Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV 2016: Slow Chat
Re: DV 2016: Slow Chat
Wij hebben dat proces net doorlopen dus even op een rijtje:
26 december 2013 Medical exam
4 februari 2014 Interview Ambassade Brussel, hier krijg je je inreisvisum in je paspoort geniet, gebruiken binnen de zes maanden na het medical exam ! (In ons geval, er zijn ook gevallen bekend waar de zes maanden pas beginnen te lopen vanaf het interview. Wij hadden dus tot 26 juni de tijd om te activeren en dat staat ook zo op je tijdelijke visum in je paspoort (expires June 26, 2014)
18 mei - Activatie greencard - 6 juni weer naar België - Hier wordt er bij binnenkomst (PoE = Port of Entry) een stempel in je paspoort gezet die één jaar geldig is als inreisvisum als vervanging van je greencard die vanaf je activatie, 18 mei voor ons, in productie zal gaan (moet normaal klaar zijn binnen de 45 dagen na activatie). In principe heb je dus één volledig jaar de tijd om je definitieve overstap te maken naar Amerika, maar ze raden aan om maximum zes maanden buiten Amerika te blijven. Maar volgens de regels mag het wel een jaar, ieder moet voor zich maar uitmaken of je het risico wil lopen geweigerd te worden als je bv 11 maanden wacht/weg blijft uit Amerika.
9 oktober - Definitieve inreisdatum met de greencard die we vanuit USA naar België hadden laten versturen (FedEx) (eigenlijk mag je je greencard dus NIET versturen, maar er is gewoon geen andere manier om ze in België te krijgen. Ingereisd op onze greencard, enkel de vraag gekregen hoe lang we uit de US gebleven waren. (volgens de denkwijze van de immigration officer woonde we dus al in de USA)
Hoop dat het zo duidelijk is, maar als je nog vragen hebt, just shoot.
26 december 2013 Medical exam
4 februari 2014 Interview Ambassade Brussel, hier krijg je je inreisvisum in je paspoort geniet, gebruiken binnen de zes maanden na het medical exam ! (In ons geval, er zijn ook gevallen bekend waar de zes maanden pas beginnen te lopen vanaf het interview. Wij hadden dus tot 26 juni de tijd om te activeren en dat staat ook zo op je tijdelijke visum in je paspoort (expires June 26, 2014)
18 mei - Activatie greencard - 6 juni weer naar België - Hier wordt er bij binnenkomst (PoE = Port of Entry) een stempel in je paspoort gezet die één jaar geldig is als inreisvisum als vervanging van je greencard die vanaf je activatie, 18 mei voor ons, in productie zal gaan (moet normaal klaar zijn binnen de 45 dagen na activatie). In principe heb je dus één volledig jaar de tijd om je definitieve overstap te maken naar Amerika, maar ze raden aan om maximum zes maanden buiten Amerika te blijven. Maar volgens de regels mag het wel een jaar, ieder moet voor zich maar uitmaken of je het risico wil lopen geweigerd te worden als je bv 11 maanden wacht/weg blijft uit Amerika.
9 oktober - Definitieve inreisdatum met de greencard die we vanuit USA naar België hadden laten versturen (FedEx) (eigenlijk mag je je greencard dus NIET versturen, maar er is gewoon geen andere manier om ze in België te krijgen. Ingereisd op onze greencard, enkel de vraag gekregen hoe lang we uit de US gebleven waren. (volgens de denkwijze van de immigration officer woonde we dus al in de USA)
Hoop dat het zo duidelijk is, maar als je nog vragen hebt, just shoot.
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Baksteen666
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Thanks!
Dit verduidelijkt een hoop extra, vooral de 6 maanden vs 1 jaar geldige stempel op je temporary green card.
Evenals de verzendingsmethode. Hoelang zijn ze onderweg geweest als ik vragen mag?
Dit verduidelijkt een hoop extra, vooral de 6 maanden vs 1 jaar geldige stempel op je temporary green card.
Evenals de verzendingsmethode. Hoelang zijn ze onderweg geweest als ik vragen mag?
States visited: WA, ID, MT, ND, MN, WI, MI, NY, VT, NH, ME, MA, OR, CA
Dat was maar enkele dagen, online te volgen via tracking. Ik denk dat het ergens in mijn blog staat maar ik weet het even niet meer vanbuiten (en vanbinnen ook niet
)

Grts, Bart
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Zojuist ingeschreven! ZO Spannend 

I want to live in America
'15 Las Vegas
'16 New York & Miami
<3
'15 Las Vegas
'16 New York & Miami
<3
Baksteen - ik schreef IN de US is de Groene Kaart stempel een jaar geldig. Dit zodat je niet in de problemen kunt komen als er bij USCIS een foutje gemaakt wordt op je plastic groene kaart waardoor het noodzakelijk is een nieuwe groene kaart aan te maken.
Het visum is als document waarmee toegang tot de US gevraagd kan worden, 6 maanden geldig.
Ik heb hier overigens ervaringen gelezen van deelnemers die twee of drie keer op dit visum de US inreisden.
Dit is voor het eerst dat iemand stelt dat het visum Single Entry zou zijn.
Dat de geldigheid van het visum tot een jaar verlengd zou worden dankzij het stempel - als inreis-document - klopt vlgs. mij niet.
Dat dacht de Dbacks-familie ook, maar toen ze enkele dagen na het verstrijken van de 6 maanden zich meldden bij de US grens kregen ze daar toch iets over te horen.
VRAAG! Zou iemand die de Lottery heeft gewonnen even in paspoort willen kijken en me te vertellen of er een M of een S op het visum staat ?
Het visum is als document waarmee toegang tot de US gevraagd kan worden, 6 maanden geldig.
Ik heb hier overigens ervaringen gelezen van deelnemers die twee of drie keer op dit visum de US inreisden.
Dat de geldigheid van het visum tot een jaar verlengd zou worden dankzij het stempel - als inreis-document - klopt vlgs. mij niet.
Dat dacht de Dbacks-familie ook, maar toen ze enkele dagen na het verstrijken van de 6 maanden zich meldden bij de US grens kregen ze daar toch iets over te horen.
VRAAG! Zou iemand die de Lottery heeft gewonnen even in paspoort willen kijken en me te vertellen of er een M of een S op het visum staat ?
- Baksteen666
- Amerikafan
Ah nu wordt het me duidelijk. Die stempel is puur activatie, maar tot die tijd is alleen het visum geldig dat je krijgt ja je interview. Als je wel je hardcopy hebt van je GC kun je dus zonder problemen na 6 maanden de US in.USInsider schreef:Baksteen - ik schreef IN de US is de Groene Kaart stempel een jaar geldig. Dit zodat je niet in de problemen kunt komen als er bij USCIS een foutje gemaakt wordt op je plastic groene kaart waardoor het noodzakelijk is een nieuwe groene kaart aan te maken.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 14
http://www.uscis.gov/sites/default/file ... ntvisa.jpgUSInsider schreef:Baksteen - ik schreef IN de US is de Groene Kaart stempel een jaar geldig. Dit zodat je niet in de problemen kunt komen als er bij USCIS een foutje gemaakt wordt op je plastic groene kaart waardoor het noodzakelijk is een nieuwe groene kaart aan te maken.
Bij "Immigrant Visa", zoals IR-1 / CR-1, DV-1 enz, staat er geen "entries" vermelding. Bij een B1/B2 bijvoorbeeld ga je wel een "Entries = M" vinden, die mensen mogen inderdaad gedurende de geldigheid van het visum op en af reizen zoals gewenst.
De reden waarom een IV Single Entry is, is omdat je als immigrant een GC krijgt (I-551). Het afgestempelde visum geldt als TIJDELIJKE GC gedurende 1 jaar.
Je echte GC zal afhankelijk van je situatie een geldigheid krijgen. Het is dan ook nodig dat je je GC samen met je paspoort gebruikt om in en uit te reizen.
Je GC geeft je residency, je paspoort (in feite) niet.
Op het visum zie je dan ook de melding "Upon endorsement serves as temporary I-551 evidencing permanent residence for 1 year". Dit is dus inderdaad ter vervanging van de ECHTE GreenCard die al snel een paar weken op zich laat wachten.
CR-1 Visum in aanvraag
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 17&t=54459
- Kelly*
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik doe dit jaar voor de eerste keer mee.
Hoe gaat het juist met werk zoeken en vinden?
Zijn er veel mensen hier die na het winnen van een GC werk vinden VOOR ze effectief verhuizen of is dit moeilijk?
Hoe gaat het juist met werk zoeken en vinden?
Zijn er veel mensen hier die na het winnen van een GC werk vinden VOOR ze effectief verhuizen of is dit moeilijk?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ligt er wat je job is.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Baksteen666
- Amerikafan
Ik denk dat het al veel scheelt dat je kan aangeven dat je op een green card naar de VS komt en dat zij als bedrijf dus geen kosten hebben aan werkvisa.
Geen van beiden. Ik zie althans niets staan op die van mij. (Waar zou dat moeten staan?)USInsider schreef: VRAAG! Zou iemand die de Lottery heeft gewonnen even in paspoort willen kijken en me te vertellen of er een M of een S op het visum staat ?
Volgens mij heb je het nog niet helemaal door Baksteen. De stempel krijg je inderdaad na activatie, naast je visum wat ik je paspoort wordt geniet bij het interview. Maar die stempel is wel één jaar geldig. (maar ze raden dus zes maanden aan)Baksteen666 schreef:Ah nu wordt het me duidelijk. Die stempel is puur activatie, maar tot die tijd is alleen het visum geldig dat je krijgt ja je interview. Als je wel je hardcopy hebt van je GC kun je dus zonder problemen na 6 maanden de US in.
Wij hadden trouwens problemen met de GC van mijn vrouw. Wij zijn daar serieus achter moeten gaan om te kijken wat er verkeerd gelopen was maar uiteindelijk is alles goed gekomen. Alleen lacht zij nu op de foto van haar GC, iets wat normaal niet mag. Volgens mij hebben ze de (belgische) foto genomen die wij voor het medical exam meegenomen hadden.
Grts, Bart
- Baksteen666
- Amerikafan
Nu ik mijn recap teruglees snap ik je reactie. Maar het is me inmiddels wel duidelijk hoe het zit. Thanks! 

- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Geen M of S op het visum... wel DV1 (voor de winnaar) DV2 (voor de spouse) en DV3 voor de kinderen.
Helemaal aan de linkerkant in de tekst - vlak naast de pasfoto - staat op de meeste visas het woord 'Entry'.
Daaronder staat dan of een letter - de S of de M - of een getal.
Daaronder staat dan of een letter - de S of de M - of een getal.
-
- Amerikafan
Dit is enkel voor NIV. Voor IV is het Single Entry, er is geen nood aan Multiple Entry, aangezien de GC dat toestaat.
CR-1 Visum in aanvraag
Simon, je hebt gelijk mbt. het verschil tussen IV en NIV - ik baseerde me op incorrecte info hieromtrent.
Maar een aantal deelnemers hier zijn de afgelopen jaren wel degelijk meerdere keren de US in gekomen na activatie groene kaart.
Vandaar mijn indruk dat het visum meerdere entries toestaat - temeer daar er geen beperking op staat.
Maar nogmaals, je hebt gelijk.
Mbt. het stempel. Vlgs. de infodie ik vond vervangt het alleen de Groene Kaart IN de US.
Of maakt het stempel dat gedurende de geldigheid van het IV meer Entries zijn toegestaan ?
Ik dacht ook dat het stempel een 'tijdelijke' groene kaart was.
Tot ik de ervaring van DBack2 las hier.
De Dbacksen hadden het I-551 stempel gekregen bij activatie, gingen terug naar huis, en kwamen vervolgens terug naar de US - een paar dagen na de zes maanden geldigheid van hun IV's.
Dachten ook dat het stempel de Groene Kaart verving voor een jaar tijd.
Maar kregen behoorlijk op hun ogen bij Immigrations, want vlgs. de CBP Officer was dit NIET het geval.
Of was de reden dat vlgs. het systeem de 'echte' groene kaarten al geruime tijd daarvoor op het US adres gearriveerd waren ?
Ik vind het nogal verwarrend.
Maar een aantal deelnemers hier zijn de afgelopen jaren wel degelijk meerdere keren de US in gekomen na activatie groene kaart.
Vandaar mijn indruk dat het visum meerdere entries toestaat - temeer daar er geen beperking op staat.
Maar nogmaals, je hebt gelijk.
Mbt. het stempel. Vlgs. de infodie ik vond vervangt het alleen de Groene Kaart IN de US.
Of maakt het stempel dat gedurende de geldigheid van het IV meer Entries zijn toegestaan ?
Ik dacht ook dat het stempel een 'tijdelijke' groene kaart was.
Tot ik de ervaring van DBack2 las hier.
De Dbacksen hadden het I-551 stempel gekregen bij activatie, gingen terug naar huis, en kwamen vervolgens terug naar de US - een paar dagen na de zes maanden geldigheid van hun IV's.
Dachten ook dat het stempel de Groene Kaart verving voor een jaar tijd.
Maar kregen behoorlijk op hun ogen bij Immigrations, want vlgs. de CBP Officer was dit NIET het geval.
Of was de reden dat vlgs. het systeem de 'echte' groene kaarten al geruime tijd daarvoor op het US adres gearriveerd waren ?
Ik vind het nogal verwarrend.
-
- Amerikafan
Je hebt enerzijds een visum, wat bij IV een single entry is, en anderzijds een residency document, wat enkel voor IVs gegeven wordt, na toelating op een IV.
Toelating op een IV geeft je LPR status.
In het geval van IV visa, geven die na PoE recht op een GC, of dus I-551. Dit is zoals je weet een apart document.
Omdat het typisch een paar weken duurt eer je die in de bus hebt, geldt de afstempeling van je visum als tijdelijk I-551, geldig tot 1 jaar. Dit allicht voor het geval er issues zijn met de aanmaak of levering van de "echte" kaart.
In sé mogen ze daar geen punt van maken, maar de meeste IOs hebben dat nog nooit meegemaakt, immers heeft 99.999% van de IV houders hun echte kaart bij.
Ik zou ook liever hebben dat ze een Multi-entry visum zouden maken, zodat de GC niet overal meegesleurd moet worden. Maar binnen de US moet je in feite ook ten allen tijde je GC kunnen voorleggen om je LPR status te kunnen aantonen.
Toelating op een IV geeft je LPR status.
In het geval van IV visa, geven die na PoE recht op een GC, of dus I-551. Dit is zoals je weet een apart document.
Omdat het typisch een paar weken duurt eer je die in de bus hebt, geldt de afstempeling van je visum als tijdelijk I-551, geldig tot 1 jaar. Dit allicht voor het geval er issues zijn met de aanmaak of levering van de "echte" kaart.
In sé mogen ze daar geen punt van maken, maar de meeste IOs hebben dat nog nooit meegemaakt, immers heeft 99.999% van de IV houders hun echte kaart bij.
Ik zou ook liever hebben dat ze een Multi-entry visum zouden maken, zodat de GC niet overal meegesleurd moet worden. Maar binnen de US moet je in feite ook ten allen tijde je GC kunnen voorleggen om je LPR status te kunnen aantonen.
CR-1 Visum in aanvraag
Helemaal mee eens ! Maar dat was mijn punt niet.
Maar de vraag voor mij blijft: als het I-551 stempel een 'voorlopige' groene kaart is en een jaar geldig, waarom had de DBacks fam. dan zoveel problemen toen ze op dat stempel de US binnen wilden komen ?
De CBP Officer argumenteerde - naar ik heb begrepen - dat ze terug hadden moeten komen binnen de zes maanden periode dat hun Immigrant Visum geldig was.
Tenzij het argument was dat ze binnen zes maande na activatie datum terug hadden moeten zijn - maar zo heb ik het niet begrepen uit het verslag gedaan door DBacks2. Dat zou nl. betekenen dat een eerste verblijf van een Permanent Resident buiten de US bij voorkeur niet kanger dan zes maanden mag zijn.
Plus: is de geldigheid van het I-551 stempel IN de US een jaar (dit weten we), maar voor visum-doeleinden slechts zes maanden ?
Het gaat me niet om beter weten ofzo, maar ik zou graag een antwoord vinden met elkaar !
Maar de vraag voor mij blijft: als het I-551 stempel een 'voorlopige' groene kaart is en een jaar geldig, waarom had de DBacks fam. dan zoveel problemen toen ze op dat stempel de US binnen wilden komen ?
De CBP Officer argumenteerde - naar ik heb begrepen - dat ze terug hadden moeten komen binnen de zes maanden periode dat hun Immigrant Visum geldig was.
Tenzij het argument was dat ze binnen zes maande na activatie datum terug hadden moeten zijn - maar zo heb ik het niet begrepen uit het verslag gedaan door DBacks2. Dat zou nl. betekenen dat een eerste verblijf van een Permanent Resident buiten de US bij voorkeur niet kanger dan zes maanden mag zijn.
Plus: is de geldigheid van het I-551 stempel IN de US een jaar (dit weten we), maar voor visum-doeleinden slechts zes maanden ?
Het gaat me niet om beter weten ofzo, maar ik zou graag een antwoord vinden met elkaar !
-
- Amerikafan
De ervaring van de Dbacks familie kan te maken hebben met de maximale duur die je als LPR afwezig kan zijn om alsnog je LPR Status correct te onderhouden.
Ik heb hier lang geleden wat over gelezen maar de juiste getallen weet ik niet vanbuiten. Ik dacht inderdaad 6 maand continu, of bij voorafgaande aanvraag 1 jaar (je krijgt dan een document)
Ik heb hier lang geleden wat over gelezen maar de juiste getallen weet ik niet vanbuiten. Ik dacht inderdaad 6 maand continu, of bij voorafgaande aanvraag 1 jaar (je krijgt dan een document)
CR-1 Visum in aanvraag
Het punt was vooral dat ze hun 'echte' groene kaarten niet hadden - want die waren naar US adres gestuurd.
En daarom werden ze gekapitteld omtrent binnenkomst na de einde datum op hun IV. Zo begreep ik het.
Voor een 'echte' LPR met groene kaart is 6 maanden buiten de US geen probleem. Je kunt tot een jaar wegblijven als je maar duidelijk kunt aantonen dat je je leven hebt opgebouwd in de US. Dus huis gekocht, auto hier, US rijbewijs, US bankrek., enz.
Voor een periode langer dan een jaar maar korter dan twee jaar, moet je Advance Parole aanvragen. Maar je moet een heel sterke reden hebben - bv. je wordt voor je werk uitgezonden naar een buitenland.
Blijf je langer dan de 2 jaar weg dan moet je een verzoek om hernieuwde toegang indienen bij een US Consulaat. Je moet dan aantonen (nog steeds) aan alle eisen voor de groene kaart te voldoen, plus opnieuw de med. exam ondergaan.
Er zijn overigens meer van die 'details' die klaarblijkelijk weinig bekend zijn maar waar je toch tegenaan kunt lopen.
Ik ging jaren geleden in A'dam voor een nieuw H-4 visum gebaseerd op mijn man zijn vernieuwde H-1B goedkeuring.
Ik kreeg te horen dat dit niet mogelijk was omdat mijn man nog niet zijn H-1B visum had gehaald.
De 'main visa' moet uitgegeven zijn voor de 'dependent visa' toegekend kon worden, zo werd me gezegd.
En daarom werden ze gekapitteld omtrent binnenkomst na de einde datum op hun IV. Zo begreep ik het.
Voor een 'echte' LPR met groene kaart is 6 maanden buiten de US geen probleem. Je kunt tot een jaar wegblijven als je maar duidelijk kunt aantonen dat je je leven hebt opgebouwd in de US. Dus huis gekocht, auto hier, US rijbewijs, US bankrek., enz.
Voor een periode langer dan een jaar maar korter dan twee jaar, moet je Advance Parole aanvragen. Maar je moet een heel sterke reden hebben - bv. je wordt voor je werk uitgezonden naar een buitenland.
Blijf je langer dan de 2 jaar weg dan moet je een verzoek om hernieuwde toegang indienen bij een US Consulaat. Je moet dan aantonen (nog steeds) aan alle eisen voor de groene kaart te voldoen, plus opnieuw de med. exam ondergaan.
Er zijn overigens meer van die 'details' die klaarblijkelijk weinig bekend zijn maar waar je toch tegenaan kunt lopen.
Ik ging jaren geleden in A'dam voor een nieuw H-4 visum gebaseerd op mijn man zijn vernieuwde H-1B goedkeuring.
Ik kreeg te horen dat dit niet mogelijk was omdat mijn man nog niet zijn H-1B visum had gehaald.
De 'main visa' moet uitgegeven zijn voor de 'dependent visa' toegekend kon worden, zo werd me gezegd.
Laatst gewijzigd door USInsider op 26 okt 2014, 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht