Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rachel goes USA: C1

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Minnim
Amerikafan

Re: Rachel goes USA: C1

Bericht door Minnim »

Volgens mij ben jij als het goed is vandaag getrouwd - ik hoop dat het gegaan is zoals je hoopte! :thumbup:
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Dat klopt, afgelopen woensdag! Het ging HEEL snel, maar ik vond het een mooie ceremonie. Ik ben blij dat we voor een Vegas huwelijk zijn gegaan!

@UitHolland: dank je voor de tip!
Minnim
Amerikafan

Bericht door Minnim »

Gefeliciteerd! :thumbup:
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

Dank je wel!

Zou het marriage certificate direct beschikbaar moeten zijn op http://www.clarkcountynv.gov/depts/reco ... fault.aspx ? Ik wil het opvragen om de apostille mee aan te vragen, maar de website vindt geen certificaten op mijn naam!
Simon_Says
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Simon_Says »

Rachel. schreef:Dank je wel!

Zou het marriage certificate direct beschikbaar moeten zijn op http://www.clarkcountynv.gov/depts/reco ... fault.aspx ? Ik wil het opvragen om de apostille mee aan te vragen, maar de website vindt geen certificaten op mijn naam!
Wij kregen in NYC onmiddelijk een certificaat mee in het "stadshuis" :)
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

Wij kregen er ook direct een mee, maar op de achterkant staat dat dat alleen maar een aardig souvenirtje is. Het 'echte' afschrift moeten we aanvragen bij de gemeente.
Simon_Says
Amerikafan

Rachel. schreef:Wij kregen er ook direct een mee, maar op de achterkant staat dat dat alleen maar een aardig souvenirtje is. Het 'echte' afschrift moeten we aanvragen bij de gemeente.
Tiens,
Wij kregen wel degelijk een "echte" mee, en hebben ineens ook een internationale versie met apostile aangevraagd.
Minnim
Amerikafan

Bericht door Minnim »

In Minnesota brengt normaal gesproken de officiant het getekende formulier naar de gemeente en dan krijg je een officieel certificaat gemaild, en daar staat drie weken ofzo voor. Maar hij wist dat we het snel moesten hebben dus hij heeft ons het origineel gegeven en we hebben het zelf naar het gemeentehuis gebracht en kregen toen gelijk een officieel certificaat mee.
Ik weet niet hoe het in Nevada zit, maar tenzij jullie op het stadhuis getrouwd zijn zal de officiant het waarschijnlijk ook daarheen moeten brengen en dan moet het verwerkt worden voordat jullie in het systeem staan, denk ik. Ik zou even de locatie waar je getrouwd bent bellen om te vragen wat hun procedure is.
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

In Nevada duurt het blijkbaar 10 dagen, dus sinds vandaag is-ie er!

Mogen we voor de CR1 allemaal kopieën gebruiken (van bijv. birth certificate en marriage certificate) of willen ze allemaal gewaarmerkte versies? En klopt het dat ik bij de I-130 nog niet mijn geboortecertificaat en paspoort hoef op te sturen, pas bij de volgende stap?
Simon_Says
Amerikafan

Rachel. schreef:Mogen we voor de CR1 allemaal kopieën gebruiken (van bijv. birth certificate en marriage certificate) of willen ze allemaal gewaarmerkte versies? En klopt het dat ik bij de I-130 nog niet mijn geboortecertificaat en paspoort hoef op te sturen, pas bij de volgende stap?
http://www.visajourney.com/content/i130guide1

Ik meen mij te herinneren dat ik een hoop originelen heb moeten opsturen van vanalles.
Je paspoort moet je NOOIT opsturen. Je geeft dit helemaal op het einde van de rit af als je visum erin moet. Maar indien je AoS doet (zie hier http://www.visajourney.com/content/i130guide2) is het allemaal wat anders natuurlijk
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

Ehm, kopie van het paspoort bedoel ik natuurlijk :p De echte geef ik niet zomaar af!
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

Hoera, eerste bezoekticket is geboekt! Hij komt in februari twee weekjes langs ^_^ Prachtige aanbieding van jetairfly, 500 euro voor Miami-Brussel!

Nu alleen nog m'n CR1 papieren opnieuw invullen, dat had ik met blauwe inkt gedaan en het moet met zwarte...
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

Na alles opnieuw te hebben ingevuld met zwarte inkt is inmiddels de visumaanvraag op de post en de NOA1 binnen. Het wachten begint...
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

Maakt het voor entree in de USA uit welke naam er op je paspoort staat? Ik ga deze week mijn huwelijk registreren hier en neem dan ook zijn achternaam aan, maar mijn paspoort staat nog op mijn meisjesnaam. Ik was eigenlijk van plan het paspoort zo laat mogelijk te vervangen, na goedkeuring van de C1. Kan ik gewoon op dat paspoort de USA in of moet ik toch een nieuwe aanvragen?
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

In Nederland blijft je paspoort op je meisjesnaam staan, ook als je aangegeven hebt dat je je getrouwde naam gebruikt. Daar schrijft de gemeente e.d je dan fijn mee aan maar ze zetten het dus niet op je paspoort, rijbewijs etc. Je kunt wel vragen om ev (echtgenote van) "zijn naam" er op te laten zetten. Dan staat er dus "R. Meisjenaam ev Zijnnaam".
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
movingon
Amerika-ontdekker

Bericht door movingon »

Als je de aanvraag gedaan hebt met je oude paspoort is het iig een goed idee om je oude paspoort "onklaar" te laten maken, zodat je er zelf nog over kan beschikken. Ook goed om bewijs te houden van data dat je bent binnen gevlogen. Daar staat hetzelfde BSN op dus dan is het een logische stap, nadat je getrouwd bent, dat nieuwe paspoort. Neem je onklaar gemaakte paspoort dan ook mee, en heb hem bij de hand als je door immigration gaat.

Ik had heel lang geleden een B1/B2 visum, dat had toenertijd een langere geldigheid dan mijn paspoort, dat moest ik toen mijn paspoort verliep nog wel hebben om aan de officers bij de grens te laten zien, want dat stond ook in hun systeem. Maar geen probleem met een nieuw paspoort en oud onklaar paspoort met visum er in.
States etc.: CA, CO, CT, DC, FL, GA, ID, MA, MD, MT, NC, NV, NY, PR, RI, SC, TX, OR, UT, VA,WA, WY
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

En kan ik met het 'oude' paspoort gewoon het land in op vakantie?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Waarom neem je zijn achternaam aan ?
Ik ben ook getrouwd - maar heb altijd mijn eigen naam gehouden.

Het belangrijkste als je op reis gaat is dat je VWP/ESTA/je visum, en je vlieg-ticket op dezelfde naam staat als je naam in je paspoort is.
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

Lang verhaal, maar ik heb buitengewoon weinig binding met mijn eigen achternaam en bovendien is deze weinig internationaal, dus om zowel prive- als werkredenen heb ik liever de zijne. Misschien moet ik het even vragen aan het consulaat om zeker veilig te zijn.
movingon
Amerika-ontdekker

Bericht door movingon »

Rachel. schreef:En kan ik met het 'oude' paspoort gewoon het land in op vakantie?
Ik heb geen idee wat de voorwaarden zijn van het visum dat je aanvraagt, maar als je met dat oude paspoort, als het nog geldig was het land in mocht voor een vakantie, dan lijkt me dat je dat ook mag met je nieuwe paspoort, mits je je oude onklaar gemaakte meeneemt en ik zou wel een nieuwe kopie van je paspoort achter je aanvraag aansturen.
States etc.: CA, CO, CT, DC, FL, GA, ID, MA, MD, MT, NC, NV, NY, PR, RI, SC, TX, OR, UT, VA,WA, WY
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer