Ik heb even nog een keer je route neergezet, maar nu zonder al die muk erbij. Ik denk trouwens ook dat je nu een juiste beslissing hebt genomen.
Even over de hitte in het algemeen. In Moab kan het heel erg heet zijn, maar ga er maar vanuit dat het tussen LA en Lake Havasu City en rond Las Vegas nog veel warmer zal zijn.
1 aankomst LAX
2 LA - Lake Havasu
3 Lake Havasu - Grand Canyon
4 Grand Canyon
5 Grand Canyon - Navajo bridge - Page
6 Page - Monument Valley - Blanding
7 Blanding - Moab (Canyonlands)
8 Moab (Arches) - Grand Junction
9 Grand Junction - Briham City / Rocksprings
10 Brigham city - West Yellowstone of Rocksprings- Cody
11 Yellowstone
12 Yellowstone
13 Yellowstone - Grand Teton
14 Grand Teton -
15 Grand Teton - Salt Lake City
16 Salt Lake City
17 Salt Lake City- Cedar City
18 Cedar City - Las Vegas
19 Las Vegas
20 Las Vegas - Los Angeles
21 Los Angeles
Ook in de Grand Tetons lopen beren

Maar als je geen flinke wandelingen gaat maken (al zou ik als je een volle dag hebt toch misschien de boottocht over Jenny lake en dan een stuk van de trail erna lopen) en mocht je nou ergens in Yellowstone of de Grand Tetons in een bosrijk gebied lopen en je bent maar met zn 2-en. Dan gewoon overdreven hard praten en evt zingen ofzo. Er zijn ook mensen die een klein belletje aan een rugzak hangen. Maar als je gewoon bij de 'attracties' met de massa bent zal je weinig overkomen. Er zijn meer incidenten met Bizons dan met beren. Het beste kun je vooral in Yellowstone 's ochtends en 's avonds in de schemer nog gaan rondrijden. Dan is het vaak wat minder druk en heb je nog grote kans om wildlife te zien die overdag schuilt in de bossen.
Ik reed toevallig bij Yellowstone de afslag naar de petrified tree in. En daar stonden een paar auto's bij het 1e parkeerplaatsje. Het ligt wat verhoogd en beneden liep een moederbeer met 2 kleintjes. In eerste instantie stonden we er met een man of 6, binnen 10 minuten stonden er meer dan 100 mensen, file om het straatje in te rijden en vooral veel leipe Japanners die aan het schreeuwen waren. Het kan soms vrij hectisch worden.
Waar overnacht je in Grand Junction? Een optie voor een overnachtingsplaats de dag erna als je voor de noordelijke route kiest zou ipv Rock Springs ook nog Green River kunnen zijn. Daar heb je ook een aantal goede hotels. Let wel even op op het stuk als je vanaf Loma (net buiten grand junction) de 139 op gaat dat je daar tot aan Rangely geen tankstations hebt. Je zou onderweg die dag de quarry van Dinosaur NM kunnen bezoeken. Dat kost je max 30 minuten. En met je nationale parkenpas kun je ook de nationale monumenten bezoeken zonder entree te hoeven betalen. Dan via Vernal door richting Dutch John en daar een korte stop maken bij Flaming Gorge. Bij de dam zelf vond ik niet veel te doen, maar net ervoor en erna heb je een aantal mooie viewpoints. Vergis je ook niet in het laatste stuk richting Rock Springs/Green River, want je gaat hier hoog door de bergen. In mijn verslag is deed ik dit op dag 10 en 11.
Behalve de outlet in Zion, zijn er ook goede outlets in Salt Lake City en Las Vegas.
Hoe laat kom je trouwens aan in Los Angeles? Mocht je bv een directe vlucht hebben met KLM dan zou je nog best een 2-tal uren naar het oosten kunnen rijden (bv Palm Springs). Met een overstap en late aankomst zou ik dit overigens niet aanraden hoor. Vooral niet voor een eerste keer en al helemaal niet in het soms hectische Los Angeles.