Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis bvbeilen: Denver - Las Vegas (mei - juni '15)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
bvbeilen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis bvbeilen: Denver - Las Vegas (mei - juni '15)

Bericht door bvbeilen »

Hi All,

Na vorig jaar het Oosten van de VS en Florida hebben aangedaan zijn we voornemens om volgend jaar (eind mei) ruim drie weken weer naar het westen te gaan. Natuurlijk zijn ook voor die reis weer tips welkom van de ervaren VS reizigers hier :)

Komende week zullen we de tickets gaan boeken, vliegen vanaf Amsterdam op Denver en retour vanaf Las Vegas.

Onze voorlopige planning ziet er als volgt uit:

Code: Selecteer alles

Dag #	Route 
1	Amsterdam - Denver
2	Denver - Rocky Mountains
3	Rocky Mountains - Riverton
4	Riverton - Grand Teton
5	Grand Teton - Yellowstone
6	Yellowstone
7	Yellowstone
8	Yellowstone - Salt Lake City
9	Salt lake City - Canyonlands
10	Canyonlands - Arches
11	Arches - Monument Valley
12	Monument Valley - Page
13	Page
14	Page - Grand Canyon
15	Grand Canyon
16	Grand Canyon - Bryce Canyon
17	Bryce Canyon
18	Bryce Canyon - Zion
19	Zion
20	Zion - Valley of Fire
21	Valley of Fire - Las Vegas
22	Las Vegas
23	Las Vegas - Amsterdam
24	Aankomst Amsterdam
We hebben nog niet alle dagen compleet gevuld en kunnen her en der nog een beetje schuiven. Auto heb ik nog niet geboekt, ik wil even wachten tot de tickets definitief zijn. ((viel me op dat Autoeurope, niet meer zo voordelig was als voorheen))

Enkele jaren geleden zijn we ook naar het westen geweest maar dit keer willen we wat meer wandelingen doen en in ZION de narrows. Oja en we willen voor het eerst gebruik gaan maken van Airbnb :)

We staan open voor allerlei commentaar en tips zijn meer dan welkom!! Met name dan de pareltjes op de route die niet in de boekjes staan :)
Afbeelding
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis bvbeilen: Denver - Las Vegas (mei - juni '15)

Bericht door Old Faithful »

Ik vind de tijd voor RMNP en Moab aan de korte kant, zeker in vergelijking met de tijd die je uittrekt voor bijvoorbeeld Page, Grand Canyon en Bryce. Ik zou eens kijken of hier nog het een en ander valt te verschuiven.
Ik weet niet of het een optie is om de route om te draaien, zodat de hooggelegen gebieden als Yellowstone en RMNP aan het einde komen. Je hebt dan minder kans op overlast door sneeuw of zelfs wegen die nog afgesloten zijn.
Verder een mooie route met veel afwisseling. :thumbup:

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

Hallo bvbeilen,

Route ziet er goed uit,maar persoonlijk zou ik hem iets wijzigen.Mijn eerste vraag is of Salt Lake City een must is,anders zou ik het zo doen.
Van Rocky mtn richting Cody,dan via Beartooth highway naar Yellowstone,dan Grand Teton richting Moab,hier kun je via Vernal rijden (Dinosaurus NM.Fantasy canyon).
Kijk ook eens naar onze reisverslagen.

Albert.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind dat je voor een aantal plaatsen veel tijd uittrekt en voor een aantal plaatsen die ik meer parels zou noemen erg weinig. Zion vind ik goed gepland zo. Maar je heb veel tijd voor Bryce, Page en de Grand Canyon en weinig voor Moab en echt het minimale voor Yellowstone en de Tetons.
Ook voor RMNP heb je niet heel veel tijd uitgetrokken, maar let op dat je hier grote kans nog met afgesloten wegen te maken krijgt. Ook heb je grote kans dat de beartooth highway en de dunraven pass bij Yellowstone nog gesloten zijn. Pas rond Memorial day gaat alles in Wyoming een beetje open.

Ik zou zeker één dag Moab erbij doen en een dag Yellowstone.

Verder puur routetechnisch is het beter om van Monument Valley eerst naar de Grand Canyon te gaan en dan naar Page.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het tempo ligt de eerste dagen inderdaad veel hoger dan de laatste dagen, ik zou ook proberen dat aan te passen. Zeker voor Bryce is 1 nacht voldoende. Je zou ook de overnachting bij Valley of Fire kunnen laten vallen om meer tijd voor Moab en Yellowstone uit te kunnen trekken. Het lijkt er op dat je naar de North Rim wilt? Wil je naar de South rim, dan is de route MV - GC - Page - Bryce logischer.

Misschien heb je iets aan ons 2013-verlsag, toen hebben wij in delefde periode een reis gemaakt met onder andere Moab, Page, Grand Canyon en Bryce.

Marianne
bvbeilen
Amerika-ontdekker

Bericht door bvbeilen »

Thanks allemaal!!
Old Faithful schreef:Ik vind de tijd voor RMNP en Moab aan de korte kant, zeker in vergelijking met de tijd die je uittrekt voor bijvoorbeeld Page, Grand Canyon en Bryce. Ik zou eens kijken of hier nog het een en ander valt te verschuiven.
Ik weet niet of het een optie is om de route om te draaien, zodat de hooggelegen gebieden als Yellowstone en RMNP aan het einde komen. Je hebt dan minder kans op overlast door sneeuw of zelfs wegen die nog afgesloten zijn.
Verder een mooie route met veel afwisseling. :thumbup:

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
ik ga met deze opmerkingen even checken wat ik zal verschuiven. Het is wel een optie om de route om te draaien, we hebben bewust wel gekeken wanneer memorial day is komend jaar, we vertrekken dan ook op die dag naar de vs.
laguna62 schreef:Hallo bvbeilen,

Route ziet er goed uit,maar persoonlijk zou ik hem iets wijzigen.Mijn eerste vraag is of Salt Lake City een must is,anders zou ik het zo doen.
Van Rocky mtn richting Cody,dan via Beartooth highway naar Yellowstone,dan Grand Teton richting Moab,hier kun je via Vernal rijden (Dinosaurus NM.Fantasy canyon).
Kijk ook eens naar onze reisverslagen.

Albert.
Wat ons betreft is Salt Lake City geen must, we hebben hem er tussen zodat we wat afwisseling hebben tussen parken en steden. Aangezien er niet veel grotere steden zijn hebben we deze dus gepakt. Dat Dinosaurs klinkt interesting :) en ik ga zeker even je verslagen checken!
PSVwally schreef:Ik vind dat je voor een aantal plaatsen veel tijd uittrekt en voor een aantal plaatsen die ik meer parels zou noemen erg weinig. Zion vind ik goed gepland zo. Maar je heb veel tijd voor Bryce, Page en de Grand Canyon en weinig voor Moab en echt het minimale voor Yellowstone en de Tetons.
Ook voor RMNP heb je niet heel veel tijd uitgetrokken, maar let op dat je hier grote kans nog met afgesloten wegen te maken krijgt. Ook heb je grote kans dat de beartooth highway en de dunraven pass bij Yellowstone nog gesloten zijn. Pas rond Memorial day gaat alles in Wyoming een beetje open.

Ik zou zeker één dag Moab erbij doen en een dag Yellowstone.

Verder puur routetechnisch is het beter om van Monument Valley eerst naar de Grand Canyon te gaan en dan naar Page.
Met die dagen per plek ga ik even puzzelen :) we gaan dus vanaf memorial day en hadden de hoop dat de routes dan begaanbaar zijn. maar zoals Old Faithful aangaf is het geheel draaien van de route wat ons betreft ook nog wel een optie.
Martin & Marianne schreef:Het tempo ligt de eerste dagen inderdaad veel hoger dan de laatste dagen, ik zou ook proberen dat aan te passen. Zeker voor Bryce is 1 nacht voldoende. Je zou ook de overnachting bij Valley of Fire kunnen laten vallen om meer tijd voor Moab en Yellowstone uit te kunnen trekken. Het lijkt er op dat je naar de North Rim wilt? Wil je naar de South rim, dan is de route MV - GC - Page - Bryce logischer.

Misschien heb je iets aan ons 2013-verlsag, toen hebben wij in delefde periode een reis gemaakt met onder andere Moab, Page, Grand Canyon en Bryce.

Marianne
North Rim inderdaad. Dat beviel de vorige keer erg goed! Volgens mij heb ik het een en ander al bekeken uit je verslag, maar ik ga nog even checken :thumbup:
Afbeelding
bvbeilen
Amerika-ontdekker

Bericht door bvbeilen »

Op basis van de tips hebben we tickets geboekt (via de KLM site waren we zowaar het goedkoopst uit, zelfs met gunstigere vliegtijden), we hebben de reis omgedraaid en starten nu in Vegas zodat we zo laat mogelijk in Yellowstone zullen zijn.

Hij ziet er nu zo uit:

Code: Selecteer alles

Dag #	Route 
1	Amsterdam - Las Vegas
2	Las Vegas
3	Las Vegas - Hurricane
4	Hurricane - Zion
5	Zion
6	Zion - Bryce Canyon
7	Bryce Canyon - Page
8	Page
9	Page - Grand Canyon
10	Grand Canyon - Monument Valley
11	Monument Valley - Arches
12	Arches - Canyonlands
13	Canyonlands - Salt Lake City
14	Salt Lake City - Yellowstone
15	Yellowstone
16	Yellowstone
17	Yellowstone
18	Yellowstone - Red Lodge
19	Red Lodge - Riverton
20	Riverton - Rocky Mountains
21	Rocky Mountains
22	Rocky Mountains - Denver
23	Denver - Amsterdam
24	Aankomst Amsterdam
Lijkt het zo ergens naar ? :)
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom die overnachting in Hurricane? Wil je onderweg naar Zion nog iets doen? Of wil je 3 nachten in Hurricane zitten? Ik zou hier een nacht minder doen en die gebruiken voor Moab. Ik dacht dat je naar de North Rim wilde, maar het lijkt er nu op dat je de South rIm hebt gepland? Ik mis Grand Teton. rij je daar langs op weg van SLC naar Yellowstone?
Het kan nog steeds vroeg zijn voor Yellowstone en Rocky Mountain NP maar misschien valt dat ook wel mee. Red Lodge is vanwege de Beartooth Hwy? Die kan ook nog gesloten zijn.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou ook dag 3 inzetten voor de grand tetons. Dus dag 3 in dit geval Las Vegas - Zion maken.
Verder zou ik omdat je zo vroeg in het seizoen bent ook geen 2 nachten Page plannen. Het meer is ijskoud namelijk, dus nou niet echt lekker om in te badderen.
Ook ik vraag me nu af of je naar de North of South rim van de grand canyon gaat. Voor de north rim zou ik echt Zion - Bryce - North Rim - Page - MV aanhouden en dan op de dag dat je van bryce naar Page gaat horseshoe bend, lake powell en de dam bekijken. De dag erna antelope canyon en dan door naar Monument Valley, dat is tijd genoeg. Dan heb je nog een extra dag namelijk. Die zou ik dan voor Moab erbij doen.

Ik zou trouwens voor Cody kiezen ipv Red Lodge. Je hebt tijd genoeg voor Yellowstone en dan zou je de dag erna verder kunnen rijden dan Riverton, wat je daarna weer meer tijd voor RMNP geeft.

1 Amsterdam - Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas - Zion
4 Zion
5 Zion - Bryce Canyon
6 Bryce Canyon - Grand Canyon north rim
7 Grand Canyon - Page
8 Page - Monument Valley
9 Monument Valley - Moab
10 Moab
11 Moab - Salt Lake City/Vernal
12 Salt Lake City/Vernal - Grand Teton NP
13 Grand Teton
14 Grand Teton - Yellowstone
15 Yellowstone
16 Yellowstone
17 Yellowstone
18 Yellowstone - Cody
19 Cody - Cheyenne
20 Cheyenne - Rocky Mountains
21 Rocky Mountains
22 Rocky Mountains - Denver
23 Denver - Amsterdam
24 Aankomst Amsterdam
bvbeilen
Amerika-ontdekker

Bericht door bvbeilen »

Martin & Marianne schreef:Waarom die overnachting in Hurricane? Wil je onderweg naar Zion nog iets doen? Of wil je 3 nachten in Hurricane zitten? Ik zou hier een nacht minder doen en die gebruiken voor Moab. Ik dacht dat je naar de North Rim wilde, maar het lijkt er nu op dat je de South rIm hebt gepland? Ik mis Grand Teton. rij je daar langs op weg van SLC naar Yellowstone?
Het kan nog steeds vroeg zijn voor Yellowstone en Rocky Mountain NP maar misschien valt dat ook wel mee. Red Lodge is vanwege de Beartooth Hwy? Die kan ook nog gesloten zijn.

Marianne
We willen vanuit Vegas nog even Premium Outletten :) daarna voor ZION nog een rustmomentje, maar als we moeten skippen hou ik deze even in gedachten:) Grand Teton pakken we onderweg naar Yellowstone idd. We vertrekken op tweede pinksterdag. Heb gekeken naar het laatste jaar, kans is groot dat de meeste wegen open zijn als we bij Yellowstone zijn. Maar goed niets zo veranderlijk als het weer..
PSVwally schreef:Ik zou ook dag 3 inzetten voor de grand tetons. Dus dag 3 in dit geval Las Vegas - Zion maken.
Verder zou ik omdat je zo vroeg in het seizoen bent ook geen 2 nachten Page plannen. Het meer is ijskoud namelijk, dus nou niet echt lekker om in te badderen.
Ook ik vraag me nu af of je naar de North of South rim van de grand canyon gaat. Voor de north rim zou ik echt Zion - Bryce - North Rim - Page - MV aanhouden en dan op de dag dat je van bryce naar Page gaat horseshoe bend, lake powell en de dam bekijken. De dag erna antelope canyon en dan door naar Monument Valley, dat is tijd genoeg. Dan heb je nog een extra dag namelijk. Die zou ik dan voor Moab erbij doen.

Ik zou trouwens voor Cody kiezen ipv Red Lodge. Je hebt tijd genoeg voor Yellowstone en dan zou je de dag erna verder kunnen rijden dan Riverton, wat je daarna weer meer tijd voor RMNP geeft.

1 Amsterdam - Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas - Zion
4 Zion
5 Zion - Bryce Canyon
6 Bryce Canyon - Grand Canyon north rim
7 Grand Canyon - Page
8 Page - Monument Valley
9 Monument Valley - Moab
10 Moab
11 Moab - Salt Lake City/Vernal
12 Salt Lake City/Vernal - Grand Teton NP
13 Grand Teton
14 Grand Teton - Yellowstone
15 Yellowstone
16 Yellowstone
17 Yellowstone
18 Yellowstone - Cody
19 Cody - Cheyenne
20 Cheyenne - Rocky Mountains
21 Rocky Mountains
22 Rocky Mountains - Denver
23 Denver - Amsterdam
24 Aankomst Amsterdam

Super!! thanks Wally! Ga even mee aan de slag:)
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je zou in mijn route er voor kunnen kiezen om 1 dag Yellowstone eraf te halen voor een extra dag Moab. Maar ik denk dat als je direct naar zonsopkomst bv naar Arches gaat je met 2 nachten het meeste van Arches en de dag erop Canyonlands wel kunt bekijken. Sla in dit geval dat wel het Needles gedeelte van Canyonlands over en bezoek alleen Island in the Sky.

De North outlet in Las Vegas gaan pas om 10.00 open. De South Outlet gaat om 9.00 open. Ik weet niet wat je allemaal wilt doen in Zion, maar het gaat je tijd wel beperken als je nog uren gaat shoppen. Hou er rekening mee dat je een uur verliest als je naar Zion gaat ivm dat je door een tijdzone rijd. Je komt dus zeg 3.5u later aan in Springdale. Zion heeft vooral een aantal populaire wat langere of meer uitdagende wandelingen namelijk. Daarom zullen de meeste mensen je aanraden om 2 nachten Zion te nemen. Je kan bv de canyon overlook trail (direct na zion tunnel) en evt. checkerboard doen als je naar Bryce gaat. Maar ik zou je bv niet aanraden om Angels Landing/Observation Point, Emerald Pools en the Narrows op 1 dag te doen, dat kan wel eens te veel zijn. Daarom zou je er ook voor kunnen kiezen om dag 3 gewoon optijd naar Zion te rijden en die outlet shops in Salt Lake City en Denver te gaan doen.
bvbeilen
Amerika-ontdekker

Bericht door bvbeilen »

thanks! We gaan nog wel even puzzelen. Vorige keer hebben we zelfde begin stukje gedaan, alleen hebben we toen maar een halve dag in ZION besteed. We willen daar nu wat meer tijd doorbrengen. We gaan ook nog even checken of we door de Narrows kunnen wandelen.
Outlets in SLC en Denver staan ook nog wel op het program. :)
Afbeelding
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Je zal weinig kunnen doen in Grand Teton als je dit wilt bezoeken op de dag van SLC naar Yellowstone.
Ik zou eerder een overnachting inplannen in Jackson dan (en dan 1 nacht minder Yellowstone)
Dus SLC - Jackson
Jackson - Grand Teton - Yellowstone

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
bvbeilen
Amerika-ontdekker

Bericht door bvbeilen »

Nou, het zit er weer op!! Bedankt allemaal voor een bijdrage aan een onvergetelijke vakantie:)

Hoogtepunten:
  • Het weer!! last van (letterlijk) een paar druppels gehad meer niet. Thanks voor het advies nogmaals om de trip om te keren
  • YELLOWSTONE!!!, fantastische periode, dieren (Beren, Bisons, Elanden etc.) met jongen, Osprey een vis uit de rivier zien halen;
  • Rainbowbridge (vanuit Page met een boot naartoe gegaan);
  • Arches en Monument Valley!
Echt een heel verschil met het vorige bezoek dat in september was. Nu even laten bezinken en de volgende trip plannen :D :D
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mooi dat je zo'n goede trip hebt gehad :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer