Ik heb niet echt last van hoogtevrees, maar vind het niet prettig om langs afgronden te lopen. Bij de rim RTail heb ik daar echter geen last van gehad. Je bent toch niet van plan om de hele rim trail te lopen? Doe een paar stukken en neem verder de bus. Je kunt ook altijd weer op de bus stappen als je bepaalde stukken te eng vindt. Maar ik kan me echt geen stuk bedenken waar je dicht langs de afgrond loopt.sieml040 schreef: 1. De laatste 8 km van de Rim Trail schijnt af en toe rakelings langs de steile wanden van de Canyon te lopen, zónder afrastering. Dat klinkt vrij spannend. Is dit te doen voor mensen met hoogtevrees?
Hopi Point heeft de naam ("one of the best sunset locations on the South Rim" volgens Laurent Martres). Ik denk zelf dat dat niet veel uitmaakt, ze liggen vrijwel hetzelfde. Ik heb ze echter alleen maar overdag gezien. De zonsondergang is veel meer afhankelijk van het weer, de lucht en de stand van de zon/het jaargetijde. Je zou zelfs nog van het ene punt naar het andere kunnen lopen; het gaat niet echt om de zonsondergang maar meer om het uur daarvoor als de laagstaande zon de wanden van de canyon beschijnt.sieml040 schreef: 2. Waar zie je de zonsondergang het mooist: Hopi Point of Mohave Point?
Hier vind je een verslag van mijn wandeling langs een deel van de rim met foto's van een aantal viewpoints.
De bus terug stop alleen bij Moahve Point, niet bij Hopi Point.
Ja, dat is wellicht sneller. Zorg er wel voor dat je de weg weet, het is erg lastig oriënteren in het donker. Wij konden vorig jaar de bushalte bij het VC in eerste instantie niet vinden.sieml040 schreef:3. Zonsopgang bij Yaki Point zouden wij ook willen doen. Daarvoor moeten we vanaf Maswik Lodge eerst de blauwe route nemen tot aan het Visitor Center (duur: ongeveer 25 minuten, denk ik (info van guidemap 2014)) en dan overstappen op de oranje route naar Yaki Point (duurt ook weer 25 minuten). Zijn we niet sneller als we met de eigen auto naar het Visitor Center rijden en daar op de shuttle naar Yaki Point stappen?

Loop ook een stuk naar beneden als je toch vlakbij de trailhead voor de South Kaibab Trail bent. Zie daarvoor hier.
Marianne