Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kansas

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Kansas

Bericht door thebruins »

Heeft iemand tips voor leuke bezienswaardigheden in Kansas? Ik zal er van oost (Kansas City) naar west (Tribune) doorheen rijden en kom vooralsnog niet veel verder dan Dodge City. Iemand anders nog ideeen voor leuke (wild west) stadjes en hikes o.i.d.?
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Kansas

Bericht door gera_r »

Wij hebben vorig jaar de route omgekeerd gedaan (via I 70) en ik herinner me vooral het grote niets. In het westelijk gedeelte veel akkerbouw en oostelijk gedeelte rolling hills met koetjes. Vooral veel van hetzelfde dus, maar wel mooi. Ik houd wel van die vergezichten. De enige bomen die er staan zijn aangeplant door mensen... In de voorbereiding kwam ik nog wel een 'interessante' onderbreking tegen halverwege tussen Oakley en Scott City, waarvoor je dus van de route af moet wijken. Een wat badlands-achtig gebied met rotsen. Uiteindelijk zijn we hier niet geweest, omdat we intussen wel genoeg rotsen elders hadden gezien. We hebben toen gekozen om de staat maar zo snel mogelijk te doorkruisen...
Laatst gewijzigd door gera_r op 23 okt 2014, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Zo snel mogelijk doorheen rijden. Een van meest oninteressante stukken snelweg in de USA
thebruins
Amerikakenner

Bericht door thebruins »

Ok, bedankt voor de tips.

Maar ik wil het een kans geven en niet zomaar van oost naar west rijden, en ben dus op zoek naar wat leuke dingen ookal betekent dat een stukje omrijden. :)
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik gaf een serieus antwoord......... :blink:
thebruins
Amerikakenner

Bericht door thebruins »

Haha ok
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik had zelfs nog fun things to do near I70 in kansas voor je gegoogled, maar zelfs dan kwam ik niets de moeite waard tegen haha
gera_r
Amerikakenner

Bericht door gera_r »

Nou, ik weet nog iets: Mocht je bekend zijn met de serie Kleine Huis (ofwel Little house on the prairie), en wie is dat niet? Dan is dit misschien nog wel even interessant: http://www.littlehouseontheprairiemuseu ... useum.html ofwel http://www.kansastravel.org/littlehouseontheprairie.htm . Hier heeft Charles Ingalls met zijn gezin een jaar gewoond. Weliswaar is de boel nagebouwd, maar toch... Dit wordt beschreven in Laura's (ik dacht) tweede boek. Dus: tussenstop in Independence! :)
Sabine1970
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sabine1970 »

Je begint al in een fantastische stad: Kansas-City! De stad met de fonteinen... Absoluut de moeite waard om te bezichtigen: De Country Plaza, Power & Light District, Westport... " onclick="window.open(this.href);return false; en vergeet dan idd niet om bij Arthur Bryants barbeque te gaan eten, absoluut de beste!

Verder is het stadje Weston (net over de grens in Missouri) erg leuk en pittoresk, misschien een kleine detour waard?
thebruins
Amerikakenner

Bericht door thebruins »

Bedankt voor de tips, ga dat eens verder onderzoeken. En wellicht een paar afleveringen van little house on the prairie bekijken ;-)
gera_r
Amerikakenner

Bericht door gera_r »

En heb je deze pagina al gezien? http://www.kansastravel.org/kansastravel.htm Ik zou zeggen, 'haal je hart op'... Je zou bijna denken dat Kansas best de moeite waard is... :wink:

Oh trouwens, mocht je de boeken van het Kleine Huis willen lezen; ik heb ze digitaal. Wil ze je best e-mailen. De boeken zijn heel anders dan de tv-serie, eigenlijk. De tv-serie is eigenlijk best wel een mix van alle boeken door elkaar; bovendien dingen er bij verzonnen...
thebruins
Amerikakenner

Bericht door thebruins »

Ja, had al wat zitten rond kijken op die website maar nog geen details er bij gezocht. Zo te zien moet er wel wat leuks van te maken zijn!
gera_r
Amerikakenner

Bericht door gera_r »

Ook hier even snuffelen misschien? http://www.roadsideamerica.com/map/ks
thebruins
Amerikakenner

Bericht door thebruins »

Goed idee!
Zal ook de Roadtrippers app nog eens raadplegen!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Gera bedoelt Monument Rocks tussen Oakley en Scott City. Zeer de moeite waard. 7 miles goed dirtroad. In Oakley is een visitor center met een grote sculpture van Buffalo Bill en de bison. Ook imposant. Over het park met die koe met 6 poten zal ik het hier niet hebben. Monument Rocks ligt langs de weg 83 ook wel Road to Nowhere genoemd. We hebben hem nu helemaal gereden alleen aan te raden voor de echte fanatics....
Yeehaw
thebruins
Amerikakenner

Bericht door thebruins »

Gast

Bericht door Gast »

Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer