Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis christa&john: keuzes voor de 4de USA trip

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
christa&john
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis christa&john: keuzes voor de 4de USA trip

Bericht door christa&john »

Ik ben van plan om Crested Butte te laten vallen. Voor de laatste dag is het toch wat kms uit de weg rijden. En ik denk daarmee toch tijd uit te sparen omdat ik de reis wat moet inkorten. Ik zou opteren voor gunisson wat meer op de route ligt.
Is dit ook een aangenaam stadje ? Mooie ligging ?

Ook nog graag tips mbt het inkorten. Ik heb 2 nachten Tuscon, 2 nachten Sedona, 2 nachten Las Vegas, 2 nachten Zion en 2 nachten Page in het schema.
Maar door het feit dat ik niet voldoende vakantie kreeg van de werkgever moet ik het schema inkorten.
Alleen, ik heb geen idee van wat te schrappen.
Alle plaatsen die ik voor 2 dagen had gepland zijn, behalve Tuscon, plaatsen waar we eerder waren.

Heb je voor Tucson 2 overnachtingen nodig of zou 1 voldoende zijn ? Vanuit Bisbee zullen we via Tombstone en Kartchner Caver en Mission Xavier del Bac naar Tucson rijden. Is er dan nog tijd voor Saguara NP (1 deel is voldoende). Zijn er nog andere zaken die je absoluut daar niet mag missen ? Sonoran Desert Museum ? The Old Studios zijn blijkbaar niet open in augustus, dus dat valt weg.

Sedona hebben wij vorige reis niet Slide Rock kunnen doen, ook niet de omgeving van WestCreek Fork, vandaar de extra dag in Sedona en vanwege de mooie omgeving.

Las Vegas wil ik 2 avonden behouden. (1 avond Cirque du Soleil show, 1 avond Fremont Street)

Zion : hebben vorige keer enkel de River Side Walk gedaan, zouden nu graag Emerald Pool en of Narrows doen en de omgeving is prachtig om te blijven

Page : mijn eerste idee is hier een dag te schrappen alhoewel daar blijkbaar nog héél veel te zien is.

Ondertussen ook van mening dat Crested Butte ook uit de weg ligt en we dat dus beter laten vallen :-(

Er is dus nog wel wat werk aan de winkel :-(
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik baseer me op je route van 16.09.2014

In mijn ogen is het mogelijk om Scottsdale te schrappen en van Tucson via Apache Trail naar Sedona te rijden. https://goo.gl/maps/nPEJB
Voor Tucson zelf zou ik 2 nachten houden. De dag Pearce-Tucson is erg vol dus wellicht moet je hier nog iets van doen op de volle dag Tucson.

Van Springdale naar Page duurt niet zo lang. Je hebt dus nog de hele namiddag bij Page.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
christa&john
Amerikakenner

Bedankt voor je reactie Ingrid :thumbup: Meer dan welkom. Ik zit nog met redelijk wat knelpunten :?
De route die op 16.09 uitgeschreven is degene waar ik het liefste zo min mogelijk aan wou wijzigen met dat verschil dat we vertrekken ex BRU op 07/08 en reeds moeten terugkeren op 29/08. Kreeg niet langer vakantie :sadcry: :evil:

Ik heb idd dezelfde mening m.b.t. Page en we kunnen ons vinden dat 1 namiddag daar volstaat. Daar ben ik ondertussen zo goed als uit :roll:
De extra dag in Crested Butte valt weg en rijden wellicht maar tot Gunnison om vandaar uit rechtstreeks naar Denver te rijden (vlucht terug op 29/08 naar huis is pas om 17.20 h ) :?:

Tucson kennen we nog niet, dus wisten we niet zeker of we daar 2 dagen kunnen vullen. Volgens wat ik lees is daar zeker genoeg te doen/zien in die regio.
Scottsdale heb ik genomen als slaapplaats omdat de Apache Trail al heel wat tijd in beslag neemt ex Tucson, zoals je voorstelt met even door te zetten sparen we daar ook 1 overnachting uit. Maar dan missen we wel de Goldfield Ghosttown :(
Zelf had ik ook al het idee om vanuit Great Sand Dunes via Taos onmiddellijk naar Santa Fé te reizen. Nadeel : omdat we die regio nog nooit hebben bezocht vrees ik dat we er dan te snel doorvliegen. Daar zijn onderweg heel wat nieuwe dingen te zien voor ons. Dit geldt niet voor het stuk tussen Scottsdale en Sedona. In 2012 hebben in die regio Montezuma Castle, Montezuma Well, Tuzigoot NM, al bezocht, dus hoeven we niet meer te stoppen.

Ook de indeling vanuit Page zit me niet zo goed. Heb ik ook al 5 keer gewijzigd :oops: In deze regio moeten we terug richting Denver beginnen rijden. Wat op to-visit lijstje staat maar wat ik niet meer allemaal gepland krijg :sadcry:

1. Page - Coalmine Canyon - ev. Blue Canyon- Litlle Painted Desert - overnachten in Winslow - Posada Hotel
2. Winslow - Petrified Forest - Chinlé/Canyon de Chelly
3. Chinlé - Bisti Badlands - Farmington --> maar mij voorkeur gaat naar overnachten in Durango, lijkt me zoveel charmanter maar ook minder haalbaar :sadcry:

Of ingekort

1. Page - Coalmine Canyon - ev. Blue Canyon - Chinlé
2. Chinlé -Bisti Badlands - Farmington of Durango.

Vanaf Durangokom ik er wel weer uit.
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Moeilijke puzzel hè :wink:
Ik denk dat het wat krap wordt als je het traject van Page naar Durango in 2 overnachtingen doet.
Het ligt er natuurlijk ook aan of dat je in Canyon de Chelly naar beneden wilt wandelen of alleen de viewpoints wilt doen.
Wij deden dit stuk in 2011. Hier ons verslag.
Petrified Forest is ook mooi maar kost natuurlijk ook weer tijd dus je zult inderdaad keuzes moeten maken.
Dit park hebben wij afgelopen zomer bezocht dus misschien heb je iets aan ons verslag.

Elly
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

christa&john schreef:Maar dan missen we wel de Goldfield Ghosttown
Neen hoor, je komt er langs.

De route Tucson - Sedona via Apache Trail:
vanaf Tucson ben je na ongeveer 2 u rijden bij Goldfield Ghosttown. Reken voor een bezoek daar 2 u (max), je kan er dan ook nog eventueel lunchen in the saloon.
Daarna is het dan nog een dikke 4 u rijden naar Sedona. Maar het stukje Apache Trail neemt aan rijtijd bijna 1 u 30 (vanaf Goldfield).
De rit wordt wel herhaaldelijk onderbroken want je zal wel veel willen stoppen voor de prachtige zichten.
Stel vertrek 9 u Tucson - 11 u Goldfield - 13 u 30 vertrek Goldfield - Apache Trail + stops = tot 15 u 30 - verder naar Sedona = 2.5 u dus aankomst Sedona 18 u

Volgens mij kom je uit met je dagen zonder Scottsdale en een volle dag Crested Butte.
Als je de volle dag Page opgeeft dan kan je voorstel met Winslow wel. (op dag 2 in de ochtend Petrified Forest - in de namiddag Canyon de Chelly)
Ik zou zeker niet het ingekorte voorstel doen. Het heeft geen zin om dan naar Chinle te gaan. Voor Canyon de Chelly heb je toch wat tijd nodig, zelfs zonder de wandeling naar White House Ruin.
Er zijn 2 wegen: de North Rim Drive (18 mijl) en de South Rim Drive (16 mijl)

Ik heb geen ervaring met Bisti Badlands maar volgens mij is het wel mogelijk om nog tot Durango door te rijden.

In 2012 was ik met mijn zoon in Arizona/Utah, misschien heb je iets aan ons verslag.
(oa Tombstone, Tucson, Goldfield, Sedona, Petrified Forest, Chinle, Page, Zion zaten ook in onze reis)

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
christa&john
Amerikakenner

Super, heel erg bedankt Elly & Ingrid! Dit is zeer nuttige info :thumbup: :thumbup:
Ik ben al meerdere keren in jullie reisverhalen verzeild geraakt hoor :wink: als je iets wil degelijk voorbereiden moet je lezen natuurlijk.

Ik denk dat ik dus verkeerd ben mbt de Apache Trail.
Ik dacht dat je om de Apache Trail te rijden vanuit Tucson in dit geval , inclusief het mooiste onverharde deel (heb ik hier ergens gelezen), via Superior naar Miami, Theodore Roosevelt Lake en dan naar Goldfield.
Dit is niet juist dan Ingrid ? Volgens het kaartje dat u me stuurde kan het dus ook helemaal anders :P

Canyon de Chelly willen we graag de vieuwpoints maar ook de wandeling naar beneden doen hoor.
Aan Petrified Forest zou ik niet té veel tijd besteden, painted deserts zouden we in de regio van Winslow al kunnen zien (die blijkbaar mooier zijn) en petrified trees zagen we vorige winter in Namibie.
Ik zou er wel even halt houden maar de tijd liever aan Canyon de Chelly besteden.

Ik heb nog een discussiepunt :|
Ik zou liever de hotels op voorhand vastleggen, mijn man echter niet. Maar het is wel hoogseizoen en het lijkt me riskant om in die periode, met een strak programma nog hotels te moeten zoeken.

Christa
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Persoonlijk vind ik de mooiste richting om Apache Trail te doen van Apache Junction richting Camp Verde.
(het is wel al 20 jaar geleden dat wij hem helemaal deden maar de zichten blijven hetzelfde)
Je rijdt op een paar plaatsen redelijk stijl naar beneden dan. Zo heb je prachtig zicht.
christa&john schreef:1. Page - Coalmine Canyon - ev. Blue Canyon- Litlle Painted Desert - overnachten in Winslow - Posada Hotel
2. Winslow - Petrified Forest - Chinlé/Canyon de Chelly
3. Chinlé - Bisti Badlands - Farmington --> maar mij voorkeur gaat naar overnachten in Durango, lijkt me zoveel charmanter maar ook minder haalbaar
Als je niet veel tijd aan Petrified Forest wilt besteden, heb je voldoende tijd voor Canyon de Chelly in mijn ogen.

Het Posada Hotel kan natuurlijk best in Winslow. Maar misschien ook fijn met de kinderen Wigwam Motel in Holbrook.
christa&john schreef:hotels op voorhand vastleggen
Ikzelf kan niet gerust op vakantie vertrekken als ik niet weet dat er elke avond ergens een bedje voor me klaar staat. Maar dit is natuurlijk persoonlijk.

Groetjes,

Ingrid
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik ben ook een voorstander van het reserveren van de overnachtingen. Niet dat ik bang ben dat er geen plek is maar ik ben altijd op zoek naar juist wat specialere plekjes. Dat kan een speciale locatie zijn of een mooie, sfeervolle accommodatie. Dat soort plekjes kun je het beste vooraf vastleggen. Als je gewoon een standaard hotel zoekt en de locatie minder belangrijk is kan het volgens mij wel op de bonnefooi.

Elly
christa&john
Amerikakenner

Dankzij jullie hulp en advies heb ik dit weekend met plezier verder gewerkt aan de reisplannen.
En ik ben zéér tevreden over het resultaat !
Dankzij de tip om rechtstreeks van Tucson via Apache Trail naar Sedona te rijden, 1 dag Page minder en 1 dag Crested Butte minder zijn we er in geslaagd
om verder niet te moeten snoeien in de plaatsen waar we 2 nachten wilden overnachten.
Zoals voorgesteld door jullie heb ik het stuk Page – Farmington/Durango hierdoor ook over 3 dagen kunnen spreiden en kan ik mijn oorspronkelijke idee om via Tuba City – Balanced Rock – Coalmine Canyon ( over de Blue Canyon ben ik nog niet uit, is blijkbaar moeilijk bereikbaar ?) – route 264 noordwaarts tot de Little Pianted Desert County Park – Winslow – Holbrook terug op te nemen (overnachten WigWam Motel).
Zo kunnen we de volgende morgen over de Petrified Forest Road – Hubble Trading Post naar Bisti Badlands. Wellicht nemen we het alternatief dat op de http://www.ontdekamerika.nl site staat aangegeven als we in tijdsgebrek zouden komen. Voor een eerste kennismaking volstaat het misschien. Of we dan nog tot Durango raken laat ik open en misschien leg ik geen overnachting vast op die avond. Hebben we geen zin om nog veel te rijden --> Farmington, zien we het nog wel zitten --> Durango. Misschien wel Aztec, dan nemen we daar het monument nog mee :-)

Ik vind het trouwens ook heel leuk als je op voorhand alles geregeld hebt, kan je rustig rijden en moet je je geen zorgen maken of je nog wel iets degelijks kan vinden.
Want inderdaad Michelly, iets origineels, mooie locatie, … kan je beter vastleggen !! Ik zal het op een akkoordje moeten gooien met mijn echtgenoot :mrgreen:
Zal iets vrouwelijks zijn zeker :clap:
christa&john
Amerikakenner

Ondertussen heb ik ook een ganse wachtlijst van hotels/motels/ed opgeschreven. Maar ik mankeer de originele plekjes, zoals bv Wigwam Motel.
Ook The Shady Dell had ik opgenomen in de lijst maar met 4 personen is dit volgens de website niet mogelijk.
Met een budget van tussen 70 € en 100 €/dag merk ik echter dat er buiten de bekende ketens weinig “speciaals” te vinden is.
Natuurlijk mag het af en toe eens meer zijn ook. Bovendien mag het ook – of graag zelfs – ook midden in de natuur zijn, als het maar geen 100 km uit de route ligt natuurlijk 

Wie kent of heeft ervaring met onderstaande accomodaties op onze route EN wie kan me leuke adresjes bezorgen vooral log cabins in de natuur rondom stopplaatsen vind ik weinig !

Manitou Spings Travelodge : geen bijzonder goede score
Cripple Creek : Lucky Bear B& B
Great Sand Dunes Lodge
El Pueblo Lodge – Taos
The Lodge at Santa Fé : geen goede score
Albuquerque :
Las Cruces : hotel Encanto
Bisbee : Hotel San Ramon
Tuscon : Arizona Inn
Sedona : Best Western of Butterfly Garden Inn
Las Vegas : hotels op de strip
Springdale : La Quinta Inn of Driftwood Lodge
Page : Comfort Inn oid
Holbrook : Wig Wam Motel
Canyon the Chelly : Sacred Canyon Logde
Farmington / Durango : ??
Ouray ??
Crested Butte ??

Tips welkom 
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Great Sand Dunes Lodge: Erg mooi gelegen lodge, vrij basic maar een schitterende locatie met een mooi terrasje waar de kolibries af en aan vliegen
Bisbee : Hotel San Ramon: Mooi sfeervol en authentiek hotel

Ouray ??: Als je echt eens iets anders wilt dan is deze skihut (Mountain Belle) fantastisch. Het ligt een stukje ten zuiden van Ouray. Je moet hier echter wel een paar mijl over een steile dirtroad rijden om er te komen. Maar dan zit je ook op de top van de Red Mountain pass op één van de mooiste plekjes van de hele wereld. Vind je deze dirtroad te gortig dan hebben ze ook nog 2 cabins aan de Million Dollar Highway: De Addie S en Artist cabin

Elly
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Ik heb voor komend jaar een cottage gereserveerd in Manitou Springs bij http://www.townncountryc.com/
Die zijn niet te duur, ziet er leuker uit dan een standaard motel en hebben hele goede score op tripadvisor.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
christa&john
Amerikakenner

Michelly, heb al meermaals op die site proberen te geraken ! Maar lukte me niet :-(

Nu dus wel :thumbup:
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ze hebben tegenwoordige een nieuwe site. De link hierboven werkt wel, ik moet hem op onze site nog aanpassen :oops:
christa&john
Amerikakenner

Dank je wel Michelly.
jij had ook een leuke stopplaats bij de Zuni's. Maar dat ligt jammer genoeg wat uit de weg denk ik.
Het zijn net zulke dingen die de ervaringen een extra geven :-)
Is de weg zo erg daar naar Mountain Belle toe ?? :blink:

@ Petticoat : De lodges in Manitou Springs had ik wel als eens tegengekomen maar nog niet op tripadvisor gecheckt.
Dus op te nemen vanavond :-)
christa&john
Amerikakenner

Viel me net te binnen dat op Lo Lo Mai waar we eerder met de camper stonden ook cabins zijn, even checken :thumbup:
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

mijn tips voor logies

Santa Fe -> Silver Saddle Motel -> simpel, goedkoop maar o zo leuk! Het leukste hotel van onze reis waar we net van terug zijn.

Albuquerque -> wij sliepen hier in de ordinaire ketenhotels. maar je hebt ook dit: "enchanted trails", die hebben trailers... die wilde ik eerst boeken maar kon niet on line en ik had nogal een strak schema in Albuquerque om wille van het geocaching event en de balloon fiesta. Maar misschien wel een idee voor jullie?

Las Cruces sliepen wij niet, wij sliepen in Alamogordo wat ik wel fijn vond (mooi gelegen) -> wij sliepen owv gratis nacht (rewards) in de Holiday in maar anders had ik de White Sands Inn genomen (is zo lekker ouderwets, goede beoordelingen)

Bisbee: wij vonden de Shady Dell erg leuk -> oldtimer RV's! Eigenlijk een must!!! ze hebben ook een "boot" om in te slapen, je zal eens moeten zien wat voor twee personen kan (of eventueel twee trailers huren en elk met een dochter in een trailer?) Let op , hebben niet allemaal eigen sanitair.
Ze hebben in Bisbee ook een hotel in de oude gevangenis maar ik weet met de beste wil van de wereld niet meer hoe die neemt.

Tuscon : Casita's!!!! http://thecasitas.com/

Sedona : Super 8 in Sedona is erg goed!

Las Vegas : wij zijn grote fan van Downtown (freemont street) en de luxe kamers van de Golden Nugget. Verder ook goede ervaringen met Mirage (die hebben dolfijnen, leuk voor de meisjes!), the Signature (!!! een aanrader, is heerlijk rustig want geen casino en de suites zijn echt super en niet zo duur! je mag ook het zwembad van MGM gebruiken, gekend als één van de tofste van Vegas), en Encore.
Nuttige vegas info op smatervegas (inschrijven op nieuwsbrief!!! zorg dat je kan cancellen, best aanbiedingen naar mijn ervaring slechts enkele maanden op voorhand) en beoordelingen op oyster.com

Springdale : ik ben helemaal verliefd op de Zion Lodge... die ligt in het park! Je mag dan met de auto tot halverwege in het park rijden (je krijgt zo'n speciale permit wat wel cool is). Heel eenvoudig, hout, maar tja, I loved it! Wij hadden een kamer gevraagd aan de voorkant en als je dan de gordijnen open doen -> midden in Zion, hertjes,... Zalig!

Page : kijk eens naar de Courtyard. Zeer sjiek, mooi zwembad, goede ligging, en eigenlijk heel goedkoop voor Page normen.

Farmington: wij sliepen in de Comfort Inn, prachtige kamer!

In de buurt van Blue Canyon raad ik nog steeds dat "indianen" motel aan, is prima en mooi gelegen.http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... izona.html
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

sorry, zie dat je al naar de Shady Dell gekeken hebt!
christa&john
Amerikakenner

Hoi Tipsy,

Spijt dat de reis alweer voorbij is vermoed ik ? Je had prachtige foto’s en verhalen zullen we zeker nog lezen op jullie blogs.
Het was wellicht weer fantastisch en jullie zullen wel al uitkijken naar het volgende 

Bij deze wil ik je graag bedanken voor je uitgebreide informatie i.v.m. accommodaties onderweg.
Heb snel even tussendoor gekeken maar ga vanavond thuis zien daar heb ik wat meer tijd en kan ik rustig uw aanbevelingen lezen 

Christa
christa&john
Amerikakenner

Ik heb ondertussen gisterenavond al wat tips bekeken. De Shady Dell vind ik echt jammer; ik dacht een mail te sturen naar hen, maar toen zag ik een nota op hun site dat kinderen maar welkom zijn vanaf 15 jaar.
In Bisbee heb ik de Jail House Inn Bisbee and the OK Street Jailhouse gevonden. Maar denk dat ik me eerder vind ik de tip van Michelly Hotel San Ramon.
In Tuscon heb ik the casitas gecontacteerd ondertussen :-) lekker te midden van de natuur !! KAn je 's avonds gezellig BBQ doen op je eigen terrasje ! :thumbup:

Voor Vegas vind ik het zelf idd nog wat te vroeg, daar is keuze genoeg dus leg ik me nu meer toe op de andere overnachtingen.

De Zion Lodge is denk ik de hele dure optie, niet ? Midden in het park, al droom ik er al van :P

In Page ik heb niet veel gevonden tot nu toe, ofwel verschrikkelijk duur ofwel vol (ja al vol ???)

nog veel werk aan de winkel.
Liever zo ik zoals jullie ook ergens 1 of 2 keer toch een ranch (die betaalbaaar is vinden) , voor de kinderen zou het super zijn om een mee te mogen helpen op een ranch zoals jullie deden :clap:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer