Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Duur visum

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Hidde182
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Duur visum

Bericht door Hidde182 »

Luitjes!!!

Ik had even een vraagje had een tijdje geleden een afspraak bij het consulaat te Amsterdam voor een visum aanvraag, aangezien ik ooit eens in aanraking was gekomen met justitie. Ze gaven mij de opdrachten om wat extra documenten aan te leveren (Police documenten enz, ook VOG bij gedaan voor zekerheid) Dit allemaal nu ingeleverd. Maar het duurt lang en ik hoor niets. Iedere keer als ik de status van mijn aanvraag check online blijft deze op dezelfde datum staan. Als ik ze mail met de vraag van: Ik heb niks gehoord het is al een tijdje geleden, krijg ik een bericht terug met stuur de e-mail met je bestanden eens opnieuw, doe ik dat maar ik krijg daar maar geen reactie op?

Enige tips of opmerkingen?
USInsider
Amerika-expert

Re: Duur visum

Bericht door USInsider »

Het kan maanden duren. Heb je een Case Nummer waarop je kunt controleren ?
Hidde182
Amerika-ontdekker

Bericht door Hidde182 »

@USinsider

Nee heb geen case nummer gekregen, moet dat of hoe krijg ik een?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hidde182 schreef:Ik had een tijdje geleden een afspraak bij het consulaat te Amsterdam
...
Dit allemaal nu ingeleverd.
Die afspraak, was dat gewoon om eens over de opties te praten? Of heb je toen effectief een visumaanvraag ingediend en een fee daarvoor betaald?
Waneer was die afspraak?
En wanneer heb je je documenten ingeleverd? Heb je dat aangetekend verstuurd? Per email doorgestuurd? In een enveloppe gestoken en gewoon op de post gedaan?...?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hidde182
Amerika-ontdekker

Bericht door Hidde182 »

Afspraak was echt een visum afspraak, heb een fee betaald. De documenten zijn ingescand (.jpg bestanden van de VOG en politie documenten) en per e-mail verzonden. De afspraak was op 15 september, heb alle benodigde documenten vrij snel kunnen krijgen en eind van die week verzonden per mail op vrijdag
KHUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door KHUSA »

Met een "criminal record" wordt je visumaanvraag altijd afgewezen bij mijn weten, soms kom je in aanmerking voor een waiver...
De consulaat medewerker doet dan een aanbeveling bij DHS, een langdurig proces wat minimaal 6 maanden duurt.
Hidde182
Amerika-ontdekker

Bericht door Hidde182 »

@KHUSA, maar ik heb geen criminal record?, en hoe bedoel je het wordt altijd afgewezen? Wat is DHS? En hoezo kom ik soms alleen maar in aamerking voor een waiver? Ik zie genoeg mensen op het forum die een visum krijgen?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik weet niet wat voor visum je precies zoekt, maar het valt juist op dat het B2 op het moment erg vaak wordt afgewezen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Khusa heft weinig kaas gegeten van crininele records. Het is nogal afhankelijk waar het voor is
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer