Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tijdzones en vragen over monument valley
Tijdzones en vragen over monument valley
Hoi,
Ik ga in de zomer van 2015 rondreizen door west-amerika.
Nu heb ik vanalles gelezen over tijdzones, zomertijd/wintertijd etc.
Een deel van onze reis ziet er als volgt uit:
30 juli GC --> Monument Valley (the view hotel)
31 juli MV --> Page
1 aug Page --> Bryce
2 aug Bryce --> Zion
3 aug Zion
4 aug Zion --> Las Vegas
Klopt het dan dat we op de 30e een uur 'verliezen', op de 31e weer een uur winnen, op 1 augustus een uur verliezen en 4 augustus weer een uur winnen?
Voorafgaand aan GC zitten we in San Diego en LA. Na LV gaan we naar DV, Yosemite en SF. Dan hebben we dacht ik geen tijdverschillen meer.
Verder nog enkele vragen over Monument Valley.
Dit is een indianenreservaat met een scenic view route heb ik begrepen. Waar start die route? (of hoe heet die route?) Hoe lang duurt deze route? Is het een ronde of een heen-terug?
Op internet staan veel foto's van het bekende uitzicht dat je op de snelweg rijdt en in de verte de monumenten groots ziet verschijnen. Komen wij ook op dit stuk als we van GC naar MV gaan en de dag erna terug naar Page? Of komt dit bekende stuk pas als je verder doorrijdt?
Groetjes Wendy
Ik ga in de zomer van 2015 rondreizen door west-amerika.
Nu heb ik vanalles gelezen over tijdzones, zomertijd/wintertijd etc.
Een deel van onze reis ziet er als volgt uit:
30 juli GC --> Monument Valley (the view hotel)
31 juli MV --> Page
1 aug Page --> Bryce
2 aug Bryce --> Zion
3 aug Zion
4 aug Zion --> Las Vegas
Klopt het dan dat we op de 30e een uur 'verliezen', op de 31e weer een uur winnen, op 1 augustus een uur verliezen en 4 augustus weer een uur winnen?
Voorafgaand aan GC zitten we in San Diego en LA. Na LV gaan we naar DV, Yosemite en SF. Dan hebben we dacht ik geen tijdverschillen meer.
Dit is een indianenreservaat met een scenic view route heb ik begrepen. Waar start die route? (of hoe heet die route?) Hoe lang duurt deze route? Is het een ronde of een heen-terug?
Op internet staan veel foto's van het bekende uitzicht dat je op de snelweg rijdt en in de verte de monumenten groots ziet verschijnen. Komen wij ook op dit stuk als we van GC naar MV gaan en de dag erna terug naar Page? Of komt dit bekende stuk pas als je verder doorrijdt?
Groetjes Wendy
- newbie82
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Tijdzones en vragen over monument valley
Hi, ben ruim 2 weken geleden voor het eerst bij monument valley geweest en ook een overnachting in the view hotel.
Ik heb even geen idee hoelang de route is die je daar kan rijden, maar ga er niet op met een gewone auto, tenzij je een jeepding gehuurd hebt.. wij hielden we utah tijd aan, dus een uur vooruit.
De weg naar monument valley vanaf Grand canyon kwamen we niet op die al bekende plaatjes route..misschien reden we verkeerd
Als je in the view overnacht,moet je alsnog 20 dollar entree betalen,wifi werkt alleen in de lobby,maar als je een kamer dicht bij de lobby hebt, dan doet de wifi het in de badkamer ( als je om 2 uur 's nachts klaarwakker bent en je wilt je man niet wakker maken met je ik ben wakker en verveel me geluid, zoek je oplossingen om de tijd te doden
. )
Om heel eerlijk te zijn vond ik het hotel niet echt het hoge bedrag waard, maar dat is mijn mening, het hotel was verder prima, maar geen ontbijt, je krijgt wel coupons voor het ontbijt,maar die 5 dollar p.p...
De kamers zijn netjes met koelkast,magnetron en mooie badkamer. Het uitzicht viel ons wel wat tegen,tuurlijk je bent op een bijzondere plek en het was ook wel mooi, maar had zelf wat andere verwachtingen, het was waarschijnlijk ook geen handige zet geweest om de dag van tevoren een helicoptervlucht over de Grand canyon te maken, dan ben je wel een beetje verwend
Maar zoals ik al zei, dit is mijn mening en er zullen meer mensen zijn die het een geweldige en onvergetelijke ervaring vonden, vond het zelf onvergetelijk omdat ik met 20 dollar hetzelfde 'gevoel' had kunnen hebben ipv het 10 voudige neer te tellen
Ik heb even geen idee hoelang de route is die je daar kan rijden, maar ga er niet op met een gewone auto, tenzij je een jeepding gehuurd hebt.. wij hielden we utah tijd aan, dus een uur vooruit.
De weg naar monument valley vanaf Grand canyon kwamen we niet op die al bekende plaatjes route..misschien reden we verkeerd

Als je in the view overnacht,moet je alsnog 20 dollar entree betalen,wifi werkt alleen in de lobby,maar als je een kamer dicht bij de lobby hebt, dan doet de wifi het in de badkamer ( als je om 2 uur 's nachts klaarwakker bent en je wilt je man niet wakker maken met je ik ben wakker en verveel me geluid, zoek je oplossingen om de tijd te doden

Om heel eerlijk te zijn vond ik het hotel niet echt het hoge bedrag waard, maar dat is mijn mening, het hotel was verder prima, maar geen ontbijt, je krijgt wel coupons voor het ontbijt,maar die 5 dollar p.p...
De kamers zijn netjes met koelkast,magnetron en mooie badkamer. Het uitzicht viel ons wel wat tegen,tuurlijk je bent op een bijzondere plek en het was ook wel mooi, maar had zelf wat andere verwachtingen, het was waarschijnlijk ook geen handige zet geweest om de dag van tevoren een helicoptervlucht over de Grand canyon te maken, dan ben je wel een beetje verwend

Maar zoals ik al zei, dit is mijn mening en er zullen meer mensen zijn die het een geweldige en onvergetelijke ervaring vonden, vond het zelf onvergetelijk omdat ik met 20 dollar hetzelfde 'gevoel' had kunnen hebben ipv het 10 voudige neer te tellen

2013 = LV @ NV - 2014 = Rondje zuidwesten - 2015 = LA naar SFO via HW1
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
De route is de Valley drive en is 17mi lang. het is een rondje waar je, afhankelijk van hoevaak je stopt enz, een 2tal uur aan spendeert. De bekende foto's die je ziet zijn vanaf mile marker 13 genomen op de 163 komende van Mexican Hat. Je hebt dit zicht dus niet als je van de GC komt en daarna terug rijdt naar Page.Wendy1001 schreef:Hoi,
Groetjes Wendy
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
- newbie82
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
O en even over naar page rijden vanaf monument valley, de weg is afgesloten wegens een aardverschuiving,dus (als het in 2015 nog het geval is) moet je in het plaatsje Gap direct bij het tankstation naar rechts, daar heb je een andere weg naar page, daar kwamen we dus achter toen we naar antelope canyon gingen, moesten dus weer helemaal terug naar Gap... 

2013 = LV @ NV - 2014 = Rondje zuidwesten - 2015 = LA naar SFO via HW1
Bedankt, we houden het in de gaten.
Is de valley drive wel begaanbaar met een minivan? Of is dit de weg die newbie bedoelt en dus met een jeep moet?
Kloppen al mijn opmerkingen over de tijdzones?
Is de valley drive wel begaanbaar met een minivan? Of is dit de weg die newbie bedoelt en dus met een jeep moet?
Kloppen al mijn opmerkingen over de tijdzones?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@newbie82: Even om verwarring te voorkomen: het is niet de weg van MV naar Page die afgesloten is, maar de weg van de Grand Canyon naar Page. Van MV naar Page rij je langs Antelope Canyon. Ik begrijp dan ook niet helemaal hoe je daar om hebt moeten rijden, je komt niet langs Gap als je van MV naar PAge gaat..
Met een minivan zal de valley drive niet prettig zijn vermoed ik. Kijk ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl onder overige bezienswaardigheden voor informatie over MV.
De tijdzones kloppen zo.
Marianne
Met een minivan zal de valley drive niet prettig zijn vermoed ik. Kijk ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl onder overige bezienswaardigheden voor informatie over MV.
De tijdzones kloppen zo.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
De valley drive is een unpaved road. Theoretisch mag je deze dus met een rental car niet rijden.
Praktisch ligt de weg er niet overal even goed bij, doch ik heb deze in het verleden reeds meermaals gereden met een minivan. Het was toen steeds mooi en droog weer. Ik vermoed dat het af te raden is wanneer het niet droog is. Doorgaans zijn er dagelijks tientallen tot honderden voertuigen die dit rijden. Met een SUV heb je natuurlijk een grotere ground clearance.
Praktisch ligt de weg er niet overal even goed bij, doch ik heb deze in het verleden reeds meermaals gereden met een minivan. Het was toen steeds mooi en droog weer. Ik vermoed dat het af te raden is wanneer het niet droog is. Doorgaans zijn er dagelijks tientallen tot honderden voertuigen die dit rijden. Met een SUV heb je natuurlijk een grotere ground clearance.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Afhankelijk van je tijdsverdeling op 30-07 zou je nog een stukje richting Mexican Hat kunnen rijden. Tot het bewuste punt en dan terugkeren.Jerre schreef:De bekende foto's die je ziet zijn vanaf mile marker 13 genomen op de 163 komende van Mexican Hat.
Of doe het op 31-07 voor je naar Page rijdt.
Tijdzones: Zoals je de tijden nu hebt, is het juist.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wij hadden een Midsize SUV en hebben het rondje zelf gereden. Wij hebben er met stops inbegrepen toch drie uur over gedaan. Wij waren er in de late namiddag toegekomen waardoor de kleuren op de rotsen heel mooi waren.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Kan je misschien even meegeven hoe de weersomstandigheden voor en tijdens het bezoek en de staat van de weg waren ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Droog weer, dus de weg was buiten de putten goed berijdbaar
Vooral in het begin werden we goed door elkaar geschud, maar als je rustig aan doet, komt het wel goed. Bij nat weer zou ik het in ieder geval niet aanraden.

- Nordschleife
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
We zijn 2 weken geleden nog in MV geweest en ze zijn daar bezig met de Valley Drive. Hij lag er op dat moment goed bij, alleen het 1e stuk met de afdaling was wat slecht. Er reed van alles rond, prius-en, mustangs dus in huidige conditie moet het geen probleem zijn. Maar dat kan natuurlijk nog veranderen.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Reisverslag ZW-USA 2014
Wij hebben dit jaar (Februari) ook Monument Valley bezocht , komende vanuit de Grand Canyon zagen wij niets vanop de autostrade (het was wel vrij mistig , misschien daardoor..)
Wij hebben de drive in het park gemaakt met een rental car (in principe mag dit niet volgens de huurvoorwaarden , maar te voet is nu niet echt een aanrader) , wij hadden een Hyundai Elantra (vrij laag tegen de grond dus).
Als je goed oplet heb je absoluut geen problemen de onverharde weg te trotseren , wij hebben ons 1x vast gereden wegens onoplettendheid op een steen , gewoon ff in achteruit gezet en er van af gereden. Gelukkig geen beschadiging aan de wagen.
Maar als je een beetje oplet maak je zoiets niet mee hoor
Verder qua hotel , aangezien ik van veel mensen hoor dat hotel The View niet echt de prijs waard is kan ik de Goulding's Lodge echt voor 100 % aanbevelen.
Prijs/kwaliteit super goed in orde. De kamers zijn niet ruim maar mooi verzorgd. En hier heb je vanuit de kamer ook een magnifiek zicht op MV.
Het enige wat een beetje tegen sloeg was het restaurant van het hotel.
Wij hebben de drive in het park gemaakt met een rental car (in principe mag dit niet volgens de huurvoorwaarden , maar te voet is nu niet echt een aanrader) , wij hadden een Hyundai Elantra (vrij laag tegen de grond dus).
Als je goed oplet heb je absoluut geen problemen de onverharde weg te trotseren , wij hebben ons 1x vast gereden wegens onoplettendheid op een steen , gewoon ff in achteruit gezet en er van af gereden. Gelukkig geen beschadiging aan de wagen.
Maar als je een beetje oplet maak je zoiets niet mee hoor

Verder qua hotel , aangezien ik van veel mensen hoor dat hotel The View niet echt de prijs waard is kan ik de Goulding's Lodge echt voor 100 % aanbevelen.
Prijs/kwaliteit super goed in orde. De kamers zijn niet ruim maar mooi verzorgd. En hier heb je vanuit de kamer ook een magnifiek zicht op MV.
Het enige wat een beetje tegen sloeg was het restaurant van het hotel.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij hebben in Monument Valley een privé-jeeptour van 4 uur geboekt, we wilden liever niet de onverharde weg rijden met onze huurauto.
De tour was duur, maar geweldig. Ik zou het zo terug doen! We hadden de "Mystery Valley Tour", je komt op plaatsen waar je niet zonder gids mag komen. Het was fantastisch mooi. Ook was het heel interessant om de uitleg van de gids te horen. Ja, ik vind het echt een aanrader.
De tour was duur, maar geweldig. Ik zou het zo terug doen! We hadden de "Mystery Valley Tour", je komt op plaatsen waar je niet zonder gids mag komen. Het was fantastisch mooi. Ook was het heel interessant om de uitleg van de gids te horen. Ja, ik vind het echt een aanrader.
Onze blog: http://sarahfilip.wordpress.com/
Toch weer verwarring over de tijdzones...
Eerder heb ik in dit topic gesteld dat we van grand canyon naar MV een uur verliezen en de dag erna weer een uur winnen.
Dat zou juist zijn.
Echter, nu willen we binnenkort een tour reserveren in MV en een tour naar lower antelope canyon (dat kan dit jaar voor het eerst en zal niet voor niets zijn; willen we dus toch maar doen) en nu schrijven allebei de organisaties dat ze werken met reserveringstijden gebaseerd op MST.
In dat geval is er dus geen tijdverandering als we van MV naar page gaan.
Voor MV zitten we in grand canyon. Zit er wel een uur verschil tussen GC en MST?
We willen vanaf de Yavapai lodge de scenic view drive nemen naar MV om daar om drie uur 's middags de tour te doen.
Moeten we dan wel of niet rekening houden met verlies van een uur?
Groeten Wendy
Eerder heb ik in dit topic gesteld dat we van grand canyon naar MV een uur verliezen en de dag erna weer een uur winnen.
Dat zou juist zijn.
Echter, nu willen we binnenkort een tour reserveren in MV en een tour naar lower antelope canyon (dat kan dit jaar voor het eerst en zal niet voor niets zijn; willen we dus toch maar doen) en nu schrijven allebei de organisaties dat ze werken met reserveringstijden gebaseerd op MST.
In dat geval is er dus geen tijdverandering als we van MV naar page gaan.
Voor MV zitten we in grand canyon. Zit er wel een uur verschil tussen GC en MST?
We willen vanaf de Yavapai lodge de scenic view drive nemen naar MV om daar om drie uur 's middags de tour te doen.
Moeten we dan wel of niet rekening houden met verlies van een uur?
Groeten Wendy
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
hallo,
heb voor binnen enkele weken eveneens een tour geboekt voor lower antelope en voor monument valley, in hun confirmaties staat het duidelijk :
voor lower antelope canyon :
all times are arizona time , NOT UTAH TIME, NOT NAVAJO TIME
voor monument valley tour :
watch out for time zones : in monument valley it would be 9.00am and in arizona 8.00 am
dus : van grand canyon naar monument valley verlies je een uur, rij je daarna terug naar page win je opnieuw een uur, ga je daarna naar utah verlies je opnieuw een uur.
of zijn er in monument valley organisatoren die het toch bij arizona-tijd houden ???????
Jacques
heb voor binnen enkele weken eveneens een tour geboekt voor lower antelope en voor monument valley, in hun confirmaties staat het duidelijk :
voor lower antelope canyon :
all times are arizona time , NOT UTAH TIME, NOT NAVAJO TIME
voor monument valley tour :
watch out for time zones : in monument valley it would be 9.00am and in arizona 8.00 am
dus : van grand canyon naar monument valley verlies je een uur, rij je daarna terug naar page win je opnieuw een uur, ga je daarna naar utah verlies je opnieuw een uur.
of zijn er in monument valley organisatoren die het toch bij arizona-tijd houden ???????
Jacques
Ik kijk bij sandstone tours en bij ken's tours.
Er staat bij allebei dat de tijden gebaseerd zijn op MST.
Er staat bij allebei dat de tijden gebaseerd zijn op MST.
Het lijkt erop dat sandstone tours de Arizona = MST time aanhoudt in monument valley terwijl daar eigenlijk MDT time geldt.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
hallo,
inderdaad, ben ook even gaan kijken. voor ken tours ( in page) is dat normaal, dat is de ,,normale" arizona" tijd.
Sandstone maakt het verwarrend : in het navajo-reservaat en toch blijkbaar de arizona-tijd. op hun site staat ook wel :
Dates from 3/11/12 - 11/4/12 are affected by Daylight Savings Time. Our standard pickup times for reserved tours are: 8am, 9am, 10am, 11am, 12:30pm, 1pm, 2pm, 3pm, sunrise*, sunset*
Lijkt me verwarrend. Misschien al iemand een tour gedaan met sandstone ? anders zou ik toch eens mailen of bellen.
Jacques
inderdaad, ben ook even gaan kijken. voor ken tours ( in page) is dat normaal, dat is de ,,normale" arizona" tijd.
Sandstone maakt het verwarrend : in het navajo-reservaat en toch blijkbaar de arizona-tijd. op hun site staat ook wel :
Dates from 3/11/12 - 11/4/12 are affected by Daylight Savings Time. Our standard pickup times for reserved tours are: 8am, 9am, 10am, 11am, 12:30pm, 1pm, 2pm, 3pm, sunrise*, sunset*
Lijkt me verwarrend. Misschien al iemand een tour gedaan met sandstone ? anders zou ik toch eens mailen of bellen.
Jacques
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Even op een vorige vraag: als je een high clearance auto hebt. Dus meestal een wat hoger liggende (midsize/standaard of fullsize) SUV kun je best de MV scenic drive zelf rijden. Je moet op elk zandpad goed op kuilen en stenen letten en dat is hier ook niet anders.
Sandstone maakt het niet makkelijk, maar het is vooral goed begrijpend lezen en het vooral opschrijven en het ter plekke oniet vergeten. Hou ook je eigen klokjes/ telefoons ed in de gaten. Precies op die lijn sprong de mijne de hele tijd op en neer van een uur later en weer terug en weer een uur later en weer terug etc.
Sandstone maakt het niet makkelijk, maar het is vooral goed begrijpend lezen en het vooral opschrijven en het ter plekke oniet vergeten. Hou ook je eigen klokjes/ telefoons ed in de gaten. Precies op die lijn sprong de mijne de hele tijd op en neer van een uur later en weer terug en weer een uur later en weer terug etc.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 3930 Weergaves
-
Laatste bericht door BjornSnelders
-
- 15 Reacties