Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

America the beautiful pass

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kurt1981
Amerikafan

America the beautiful pass

Bericht door kurt1981 »

Ik heb van iemand een pass gekregen met slechts 1 handtekening, dus in principe kan ik nu nog een handtekening plaatsen als "passholder two".
Er is een gaatje geprikt in de maand mei (2014).

Nu vertrekken wij op 12 mei. Kunnen wij hier dan nog gebruik van maken tem 31 mei 2015? of zou dit enkel gelden tot 30 april 2015?
poel1966
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: America the beautiful pass

Bericht door poel1966 »

Van de website <http://store.usgs.gov/pass/index.html>, zou dus tot einde mei 2015 geldig moeten zijn.

About your Annual Pass

Valid for one full year from month of purchase (through last day of that month).
Allows pass owner and accompanying passengers in a single, private, non-commercial vehicle to enter Federally operated recreation sites across the country.
Covers the pass owner and three (3) accompanying adults age 16 and older at sites where per person entrance fees are charged. No entry fee charged for children 15 and under.
Photo identification will be required to verify ownership.
Passes are non-refundable, non-transferable and cannot be replaced if lost or stolen.
NEW! US military and their dependents qualify for a FREE Annual Pass. Learn more!
NOTE: Recreation Fees vary widely across the thousands of Federal Recreation sites. Please contact specific sites directly for information on what is or is not covered by the passes.

For questions about the pass, contact 1-888-ASK-USGS and press 3. (888-275-8747, option 3), or fedrecpass@usgs.gov
Afbeelding

Blog: Familie Poelman @ USA2015
Link: http://poel1966-usa2015.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
kurt1981
Amerikafan

Bericht door kurt1981 »

Thanks voor de info!
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

poel1966 schreef:non-transferable
Het kan dan wel met gewoon een handtekening bij te zetten maar eigenlijk mag het niet.

Stel je reis is 2000 € dan spaar je nu 4% uit, bij een reis van 3000 € is dit nog maar 2,66%.
Stel je gaat 15 dagen weg dan bespaar je dus 5$ per dag, bij een reis van 20 dagen bespaar je 4$ per dag.

Realiseer je je wel wat je ervoor terug krijgt als je gewoon zelf een pas koopt? :shock:
Je hebt maar enkel toegang tot de prachtige natuur omdat de NPS zeer goed werk kan verrichten om alles toegankelijk te maken doordat anderen NIET besparen op de aankoop van een eigen pas.

Er lopen hier wel meerdere topics over, maar het moest me gewoon even van het hart.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Deze opmerking hier op het forum plaatsen is om reacties zoals van Ingrid14@ vragen.
Realiseer je je wel wat je ervoor terug krijgt als je gewoon zelf een pas koopt? :shock:
Je hebt maar enkel toegang tot de prachtige natuur omdat de NPS zeer goed werk kan verrichten om alles toegankelijk te maken doordat anderen NIET besparen op de aankoop van een eigen pas.
ik sluit mij helemaal bij Ingrid aan.
Kun , wil je de pas niet betalen: ga dan niet!
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Ondanks dat ik het er wel mee eens ben dat de aanschaf van zo'n pas een kleinigheidje is in vergelijking met de kosten van zo'n reis en dat je er zoveel moois en onbetaalbaars voor terug krijgt wat alleen maar in stand kan worden gehouden door de verkoop van de passen, wil ik wel nog even het volgende vermelden.
Toen wij afgelopen juli in Death Valley onze pas kochten vertelde de betreffende ranger ons dat er op de pas een plaats was voor een tweede handtekening en dat we op die manier de pas mochten overdragen aan familie of vrienden die ook de parken willen bezoeken.
Zelf gaan we hem komende vakantie gewoon weer gebruiken.

Groetjes,
Monique
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat niemand dat jou kwalijk neemt Moon29. Je hebt het immers zelf aangeschaft. Het zal altijd een onderwerp blijven wat de leden hier verdelen zal.
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

toetjero schreef: Kun , wil je de pas niet betalen: ga dan niet!
Dat is (ongetwijfeld bewust) wel heel kort door de bocht. Niemand heeft een geldboom in de tuin staan en het is een ieders goed recht om te trachten om een altijd dure vakantie iets minder duur te maken, ook al is het 'maar' met $80. Ook mij is trouwens bij de aanschaf van een pas eens verteld dat ik deze gewoon mag 'delen' met familie.

Daarnaast, wanneer ik kijk wat ik in een vakantie uitgeef aan de entrees voor State Parks, accommodatie & eten in de parken, souvenirs etc...dan voel ik mij echt niet bezwaard om ooit eens met een 'gedeelde' pass een park binnen te komen. Net zo min als dat een Ranger zich bezwaard zal voelen wanneer hij mij, na $12 geïnd te hebben, na 40 minuten het minuscule State Park weer ziet verlaten.

Oh, en waar kan ik tekenen voor een Amerika-reis van 15 dagen voor $2000,-? :D
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
kurt1981
Amerikafan

Bericht door kurt1981 »

Dus als er 70€ op de grond ligt, laat je deze liggen, omdat er mensen zijn die deze beter kunnen gebruiken?
Je hebt inderdaad een punt EN het was maar een vraag... Waarom laten de regels het dan toe? En is er plaats voor een tweede handtekening?

Anyway... Bij nader inzien ging ik het toch niet riskeren, want vond het al wat tricky... Om deze discussie te sluiten dan maar :wink:
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Er is plaats voor een tweede handtekening.
Er is plaats voor een tweede gebruiker.
tot nu toe heb ik de kaart steeds bij een familielid in Amerika achtergelaten zodat die nog gebruik kon maken van de card.
Elke keer als dit onderwerp op dit forum ter sprake komt , zie je heel gereformeerd nederland wat ook op vakantie is geweest in Amerika met verstarde houding en uitgestoken vinger tekstueel omhoog rijzen.

Broeder; Al staat het er niet geschreven,die card is hoog verheven , en gij zult deze koesteren als ware het uw Heilig bezit.
Als ook onze norm u heilig zal zijn...

Gewoon mee doen wat je er mee wilt doen.
De card is 12 maanden geldig.
Zonde om het bij die 3 a 4 weken te laten !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Volgens mij, maar correct me if i'm wrong, is die 2e handtekening eigenlijk bedoeld dat je als man/vrouw ook nog gescheiden een park kan bezoeken. Dus als pa een keer niet mee kan de panorama trail in Yosemite te lopen kan mam op hetzelfde pasje naar binnen.

Verder ben ik het in deze wel met Bedeve eens. Gewoon mee doen wat je er mee wilt doen. De meeste toeristen proberen overal op te besparen. Kamers met kortingsbonnen, Autohuur met Hinko tarieven, we willen zo goedkoop mogelijk vliegen. Ik koop zelf altijd een parkenpas als deze niet meer geldig is en leen deze binnen de familie ook uit als ze naar Amerika gaan, maar voor die €80 die ik uit zou sparen kan ik ook 2 dagen heerlijk uit eten.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

PSVwally schreef:Volgens mij, maar correct me if i'm wrong, is die 2e handtekening eigenlijk bedoeld dat je als man/vrouw ook nog gescheiden een park kan bezoeken. Dus als pa een keer niet mee kan de panorama trail in Yosemite te lopen kan mam op hetzelfde pasje naar binnen.
Ontzettend lief tafereel bedacht door jou !!
Maar National Park Service laat op de achterkant expliciet de mogelijkheid de card niet aan Brabantse ons pap, ons mam, ons heerbroer... achter te laten , maar aan elke willekeurig andere , niet uit dezelfde naam tekenbevoegde persoon.

Het is op dit forum een zelfde soort onderwerp als bijv op reis zijn langs de parken en er dan niet in slapen.
Er is ergens in de afgelopen jaren een normativiteit over ontwikkeld ,die hier " dat weet je toch wel" vanzelfsprekend wordt geacht.
Terwijl in het land van herkomst , in dit geval de USA , de norm totaal anders ligt.

Een soort Zwarte Pieten debat dus...
Stuur mij een PB !
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

kurt1981 schreef:Waarom laten de regels het dan toe?
De regels laten het niet toe, 2de handtekening is zoals PSVwally ook al schreef voor je partner, tijdens dezelfde reis.
bedeve schreef:De card is 12 maanden geldig.
Eigenlijk is kan de kaart zelfs bijna 13 maanden geldig zijn, afhankelijk van het tijdstip dat je de aankoop doet, als je de pas koopt op vb 05.10.2014 dan kan je hem gebruiken tot 31.10.2015
PSVwally schreef:maar voor die €80
het is 80$ - dus op dit moment een kleine 64 €

Het is inderdaad zo dat iedereen voor zich moet uitmaken wat ie hier mee doet.

Ik wilde gewoon even tot nadenken aanzetten.
Ik schreef in mijn post ook
ingrid14 schreef:het moest me gewoon even van het hart
Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Can any two people sign an Annual Pass?
Yes. The two pass owners do not have to be related or married.

http://store.usgs.gov/pass/annual.html

Einde discussie ;-)
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

Sluit me helemaal aan bij Boonens en Bedeve...wat een hypocriet gedoe van sommige hier bij elke keer als dit ter sprake komt.
Betalen die ook hetzelfde hotel voor 150 euro zonder een korting van 20 euro als je bv je anwb-kaart laat zien ?? Voor die 20 euro kunnen ze misschien de kamers nog beter poetsen..pfft
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

In de eerste plaats ten opzichte van TS: waarom de vraag stellen als je ondertussen toch al beslist hebt hem niet te gebruiken ?

Maar waarom dergelijke vraag überhaupt stellen ? Gewoon even op de website zelf kijken en je vindt het antwoord al.

En ja, die pas is dus nog geldig tot eind mei, je kan hem dus perfect gebruiken ? Waarom zou je dit niet doen. Als je geld teveel hebt mag je het altijd overmaken hoor :D
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

ingrid14 schreef: Ik wilde gewoon even tot nadenken aanzetten.
:twisted: :twisted: :evil: :evil: :cry: :cry:

:offtopic:

Blok Piet ipv Zwarte Piet om correct te zijn ??
Stuur mij een PB !
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

kurt1981 schreef:
Waarom laten de regels het dan toe?
De regels laten het niet toe, 2de handtekening is zoals PSVwally ook al schreef voor je partner, tijdens dezelfde reis.
Hoho, ik schreef correct me if i'm wrong en dat deed Bedeve bij deze. Al was ik me daar dus niet van bewust. Al zou ik het nogmaals alleen binnen familie doen en dan gaat die pas alsnog mijn plakboek in. Doorverkopen op marktplaats oid gaat me net wat te ver, dan koopt die persoon maar zijn eigen pas.
Het is op dit forum een zelfde soort onderwerp als bijv op reis zijn langs de parken en er dan niet in slapen.
Eigenlijk moet je er eens over nadenken hoeveel, of eigenlijk hoe weinig, accommodaties er in de NP's zijn. Dat zijn er helemaal niet zo veel. Ik heb het dan over hotels of cabins, ben zelf in Amerika niet echt bekend met campings. Misschien dat dat nog wat anders ligt.
kurt1981
Amerikafan

Bericht door kurt1981 »

wow... :shock:
Meningen zijn precies verdeeld... heb al spijt dat ik de vraag gesteld heb...
Wel een leuke verwelkoming...

Sluit dit topic maar...
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Joh, niks aan de hand. Je raakte gewoon een gevoelige snaar.
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer