhurst rij je dan door het park naar de zuidingang en je moet dan weer dezelfde route terugrijden als je naar de vallei gaat. Wat zou je nog rond Oakhurst willen bekijken? Ik denk dat je alleen aan Yosemite al je handen vol hebt.
Voor de route van Las Vegas via DV en de Tioga Pass naar Yosemite kun je eens in ons 2004- en 2006-verslag kijken.

Marianne
michelvd
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: met kids 4 en 6 naar West America - NP - autohuur

Bericht door michelvd »

melanieW schreef: 1. Amsterdam - LAX - Palm Springs
Vergis je je a.u.b. even niet hoe gaar je bent van een vlucht naar LA. Palm Springs is ineens een stuk verder als je net het vliegtuig uit komt en ook nog best wel een paar dingen voor elkaar moet krijgen. Ik zou je dit niet aanraden.
Voordat je aankomt in Palm Springs heb je al een aantal dingen achter de rug, namelijk:
immigrations - reken even een dik uur,
koffers - half uur,
naar de autoverhuurder - half uur,
auto halen, rij, kiezen, kijken waar alle knopjes voor zijn en alles inpakken..... - afhankelijk van de verhuurder - anderhalf uur,
boodschapjes doen - uur,
ritje naar Palm Springs - 2 uur.
Dan heb ik het nog niet over iets eten of bekijken o.i.d. Je bent dan inmiddels wel zo'n 6 uur verder, dat lijkt mij best heftig zo op de eerste dag.
melanieW
Amerika-ontdekker

Bericht door melanieW »

hallo, is het te doen van LA naar GC?

Laura, bedankt voor je reactie.
zijn autostoeltjes duur in America?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is een lange dag, maar het kan wel. Volgens googlemaps is het 7,5 uur rijden. Je kunt na aankomst kijken of je nog een eindje naar het oosten wilt rijden. Zoek wat motels uit op de route en bekijk ter plekke wat je gaat doen.
Met een stop is het wel zo rustig natuurlijk. Ik had het al gevraagd; misschien een dag minder voor SF uittrekken? Wat zijn jullie plannen daar? Of een dag minder Zion, maar ik vind het ook wel mooi dat je daar ruim de tijd hebt. Ook heerlijk om een dag niets te doen.
Denk nog eens goed na over Oakhurst. Wat zijn de plannen daar?

Marianne
melanieW
Amerika-ontdekker

Bericht door melanieW »

Hallo Marianne

in SF willen in de buurt van het golden gate park een appartementje huren. We willen een dagje Alcatraz doen en fietsen over GGB. Ook pier 39 en fishermans warf willen we graag zien. Verder een dagje GGP, Kijken bij het strand etc.
Oakhurst had ik uitgezocht om ook naar oa bass lake te kunnen gaan. we zouden daar dan een huisje huren.

LV trekt ons niet zo erg en ik ben inmiddels verder gaan kijken mbt mogelijkheden en kwam nog met een andere route. zo zien we toch LV en gebruiken het eigenlijk mooi als tussenstop:

17-jul AMS - LAX
18-jul LAX - Las Vegas
19-jul Las Vegas - Grand Canyon
20-jul GC
21-jul GC - Page - Zion
22-jul Zion
23-jul Zion
24-jul Zion - LV
25-jul LV - DV - Mammoth Lakes
26-jul Mammoth Lakes - Yosemite
27-jul Yosemite
28-jul Yosemite
29-jul Yosemite - SF
30-jul SF
31-jul SF
01-aug SF
02-aug SF - Monterey
03-aug Monterey - Santa Barbara
04-aug Santa Barbara- Carlsbad (lange rit)
05-aug Carlsbad
06-aug Carlsbad
07-aug Carlsbad
08-aug Carlsbad
09-aug Carlsbad
10-aug Carlsbad - LA
11-aug LA
12-aug LA
13-aug Naar LAX
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

Voor autostoeltjes kan je op de website van de walmart kijken. Wij hebben ons stoeltje ook daar gekocht en waren geloof ik rond de 30 dollar kwijt. We hebben het stoeltje na afloop weer meegenomen naar nederland.

gr. Laura
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Nu kom je 2 keer in Las Vegas, dat voegt toch niet veel toe? Op zich kan het wel handig zijn om Las Vegas tussen LA en de GC te doen, maar dan zou ik het stuk na Zion aanpassen; rij van Zion in een keer naar Death Valley, en dan naar Mammoth Lakes. Kijk eens hoe de weekenden vallen; Las Vegas is in het weekend tweee keer zo duur als door de week.
melanieW schreef:We willen een dagje Alcatraz doen
Het kost wel wat tijd, maar je bent zeker geen dag kwijt met Alcatraz.

Ik denk dat je meot kiezen tussen Bass Lake en Yosemite. Met een bezoek aan Bass Lake hou je geen tijd over voor Yosemite en vanuit Oakhurst zit je veel in de auto.

Marianne
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 14 okt 2014, 07:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote werkend gemaakt.
EEAMuller
Amerikafan

Bericht door EEAMuller »

Ik had deze zomer 2 volle dagen SF en een halve (smiddags naar monterey).

Wij hadden toen ruim voldoende tijd, hebben ons de pleuris geshopt daar en ook alcatraz, GGB, Fishermans, Lombard, Alamo park, Union Square en golden gate park gedaan. Geloof dat we uit verveling 3x in t westfield winkelcentrum zijn beland. SF is geen NY, de sfeer is goed maar er is "minder" te doen. Tenzij je echt gaat kijken naar baseball wedstrijden of vanuit SF wilt gaan wijnproeven(buiten de stad). Zou ik lekker max. 2 hele dagen nemen:).
melanieW
Amerika-ontdekker

Bericht door melanieW »

Wie oh wie wil hier nog iets aan toevoegen!!

17-jul: AMS - LAX (auto)- LA (boodschappen dan hotel in fullerton)
18-jul LA - GC Tusuyan (lange rit 7,5 uur, bewuste keuze)
19-jul Grand Canyon
20-jul GC - page
21-jul Page - Zion
22-jul Zion
23-jul Zion
24-jul Zion - Las Vegas (3 uur)
25-jul Las Vegas
26-jul Las Vegas - DV - Lone Pine (of een andere plaats voor de overnachting?)
27-jul Lone Pine - Yosemite (in het park overnachten)
28-jul Yosemite
29-jul Yosemite
30-jul Yosemite - SF (4 uur)
31-jul SF
01-aug SF
02-aug SF - Monterey
03-aug Monterey - santa maria
04-aug Santa Maria- Carlsbad
05-aug Carlsbad (familie)
06-aug Carlsbad
07-aug Carlsbad
08-aug Carlsbad
09-aug Carlsbad
10-aug Carlsbad - LA
11-aug LA
12-aug LA
13-aug LA - LAX- AMS
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind het mooi zo. Ik denk dat je nog wel opmerkingen krijgt over Santa Maria. Ik ken het niet, maar meestal wordt de voorkeur gegeven aan bijvoorbeeld Pismo Beach.
Tussen Las Vegas en Yosemite is Lone Pine een goede optie. Of je rijdt nog iets verder. Bishop is wat groter en daar heb je meer keus aan hotels.
Je zou nog een nacht Bryce tussen kunnen voegen, maar zo is het wel mooi rustig. Heb je al iets bij Zion gevonden? Wij vonden de Desert Pearl Inn geweldig. Of kijk eens naar de Canyon ranch motel.

Marianne
melanieW
Amerika-ontdekker

Bericht door melanieW »

hallo Marianne

bedankt weer voor je reactie. Santa Maria ligt nog niets vast dus kan gewijzigd worden. In ieder geval 1 stop op ongeveer de helft.
Ook tussen las vegas en yosemte ligt nog niks vast dus ff kijken wat een leuke locatie is voor 1 overnachting en niet te duur.
Zion hebben we in de buurt iets via airbnb.
En nu nog uitpluizen wat we precies waar willen gaan doen. Zion heeft leuke dingen te doen voor kids, uit jouw verhalen begrijp ik dat yosemite dat ook heeft?
Dit was me al een hoop werk :)
gr melanie
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

AirBnB bij Zion in de buurt, je bent de eerste die ik er daar gebruik van zie maken.

Hoe laat kom je eigenlijk aan in Los Angeles? Als je met KLM vliegt en lokale tijd 12u land vind ik het persoonlijk helemaal niet verkeerd om nog naar Palm Springs te rijden. Kom je laat aan dan is het een ander verhaal.

Verder denk ik dat je een leuke vakantie te wachten staat :thumbup:
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Martin & Marianne schreef:Ik denk dat je nog wel opmerkingen krijgt over Santa Maria.
Zal ik dat dan maar doen ;)? Ik ben er slechts doorheen gereden en ik vond het weinig voorstellen. Als het je toch niet veel uitmaakt zou je inderdaad beter in Pismo Beach kunnen overnachten, wat een gezellig plaatsje is. En anders is Cambria nog een optie, dat ligt iets noordelijker en scheelt je bijna een uur rijden, wat mooi meegenomen is aangezien je het mooiste stuk van de kustroute op die dag rijd.
Groetjes,
Daniel
melanieW
Amerika-ontdekker

Bericht door melanieW »

hallo paul

we wilden eerst idd naar palm springs rijden. We hebben een directe vlucht en iemand schreef dat we dus nog wel wat tijd kwijt zijn bij het vliegveld en ook nog naar wallmart moeten en dat het dan best zwaar is om ook nog naar palm springs te rijden. We landen om 12 uur dacht ik.
Daarom gekozen voor een nacht in LA. kunnen de kids nog ff zwemmen als we bij het hotel aankomen.

Dan ga ik toch maar verder kijken voor een goedkoop hotel bij cambria of pismo beach :)

bedankt
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer