Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Fem30: routeadvies Vancouver Island

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Fem30
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Fem30: routeadvies Vancouver Island

Bericht door Fem30 »

Hoi allemaal,

Mijn man en ik zijn van plan om in de zomer van 2015 een camperreis door West Canada te maken. De route hebben wij al wel in grote lijnen uitgestippeld, alleen twijfelen wij nog een beetje over Vancouver Island. Nu is ons plan op Vancouver Island als volgt:

Vancouver - Sproatlake
Sproatlake - Tofino
Tofino (pacific rim, whale watching, bear watching)
Tofino - Whistler
enz.

Sproatlake gebruiken wij om de afstand tussen Vancouver en Tofino te overbruggen. Het is dan tenslotte onze eerste camperdag en het zal met het ophalen van de camper, uitleg, boodschappen wel wat tijd kosten. Maar wellicht heeft iemand andere suggesties?

Optie twee:

Vancouver - Sproatlake
Sproatlake - Tofino
Tofino - Campbell River
Campbell River
Campbell River - Whistler
enz.

Ik heb namelijk ergens gelezen dat whale-watch-excursions in Campbell River beter/leuker zijn dan vanuit Tofino. Meer kans op orka's en walvissen en leuke mogelijkheden voor eventueel nog een bear-watch-excursion. Maar ook zouden wij graag de Pacific Rim bezoeken, vandaar dat wij Tofino in onze route willen laten zitten.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Is de route van optie twee te doen?

Wat zijn jullie ervaringen met het boeken van de excursies? Vooraf boeken of juist niet i.v.m. mogelijk slechte weersomstandigheden?

Alle tips/ervaringen/suggesties zijn welkom! :thumbup:
Jarome
Amerikafan

Re: routeadvies Vancouver Island

Bericht door Jarome »

Het lijkt toch wel veel op de bekende haastklus: 'We doen Vancouver Island er ook even bij'.
De whale tours vanuit Campbell River hebben als hoofddoel de orca's, met een kleine kans op humpback whales.
De tours vanuit Tofino zijn gericht op de gray whales (met een kleine kans op (transient) orca's.
Vanuit Campbell River valt tijdens de tour wel veel meer te genieten van andere flora en fauna.
Zo te zien hebben jullie niet al te veel tijd. Misschien daarom beter om niet helemaal de lange rit te maken naar Tofino en je beperken tot de oostkust van het eiland.
Neem je de ferry vanuit Horseshoe Bay naar Nanaimo, dan zou je in één keer door kunnen rijden naar Campbell River via highway 19. Hier kun je een orca-grizzly tour doen, maar b.v. ook de oversteek maken naar het leuke Quadra Island en/of Strathcona Park verkennen. Je hebt dan drie/vier dagen echt meer dan je handen vol.
Jarome
Amerikafan

Bericht door Jarome »

Vergeten te vermelden: Vanuit Campbell River , als je geen haast hebt, rij dan de oude hoofdweg 19A(kan natuurlijk naar C.R.) is veel leuker rijden door de dorpjes en langs de stranden.
Fem30
Amerika-newbie

Bericht door Fem30 »

Dank je voor de info! Inderdaad, misschien skippen we Tofino helemaal uit onze route. Alle tips zijn welkom.
Maarten-Annique
Amerikakenner

Bericht door Maarten-Annique »

Wij willen volgend jaar ook naar het zuidwesten van Canada.
Waar kunnen we beter verblijven, in Tofino of Ucluelet?
Hoeveel tijd moeten we uittrekken voor Pacific Rim National Park?
Bedankt alvast!
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Ucluelet of Tofino maakt niet zoveel uit, het is maar waar je accomodatie vindt. Wij hadden een leuke cabin in Ucluelet.
Misschien heb je iets aan ons reisverslag:
bij de links hieronder, noord amerika, 2012.
Wij deden:
1 n victoria (butschart gardens vond ik super, ook orka tocht gedaan)
2n ucluelet (vooral de zeesterren vond ik hier super)
1 n campbell river
2 n in het noorden Port McNeill met natuurlijk orka/walvissen tocht

Het noorden vond ik de bijzonderste plek!
Brandjes
Amerikafan

Bericht door Brandjes »

Wij verbleven in Euclelet, zijn niet eens in Tofino geweest. Hebben het kleine maar superleuke aquarium daar bezocht en zijn naar de stranden geweest. Ik vond 1 hele dag daar eigenlijk te kort. Ik zou zeker naar het noorden rijden en in daar een whalewatch tour doen. Wij zijn met Stubbs island mee geweest en het was schitterend! Mensen die we spraken stonden daar op de camping en hadden beren gezien. Wij hebben ook enkele dagen in Campbell River doorgebracht en ook dat vonden we heel leuk. Warm zeewater en mooie stranden. De kinderen hebben daar mud sharks gevangen en dat heeft veel indruk gemaakt.

Kortom: Vancouver Island even doen zal niet meevallen.

Succes.
Groetjes,
Annette

Living the life in Raleigh, NC
Jessicat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Jessicat »

Wat wil je zien? Orca's? Ga naar Telegrave Cove voor een whalewatch excursie. Of vanuit Campbell River de langste excursie (gaat dan naar hetzelfde gebied, is dus alleen langer varen) ook voor orca's. Vanuit Telegrave Cove kun je ook een Grizzly Bear excursie doen (tide rip - gebied Knight Inlet). Heeft mijn zwager gedaan, zag er goed uit. Wij waren met echt naar de lodge daar gaan veel duurder uit. Vanuit Tofino kun je prima een zwarte beren excursie doen, maar verder zou ik het niet direct aanraden. Dus als je nu twijfelt over Campbell River of Tofino... dan zou ik zeggen: Campbell River.
Oost-Canada '16
New York '15
Alaska & Yukon ‘15
Alaska & Canada ‘14 http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag267
VS '13 Seattle-Denver (verslag270)
VS '12 Atlanta-Boston
Canada & VS '11 West (verslag268)
New York '10
Canada '08
VS '05 West
Jessicat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Jessicat »

Als je zou besluiten Tofino weg te laten, en je wilt wel een tussenstop dan kun je ook voor Parksville kiezen tussen Vancouver en Campbell river. Dan kun je van daaruit eventueel naar de Little Qualicum Falls. Veel succes met de voorbereidingen!
Oost-Canada '16
New York '15
Alaska & Yukon ‘15
Alaska & Canada ‘14 http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag267
VS '13 Seattle-Denver (verslag270)
VS '12 Atlanta-Boston
Canada & VS '11 West (verslag268)
New York '10
Canada '08
VS '05 West
Fem30
Amerika-newbie

Bericht door Fem30 »

We realiseren ons zeker dat VI groot is en dat een paar dagen kort is, maar daarom willen we onze tijd juist goed benutten. Met deze tips komen we er wel. @Jessicat: Super bedankt voor de info!
Maarten-Annique
Amerikakenner

Bericht door Maarten-Annique »

Wij twijfelen of we naar Butchart Gardens moeten gaan.
Ik lees dat het heel mooi moet zijn, maar mijn man geeft niet zoveel om tuinen.
Wat vonden jullie ervan? En hoeveel tijd moet je hiervoor rekenen?

En hoeveel tijd moet je uittrekken voor Victoria zonder musea? Inner Harbour, Bastion Square, Market Square enz.
Jarome
Amerikafan

Bericht door Jarome »

Ben zelf ook niet zo'n 'tuinman', maar - eerlijk is eerlijk - Butchart Gardens is wel bijzonder en 'Afternoon Tea' veel lekkerder dan in The Empress.
Victoria is geen bruisende stad. Wel leuk, maar niet om nou heel veel tijd aan te spenderen. The Johnson Street Bridge is nog wel opmerkelijk en als je van kerken
houdt The Christ Church Cathedral. Wel heel leuk is The Victoria Bug Zoo.
Ook zeer de moeite is Damali. Te bereiken via highway1(north), maar een veel leukere route is via de Brentwood Bay ferrie( niet ver van Butchart Gardens) en Bamberton Provincial Park.
Iets buiten het park ligt Damail (B&B) en haar prachtige lavendel-velden en wijngaard.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Wij waren zowat de eerste bezoekers van Butchart Gardens ('s ochtends vroeg gedaan) en ik vond het zalig en bij ons nog heel rustig.
Victoria vond ik minder speciaal... Er niet zo heel veel te zien daar maar de orka tour was natuurlijk wel leuk :-) Ben toch blij dat ik er geweest ben maar vond 1 nacht voldoende.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer