Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Confusius: Canada / USA tripje

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Confusius
Amerikafan

Reis Confusius: Canada / USA tripje

Bericht door Confusius »

Beste Allemaal!
Dit jaar heb ik met mijn vriendin een rondje gemaakt door West-Amerika ( Sanfrancisco, Los Angeles, Yosemite, Deathvalley, Canyon gebied etc ).

Voor volgend jaar hebben we het volgende RV tripje in gedachten :!:
Via de volgende site willen we een RV+vlucht boeken naar Canada met zijn 4'tjes (met zwager en schoonzus):
https://www.travelhome.nl/camper-reis/2 ... ver/canada

Het idee was om Canada te combineren met de VS, omdat we graag naar Yellowstone toe willen, vandaar het volgende plan:

Vancouver ( CANADA )
Vancouver Island ( CANADA )
Seatle ( VS )
Yellowstone ( VS )
Glacier National Park ( VS )
Calgary ( CANADA )
Banff NP ( CANADA )
Jasper NP ( CANADA )
Prince George ( CANADA )
Kamloops ( CANADA )
Vancouver ( CANADA )

Klik hier voor routekaart.

Stukje naar Vancouver kon er niet meer bij. :)

Hebben jullie hier nog goede tips/opmerkingen voor?
We willen ongv 8 september 2015 gaan!

Als jullie nog mooie locaties of goedkopere/betere deals weten dan hoor ik het graag!!

Alvast bedankt!
Groeten
Robin
Jarome
Amerikafan

Re: Canada / USA tripje

Bericht door Jarome »

Op zich een heerlijke periode voor een RV-trip en Travelhome heeft vaak de beste aanbiedingen voor die tijd van het jaar, maar ook bij WRC en GoCanada en Tioga-Tours
zijn dan mooie reizen te vinden.
8 September is echter wel laat in het seizoen en, ervan uitgaande dat jullie 3 weken hebben, kijkende naar het schema zit je dan zo ongeveer tegen 20 september in Calgary en de Rockies.
In de nationale parken Jasper en Banff gaat alles zo'n beetje 'op slot' ná het Labor Day( 1e maandag september) weekend. Whistlers in Jasper, Tunnel Mountain in Banff en Lake Louise Trailer Park zijn de enige campgrounds, die nog open zijn. Het is zeker nog de moeite, maar je merkt wel dat het seizoen er op zit en mogelijkheden wat beperkt. In de parken moet je overnachten op een camping, daarbuiten is dat niet overal verplicht, maar zit je op een flinke hoogte en zonder hook-up in die tijd van het jaar, dan is bevriezing van de leidingen wel iets om rekening mee te houden, het kan al flink koud worden 's nachts. Misschien kijken of een start in Calgary mogelijk is om wat eerder de Rockies te bezoeken en dat risico te beperken.
Prince George en Kamloops zijn de twee minst aantrekkelijke plaatsen van B.C. en mag je best links laten liggen. Je zou via highway 5 zuidwaarts kunnen rijden naar Clearwater en vandaar de 97 en 99 naar Vancouver. Als ik zou mogen kiezen zou ik de Icefields Parkway weer nemen vanuit Jasper en via Yoho en de Trans Canada Highway naar Revelstoke, dat deel van de TCH is zonde om te missen en veel mooier dan de 5. Een deel van de Icefields Parkway twee keer rijden is zeker geen straf, integendeel.
Vancouver Island heb je eigenlijk geen tijd voor en zou ik dan uit de route halen om zodoende wat meer tijd te hebben voor alle andere hoogtepunten.
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Canada / USA tripje

Bericht door AnnInBC »

Hallo Robin,

Ik ga hier een beetje akkoord met Jarome en zou Prince George laten links liggen, tenzij je hier voor 1 of andere specifieke reden naartoe wil. Ik zou ook rechtstreeks door reizen naar Banff NP vanuit Glacier en geen tijd doorbrengen in Calgary. De meesten vinden Calgary niet zo interessant en ik zou hier dan ook geen extra tijd doorbrengen als het niet nodig is.

Vanuit Jasper NP zou ik dus niet helemaal naar Prince George gaan maar in plaats naar Clearwater rijden waar je dan het mooie Wells Gray Provincial Park kan bezoeken. Vanuit Clearwater zou ik dan naar Whistler rijden via Kamloops. En van Whistler naar Vancouver.

Ik heb een kaartje gemaakt met jou route en de aanpassing die ik persoonlijk zou maken:
https://goo.gl/maps/BNQXZ

Succes ermee en hopelijk heb je hier wat aan!
Confusius
Amerikafan

Re: Reis Confusius: Canada / USA tripje

Bericht door Confusius »

Beide dank voor de reactie!
@Jarome: In September al op slot? Bedoel je geen Oktober? September wordt toch gezien als uitstekende maand om met een RV door dat gebied te trekken?
Als het daar op slot zou zitten dan zouden ze toch niet zoveel tripjes aanbieden in die periode?

De meeste camping grounds in die regio waar ik via google uit kom zijn tot eind september sowieso te boeken!

@AnnInBC, Dank voor je route daar hebben we echt iets aan!
We hebben via JanDoets een soortgelijke deal gevonden, maar dan beginnen we 1 september vanaf Calgary! Dan pakken we eerst de Rocky's om daarna richting vancouver / vc island te gaan.

Zijn er nog belangrijke dingen die we over dit gebied moeten weten?
Jarome
Amerikafan

Bericht door Jarome »

Nee, nee, Ik bedoel echt september. Geen Canadees, die er nog op uit trekt met de RV ná Labor Day.
Alle 'first come - first-served' campgrounds langs de Icefields Parkway sluiten na dat holiday-weekend. In Yoho is alleen de Kicking Horse Camping nog open(zonder hook-up).
Buiten de nationale parken zijn campings vaak wel nog langer open.
Confusius
Amerikafan

Bericht door Confusius »

We beginnen nu in principe op 1 september, dat is ook een dinsdag.
Maandag is pas op de 7e dus dan zijn we al een stukje onderweg!
Jarome
Amerikafan

Bericht door Jarome »

Eerst de Rockies dus. Is ook beter ivm het weer. Reken op flinke drukte in de eerste week, zeker vanaf donderdag. Wil je op één van die mooie
campgrounds overnachten, reserveer dan je plaatsje vóór of rond 11.00Uur, zodat je de rest van de dag rustig rond kunt trekken.
Wilcox Creek, Rampart Creek en Honeymoon Lake zijn prachtige campings.
Confusius
Amerikafan

Bericht door Confusius »

Inderdaad, we hebben ervoor gekozen om 1 week eerder te gaan en vanaf Calgary te starten en dan eerst door de Rocky's.
Drukte is geen punt!

Hoe zit het met de benzine prijzen in die regio? Vergelijkbaar met de VS?
Zo'n C30 rijd volgens mij 1 op 3 :blink:
Jarome
Amerikafan

Bericht door Jarome »

C-30? :( Dan kom je op bepaalde campings niet binnen, waarvan een paar van die heel mooie.
Benzineprijzen variëren nogal. In Jasper al gauw 20-25 cents duurder dan in Calgary.

http://www.gasbuddy.com
Confusius
Amerikafan

Bericht door Confusius »

C30 is toch vrij normaal?
In de VS zagen we zelfs overal van die A-class campers rond rijden !

Kan het me niet voorstellen dat RV campings daar niet op ingesteld zijn
Jarome
Amerikafan

Bericht door Jarome »

Die zijn er echt. De laantjes naar de plekken zijn op sommige campings heel smal en de bochten te nauw voor lange campers.
Confusius
Amerikafan

Bericht door Confusius »

En ik maar denken dat het een land / regio is dat ingesteld is op grote RV's/Campergrounds.
Jarome
Amerikafan

Bericht door Jarome »

Is het ook wel. Je ziet er, net als in de VS, veel enorme camper-bussen met slide-outs en alles erop en eraan, maar die kunnen dus niet :cry: op alle campings terecht.
Confusius
Amerikafan

Bericht door Confusius »

Zijn er veel plaatsen waar je grote wallmarts oid hebt waar je de camper vol kunt gooien?
Lijkt me ook wel aan te raden om een paar jerricans met gas mee te nemen voor geval van..
Jarome
Amerikafan

Bericht door Jarome »

Niet in de nationale parken. Langs de Icefields Parkway is één (duur) tankstation (bij de River Crossing), maar als je vol tankt in Banff of Canmore,(eventueel Lake Louise) dan
haal je het zonder problemen tot aan Jasper. Langs de route vind je bij stadjes en dorpen altijd wel supermarkt en tankstation(s). Bij het verlaten van
de 'bewoonde wereld' staat ook meestal de afstand aangegeven tot het eerstvolgende benzinestation. Ben nog nooit in de problemen geweest daarmee.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Ik zou vanaf Vancouver Island niet dezelfde weg/ferry terugnemen naar het vasteland maar de ferry nemen vanaf Victoria naar Port Angeles, dan langs de prachtige kust, en langs Olympic National Park, door Forks, naar het zuiden rijden, dat is echt een geweldig gebied daar, en dan via een mooie route verder richting Yellowstone.
Zo heb je ook alle drukte en interstates van Seattle en omgeving niet. Aanrader campground vlakbij Forks: Bogachiel State Park Campground. Prachtige regenwoudachtige plekken! Ook kan je Rialto Beach bezoeken, zoek daar maar eens afbeeldingen van op op Google. Cape Flattery is ook een hemelse plek.
Vorig jaar waren de benzineprijzen in Canada een stuk duurder dan in de VS.
Met een C30 kan je op de meeste campgrounds in die contreien goed terecht. Wij rijden altijd een C25 maar dan hebben we helemaal plaats zat.
Prince George vond ik ook niet echt bijzonder, zou ik er uit laten.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Jarome schreef:C-30? :( Dan kom je op bepaalde campings niet binnen, waarvan een paar van die heel mooie.
Benzineprijzen variëren nogal. In Jasper al gauw 20-25 cents duurder dan in Calgary.

http://www.gasbuddy.com
Ik zou niet weten welke je niet mag komen met een C30.
Benzine is altijd te krijgen in Alberta en BC. Extra jerrycan's in slaan is echt niet nodig. Zo onbewoond is canada ook weer niet.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jarome
Amerikafan

Bericht door Jarome »

Bijvoorbeeld:
Mount Kerkeslin Campground
Honeymoon Lake Campground
Wilcox Creek Campground
Castle Mountain Campground (max. 24ft)

Er zijn er nog wel meer, maar je kan altijd onderweg even informeren bij het lokale Visitor Centre.
Confusius
Amerikafan

Bericht door Confusius »

Gypsygirl1 schreef:Ik zou vanaf Vancouver Island niet dezelfde weg/ferry terugnemen naar het vasteland maar de ferry nemen vanaf Victoria naar Port Angeles, dan langs de prachtige kust, en langs Olympic National Park, door Forks, naar het zuiden rijden, dat is echt een geweldig gebied daar, en dan via een mooie route verder richting Yellowstone.
Zo heb je ook alle drukte en interstates van Seattle en omgeving niet. Aanrader campground vlakbij Forks: Bogachiel State Park Campground. Prachtige regenwoudachtige plekken! Ook kan je Rialto Beach bezoeken, zoek daar maar eens afbeeldingen van op op Google. Cape Flattery is ook een hemelse plek.
Vorig jaar waren de benzineprijzen in Canada een stuk duurder dan in de VS.
Met een C30 kan je op de meeste campgrounds in die contreien goed terecht. Wij rijden altijd een C25 maar dan hebben we helemaal plaats zat.
Prince George vond ik ook niet echt bijzonder, zou ik er uit laten.
Bedankt voor de goede tips!
We gaan trouwens toch voor de C25 omdat dit onze eerste keer is met een kamper. Ik weet niet hoe de bochten zijn in de Rocky's maar dan lijkt me een camper van bijna 10 meter wel erg lastig manoeuvreren.

We hebben familie vlakbij Seattle dus daar gaan we nog een keer mee eten oid!

Ik ben vooral benieuwd naar Yellowstone, daarvoor gaan we speciaal nog even naar Amerika!

Als je nog meer van die tips hebt hoor ik het graag!
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

In de Canadese Rockies is het geen probleem met een grote camper, er zijn enkel een paar routes waar je niet met een grote camper mag rijden (en sommigen proberen dat toch zoals de weg naar de Takakkaw Falls in Yoho NP en de weg naar Mount Edith Cavell. Verder zou het geen probleem mogen zijn om in de Canadese Rockies te rijden met zo'n ding.

Wat campings betreft, sommige campings zijn het hele jaar open in de Canadese Rockies dus je zal toch wel altijd een plek vinden. Dus een beetje uitzoeken voor je vertrekt zodat je weet waar naar toe te gaan. Buiten de Canadese Rockies zou ik zeker sommige van de Provincial Parks campings aanraden, dat zijn altijd mooie plekjes in de natuur. Niet alle provincial parks hebben RV camping, maar je kan altijd eens rond neuzen.

Groetjes,
Ann
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer