Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Koud in de tent
Koud in de tent
Wij gaan van 14/05/2015 tot 04/06/2015 rondtrekken in zuidwest USA. We gaan bij Wallmart een tent kopen om op verschillende plaatsen in het nationaal park te kamperen. Nu vroegen we ons af of dit qua temperatuur goed te doen is in deze periode. Wij kamperen op de volgende plaatsen:
- Sedona (Manzanita)
- Grand Canyon Village (Mather)
- Page (Wahweap)
- Bryce Canyon (Ruby's)
- Zion (Watchman)
- Death Valley (Furnace Creek)
- Bishop (Brown's)
- Yosemite (North Pines)
Wie heeft hier ervaring mee?
- Sedona (Manzanita)
- Grand Canyon Village (Mather)
- Page (Wahweap)
- Bryce Canyon (Ruby's)
- Zion (Watchman)
- Death Valley (Furnace Creek)
- Bishop (Brown's)
- Yosemite (North Pines)
Wie heeft hier ervaring mee?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Re: Koud in de tent
Ik heb in die periode eens in Bryce en Zion gecampeerd. Zion was prima te doen, in Bryce was het een stuk frisser maar geen vriezen meer 's nachts. Ik zou gewoon een goede slaapzak meenemen die tot 20F of zo gaat, dan ben je overal op voorbereid en zul je nergens problemen hebben.
Ik raad aan om voor de zekerheid thermo ondergoed mee te nemen! Ik had een paar jaar terug begin juli in Yellowstone gekampeerd waar het 's nachts 4-5 graden was. Met thermo ondergoed, dikke sokken en een fleece vest was dat in een 'normale' slaapzak goed te doen.
- laguna62
- Amerikafan
- Partner van: Lyan
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Wij kamperen ook meestal in die periode in het Zuid Westen en hebben het nog maar 1x echt koud gehad en dat was in Lake City CO op een hoogte van 2800 meter, daar vroor het 's nachts -6 gr Celsius. Je kunt bij de Walmart goede slaapzakken kopen die tot 30 gr F gaan of nog een slag kouder,alleen denk er wel aan dat je ook in warme gebieden komt en dat je in principe geen slaapzak nodig hebt. Als ik je advies mag geven koop hier een tent en niet in Amerika.
De reden dat wij hier een tent kopen is dat ze beter bestand zijn tegen regen,je hebt een binnen en buiten tent en als het warm is slaap je alleen in de binnentent,wijzelf hebben een Gelert rocky 4,de haringen neem ik niet mee,koop rotspennen bij de walmart,het enige problem is dat je de tent van 5 kilo in je koffer moet vervoeren en dat dit te koste gaat van ruimte of andere spullen,zelf neem ik de tent nog wel eens mee in de handbagage koffer.
Heb nu het geluk ,dat ik hem kan laten liggen bij een van de eigenaren van een tattoo shop in Las Vegas en dat scheelt weer 5 kilo en daar kunnen we weer leuk voor shoppen in de outlets van Las Vegas.
Albert.
De reden dat wij hier een tent kopen is dat ze beter bestand zijn tegen regen,je hebt een binnen en buiten tent en als het warm is slaap je alleen in de binnentent,wijzelf hebben een Gelert rocky 4,de haringen neem ik niet mee,koop rotspennen bij de walmart,het enige problem is dat je de tent van 5 kilo in je koffer moet vervoeren en dat dit te koste gaat van ruimte of andere spullen,zelf neem ik de tent nog wel eens mee in de handbagage koffer.
Heb nu het geluk ,dat ik hem kan laten liggen bij een van de eigenaren van een tattoo shop in Las Vegas en dat scheelt weer 5 kilo en daar kunnen we weer leuk voor shoppen in de outlets van Las Vegas.
Albert.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op zich kan het prima, maar wel met een goede slaapzak inderdaad. En zorg voor goede matjes/isolatie.
Je schrijft bij Yosemite North Pines. Hou er rekening mee dat het lastig kan zijn om iets te vinden op de camping van je keuze. Kijk ook naar Upper en Lower Pines. En oefen een maand van te voren met reserveren in Yosemite.
Wij hebben het in juni en september alleen in Bryce koud gehad. Maar meestal is het opstaan een groter probleem dan het slapen zelf, ook al vriest het 's nachts.
Marianne
Je schrijft bij Yosemite North Pines. Hou er rekening mee dat het lastig kan zijn om iets te vinden op de camping van je keuze. Kijk ook naar Upper en Lower Pines. En oefen een maand van te voren met reserveren in Yosemite.
Wij hebben het in juni en september alleen in Bryce koud gehad. Maar meestal is het opstaan een groter probleem dan het slapen zelf, ook al vriest het 's nachts.

Marianne
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Een extra fleeceslaapzak in je slaapzak scheelt een paar graden. Niet teveel kleding aandoen als je gaat slapen, werkt averechts. Een ondermatje en goede slaapzak en fleeceslaapzak gaat beter. Verder is een self inflatable matje warmer dan een luchtbed.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
De grootste truuk om warm te blijven is om voordat je gaat slapen andere kleding aan te doen (tot aan onderbroek en sokken aan toe)
Je lichaam verliest vocht dat door je kleding wordt opgenomen. Als je naar bed gaat met die kleding koel je door dat "vocht" in je kleren af en krijg je het koud.
Tweede tip hou een muts op 's nachts aangezien je de meeste hitte via je hoofd verliest. Ik heb menig keer met koud weer gekampeerd en heb het 's nachts nog nooit koud gehad.
Je lichaam verliest vocht dat door je kleding wordt opgenomen. Als je naar bed gaat met die kleding koel je door dat "vocht" in je kleren af en krijg je het koud.
Tweede tip hou een muts op 's nachts aangezien je de meeste hitte via je hoofd verliest. Ik heb menig keer met koud weer gekampeerd en heb het 's nachts nog nooit koud gehad.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Kunst als je het op deze manier doet.ned in MO schreef: Ik heb menig keer met koud weer gekampeerd en heb het 's nachts nog nooit koud gehad.

Ik kan je adviezen wel beamen, net als de ook al gegeven adviezen om voor goede isolatie tussen bodem en lichaam te zorgen en om net als bij kleding het systeem van laagjes toe te passen. Een goede slaapzak voor koude omstandigheden heeft een capuchon.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- goldenhills
- Amerika-expert
Wij hebben '3.5' matjes van de REI, en ze zijn echt heerlijk warm! Een heel verschil met onze dunnere inflatable matjes. Wel wat aan de zware kant, maar prima voor car camping.Moniquemichiel schreef:Verder is een self inflatable matje warmer dan een luchtbed.
http://www.rei.com/product/870757/rei-c ... eeping-pad
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bah old faithful
moet je het weer verpesten? Daarna nog wel verscheidenen malen gewoon in de tent hoor.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1969 Weergaves
-
Laatste bericht door Old Faithful
-
- 5 Reacties