Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Financiële voorwaarden

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Heiki & Kelly
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Financiële voorwaarden

Bericht door Heiki & Kelly »

DBacks2, idd van de centen wordt geen punt gemaakt, bij ons gc interview is net als bij jullie niks aan bewijsstukken van kapitaal, assets enz gevraagd.
Ik was de geselecteerde, met een diploma middelbaar beroepsonderwijs behaald via de examencommissie 4 maand voor mijn inschrijving voor de lottery. Bij werk stond bij mij self-employed.
Toen ik vroeg of ze de bewijsstukken wilden van mijn bedrijf zeiden ze; nee dat hebben we allemaal niet nodig, je diploma is reeds voldoende. Dus ja USInsider, ze zeggen eigenlijk, laat dat allemaal maar zitten.
De consul heeft enkel gevraagd waar we wilden gaan wonen, toen zweren dat ik alles naar waarheid had ingevuld en de papieren tekenen. Enjoy zei hij nog en dat was alles.

Mijn ervaring is dus dat als je al je papieren bij hebt (die je op de gemeente enz gaan halen bent), er niet moeilijk wordt gedaan. Net zoals bij andere winnaars van België en Nederland van wie wij hun ervaring al gehoord hebben.
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

Ik vraag me af hoe jij aan deze bedragen komt. Er zijn menige DV-winnaars die veel, echt veel minder op zak hadden en naar de VS zijn gekomen om maandenlang bij familie/vrienden te logeren totdat ze op eigen been kunnen staan. Bovendien is niet iedereen zo bang ingesteld om allerlei dure verzekeringen af te sluiten.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Tja, als je net als Paul Kruger (Zuid-Afrika) denkt 'alles sal reg kom' en je je onsterfelijk voelt en verwacht dat je niks zal overkomen, dan kun je natuurlijk met een gewonnen kaart zonder veel problemen naar Amerika vertrekken.

Maar dat lijkt me alleen weggelegd voor mensen die voldoende geld/familie achter zich hebben om zich verder niet druk te hoeven maken. En lang niet iedereen is zo zorgeloos (of over-optimistisch) ingesteld.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Het gaat om waar naar gevraagd KAN worden. Dus gewoon de bewijzen meenemen naar visa intvu.
Vraagt de Consular Officer er niet naar, prima.
Per jaar dat de Lottery wordt gehouden wordt kunnen de richtlijnen van DOS aangepast worden, strikter gemaakt.
Mijn punt: beter mee dan om verlegen. That's all. Waarom is dat een issue ?

Voor Sinom.
Als je getrouwd bent en je vrouw werkt of heeft een uitkering, dan wordt naar gecombineerd inkomen gekeken.
(Indien je vrouw werkt en heeft ziektenjostenverz. kun je waarschijnlijk op die manier verzekerd worden.)

Je verwart nu even de eis van onafhankelijkheid van je sponsor - na inderdaad tien jaar werken/40 punten halen - met andere regelgeving.
Voor Permanent Residents geldt dat ze na VIJF jaren recht hebben op overheidsvoorzieningen/subsidies zoals Food Stamps, SNAP, Section 8 Housing Vouchers.
Hoe het zit met de tax credits is gewoon nu nog een open issue. Volgend jaar zal er meer duidelijk zijn hieromtrent want dat wordt er betaald of niet.
(Andere tax credits zoals Earned Income Credit en Child Credit, zijn wel meteen beschikbaar voor immigranten als ze werken, belasting betalen en ervoor in aanmerking komen.)

Tien jaar werken/40 punten halen geeft tzt. recht op Social Security en Premium Free Medicare A (indien je dat zelf moet betalen is het $ 400 elke maanden.)

Lottery winners moeten zich realiseren dat - als ze geen inkomen hebben - de staat waarin ze willen gaan wonen ervoor gekozen kan hebben geen MedicAid uitbreiding te hebben. Dat betekent inderdaad alleen Emergency Care voor mensen zonder inkomen.
In die situatie kan er geen policy gekocht worden via de ACA Exchange/Marktplaats en zal op de 'vrije markt' een policy gevonden moet worden tegen de volle prijs (geen recht op tax credits).

Lottery winners die naar een staat gaan met wel MedicAid uitbreiding moeten zich realiseren dat ze - als ze geen inkomen hebben - geen ACA Marktplaats/exchange policy met korting via tax credits kunnen kopen. Ze worden automatisch naar MedicAid gesluisd. Ook hier is nog geen duidelijkheid of dat eigenlijk wel kan voor immigranten met nog geen vijf jaar aanwezigheid. Nogmaals, volgend jaar meer duidelijkheid.
Ook hier is het alternatief een policy kopen op de 'vrije markt' tegen de volle prijs (geen recht op tax credits).

Simon, je hebt het over 'de basics'. En ja die zijn er, en die gelden voor het overgrote deel van de US bevolking. Maar net-aangekomen immigranten zijn nu net de uitzonderingen op de regel. En er is niet over nagedacht nog hoe die uitzonderingsgevallen te behandelen.
Sterker nog men heeft zich totaal niet gerealiseerd dat er uitzonderingsgevallen zouden kunnen zijn !

Wat betreft op een schoen en een slof.
Niet iedere Lottery winnaar heeft hier familie en/of vrienden bij wie men maandenlang kan gaan logeren.
Simon_Says
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Simon_Says »

USInsider schreef: Je verwart nu even de eis van onafhankelijkheid van je sponsor - na inderdaad tien jaar werken/40 punten halen - met andere regelgeving.
Voor Permanent Residents geldt dat ze na VIJF jaren recht hebben op overheidsvoorzieningen/subsidies zoals Food Stamps, SNAP, Section 8 Housing Vouchers.
Hoe het zit met de tax credits is gewoon nu nog een open issue. Volgend jaar zal er meer duidelijk zijn hieromtrent want dat wordt er betaald of niet.
(Andere tax credits zoals Earned Income Credit en Child Credit, zijn wel meteen beschikbaar voor immigranten als ze werken, belasting betalen en ervoor in aanmerking komen.)

Tien jaar werken/40 punten halen geeft tzt. recht op Social Security en Premium Free Medicare A (indien je dat zelf moet betalen is het $ 400 elke maanden.)
Aangezien ik zelf midden in dat scenario zit, kan ik je zeggen dat voor family-based visa's het wel degelijk de volle 10 jaar (enfin, 40 credits) zijn, of natuurlijk, tot citizenship.

Ik quote even uit het desbetreffende document:
What Does Signing the Form I-864 Require Me to do?
If an intending immigrant becomes a permanent resident in the United States based on a Form I-864 that you have signed, then, until
your obligations under the Form I-864 terminate
, you must:
--
Provide the intending immigrant any support necessary to maintain him or her at an income that is at least 125 percent of the
Federal Poverty Guidelines
for his or her household size (100 percent if you are the petitioning sponsor and are on active duty in
the U.S. Armed Forces and the person is your husband, wife, unmarried child under 21 years old.)
--
Notify USCIS of any change in your address, within 30 days of the change, by filing Form I-865.

What Other Consequences Are There?
If an intending immigrant becomes a permanent resident in the United States based on a Form I-864 that you have signed, then until
your obligations under the Form I-864 terminate, your income and assets may be considered ("deemed") to be available to that person,
in determining whether he or she is eligible for certain Federal means-tested public benefits and also for State or local means-tested
public benefits
, if the State or local government's rules provide for consideration ("deeming”) of your income and assets as available to
the person.

This provision does not apply to public benefits specified in section 403(c) of the Welfare Reform Act such as, but not limited to,
emergency Medicaid, short-term, non-cash emergency relief; services provided under the National School Lunch and Child Nutrition
Acts; immunizations and testing and treatment for communicable diseases; and means-tested programs under the Elementary and
Secondary Education Act

When Will These Obligations End?
Your obligations under a Form I-864 will end if the person who becomes a permanent resident based on a Form I-864 that you signed:
1. Becomes a U.S. citizen;
2. Has worked, or can be credited with, 40 quarters of coverage under the Social Security Act;
3. No longer has lawful permanent resident status, and has departed the United States;
4. Becomes subject to removal, but applies for and obtains in removal proceedings a new grant of adjustment of status, based on a
new affidavit of support, if one is required; or
5. Dies

Note that divorce does not terminate your obligations under this Form I-864.
Your obligations under a Form I-864 also end if you die. Therefore, if you die, your Estate will not be required to take responsibility
for the person's support after your death. Your Estate may, however, be responsible for any support that you owed before you died.

If a Federal, State or local agency, or a private agency provides any covered means-tested public benefit to the person who becomes a
permanent resident based on the Form I-864 that you signed, the agency may ask you to reimburse them for the amount of the benefits
they provided
. If you do not make the reimbursement, the agency may sue you for the amount that the agency believes you owe.
http://www.uscis.gov/sites/default/file ... /i-864.pdf
Pagina 7-9
Hier staat onderaan ook nog eens opgelijst wat wel en niet means-tested benefits zijn:
http://travel.state.gov/content/visas/e ... tions.html

Ik ben niet op de hoogte van de voorwaarden daarrond van andere visa categorieën, het is goed mogelijk dat deze zoals jij aanhaalde na 5 jaar wel recht hebben op de means-tested benefits zoals medicare en de rest van de mik-mak.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik doelde op recht op voorzieningen - Public Benefits - zoals MedicAid, SNAP etc. aangezien onze diskussie daarover ging.
Hier geldt bij mijn weten officieel de 5 jaars eis voor.
Mijn excuses dat ik dat niet beter duidelijk heb gemaakt !
Simon_Says
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Simon_Says »

USInsider schreef:Ik doelde op recht op voorzieningen - Public Benefits - zoals MedicAid, SNAP etc. aangezien onze diskussie daarover ging.
Hier geldt bij mijn weten officieel de 5 jaars eis voor.
Mijn excuses dat ik dat niet beter duidelijk heb gemaakt !
Dan hebben we het over hetzelfde. Medicaid en SNAP (kende ik niet, blijkbaar moderne versie van foodstamps) zijn "means-tested public benefits"
Hier nog een lijstje van de site van USCIS:
Means Tested Public Benefits

Federal means tested public benefits are the following:

Food stamps
Supplemental Security Income (SSI)
Medicaid
Temporary Assistance for Needy Families (TANF)
State Child Health Insurance Program (CHIP)
Die krijg je op family-based visa dus NIET (enfin, je krijgt ze wel, maar ze moeten terugbetaald worden door je sponsor).
Staat in I-864 Affidavit of Support.
Bij DV visa is er geen sprake van een sponsor, dus daar krijg je alles allicht "onmiddelijk", of misschien na die 5j die jij aanhaalde ?

Niet dat het allemaal ZO belangrijk is, maar voor de bezoekers die in de family-categorie vallen, toch ook niet onbelangrijk om te begrijpen, aangezien ze daar ook financieel op voorzien moeten zijn.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Het is dus nog gecompliceerder dan ik al dacht. En ik heb het rommeliger verwoord dan ik dacht. Sorry !

Er zijn twee scenario's - lijkt me.
1. Je gaat van je vrouw af na twee jaar - hebt dus je Permanente Groene Kaart - en je raakt aan de bedelstaf.
Dan moet je vrouw in principe services aan jou verleend zoals Medical Care in a Facility, terugbetalen.

2. Jullie blijven gelukkig getrouwd maar raakt samen aan de bedelstaf.
Dit was wat ik in mijn hoofd had toen ik postte.
Je vrouw zou dan meteen recht hebben op MedicAid (afhankelijk van staat waar jullie wonen, al/niet kinderen).
Jij zou tot aan de vijf jaren grens recht hebben op Emergency Care only maar na de vijf jaar ook Medicare kunnen hebben.
En idem de andere voorzieningen voor totaal aan de grond geraakten.
Dit is inderdaad een wellicht ietwat (te) gezocht voorbeeld van riches-to-rags.

Ik had ook moeten schrijven Foodstamps/SNAP. Inderdaad een moderne versie met EBT (Eletronic Benefits Transfer) kaart krijgt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer