Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Beste manier om toch in Amerika te komen vanuit Canada na 90 dagen
Re: Beste manier om toch in Amerika te komen vanuit Canada na 90 dagen
Realiseerde me net iets wat de TS zou kunnen helpen: als hij vanuit Ottawa rechtstreeks naar een US luchthaven vliegt, gaat hij al in Canada (op het vliegveld van Ottawa) door US immigrations en Customs. Ik raad aan om asap naar het vliegveld te gaan en daar direct de case voor te leggen aan US immigration. HIermee voorkom je je dat je een daadwerkelijke entry in de US hebt gemaakt met de kans op in een overstay situatie te belanden.
Bron:
http://ottawa-airport.ca/travel-planning/flying-us
Bron:
http://ottawa-airport.ca/travel-planning/flying-us
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Nogmaals, een bewijs van inschrijving heeft geen enkele zin.
Giel is op toeristenstatus aan het studeren in Canada.
Hij is NIET een temporary resident.
Het Consulaat geeft in feite geen antwoord, citeert alleen stukjes info van hun web site.
Ze geven geen uitsluitsel over Giel's status op dit moment.
Ook is er geen duidelijkheid over afgifte van een toeristenvisum.
Volgens de regels van DOS wordt alleen in uitzonderingssituaties een toeristenvisum afgegeven in een contiguous country.
Als ik Giel was en de mogelijkheid bestaat voor hem (haar ?), zou ik tickets omboeken en de US voorlopig links laten liggen.
Inderdaad gaat Giel in Ottawa al door US immigrations - zoals ik al aangaf.
De immigrations officer die te maken krijgt met Giel op het daadwerkelijke moment van toegang verzoeken heeft het laatste woord.
Overigens, de issue omtrent - maar ik heb geen antwoord op mogen zien op mijn vraag daarover - het mogelijke Cubaanse toegangs-stempel blijft bestaan.
Giel is op toeristenstatus aan het studeren in Canada.
Hij is NIET een temporary resident.
Het Consulaat geeft in feite geen antwoord, citeert alleen stukjes info van hun web site.
Ze geven geen uitsluitsel over Giel's status op dit moment.
Ook is er geen duidelijkheid over afgifte van een toeristenvisum.
Volgens de regels van DOS wordt alleen in uitzonderingssituaties een toeristenvisum afgegeven in een contiguous country.
Als ik Giel was en de mogelijkheid bestaat voor hem (haar ?), zou ik tickets omboeken en de US voorlopig links laten liggen.
Inderdaad gaat Giel in Ottawa al door US immigrations - zoals ik al aangaf.
De immigrations officer die te maken krijgt met Giel op het daadwerkelijke moment van toegang verzoeken heeft het laatste woord.
Overigens, de issue omtrent - maar ik heb geen antwoord op mogen zien op mijn vraag daarover - het mogelijke Cubaanse toegangs-stempel blijft bestaan.
-
- Amerika-expert
Voor zover ik weet mogen alleen Amerikanen niet naar Cuba, tenzij met een officieel erkende educatieve reisinstelling. Een (Amerikaanse) kennis van mij is bijvoorbeeld op een tuintoer naar Cuba geweest, zonder problemen. Wat er in een Nederlands paspoort staat over Cuba heeft volgens mij daar niets mee te maken. Nederland staat zijn burgers wel toe om naar Cuba te reizen en een Cubaans stempel in een Nederlands paspoort zou dus eigenlijk niet moeten uitmaken.
Maar ja, ik ben geen Amerikaans immigratiepersoon.
Maar ja, ik ben geen Amerikaans immigratiepersoon.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ben in zowel Cuba als de VS geweest met hetzelfde paspoort, geen enkel probleem.
Het begint wel echt een dingetje te worden hier op het forum, mensen die de VS van een soort paspoortstempelpolitiek verdenken. Eerst Turkije, toen Israël en Marokko, nu weer Cuba.
Het begint wel echt een dingetje te worden hier op het forum, mensen die de VS van een soort paspoortstempelpolitiek verdenken. Eerst Turkije, toen Israël en Marokko, nu weer Cuba.

Het ging mij erom dat Giel in deze situatie voor een oplossing van zijn probleem, afhankelijk is van US welwillendheid.
Inderdaad mag een Ned.lander en ook een Canadees naar Cuba reizen, en Cubaanse sigaren roken.
Maar een USer mag dat dus niet.
Daarom vroeg ik me af of het stempel een negatieve invloed kon hebben.
Het is dus niet 'een dingetje' - het was gewoon een vraag.
Je wilt een Consular Officers niet tegen de haren instrijken.
Inderdaad mag een Ned.lander en ook een Canadees naar Cuba reizen, en Cubaanse sigaren roken.
Maar een USer mag dat dus niet.
Daarom vroeg ik me af of het stempel een negatieve invloed kon hebben.
Het is dus niet 'een dingetje' - het was gewoon een vraag.
Je wilt een Consular Officers niet tegen de haren instrijken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht