Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisschema LA-YELLOWSTONE-LV

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Brenda68
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reisschema LA-YELLOWSTONE-LV

Bericht door Brenda68 »

Martin & Marianne schreef:Ik denk dat dit een heel goede beslissing is. ben wel benieuwd naar dat reisverslag, misschien toch even melden hier?
Dank je wel, ik ga vanavond jullie verslag lezen en dat andere verslag heb ik een hele tijd terug gelezen en ik weet niet meer precies waar maar het was wel een site met veel info over de USA en ervaren Amerika-gangers. Zij wadden wel meer tijd voor YS maar ook maar 1 dag Moab omdat ze het te heet vonden, en teveel op de GC vonden lijken, vandaar dat we toen het schema van Kras-vakanties gehanteerd hebben.
Ik heb mijn man nu toch kunnen overtuigen dat YS meer tijd nodig heeft maar heel stiekum is hij bang voor beren :shock:
Ik ben blij dat we deze beslissing met jullie hulp genomen hebben. Het duurt alleen nog zoo lang. :blink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bij Lake Havasu kun je ook beren tegenkomen. :wink: Zie http://azheritage.wordpress.com/2010/10 ... tate-park/
Dan liever in Yellowstone waar de rangers weten waar je bear activity kunt verwachten. En je gaat toch geen lange wandelingen maken, dus niets aan de hand. :wink:

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb even nog een keer je route neergezet, maar nu zonder al die muk erbij. Ik denk trouwens ook dat je nu een juiste beslissing hebt genomen.

Even over de hitte in het algemeen. In Moab kan het heel erg heet zijn, maar ga er maar vanuit dat het tussen LA en Lake Havasu City en rond Las Vegas nog veel warmer zal zijn.

1 aankomst LAX
2 LA - Lake Havasu
3 Lake Havasu - Grand Canyon
4 Grand Canyon
5 Grand Canyon - Navajo bridge - Page
6 Page - Monument Valley - Blanding
7 Blanding - Moab (Canyonlands)
8 Moab (Arches) - Grand Junction
9 Grand Junction - Briham City / Rocksprings
10 Brigham city - West Yellowstone of Rocksprings- Cody
11 Yellowstone
12 Yellowstone
13 Yellowstone - Grand Teton
14 Grand Teton -
15 Grand Teton - Salt Lake City
16 Salt Lake City
17 Salt Lake City- Cedar City
18 Cedar City - Las Vegas
19 Las Vegas
20 Las Vegas - Los Angeles
21 Los Angeles

Ook in de Grand Tetons lopen beren :wink: Maar als je geen flinke wandelingen gaat maken (al zou ik als je een volle dag hebt toch misschien de boottocht over Jenny lake en dan een stuk van de trail erna lopen) en mocht je nou ergens in Yellowstone of de Grand Tetons in een bosrijk gebied lopen en je bent maar met zn 2-en. Dan gewoon overdreven hard praten en evt zingen ofzo. Er zijn ook mensen die een klein belletje aan een rugzak hangen. Maar als je gewoon bij de 'attracties' met de massa bent zal je weinig overkomen. Er zijn meer incidenten met Bizons dan met beren. Het beste kun je vooral in Yellowstone 's ochtends en 's avonds in de schemer nog gaan rondrijden. Dan is het vaak wat minder druk en heb je nog grote kans om wildlife te zien die overdag schuilt in de bossen.
Ik reed toevallig bij Yellowstone de afslag naar de petrified tree in. En daar stonden een paar auto's bij het 1e parkeerplaatsje. Het ligt wat verhoogd en beneden liep een moederbeer met 2 kleintjes. In eerste instantie stonden we er met een man of 6, binnen 10 minuten stonden er meer dan 100 mensen, file om het straatje in te rijden en vooral veel leipe Japanners die aan het schreeuwen waren. Het kan soms vrij hectisch worden.

Waar overnacht je in Grand Junction? Een optie voor een overnachtingsplaats de dag erna als je voor de noordelijke route kiest zou ipv Rock Springs ook nog Green River kunnen zijn. Daar heb je ook een aantal goede hotels. Let wel even op op het stuk als je vanaf Loma (net buiten grand junction) de 139 op gaat dat je daar tot aan Rangely geen tankstations hebt. Je zou onderweg die dag de quarry van Dinosaur NM kunnen bezoeken. Dat kost je max 30 minuten. En met je nationale parkenpas kun je ook de nationale monumenten bezoeken zonder entree te hoeven betalen. Dan via Vernal door richting Dutch John en daar een korte stop maken bij Flaming Gorge. Bij de dam zelf vond ik niet veel te doen, maar net ervoor en erna heb je een aantal mooie viewpoints. Vergis je ook niet in het laatste stuk richting Rock Springs/Green River, want je gaat hier hoog door de bergen. In mijn verslag is deed ik dit op dag 10 en 11.

Behalve de outlet in Zion, zijn er ook goede outlets in Salt Lake City en Las Vegas.

Hoe laat kom je trouwens aan in Los Angeles? Mocht je bv een directe vlucht hebben met KLM dan zou je nog best een 2-tal uren naar het oosten kunnen rijden (bv Palm Springs). Met een overstap en late aankomst zou ik dit overigens niet aanraden hoor. Vooral niet voor een eerste keer en al helemaal niet in het soms hectische Los Angeles.
Brenda68
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda68 »

PSVwally schreef:Hoe laat kom je trouwens aan in Los Angeles?
Dank je Wally en ook Paul, Marrianne en iedereen

We hebben wel een overstap in Londen maar vliegen dan in een x door naar LAX, we komen daar om 15:00 aan en hadden idd al het plan gevat om vast een uur of 1/12 te gaan rijden. Dat hebben we in 2011 (Pomona) ook gedaan want toen hadden we LV als 1e op het programma staan en dat was prima te doen.
We hebben toen zelfs nog ff bij een Walmart een koelbox etc kunnen bemachtigen.
Mijn man had Palm Springs of net even ervoor in zijn hoofd maar dat is op zich iets om en dan moet je via de I10 en anders ga je via de I40 en dat is denk sneller.

In Grand Junstion slapen we in Jackson Hole lodge maarIk denk dat we op de heenweg idd voor Green River gaan en Flaming Gorge aandoen want dat lijkt me idd ook prachtig. Wat de beren betreft denk Ik dat ik mijn man voor de kerst een kattebelletje geef :lol: of zo'n tiroler-pakje met belletjes. Ik heb er zin in :D
Wat lijkt me dat een prachtige ervaring om een moederbeer met kleintjes (in de verte) te zien.

De Outlet van SLC staat ook op het programma, vandaar 2 dagen daar :shock:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

we komen daar om 15:00 aan en hadden idd al het plan gevat om vast een uur of 1/12 te gaan rijden
Je moet dan nog wel door immigrations, douane, auto ophalen.. dus voor 16.30 ben je waarschijnlijk niet op de weg en ga je wel in de file komen. Misschien dat Palm Springs net te ver is, maar ik zou inderdaad niet bij het vliegveld blijven.
In Grand Junction slapen we in Jackson Hole lodge
Ik denk dat je nu de Grand Tetons en Grand Junction even door elkaar haalt... ik vroeg het, omdat je evt 's avonds nog rond zonsondergang naar Colorado NM zou kunnen gaan, maar je tijd zal daar dan wel erg beperkt zijn. Evt zou je ook voor James M. Robb Colorado River State Park kunnen kiezen om nog even een rondje te wandelen.
Geschiere
Amerika-ontdekker

Bericht door Geschiere »

Toen wij in maart ons ticket boekte voor noord west USA was er niks meer vrij in Yellowstone. Uiteindelijk hebben we 1 nacht in gardiner geslapen en 3 nachten in het park. Allemaal rond de 100 dollar. Dus er komt zeker steeds wat vrij. En ik vond het heeel fijn dat we in het park zaten.
Yellowstone was voor ons samen met glacier het hoogtepunt van onze laatste reis.

Wat betreft canyonlands vonden wij, en we waren er in juli, het super. Eigenlijk vonden wij het mooier dan de grand canyon. Maar dat kwam misschien ook omdat het regende bij de GC.
Brenda68
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda68 »

PSVwally schreef:Wat trekt je man trouwens aan Lake Havasu haha? Dat is echt de saaiste plek op heel je route ben ik bang.
Tja van mij hoeft het ook niet zo, hij heeft die film piranhas gezien en hoewel hij daar natuurlijk ook bang voor is vond hij de omgeving mooi.

We hebben inmiddels nog een overnachting in de Yellowstone Snow Lodge (dag 11) kunnen bemachtigen, en een aanvraag gedaan voor de Pony-express, (dag 10) we zitten dan wel in 3 verschillende hotels want dag 12 zitten we in Lake Lodge :idea: :D maar we gaan dan ook maar voor de full-experience.

En we hebben een overnachting bij Green River geboekt dus het komt allemaal goed. Nu alleen GC-SLC-LV-en LA nog maar dat gaat wel lukken.
Wij dachten bij de GC 1 overnachting in het park te doen en de 2e nacht in Flagstaff omdat we dan alweer een stukje opweg naar Vermillion cliff en de Navajobridge zijn.

gr. Brenda
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

3 hotels voor Yellowstone is niets mis mee. Dit is qua oppervlakte ook het grootste park wat je gaat bezoeken. Je maakt een goede keuze om meer nachten bij Yellowstone te zetten. De snow lodge is een uitstekende plek om een nacht door te brengen. In Yellowstone zelf zijn niet veel plekken om te dineren overigens. Het zal bij de snow lodge dus druk zijn, want in het nabij gelegen Old Faithfull Inn kun je alleen maar dineren met een reservering (ver) vooraf. Lake Lodge cabins ken ik zelf niet, maar qua plek zit je daar volgens mij wel vlakbij spots waar veel wildlife zit. Dus dat is ook zeker niet mis. Ik zou als de pony express gratis te annuleren is gewoon wel rond blijven kijken of er iets vrijkomt in bv Canyon, Mammoth hot springs of Gardiner. Dan zit je perfekt voor de noordkant. En komt er niets vrij dan is er niets mis met een hotel in West Yellowstone. Ik heb zelf voor volgend jaar 2 nachten mammoth hot springs en 1 bij een budget cabin bij old faithful, maar ik ben ook nog aan het kijken of er niets vrij komt rond lake of canyon hoor. In principe zit ik er dus al, maar alleen scannen voor betere plekken.
Wij dachten bij de GC 1 overnachting in het park te doen en de 2e nacht in Flagstaff omdat we dan alweer een stukje opweg naar Vermillion cliff en de Navajobridge zijn.
Ehhh.... afstand is relatief zeg ik dan maar.
a0002.jpg
Wat ik persoonlijk wel vind is dat als je geen lange wandelingen maakt. En daarmee bedoel ik bv de bright angel of south Kaibab trail een stuk omlaag loopt je misschien geen 1.5e dag voor de grand canyon nodig hebt. Je kan op de dag dat je van Lake Havasu City afkomt al een heleboel zien en doen. En je kan die avond dus een zonsondergang aanschouwen.
Dan zou je de middag erna nog naar Flagstaff kunnen rijden om bv meteor crater te bekijken. Maar dit is natuurlijk wel voor iedereen verschillend. Ik vond persoonlijk de vliegtour over de grand canyon (was wat goedkoper dan de helitour) wel heel indrukwekkend. In Flagstaff is wel wat meer keus qua goedkopere hotels dat speelt misschien ook nog wel een rol. Maar je moet dan dus wel eerst nog 1.5u rijden.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Voor de restaurants in Yellowstone zou ik zoals Paul al aangeeft inderdaad een reservering maken. Wij konden niet meer 'spontaan' terecht, en de cafetaria aldaar (in ieder geval die bij Lake Village en Old Faithful) serveren ronduit smerig eten.

@Paul : nieuwe carrieremove als graphic designer? :lol:
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt niet van Navajo Bridge via de 89 naar Page, dus je moet daar een aardige omweg maken.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mrvanilla schreef: @Paul : nieuwe carrieremove als graphic designer? :lol:
paint voor gevorderden haha
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Je kunt niet van Navajo Bridge via de 89 naar Page, dus je moet daar een aardige omweg maken.
Als alles volgens plan gaat zou de US89 weer open moeten gaan late spring 2015 (http://www.azdot.gov/projects/north-cen ... e/overview), dus dan zou TS daar in de zomer van 2015 weer gebruik van kunnen maken als ik het goed lees. Misschien goed om in de gaten te houden, scheelt weer wat tijd.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat is inderdaad een goede om in de gaten te houden! :thumbup:

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Als je de 2de overnachting niet meer bij GC wilt doen, zou je kunnen kijken naar Cameron Trading Post.
Dat ligt op de route voor de volgende dag.

Met de 2de overnachting toch nog bij GC, een bezoek aan Navajo Bridge en omrijden om naar Page te gaan, maakt dat je tijd voor Page erg beperkt blijft.
Moest de 89 terug open zijn dan is het natuurlijk geen probleem. Je zou dan op die dag ook nog Horseshoe Bend kunnen doen.
Op de dag dat je naar Blanding rijdt, kan je dan 's ochtends een bezoek brengen aan Antelope Canyon.

Wij waren in 2012 bij Navajo Bridge, nog voor de landslide dus niet moeten omrijden. (zie mijn blog van 2012 - dag 11)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Brenda68
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda68 »

Martin & Marianne schreef:Je kunt niet van Navajo Bridge via de 89 naar Page, dus je moet daar een aardige omweg maken.

Marianne
Hoi Marrianne, als ik het goed zie is het vanaf de splitsing 40 a 45 min en en ook weer terug maar het lijkt me wel de moeite waard.
ingrid14 schreef:Als je de 2de overnachting niet meer bij GC wilt doen, zou je kunnen kijken naar Cameron Trading Post.
thnx Ingrid, ga ik zeker bekijken, ik zag ook martel canyon lodge maar moet nog ff uitzoeken waar dat goed zit.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De navajo bridge zelf is niet echt een toevoeging. Het zijn eigenlijk 2 kleine platte bruggen langs elkaar. De gieren en/of condors die er kunnen vliege zijn wel prachtig. De omgeving, vermillion cliffs, Marble Canyon, Lees Ferry (pootje baden in de Colorado rivier en de vreemderotsformaties) zijn zeker de moeite waard...maar dat kost dan een aantal uren.
Ik weet nog dat ik ongeveer op de plek stond waar nu de oude 89 'gescheurd' is (not my fault) en ik het met mijn reisgenoot over het uitzicht en de vele gaten en scheuren in de aarde had daar. Mocht de weg gemaakt zijn en het uitkijkpunt er nog zijn dan moet je echt net voorbij de kruising van Bitter Springs op de 89 aan de linkerkant even stoppen als je bijna boven bent. Wrs zullen de indiaanse verkoopsters er ook wel weer staan.
Brenda68
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda68 »

Ok, ik zie nu ook dat die mooie echte rotformaties aan de "overkant zijn", ik dacht dat het vlak voor die brug al interessant werd en het vlak bij elkaar lag. Nou dan moeten we nog maar eens evalueren of dat wel haalbaar en de moeite waard is. Ik zal dan idd die Meteor Crater In Flagstaff toevoegen en wat meer tijd in Lake Powel doorbrengen.
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 05 nov 2014, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet in het geheel gequote te worden - Quote verwijderd.
Jessicat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Jessicat »

Ik zie een volledige dag Salt Lake City in het schema. Enig idee wat je daar gaat doen? Wij hadden het daar in een paar uur wel bekeken. Het was er erg warm, bijzondere mensen die je graag 'bij de kerk willen trekken' (er is voor ieder Europees land zo ong. wel iemand die jouw taal spreekt) en gebouwen (bijna allemaal van de kerk). Als je dus geen specifieke reden hebt om er heen te gaan (?), dan zou ik die tijd ergens gebruiken waar je nu krap zit. Wij zijn in 2011 in een aantal plaatsen geweest van jouw route (zie reisverslag) en 2013 (ook reisverslag - o.a. Cody, Cheyenne, Yellowstone)... Misschien heb je er wat aan. Succes!
Oost-Canada '16
New York '15
Alaska & Yukon ‘15
Alaska & Canada ‘14 http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag267
VS '13 Seattle-Denver (verslag270)
VS '12 Atlanta-Boston
Canada & VS '11 West (verslag268)
New York '10
Canada '08
VS '05 West
Brenda68
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda68 »

Hoi, in SLC komen we waarschijnlijk pas laat aan en dan hebben we de volgende dag het outlet-center op het programma en ik wil een aantal dingen zien die ik in het boek de 19e vrouw heb gelezen w.o. het beehive house en de kathedraal en verder willen we daar meer richting het meer verblijven om een beetje uit te rusten van YS en GT. We hebben daar nog niets geboekt dus we kijken wel.
Ik zal je reisverslag lezen. thnx
Laatst gewijzigd door PSVwally op 05 nov 2014, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Brenda68
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda68 »

ingrid14 schreef:Als je de 2de overnachting niet meer bij GC wilt doen, zou je kunnen kijken naar Cameron Trading Post.
Dat ligt op de route voor de volgende dag.

Met de 2de overnachting toch nog bij GC, een bezoek aan Navajo Bridge en omrijden om naar Page te gaan, maakt dat je tijd voor Page erg beperkt blijft.
Moest de 89 terug open zijn dan is het natuurlijk geen probleem. Je zou dan op die dag ook nog Horseshoe Bend kunnen doen.
Op de dag dat je naar Blanding rijdt, kan je dan 's ochtends een bezoek brengen aan Antelope Canyon.

Wij waren in 2012 bij Navajo Bridge, nog voor de landslide dus niet moeten omrijden. (zie mijn blog van 2012 - dag 11)

Groetjes,

Ingrid
Hoi Ingrid, thnx voor deze tip, we hebben net dit schattige hotel geboekt en willen dus via de dessert view tower de GC verlaten en hier overnachten. We zien dan wel of de 89 gerepareerd is en of we meteen naar Page rijden of dat we toch nog even naar de navajo-bridge gaan. Weet iemand nog een leuk plekje om te overnachten bij Cedar Breaks? Ik zag dat je dat daar een heel mooi skigebied is en we overwegen om een dag van SLC af te halen en hier ergens een cabine te huren. Ik ben al aan het zoeken geweest maar die officieel sites net als Xanterra zijn vreselijk. 8)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer