Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dennis89: Rondreis Zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Dennis89
Amerika-newbie

Reis Dennis89: Rondreis Zuidwesten

Bericht door Dennis89 »

Goedemiddag Amerika-Kenners!

In juni ga ik, samen met mijn vriendin, voor de eerste keer richting het Zuidwesten. Het zal een trip van 3 weken worden.
Beide willen we deels voor natuur en deels voor citytrip gaan.

Onderstaande route hebben we provisoir opgesteld:

Dag 1 Heenreis - San Fransisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco- Monterey
Dag 5 Monterey - Sequoia
Dag 6 Sequoia
Dag 7 Sequoia- Death Valley
Dag 8 Death Valley - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas - Zion
Dag 13 Zion – Lake Mammoth
Dag 14 Lake Mammoth - Bryce
Dag 15 Bryce – Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon
Dag 17 Grand Canyon –Los Angeles
Dag 18 Los Angeles
Dag 19 Los Angeles
Dag 20 Los Angeles
Dag 21 Terugreis Belgie

De volgende plaatsen willen we al ZEKER bezoeken: Las Vegas, Los Angeles, San Fransico, Death Valley, Grand Canyon.
De rest kan (moet?) nog zeker sterk veranderen met jullie goede tips :)

Als volledige leken zitten we nog met de volgende vragen:
- Is het aan te raden op voorhand reeds alle hotels vast te leggen? Of is het relatief gemakkelijk om via een app zoals Booking.com dezelfde dag een hotel vast te leggen zodat je niet vasthangt aan je planning?
- Hoeveel tijd kun je best uitrekken voor het bezoek van een national park? (totaal geen ervaring mee)
- De route van Grand Canyon naar Los Angeles is een hele trip. Hebben jullie goede tips voor een tussenstop te maken?
- Zijn er nog plaatsen die je MOET gezien hebben en die je niet in onze lijst terugvind?
- Staan er plaatsen tussen die niet echt te moeite zijn? Of een lange autorit voor wat je te zien krijgt?
- Is een bezoek aan San Diego aan te raden?
- Kom ik, indien ik bovenstaande planning aanhoud, voorbij de mooiste/meest bekende autoroutes?
- Spenderen we ergens volgens jullie te weinig of veel tijd?
- Alle andere tips/opmerkingen zijn welkom!

Bedankt om jullie licht hierover te laten schijnen en er mede voor te zorgen dat dit een onvergetelijke reis zal worden! :thumbup:

Groetjes,
Dennis
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Dennis89: Rondreis Zuidwesten

Bericht door ingrid14 »

Mooie plannen.
Er zitten wel enkele rare kronkels in je route.
En ik mis Yosemite.

Dag 1 Heenreis - San Fransisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco- Sequoia
Dag 5 Sequoia
Dag 6 Sequoia - Yosemite (overnachten in de vallei)
Dag 7 Yosemite
Dag 8 Yosemite - Tioga Pass - Mammoth Lakes
Dag 9 Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 10 Death Valley - Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas - Zion
Dag 14 Zion
Dag 15 Zion - Bryce
Dag 16 Bryce – Page
Dag 17 Page - Grand Canyon
Dag 18 Grand Canyon
Dag 19 Grand Canyon –Los Angeles
Dag 20 Los Angeles
Dag 21 Terugreis Belgie

Persoonlijk leg ik altijd vooraf de hotels vast. Zeker voor Yosemite is dit aan te bevelen. (Het zal nu al lastig worden om iets in de vallei te vinden)
Ook voor GC en Page zou ik nu al iets vastleggen.

Tussen GC en LA zou je een stop in Kingman kunnen toevoegen en de volgende dag via Joshua Tree naar LA rijden. Maar het kan in 1x.

San Diego is een erg leuke plek, maar met 3 weken tijd zou ik het niet nog gaan toevoegen, dan wordt het allemaal te gehaast.

Zelf zou ik zeker een dag LV minder doen dan in bovenstaande route.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In juni is Yosemite zeker de moeite waard met de watervallen op volle kracht. Of heb je dat bewust weggelaten? Ik denk dat je met Lake Mammoth eigenlijk Lake Powell bedoelt? Dat ligt bij Page, en de volgorde zou dan Bryce - Page - GC moeten zijn.
Het voorstel van Ingrid is erg mooi! Misschien een dag minder Las vegas en een extra dag LA.
Zie voor Yosemite en Sequoia in juni ons 2013-verslag.

Marianne
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Persoonlijk zou ik ook een volledige dag in Zion bijvoegen, zodat je daar kan wandelen. Angels Landing, The Narrows, Observation Point (hebben wij gedaan) zijn hele leuke en prachtige hikes! Zo zie je en beleef je het park op een andere manier.
Een volledige dag in Grand Canyon zou ik nu niet doen...de uitzichtpunten zijn echt goed te doen op een namiddag / voormiddag. Tenzij je natuurlijk van plan bent om te wandelen in de vallei, dan kan je wel een volledige dag gebruiken. Indien je dit niet van plan bent, kan je die dag ook omruilen voor een extra dag tussen Grand Canyon - Los Angeles (dan rijd je ook een stuk van route 66 via Kingman - Oatman en ook via Flagstaff (vinden wij een leuk dorpje)).

Yosemite zou ik ook echt inplannen. Is een héél mooi park! De watervallen zullen die tijd van het jaar ook heel mooi zijn zoals Marianne aangeeft! En als je er 1 volledige dag bent, zou ik de Panorama Trail doen!! (dan wel op voorhand de bus reserveren)
Martin & Marianne schreef:Het voorstel van Ingrid is erg mooi! Misschien een dag minder Las vegas en een extra dag LA.
--> dit zou ik ook voorstellen! Dan kan je bijvoorbeeld een dag de bekende plekken in LA bezoeken met een uitstapje naar Santa Monica / Venice Beach. En de dag erna misschien naar Universal studios (is wel leuk als je er de eerste keer bent).

Overnachtingen zou ik toch al vastleggen...annuleren gaat altijd. Ik zou zeker ook gaan voor slaapplekken in de parken zelf, scheelt je een pak tijd in het heen en weer rijden!

Je kan ook een kijkje nemen naar onze reis van 2011! Héél veel overeenkomsten in onze route.
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer