Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Hibiscus: zomer 2015 - routecheck
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Reis Hibiscus: zomer 2015 - routecheck
Komende zomer willen we een reis langs oost en west maken. Wij kennen grote delen al (alles behalve de National Parks en Las Vegas), de kinderen (11 en 14) komen voor het eerst in Amerika.
Kunnen jullie meekijken naar onze route? We zijn in het oosten met een huurauto tot NY en nemen een trein van NY naar Washington ( auto leveren op dag 1 in in NY) en het westen doen we met een camper.
De vluchten en de camper zijn al geboekt. De hotels in de steden ook, behalve in Las Vegas. Is het daar te doen om in de camper te slapen of is het zo heet dat we beter een hotel kunnen boeken voor 1 nacht? Ik heb nu 2 nachten Bryce Canyon. dat kan ook 1 nacht zijn, of is het echt de moeite waar daar langer te zijn? We kunnen die nacht ook ergens anders tussen doen, zodatwe bijvoorbeeld de reis van GC naar Palm Springs opsplitsen. Maar wat is leuk onderweg?
We kiezen voor New Haven omdat daar vrienden wonen. Dana Point lijkt me leuk omdat we dan walvissen willen zien. Iemand daar ervaring mee? Of op een andere plek tussen San Diego en Los Angeles. We kiezen voor Palm Springs ipv Joshua tree park omdat het me daar in augustus ook bloedheet lijkt en ik de meerwaarde niet echt zie. Of heb ik het mis? Is het te ver op 1 dag van GC naar Palm Springs? Ik heb zo'n idee dat we dan na een tijd zand-hitte 1 dagje in een zwembad kunnen liggen.
Hier de route. Is het te doen of willen we in het westen te veel in te korte tijd?
Za 11 juli Amsterdam - Boston
Zo 12 juli Boston - New Haven
Ma 13 juli New Haven
Di 14 juli New Haven - New York
Wo 15 juli New York
Do 16 juli New York
Vr 17 juli New York
Za 18 juli New York - Washington (trein)
Zo 19 juli Washington
Ma 20 juli Washington - San Francisco
Di 21 juli San Francisco
Wo 22 juli San Francisco (camper ophalen) Yosemite
Do 23 juli Yosemite
Vr 24 juli Yosemite - Mono Lake
Za 25 juli Mono Lake - Las Vegas
Zo 26 juli Las Vegas - Zion
ma 27 juli Zion - Bryce Canyon
Di 28 juli Bryce Canyon
Wo 29 juli Bryce Canyon - Arches
Do 30 juli Arches - Monument Valley
Vr 31 juli Monument Valley - Page
Za 1 aug Page - Grand Canyon
Zo 2 augustus Grand Canyon
ma 3 augustus Grand Canyon - Palm Springs
di 4 augustus Palm Springs - Dana Point
wo 5 augustus Dana Point
do 6 augustus Dana Point - Los Angeles
vr 7 augustus Los Angeles
za 8 augustus Los Angeles - Amsterdam
Een hoop vragen, ik ben blij met alle input!
Kunnen jullie meekijken naar onze route? We zijn in het oosten met een huurauto tot NY en nemen een trein van NY naar Washington ( auto leveren op dag 1 in in NY) en het westen doen we met een camper.
De vluchten en de camper zijn al geboekt. De hotels in de steden ook, behalve in Las Vegas. Is het daar te doen om in de camper te slapen of is het zo heet dat we beter een hotel kunnen boeken voor 1 nacht? Ik heb nu 2 nachten Bryce Canyon. dat kan ook 1 nacht zijn, of is het echt de moeite waar daar langer te zijn? We kunnen die nacht ook ergens anders tussen doen, zodatwe bijvoorbeeld de reis van GC naar Palm Springs opsplitsen. Maar wat is leuk onderweg?
We kiezen voor New Haven omdat daar vrienden wonen. Dana Point lijkt me leuk omdat we dan walvissen willen zien. Iemand daar ervaring mee? Of op een andere plek tussen San Diego en Los Angeles. We kiezen voor Palm Springs ipv Joshua tree park omdat het me daar in augustus ook bloedheet lijkt en ik de meerwaarde niet echt zie. Of heb ik het mis? Is het te ver op 1 dag van GC naar Palm Springs? Ik heb zo'n idee dat we dan na een tijd zand-hitte 1 dagje in een zwembad kunnen liggen.
Hier de route. Is het te doen of willen we in het westen te veel in te korte tijd?
Ma 13 juli New Haven
Wo 15 juli New York
Do 16 juli New York
Vr 17 juli New York
Za 18 juli New York - Washington (trein)
Zo 19 juli Washington
Di 21 juli San Francisco
Do 23 juli Yosemite
ma 27 juli Zion - Bryce Canyon
Di 28 juli Bryce Canyon
Do 30 juli Arches - Monument Valley
wo 5 augustus Dana Point
Een hoop vragen, ik ben blij met alle input!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Hibiscus: zomer 2015 - routecheck
Ik zou voor twee nachten Zion en 1 nacht Bryce gaan. Verder zou ik Arches schrappen, je rijdt erg ver om daarvoor en je hebt geen tijd voor Arches en voor de andere parken in de omgeving. Neem een extra dag Yosemite, dat is voor de kinderen erg leuk (zie daarvoor onze reisverslagen vanaf 2002). En niet zo heet als de overige parken. Kijk op tijd hoe het reserveren daar in zijn werk gaat, en oefen een maand van te voren. Voor meer info: http://www.nps.go/yose onder fees & reservations.
In Las Vegas is een hotel wel leuk, je zit anders buiten de Strip en dan moet je met een bus naar de Strip.
GC-Palm Springs is wel te doen in 1 dag lijkt me (ik heb geen camperervaring). Joshua Tree is inderdaad heet, maar dat geldt natuurlijk ook voor Palm Springs. Is er wel een camping in Palm Springs? Kijk anders eens in Twentynine Palms. Dan kun je nog een stukje JT meenemen de volgende dag.
Kunnen jullie de 22e al vroeg de camper ophalen? Anders wordt Yosemite wel een uitdaging. Reden te meer om daar nog een extra nacht te voorzien.
Marianne
In Las Vegas is een hotel wel leuk, je zit anders buiten de Strip en dan moet je met een bus naar de Strip.
GC-Palm Springs is wel te doen in 1 dag lijkt me (ik heb geen camperervaring). Joshua Tree is inderdaad heet, maar dat geldt natuurlijk ook voor Palm Springs. Is er wel een camping in Palm Springs? Kijk anders eens in Twentynine Palms. Dan kun je nog een stukje JT meenemen de volgende dag.
Kunnen jullie de 22e al vroeg de camper ophalen? Anders wordt Yosemite wel een uitdaging. Reden te meer om daar nog een extra nacht te voorzien.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Heel veel op 4 weken tijd. Lijkt me een beetje een rush vakantie. Jullie hebben amper tijd voor Boston en Washington en zelfs de tijd NY is beperkt.
Je zal amper tijd hebben voor Las Vegas, de rit vanaf Mono Lake is immers toch vrij lang. Eigenlijk lijkt het mij dan de moeite niet om in een hotel in te gaan checken, los van het feit dat dit natuurlijk leuk is.
Zoals reeds gezegd beter 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce.
Moab heeft echt geen zin op deze wijze, je hebt amper tijd.
Palm Springs is doorgaans heter dan Las Vegas....
Je zal amper tijd hebben voor Las Vegas, de rit vanaf Mono Lake is immers toch vrij lang. Eigenlijk lijkt het mij dan de moeite niet om in een hotel in te gaan checken, los van het feit dat dit natuurlijk leuk is.
Zoals reeds gezegd beter 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce.
Moab heeft echt geen zin op deze wijze, je hebt amper tijd.
Palm Springs is doorgaans heter dan Las Vegas....
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
Dank jullie wel. De reden dat we het oosten een beetje snel doen is omdat wij ( ouders) dat al heel goed kennen. We hebben er beiden gewoond dus voor ons is het niet zo van belang daar heel veel te zien. Voor de kinderen is het natuurlijk wel allemaal nieuw, maar ik denk dat drie volle dagen NY en een middag dan ook wel voldoende zijn. Mijn echtgenoot moet in NY zijn voor zijn werk die dagen, anders zouden we helemaal niet naar NY gaan.
De reis in het westen vind ik wel heel moeilijk. Dit is eigenlijk in grote lijnen de reis zoals Tiago deze ook heeft. Ik heb het wel wat aangepast. Las Vegas hoeft van ons niet zo, vandaar dat 1 avond genoeg is.
Maar dan de parken. We kunnen inderdaad de camper in de ochtend ophalen in SF, we hebben gehuurd bij RoadBear. Hoe lang rijden we erover? 5 uur ofzo? Yosemite 2 dagen dus, dat is wel een leuke optie.
Do 23 juli Yosemite
Vr 24 juli Yosemite
Za 25 juli Yosemite - Mono Lake
Zo 26 juli Mono Lake - Las Vegas
ma 27 juli Las Vegas - Zion
Di 28 juli Zion
Wo 29 juli Zion - Bryce Canyon
Do 30 juli Bryce Canyon - Monument Valley
wo 5 augustus Dana Point
het is inderdaad veel, maar goed, we zijn er niet lang en we willen toch veel zien. We zouden Bryce Canyon ook helemaal weg kunnen laten. Ik wil Zion graag zien ( Antelope Canyon), Monument Valley en Grand Canyon.Ik zit een beetje met Page. Is dat het wel waard? Maar welke route is anders handig? Ik kom er niet helemaal uit. Nou ja, we hebben nog een tijdje zal ik maar denken. Alle tips of andere invalshoeken zijn welkom!
Twentynine palms is een goede tip, dank je wel! Ik had een camping gevonden in Palm Springs maar zie ook leuke in Twentynine Palms en dat is inderdaad net korter rijden.
De reis in het westen vind ik wel heel moeilijk. Dit is eigenlijk in grote lijnen de reis zoals Tiago deze ook heeft. Ik heb het wel wat aangepast. Las Vegas hoeft van ons niet zo, vandaar dat 1 avond genoeg is.
Maar dan de parken. We kunnen inderdaad de camper in de ochtend ophalen in SF, we hebben gehuurd bij RoadBear. Hoe lang rijden we erover? 5 uur ofzo? Yosemite 2 dagen dus, dat is wel een leuke optie.
Do 23 juli Yosemite
Vr 24 juli Yosemite
Di 28 juli Zion
Wo 29 juli Zion - Bryce Canyon
Do 30 juli Bryce Canyon - Monument Valley
wo 5 augustus Dana Point
het is inderdaad veel, maar goed, we zijn er niet lang en we willen toch veel zien. We zouden Bryce Canyon ook helemaal weg kunnen laten. Ik wil Zion graag zien ( Antelope Canyon), Monument Valley en Grand Canyon.Ik zit een beetje met Page. Is dat het wel waard? Maar welke route is anders handig? Ik kom er niet helemaal uit. Nou ja, we hebben nog een tijdje zal ik maar denken. Alle tips of andere invalshoeken zijn welkom!
Twentynine palms is een goede tip, dank je wel! Ik had een camping gevonden in Palm Springs maar zie ook leuke in Twentynine Palms en dat is inderdaad net korter rijden.
Page is zeker de moeite waard. Ik zie dat je Antelope Canyon bij Zion plaatst. Dit klopt niet. Antelope Canyon ligt juist in Page. Verder is er Horseshoe Bend, Lake Powell, Glen Canyon Dam...en zo nog meer wat heel erg de moeite is in Page. Je zou Monument Valley nog kunnen schrappen en direct van Bryce naar Page rijden, scheelt een hoop tijd.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou inderdaad MV kunnen laten vallen. Als je er wel naar toe gaat dan kun je van Bryce beter eerst naar Page en dan naar MV gaan. Kijk voor Page en MV eens in ons 2008-verslag.
Verder prima route zo!
Marianne
Verder prima route zo!
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Mag ik nog even checken? Is dit een beter route? Hebben we zo, binnen de gelimiteerde tijd die we hebben, redelijk voldoende tijd om de parken te zien? Ik hoop uiteraard dat we een volgend jaar terug kunnen komen om bepaalde delen meer in detail te kunnen bekijken. Dit is echter de eerste keer dat we het binnenland van het Westen ingaan dus willen we zoveel mogelijk kunnen zien. Zijn de afstanden met een camper redelijk te doen?
Ma 13 juli New Haven -
Wo 15 juli New York
Do 16 juli New York
Vr 17 juli New York
Za 18 juli New York - Washington
Zo 19 juli Washington
Di 21 juli San Francisco
Wo 22 juli San Francisco - Yosemite
Do 23 juli Yosemite
ma 27 juli Zion
Di 28 juli Zion - Bryce Canyon
Do 30 juli Arches
Vr 31 juli Arches - Monument Valley
Za 1 aug Monument V - Page
Zo 2 augustus Page - Grand Canyon
ma 3 augustus Grand Canyon
di 4 augustus Grand Canyon - Joshua Tree park
wo 5 augustus J T P Dana Point
zo 9 augustus Amsterdam
Bedankt!
Ma 13 juli New Haven -
Wo 15 juli New York
Do 16 juli New York
Vr 17 juli New York
Zo 19 juli Washington
Di 21 juli San Francisco
Do 23 juli Yosemite
ma 27 juli Zion
Do 30 juli Arches
Vr 31 juli Arches - Monument Valley
Za 1 aug Monument V - Page
di 4 augustus Grand Canyon - Joshua Tree park
wo 5 augustus J T P Dana Point
zo 9 augustus Amsterdam
Bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit is beter. Maar de tijd voor bijvoorbeeld Yosemite is wel weinig, je zult er pas laat aankomsen denk ik. Voor de GC heb je dan relatief wel weer veel tijd.
Tussen Bryce en Arches zou een stop in Capitol Reef wel mooi zijn, dat geeft je ook iets meer tijd in Moab.
Marianne
Tussen Bryce en Arches zou een stop in Capitol Reef wel mooi zijn, dat geeft je ook iets meer tijd in Moab.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Nog maar eens een vraagje. Ik zit een beetje met Grand Canyon. Het enige dat we daar willen doen is een zonsondergang bekijken en een helicopter vlucht maken. Moeten we daar 2 nachten blijven? We komen vanuit Page rijden. Kunnen we 's ochtends vroeg uit Page vertrekken, einde ochtend in GC zijn en in de middag/avond alles doen wat we willen en dan de volgende dag doorgaan?
We moeten namelijk door richting LA en dat is best een eind. Adviseren jullie een stop halverwege GC en Joshua Tree Park of is het te doen om in 1 keer door te kachelen (met de camper) richting JTP? We willen daar niet echt iets doen, alleen overnachten en dan ( via stukje JTP?) richting Dana Point om daar een walvis tocht te maken. Ik heb het idee dat het tussen GC en JTP alleen maar heel heet is en dat er niet echt heel veel bijzonder is. Maar misschien heb ik het helemaal mis. JTP trekt mij eigenlijk niet zo. Het lijkt mij fijn om nog een dag of twee aan de kust te kunnen zijn.
We moeten namelijk door richting LA en dat is best een eind. Adviseren jullie een stop halverwege GC en Joshua Tree Park of is het te doen om in 1 keer door te kachelen (met de camper) richting JTP? We willen daar niet echt iets doen, alleen overnachten en dan ( via stukje JTP?) richting Dana Point om daar een walvis tocht te maken. Ik heb het idee dat het tussen GC en JTP alleen maar heel heet is en dat er niet echt heel veel bijzonder is. Maar misschien heb ik het helemaal mis. JTP trekt mij eigenlijk niet zo. Het lijkt mij fijn om nog een dag of twee aan de kust te kunnen zijn.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Met 1 nacht GC gaat het wel, maar dan kan je niet direct door naar JT.
In jullie geval zou ik kiezen voor 1 nacht GC en dan vanuit de GC tot Kingman en de volgende dag tot JT.
In jullie geval zou ik kiezen voor 1 nacht GC en dan vanuit de GC tot Kingman en de volgende dag tot JT.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
-
- Amerika-ontdekker
We blijven puzzelen.
Marianne schreef al dat Arches best wel om is en dat klopt. Maar we willen graag naar Bryce, Monument Valley en Page. Als we van Bryce naar MV rijden, komen we langs Page en dan moeten we dezelfde weg terug om daarna naar GC te komen. Een beetje zonde vind ik dat, dezelfde weg heen en terug te rijden. Maar we willen zo graag naar Monument Valley en dat beromede uitzicht zien.
Kunnen we ook via de bovenkant van Lake Powell? Daar gaat een ferry zie ik. Er is daar een campground. Dan zouden we van Bryce Canyon naar Bullfrog marina kunnen rijden ( ongveer 4,5 uur) en dan de volgende ochtend de ferry nemen ( gaat 4 keer per dag in de zomer) en dan vanaf de andere kant naar Monument Valley kunnen rijden om bij Gouldings te overnachten.
heeft iemand hier ervaring mee? Is het erg jammer om Arches te missen? We maken de reis namelijk iets rustiger op deze manier en dat zou ik wel prettig vinden. Het zou er dan zo uit gaan zien:
Di 21 juli San Francisco
Wo 22 juli San Francisco - Yosemite (camper ophalen en in 1 keer naar Y rijden)
Do 23 juli Yosemite
ma 27 juli Zion
Wo 29 juli Bryce Canyon - Bullfrog Marina
Do 30 juli Bullfrog Marina - Monument Valley
Za 1 aug Page
di 4 augustus Grand Canyon - Twenty nine palms
wo 5 augustus 29 palms - Dana Point
do 6 augustus Dana Point (dagje whale watching)
vr 7 augustus Dana Point - Los Angeles (camper inleveren en naar airport hotel)
zo 9 augustus Amsterdam
Ik heb nog een paar vragen.
Mono Lake is eigenlijk niet een plek waar ik perse zou hoeven overnachten. Maar ik denk dat het voordeel is dat we dan niet heel vroeg uit Yosemite weg hoven en rustig de Tioga pass kunnen rijden. De dag daarop is namelijk een lange rit naar Las Vegas. Is er een optie om al iets verder te rijden na Mono Lake of raden jullie toch aan om daar te overnachten? Het zou fijn zijn als we de volgende dat al een uurtje verder zijn op weg naar LV.
Hebben we zo tijd om ergens in Yosemite die mooie grote bomen te zien? We gaan proberen een plekje te krijgen bij 1 van de drie Pines campgrounds.
We willen graag raften op de Colorado river. Waar op onze route kunnen we dat het beste doen?
Kunnen we op deze route ergens een leuk stukje route 66 meepakken of is dat heel lastig?
Zien we op deze route dat mooie uitzicht bij Monument Valley?
We zouden van die twee nachten GC nog 1 nacht kunnen maken. Dan hebben we ergens anders een extra dag. Is dat handiger? We willen in GC een helicopter vlucht maken, veel meer denk ik niet ( tenzij we daar gaan raften, maar is dat de leukste plek om te raften?)
Alvast bedankt voor het meedenken!
Marianne schreef al dat Arches best wel om is en dat klopt. Maar we willen graag naar Bryce, Monument Valley en Page. Als we van Bryce naar MV rijden, komen we langs Page en dan moeten we dezelfde weg terug om daarna naar GC te komen. Een beetje zonde vind ik dat, dezelfde weg heen en terug te rijden. Maar we willen zo graag naar Monument Valley en dat beromede uitzicht zien.
Kunnen we ook via de bovenkant van Lake Powell? Daar gaat een ferry zie ik. Er is daar een campground. Dan zouden we van Bryce Canyon naar Bullfrog marina kunnen rijden ( ongveer 4,5 uur) en dan de volgende ochtend de ferry nemen ( gaat 4 keer per dag in de zomer) en dan vanaf de andere kant naar Monument Valley kunnen rijden om bij Gouldings te overnachten.
heeft iemand hier ervaring mee? Is het erg jammer om Arches te missen? We maken de reis namelijk iets rustiger op deze manier en dat zou ik wel prettig vinden. Het zou er dan zo uit gaan zien:
Di 21 juli San Francisco
Do 23 juli Yosemite
ma 27 juli Zion
Wo 29 juli Bryce Canyon - Bullfrog Marina
Do 30 juli Bullfrog Marina - Monument Valley
Za 1 aug Page
di 4 augustus Grand Canyon - Twenty nine palms
zo 9 augustus Amsterdam
Ik heb nog een paar vragen.
Mono Lake is eigenlijk niet een plek waar ik perse zou hoeven overnachten. Maar ik denk dat het voordeel is dat we dan niet heel vroeg uit Yosemite weg hoven en rustig de Tioga pass kunnen rijden. De dag daarop is namelijk een lange rit naar Las Vegas. Is er een optie om al iets verder te rijden na Mono Lake of raden jullie toch aan om daar te overnachten? Het zou fijn zijn als we de volgende dat al een uurtje verder zijn op weg naar LV.
Hebben we zo tijd om ergens in Yosemite die mooie grote bomen te zien? We gaan proberen een plekje te krijgen bij 1 van de drie Pines campgrounds.
We willen graag raften op de Colorado river. Waar op onze route kunnen we dat het beste doen?
Kunnen we op deze route ergens een leuk stukje route 66 meepakken of is dat heel lastig?
Zien we op deze route dat mooie uitzicht bij Monument Valley?
We zouden van die twee nachten GC nog 1 nacht kunnen maken. Dan hebben we ergens anders een extra dag. Is dat handiger? We willen in GC een helicopter vlucht maken, veel meer denk ik niet ( tenzij we daar gaan raften, maar is dat de leukste plek om te raften?)
-
- Amerika-ontdekker
Of, bedenk ik me nu, zouden we Bryce ook kunnen laten vallen en er dit van maken
Di 21 juli San Francisco
Wo 22 juli San Francisco - ergens halverwege richting Yosemite
Do 23 juli verder rijden naar Yosemite
Vr 24 juli Yosemite
Di 28 juli Zion
Wo 29 juli Zion - Monument Valley
Do 30 juli Monument Valley - Page
Vr 31 juli Page
ma 3 augustus Grand Canyon - ???
di 4 augustus ??? - Twenty nine palms
zo 9 augustus Amsterdam
Maar slaan we dan niet heel veel National Parks over, zowel Bryce als Arches? Ook wel heel jammer toch En wat kunnen we doen na GC?
Oh, wat is dit lastig zeg! Een goede balans vinden tussen mooie dingen willen zien maar ook je rust nemen voor datgene wat je ziet.
Nou ja, graag tips!
Di 21 juli San Francisco
Wo 22 juli San Francisco - ergens halverwege richting Yosemite
Do 23 juli verder rijden naar Yosemite
Vr 24 juli Yosemite
Di 28 juli Zion
Wo 29 juli Zion - Monument Valley
Do 30 juli Monument Valley - Page
Vr 31 juli Page
ma 3 augustus Grand Canyon - ???
di 4 augustus ??? - Twenty nine palms
zo 9 augustus Amsterdam
Maar slaan we dan niet heel veel National Parks over, zowel Bryce als Arches? Ook wel heel jammer toch En wat kunnen we doen na GC?
Oh, wat is dit lastig zeg! Een goede balans vinden tussen mooie dingen willen zien maar ook je rust nemen voor datgene wat je ziet.
Nou ja, graag tips!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Waarom ineens Bryce laten vallen als het een post naar beneden iets is wat je graag wil zien?? Ik zou dat er zeker niet uitlaten. Bryce is eigenlijk compleet anders dan alle andere parken.
Verder rij je welgeteld 2x 80 km over dezelfde weg tussen Page en Monument Valley. Ik zou daarvoor echt niet de moeite gaan doen om de route om te gooien. Wat is nou 160km op een route van waarschijnlijk iets van 4000km?
Dan je vragen
The Mariposa Grove Road will be temporarily closed to vehicle and foot traffic, and the Lower Mariposa Grove will be temporarily closed to all use, tentatively beginning May or June 2015. During this time, trails to the Upper Mariposa Grove may also close periodically, depending on construction or restoration work. The Big Trees Tram Tour will cease operation permanently in November 2014. Shuttle service from Wawona to Mariposa Grove will not operate in 2015 or 2016. The entire Mariposa Grove will tentatively reopen in November 2016
Je kunt nog wel sequoiabomen bekijken in Hetchy Hetch en bij Tuolumne and Merced Grove vlakbij Crane Flat.
Persoonlijk zou ik bij een dag winst deze niet bij de parken zetten maar bij of las Vegas of bij Los Angeles.
Als laatste echt nog even een persoonlijke mening. Ik lees je steeds over Arches schrijven, maar als je daarheen wilt moet je ook echt Canyonlands en Dead Horse SP meepakken (en een stuk van de 128). Ik vond Canyonlands Island in the sky echt een grote indruk op me achterlaten. Zelfs meer dan Arches of zelfs de Grand Canyon. Je moet daar echt minimaal 3 nachten Moab voor uittrekken en die kan je in deze reis nergens afhalen, zonder elders concessies te doen. Ik zou dat echt voor een andere keer laten bv. in combinatie met Rocky Mountain NP, Grand Tetons en Yellowstone of met New Mexico.
Verder rij je welgeteld 2x 80 km over dezelfde weg tussen Page en Monument Valley. Ik zou daarvoor echt niet de moeite gaan doen om de route om te gooien. Wat is nou 160km op een route van waarschijnlijk iets van 4000km?
Dan je vragen
Ik weet niet hoe het met campgrounds bij Mono Lake zit, maar overnachten rond Mammoth Lakes is heel goed hoor. Bishop zou ook een optie zijn. Je mag zeker niet door death valley en dan is het met een stop een uur of 6 rijden naar Las Vegas boven death valley langs. let wel op dat er weinig benzinepompen zijn in dat gebied.Mono Lake is eigenlijk niet een plek waar ik perse zou hoeven overnachten. Maar ik denk dat het voordeel is dat we dan niet heel vroeg uit Yosemite weg hoven en rustig de Tioga pass kunnen rijden. De dag daarop is namelijk een lange rit naar Las Vegas. Is er een optie om al iets verder te rijden na Mono Lake of raden jullie toch aan om daar te overnachten? Het zou fijn zijn als we de volgende dat al een uurtje verder zijn op weg naar LV.
Ik gooi er gelijk nog een quote tegenaan, maar ik zal het even niet zo doen als de andere quotes:Hebben we zo tijd om ergens in Yosemite die mooie grote bomen te zien? We gaan proberen een plekje te krijgen bij 1 van de drie Pines campgrounds.
The Mariposa Grove Road will be temporarily closed to vehicle and foot traffic, and the Lower Mariposa Grove will be temporarily closed to all use, tentatively beginning May or June 2015. During this time, trails to the Upper Mariposa Grove may also close periodically, depending on construction or restoration work. The Big Trees Tram Tour will cease operation permanently in November 2014. Shuttle service from Wawona to Mariposa Grove will not operate in 2015 or 2016. The entire Mariposa Grove will tentatively reopen in November 2016
Je kunt nog wel sequoiabomen bekijken in Hetchy Hetch en bij Tuolumne and Merced Grove vlakbij Crane Flat.
Dit kun je doen bij Moab en bij Page. Even googlen op raften en die plaatsen en je vind veel info. Bij de grand canyon is het niet mogelijk.We willen graag raften op de Colorado river. Waar op onze route kunnen we dat het beste doen?
Een leuk stukje en eigenlijk het enige stukje is tussen Williams en Los Angeles. Je kan het vanaf Seligman rijden tot aan Needles. Het mooiste stuk is wel tussen Kingman en Needles bij Oatman.Kunnen we op deze route ergens een leuk stukje route 66 meepakken of is dat heel lastig?
Ik neem eigenlijk aan dat je met het mooie uitzicht over Monument Valley het punt bij milemarker 13 op de 163 bedoelt. Eigenlijk kom je daar niet, maar je kan best een stuk op en neer rijden. Heel die omgeving is wel mooi. Stop dan ook even bij Goosenecks SP. Je kan met je camper toch niet de monument valley drive doen, dus je zult (als je geen jeeptour boekt) het sowieso moeten doen met de uitzichten.Zien we op deze route dat mooie uitzicht bij Monument Valley?
Nogmaals, je kan bij de GC niet raften, dus daarvoor zou je geen 2 nachten moeten blijven. Het hangt er een beetje vanaf of je een 'rustpunt' in je route wilt hebben. Je kan ook als je van Monument Valley afkomt die dag alle uitzichtpunten bij de south rim bekijken en evt. 's avonds met de shuttlebus naar een punt waar auto's verboden zijn voor de zonsondergang. Dan de volgende ochtend de zonsopkomst bekijken, naar Tusayan gaan voor de helivlucht en dan verder rijden richting Los Angeles. Ik denk dat, vooral als je via Route66 wilt rijden, Twentynine Palms voor deze dag dan net iets te veel wordt. Stel je maakt een vlucht om 10u en je kunt om 11u vertrekken. Dan zou ik denk ik kiezen voor Needles, of misschien na Needles iets omrijden naar Lake Havasu. Beetje lastig omdat er tussen Needles en twentynine palms zo weinig ligt. En voor mij lastig te beoordelen omdat ik het stuk tussen needles en LA nooit zelf heb gereden.We zouden van die twee nachten GC nog 1 nacht kunnen maken. Dan hebben we ergens anders een extra dag. Is dat handiger? We willen in GC een helicopter vlucht maken, veel meer denk ik niet ( tenzij we daar gaan raften, maar is dat de leukste plek om te raften?)
Persoonlijk zou ik bij een dag winst deze niet bij de parken zetten maar bij of las Vegas of bij Los Angeles.
Als laatste echt nog even een persoonlijke mening. Ik lees je steeds over Arches schrijven, maar als je daarheen wilt moet je ook echt Canyonlands en Dead Horse SP meepakken (en een stuk van de 128). Ik vond Canyonlands Island in the sky echt een grote indruk op me achterlaten. Zelfs meer dan Arches of zelfs de Grand Canyon. Je moet daar echt minimaal 3 nachten Moab voor uittrekken en die kan je in deze reis nergens afhalen, zonder elders concessies te doen. Ik zou dat echt voor een andere keer laten bv. in combinatie met Rocky Mountain NP, Grand Tetons en Yellowstone of met New Mexico.
-
- Amerika-ontdekker
Paul. dank je voor je uitgebreide antwoord! Ik vind je planning voor Grand Canyon een mooie, maar dan moeten we daar wel mooi op tijd aankomen, in de vroege middag denk ik.
Maar nu weet ik nog steeds niet goed hoe ik het moet doen vanaf Zion (want inderdaad, zou toch heel jammer zijn dat te missen) naar Grand Canyon via Monument Valley. Welke route/dagindeling zou jij aanraden bij de ??? . we willen in die dagen dus of Bryce of Arches, Page en Monument Valley aandoen. In Page willen we wel tijd hebben voor Antelope Canyon en raften, ik denk daar dus twee nachten. In MV eventueel die jeeptour maar dat hoeft niet perse. Een dag Zion mag eventueel minder, als dat beter uitkomt om tijd te hebben voor de rest.
We willen het liefst veel zien maar niet als gekken overal langs razen.
We hoeven na Needles denk ik niet te stoppen in 29 Palms. Ik had dat alleen ingepland als leuke tussenstop maar het is niet een plek die ik nou zo graag wil zien. We willen uiteindelijk naar Dana Point om daar twee nachten te blijven, vanaf Needles kunnen we dat denk ik wel in 1 keer rijden. het is 269 mijl. We zouden dan bv via Joshua Tree Park kunnen rijden. Of is het in 1 keer rijden te optimistisch? Als dat wel kan winnen we weer een dag namelijk.
Die dag zouden we ook aan het begin kunnen gebruiken door rustiger naar Yosemite te rijden en daar meer tijd te hebben. Of ergens anders. Ik heb die dag extra nu in het schema tussen Zion en Grand Canyon gezet.
Di 21 juli San Francisco
Do 23 juli Yosemite
Vr 24 juli Yosemite - Tioga Pass - Mammoth lakes
Za 25 juli Mammoth lakes - Las Vegas
ma 27 juli Zion
Di 28 juli Zion - ???
Wo 29 juli ???
Do 30 juli ???
Vr 31 juli ???
Za 1 aug ???
Zo 2 augustus ???
ma 3 augustus ??? - Grand Canyon
di 4 augustus Grand Canyon - Needles (via route 66)
wo 5 augustus Needles - Dana Point
Maar nu weet ik nog steeds niet goed hoe ik het moet doen vanaf Zion (want inderdaad, zou toch heel jammer zijn dat te missen) naar Grand Canyon via Monument Valley. Welke route/dagindeling zou jij aanraden bij de ??? . we willen in die dagen dus of Bryce of Arches, Page en Monument Valley aandoen. In Page willen we wel tijd hebben voor Antelope Canyon en raften, ik denk daar dus twee nachten. In MV eventueel die jeeptour maar dat hoeft niet perse. Een dag Zion mag eventueel minder, als dat beter uitkomt om tijd te hebben voor de rest.
We willen het liefst veel zien maar niet als gekken overal langs razen.
We hoeven na Needles denk ik niet te stoppen in 29 Palms. Ik had dat alleen ingepland als leuke tussenstop maar het is niet een plek die ik nou zo graag wil zien. We willen uiteindelijk naar Dana Point om daar twee nachten te blijven, vanaf Needles kunnen we dat denk ik wel in 1 keer rijden. het is 269 mijl. We zouden dan bv via Joshua Tree Park kunnen rijden. Of is het in 1 keer rijden te optimistisch? Als dat wel kan winnen we weer een dag namelijk.
Die dag zouden we ook aan het begin kunnen gebruiken door rustiger naar Yosemite te rijden en daar meer tijd te hebben. Of ergens anders. Ik heb die dag extra nu in het schema tussen Zion en Grand Canyon gezet.
Di 21 juli San Francisco
Do 23 juli Yosemite
Vr 24 juli Yosemite - Tioga Pass - Mammoth lakes
ma 27 juli Zion
Di 28 juli Zion - ???
Wo 29 juli ???
Do 30 juli ???
Vr 31 juli ???
Za 1 aug ???
Zo 2 augustus ???
ma 3 augustus ??? - Grand Canyon
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als je het zo doet en dus direct naar Yosemite gaat (al durf ik niet te zeggen of dit echt te halen is) kan je het zo doen.
27 juli Zion
Di 28 juli Zion - Bryce
Wo 29 juli Bryce - Moab
Do 30 juli Moab Arches
Vr 31 juli Moab Canyonlands
Za 1 augustus Moab - Monument Valley
Zo 2 augustus MV - Page
ma 3 augustus Page - Grand Canyon
Het zou zo kunnen, maar je gaat vanaf MV een hele drukke laatste week krijgen, zonder Moab is het allemaal wel wat relaxter.
27 juli Zion
Di 28 juli Zion - Bryce
Wo 29 juli Bryce - Moab
Do 30 juli Moab Arches
Vr 31 juli Moab Canyonlands
Za 1 augustus Moab - Monument Valley
Zo 2 augustus MV - Page
ma 3 augustus Page - Grand Canyon
Het zou zo kunnen, maar je gaat vanaf MV een hele drukke laatste week krijgen, zonder Moab is het allemaal wel wat relaxter.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt ook via Capitol Reef naar MV rijden. Dan is het wel het beste om een overnachting in CR te plannen, hoewel je ook in 1 dag van Bryce naar MV kunt rijden via die route (Ut12, UT95). Je komt dan niet langs de ferry. Dat is ook een mogelijkheid maar ik weet niet of die ferru wel vaart. Ik zou voor de 95 gaan (zie daarvoor ons 1988- en 2013-verslag).Hibiscus schreef: Als we van Bryce naar MV rijden, komen we langs Page en dan moeten we dezelfde weg terug om daarna naar GC te komen. Een beetje zonde vind ik dat, dezelfde weg heen en terug te rijden. Maar we willen zo graag naar Monument Valley en dat beromede uitzicht zien.
Is het erg jammer om Arches te missen? We maken de reis namelijk iets rustiger op deze manier en dat zou ik wel prettig vinden.
Natuurlijk is dat jammer, maar er izjn wel meer dingen die je mist. Om alleen voor Arches daar naartoe te rijden is jammer, je hebt er te weinig tijd voor dan, en je mist Canyonlands etc. Bewaar het voor een eventuele volgende keer, bijvooorbeeld in combiniatie met Yellowstone.
Het is echt te ver om in 1 dag van Yosemite naar LV te rijden, zeker met een camper. Je hebt dan helemaal geen tijd voor Yosemite. Waarom wil je niet bij Lee vining/Mono Lake staan?Mono Lake is eigenlijk niet een plek waar ik perse zou hoeven overnachten. Maar ik denk dat het voordeel is dat we dan niet heel vroeg uit Yosemite weg hoven en rustig de Tioga pass kunnen rijden. De dag daarop is namelijk een lange rit naar Las Vegas. Is er een optie om al iets verder te rijden na Mono Lake of raden jullie toch aan om daar te overnachten? Het zou fijn zijn als we de volgende dat al een uurtje verder zijn op weg naar LV.
Voor sequoia's kun je naar de Merced grove of Tuolumne grove ( niet bij Hetch Hetchy).
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Marianne, dank je. Ik wil zeker niet in 1 dag van Yosemite naar LV, ik wilde juist al wat verder komen op die dag zodat we de volgende dag niet zover hoeven naar LV. Dus niet bij Mono Lake overnachten maar juist wat verder richting LV. Aan de andere kant, die dag wordt toch een kilometer dag, dus 100 meer maakt ook niet zoveel uit en zoals ik begrijp, is het gewoon door buffelen en muziek aan.
We gaan even bedenken of we via Capitol reef naar MV gaan of toch via Moab en daar dan twee nachten blijven.
begrijp ik het goed dat die route 163 met mile marker 13 (dat mooie uitzicht) eigenlijk op de weg van Moab naar Page ligt? En dat we dus eigenlijk dat stukje MV (is dat de 425?) helemaal niet inhoeven? Ik kijk op google maps maar kom er niet helemaal uit.
Wij gaan op vakantie altijd vroeg op stap, om 8 uur wegrijden is normal bij ons. Dan kun je voor de middag over het algemeen best heel wat km maken toch
Mijn man vindt het maar raar dat ik nu al zo bezig ben met de route maar ik wil het geregeld hebben zodat ik in januari/februari klaar kan zitten om al die campgrounds te boeken ...
We gaan even bedenken of we via Capitol reef naar MV gaan of toch via Moab en daar dan twee nachten blijven.
begrijp ik het goed dat die route 163 met mile marker 13 (dat mooie uitzicht) eigenlijk op de weg van Moab naar Page ligt? En dat we dus eigenlijk dat stukje MV (is dat de 425?) helemaal niet inhoeven? Ik kijk op google maps maar kom er niet helemaal uit.
Wij gaan op vakantie altijd vroeg op stap, om 8 uur wegrijden is normal bij ons. Dan kun je voor de middag over het algemeen best heel wat km maken toch

Mijn man vindt het maar raar dat ik nu al zo bezig ben met de route maar ik wil het geregeld hebben zodat ik in januari/februari klaar kan zitten om al die campgrounds te boeken ...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het heeft niet zo veel zin om nog verder te rijden dan Mono Lake. Je hebt dan minder tijd voor Yosemite - wat al niet ruim is nu - en er is eigenlijk helemaal niets tussen Lee Vining en Las Vegas.
Het uitzicht op MV ligt tussen MV en Mexican Hat. Dat uitzicht is aardig, maar voor een mooi beeld van MV moet je dichterbij zijn en eigenlijk de scenic route doen (met een tour).
MV ligt op de grens van Utah en Arizona, bij de 468, niet de 425.
Marianne
Het uitzicht op MV ligt tussen MV en Mexican Hat. Dat uitzicht is aardig, maar voor een mooi beeld van MV moet je dichterbij zijn en eigenlijk de scenic route doen (met een tour).
MV ligt op de grens van Utah en Arizona, bij de 468, niet de 425.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ben ik weer
Druk bezig met boeken van campings en tours. Het plan was om vanuit Yosemite naar Mammoth lakes te rijden en te overnachten op Twin lakes campground. Ik dacht dat dat handig zou zijn omdat we dan al iets verder op weg naar Las Vegas zijn en de camping leek me mooi gelegen. Maar volgens mij klopt dat eerste niet. We moeten toch naar Tonopah rijden om op de 95 naar LV te komen. We winnen dan eigenlijk nauwelijks kilometers. Klopt dit veronderstelling? Kunnen we over de 120 van lee Vining naar de 6, dan naar de 266 en dan naar de 95 komen?
Als we er dan voor kiezen om bij Lee Vining te overnachten, is het dan haalbaar om in de ochtend vanuit Yosemite weg te rijden, over de Tioga pass ( met een camper) en dan op en neer naar Bodie te rijden en dan naar de camping bij lee Vining te gaan? Of is dat echt te ver? Is Bodie het überhaupt waard om te gaan bekijken?
Dit is onze uiteindelijke route, mede dankzij jullie tips. Niet ideaal en niet overal evenveel tijd, maar toch wel mooi hopelijk voor een eerste keer NP. Ik twijfel nog over die volle dag Page. We hebben de 11.30 tour geboekt in upper Antelope Canyon. We kunnen daarna al wegrijden richting GC. We kunnen echter de middag ook gebruiken om lekker te zwemmen/watersporten.
zo 12 juli Boston - Newport
Ma 13 juli Newport - Poughkeepsie
Di 14 juli Poughkeepsie - New York
Wo 15 juli New York
Do 16 juli New York
Vr 17 juli New York
Zo 19 juli Washington
Di 21 juli San Francisco
Do 23 juli Yosemite
Vr 24 juli Yosemite - Mammoth lakes of Mono lake
ma 27 juli Zion
Wo 29 juli Bryce Canyon - Moab
Do 30 juli Moab
Vr 31 juli Moab Monument Valley
Za 1 aug Monument valley Page
Zo 2 augustus Page
ma 3 augustus Page Grand Canyon
di 4 augustus GC Needles
wo 5 augustus Needles Malibu
do 6 augustus Malibu Los Angeles (camper inleveren)
vr 7 augustus LA
za 8 augustus LA Amsterdam
zo 9 augustus Amsterdam

Als we er dan voor kiezen om bij Lee Vining te overnachten, is het dan haalbaar om in de ochtend vanuit Yosemite weg te rijden, over de Tioga pass ( met een camper) en dan op en neer naar Bodie te rijden en dan naar de camping bij lee Vining te gaan? Of is dat echt te ver? Is Bodie het überhaupt waard om te gaan bekijken?
Dit is onze uiteindelijke route, mede dankzij jullie tips. Niet ideaal en niet overal evenveel tijd, maar toch wel mooi hopelijk voor een eerste keer NP. Ik twijfel nog over die volle dag Page. We hebben de 11.30 tour geboekt in upper Antelope Canyon. We kunnen daarna al wegrijden richting GC. We kunnen echter de middag ook gebruiken om lekker te zwemmen/watersporten.
zo 12 juli Boston - Newport
Ma 13 juli Newport - Poughkeepsie
Di 14 juli Poughkeepsie - New York
Wo 15 juli New York
Do 16 juli New York
Vr 17 juli New York
Zo 19 juli Washington
Di 21 juli San Francisco
Do 23 juli Yosemite
Vr 24 juli Yosemite - Mammoth lakes of Mono lake
ma 27 juli Zion
Wo 29 juli Bryce Canyon - Moab
Do 30 juli Moab
Vr 31 juli Moab Monument Valley
Za 1 aug Monument valley Page
Zo 2 augustus Page
ma 3 augustus Page Grand Canyon
di 4 augustus GC Needles
wo 5 augustus Needles Malibu
do 6 augustus Malibu Los Angeles (camper inleveren)
vr 7 augustus LA
za 8 augustus LA Amsterdam
zo 9 augustus Amsterdam
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou een nacht Page inruilen voor een extra nacht Moab, of een stop in Capitol Reef tussen Bryce en Moab. Je komt dan een dag later ana in Page. Jammer dat je al iets hebt geboekt, maar als je op tijd vertrekt vanuit MV kun je diezelfde dag nog wel de tour doen. Je wint een uur omdat je weer naar een andere tijdzone gaat.
Op zich is Bodie wel te doen op weg van Yosemite naar Lee Vining (ik zou inderdaad hier gaan staan). Reken op ongeveer 3 uur in totaal vanuit Lee Vining; twee keer een uur rijden en een uur voor het bezoek. Als je nog veel wilt doen in Yosemite kun je ook ter plekke besluiten om het niet te doen. Of het de moeite waard is zul je zelf moeten bepalen. Wij waren er in 2013, kijk eens naar ons verslag voor Bodie. Bedenk wel dat je via een dirt road rijdt. Het is te doen met een camper maar het rijdt niet prettig.
Marianne
Op zich is Bodie wel te doen op weg van Yosemite naar Lee Vining (ik zou inderdaad hier gaan staan). Reken op ongeveer 3 uur in totaal vanuit Lee Vining; twee keer een uur rijden en een uur voor het bezoek. Als je nog veel wilt doen in Yosemite kun je ook ter plekke besluiten om het niet te doen. Of het de moeite waard is zul je zelf moeten bepalen. Wij waren er in 2013, kijk eens naar ons verslag voor Bodie. Bedenk wel dat je via een dirt road rijdt. Het is te doen met een camper maar het rijdt niet prettig.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht