Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoelang geldig?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
vero--
Amerika-newbie

Hoelang geldig?

Bericht door vero-- »

Ik zou mij graag willen inschrijven voor de Greencard Lottery, alleen heb ik een paar vragen. Stel je voor dat je zou winnen, kan je er dan ook voor kiezen om pas over een jaar of twee jaar te gaan? Of zou je echt direct hetzelfde jaar nog moeten emigreren? En hou je nog gewoon je Nederlandse paspoort? (voor als je terug wilt naar NL).

Bedankt!
Dutchess
Amerika-expert

Re: Hoelang geldig?

Bericht door Dutchess »

vero--
Welkom op het forum. Als je de loterij wint, mag je een green card aanvraag indienen. Hoe snel je die aanvraag mag indienen hangt van je case nummer af, maar hoe lang je mag wachten met de aanvraag weet ik niet precies (ik geloof maximum 17 maanden na de trekking?). Hoe langer je wacht nadat jouw case nummer aan de beurt is, hoe groter de kans dat de green cards op zijn. Dus ook hoe hoger je case nummer, hoe groter de kans dat je niet meer aan de beurt komt.

Tijdens het proces moet je o.a. een medische keuring ondergaan en een interview op het consulaat. Als je green card aanvraag goedgekeurd wordt, moet je binnen 6 maanden (meestal geteld vanaf de medische keuring) naar de USA om je green card te activeren. Daarna ben je officieel een "permanent resident" en mag je niet langer dan 6 maanden per jaar buiten de USA wonen zonder speciale toestemming. Als je die speciale toestemming niet hebt, vervalt je green card bij langdurig verblijf buiten de USA.

Je mag altijd op basis van je green card in de USA blijven wonen en daarbij je Nederlanderschap (dus NL paspoort) behouden. Mocht je Amerikaans staatsburgerschap aanvragen, dan vervalt je NL nationaliteit en moet je je Nederlands paspoort opgeven. Hier zijn enkele uitzonderingen op, de meest voorkomende is als je getrouwd bent met een Amerikaans staatsburger.

Deze vragen zijn al vele keren op dit forum gesteld, dus ik raad je aan om er eens rustig voor te gaan zitten en je in te lezen op het forum. Er staat enorm veel nuttige informatie!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Aanvulling:
een DV program loopt over twee (fiscale) jaren.
Na de Entry Period (een maand lang) duurt het zes maanden voor je kunt kijken of je geselecteerd - in/uitgeloot - bent.
In de zeventien maanden daarna kunnen Visum Aanvragen worden ingediend en worden de Visum Aanvragen behandeld.
Dat gebeurt inderdaad gebaseerd op de rangorde van het Case Number dat je toegewezen krijgt indien geselecteerd.

Het DV 2016 programma loopt van 1 oktober j.l. (2014) tot en met 30 september 2016.
Na 30 sept. 2016 worden geen Diversity Groene Kaarten meer uitgegeven voor de 2016 Lottery.
Naar verwachting zullen de visa al eerder 'op' zijn aangezien er de laatste jaren ong. twee keer zoveel gegadigden worden geselecteerd als er Diversity Groene Kaarten beschikbaar zijn.

Maar als je mee wilt doen mag je wel opschieten ! De entry periode is a.s. maandag 3 nov. noon EST (of EDT?) definitief afgelopen.
Op dit moment is de traffic naar de officiele website behoorlijk - er kunnen dus wachttijden zijn.
Dat betekent ook dat er kans is dat je opnieuw moet beginnen indien de verbinding wordt verbroken.

Voor meer informatie ga naar http://www.immigration-apps.com waar je een complete handleiding kunt lezen (gratis E-book op site).
Ik hoop dat ik dat een keer mag zeggen....
Laatst gewijzigd door USInsider op 02 nov 2014, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
vero--
Amerika-newbie

Bericht door vero-- »

Hoi!

Heel erg bedankt voor je reactie!

Dus in principe zou ik pas over 2 jaar weg kunnen als ik de green card nu zou winnen. Nog 1 vraag, stel je voor dat ik win alleen ik gebruik hem toch niet, verminderd dat mijn kansen ook voor de volgende keer?
Feliciter
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Feliciter »

Hoi Vero,

Leuk dat je mee wilt doen aan de DV loterij. Met betrekking tot je vraag: nee, het verandert je kansen in geheel niet. Iedere keer dat je meedoet heb je net zoveel kans als ieder ander in de loterij. Ongeacht of je aleens hebt meegedaan/gewonnen.

Succes!
01-05-2014 Selected for further processing DV-2015
24-05-2014 Completed DS-260 form
04-12-2014 Appointment at US Consulate Amsterdam! APPROVED!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Correct ! Maar je zou eigenlijk moeten zeggen: net zo weinig kans.

Voor Vero:
Stel dat je dit jaar zou meedoen - in de KOMENDE UREN ! - en geselecteerd zou worden met een laag genoeg Case Number om inderdaad kans op een visum te hebben - en je laat de kans gaan. Hoe groot denk je dat de kans is dat je hetzelfde geluk hebt komend jaar, of een jaar later ?!

Nog afgezien van het feit dat als Immigration Reform eindelijk eens gaat plaatsgrijpen, de kans groot is dat de Lottery zal sneuvelen. (En terecht.)

Kortom als je zeker weet dat je echt niet kunt gaan, kun je beter niet meedoen.
Want met 'winnen' breng je jezelf in een enorm dilemma.
Doe je mee en zet je niet door, dan zul je in de jaren daarna altijd denken 'had ik toen maar'.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik snap de laatste vraag van TS niet helemaal. Hebben we het dan over winnen en de papieren niet terugsturen, of over winnen, het hele proces doorlopen en uiteindelijk toch niet gaan? In beide gevallen zijn de kansen om nogmaals te winnen even groot. Maar in geval 2 heb je heel wat uit te leggen op het consulaat als je weer zou winnen en daar weer op gesprek mag gaan.
vero--
Amerika-newbie

Bericht door vero-- »

Oke, ik heb besloten om het te proberen. Het lukt mij alleen niet om een goede foto te maken, het is al te donker! Dus weet iemand ook hoelaat de loterij precies sluit (NL tijd) ? Zodat ik morgenvroeg nog snel een foto kan maken.

Bedankt!!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Als je naar dit topic gaat, dan zie je het volgende staan:
DV 2016 Program : The DV-2016 entry period will run from 12:00 pm (noon), Eastern Daylight Time (EDT) (GMT-4), Wednesday, October 1, 2014, until 12:00 pm (noon), Eastern Standard Time (EST) (GMT-5), Monday, November 3, 2014.
Eastern Standard Time is de tijd in New York, en NY loopt momenteel 6 uur op ons achter, dus om 6 uur morgenochtend (maandag) sluit de inschrijving.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

De loterij sluit Maandag 3 nov 12 uur 's middags (noon) EST - Eastern Standard Time.
Op de officiele site heeft men het echter over 12 uur/noon EDT - aangezien men zich niet realiseerde dat de zomertijd op die dag al voorbij was !

Voor Ned.land is het 5 uur later dan EDT.
Inderdaad voor Ned. is het 6 uur later dan EST.
Dus 12 uur (noon) aan de oostkust van de US (EST) betekent dat het in Nederland dan 6 uur 's avonds is.

Mbt. de foto's, lees alle regels voor Digital Images goed door.
Ten eerste hoe de foto eruit moet zien.
Ten tweede de technische specificaties waaran de image moet voldoen.
Je kunt om je foto te checken voor je upload de photo-validator benutten.
Als je de foto laat maken neem dan de regels waaraan de foto moet voldoen, mee naar de fotograaf.

Overigens ik vergat het te melden, je kunt meedoen en als je eventueel bent in/uit geloot, alsnog de beslissing nemen geen visumaanvrage in te dienen.
Je naam verdwijnt dan vanzelf uit het bestand.

Echter dien je wel een visa application in, en je besluit dan te stoppen dan sta je wel geregistreerd.
Dat heeft geen gevolgen voor een volgende lottery.
Maar het kan je wel parten spelen als je op VWP/ESTA naar de US wilt, of een toeristen of studie visum aanvraagt.
Met het indienen van de visum-aanvrage heb je nl. je 'immigration intent' blootgegeven.
En dat wordt/blijft wel geregistreerd.
Laatst gewijzigd door USInsider op 03 nov 2014, 01:08, 2 keer totaal gewijzigd.
vero--
Amerika-newbie

Bericht door vero-- »

Ik heb net een foto gemaakt. Want als het morgenvroeg al om 6 uur sluit, kan ik het beter nu direct doen. Ik vindt zelf de foto een beetje gelig, maar ik kan echt geen betere maken nu het al donker is. Ik heb de foto wel laten controleren op de site waar je je kan inschrijven en daar zegt hij dat het geldig is, is dit dan ook 100% zeker? Ik ben gewoon zo bang dat mijn foto niet goed is!
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Um, 12 uur (noon) Eastern standard time is toch 6 uur 's-avonds Nederlandse tijd?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Oh ja. Je hebt gelijk. Oeps. :oops:
vero--
Amerika-newbie

Bericht door vero-- »

Ik heb het net opgestuurd! Ik heb nog wat foto's gemaakt en uiteindelijk heb ik wel een duidelijke!

Krijg je ook een bericht als je niet bent ingeloot?
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Dbacks »

Nee, je krijgt geen bericht als je niet ben geselecteerd maar ook niet als je het wel bent.
Je zult vanaf 1 mei op de DV website met je eigen gegevens moeten inloggen om te zien of je bij de gelukkigen hoort of niet..
Never give up!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Als de foto voor upload is geaccepteerd, voldeed de foto aan de eisen.
Als je inschrijving in zijn totaal is geaccepteerd, heb je een Confirmation Number gekregen.
Bewaren dat nummer, want daar moet je volgend jaar na 1 mei mee naar dezelfde website om te kijken of je in/uitgeloot bent of niet.
(Nummer kan tegenwoordig op de website terug gevonden worden overigens. Je moet dan ook je naam ingeven zoals je nu hebt ingegeven.)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer