Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika 2 (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Lampie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: FAQ Autohuur voor Amerika 2 (veelgestelde vragen)

Bericht door Lampie »

@Nootje: Als het voor jullie een optie is om met de bus of trein naar Philadelphia te reizen is het ineens een stuk goedkoper bij alamo/brits.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
Jeroen161
Amerika-ontdekker

Bericht door Jeroen161 »

Toen ik 3 dagen geleden keek naar de prijzen bij Alamo brits, was 21 dagen autohuur (standaard SUV) £530 en nu ineens £790, waar kan dit grote verschil opeens door komen?
Minonbos
Amerikafan

CPP - Autohuur Alamo VS

Bericht door Minonbos »

Goede middag,
Afgelopen vrijdag een huurauto geboekt via Alamo NL voor onze rondreis West Amerika zomer 2015.
Onze reisverzekering dekt niet de Carefree Personal Protection (inzittende verzekering).
Weet iemand of het verstandig is CPP af te sluiten, zo ja bij wie?
Alvast dank voor de reacties.
Laatst gewijzigd door Minonbos op 07 nov 2014, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Van mij is het ook een stukje duurder nu.

Wat betreft huren in Californië daar is 2de bestuurder altijd gratis, ook als je naar een andere staat rijdt met de wagen.
frent
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door frent »

Volgens volgende website (http://millionmilesecrets.com/2013/04/0 ... al-driver/) en enkele andere op het internet kan je in verschillende staten een gratis 2de bestuurder krijgen als deze uw spouse is.
Wie heeft hier ervaring mee?

Spouse betekent bij ons man/vrouw maar blijkbaar in Amerika zou het ook vriend/vriendin kunnen zijn die op hetzelfde adres woont (maw niet getrouwd koppel).
Voor mij is het nogal belangrijk aangezien wij in Las Vegas vertrekken voor een lange roadtrip :)
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

frent schreef:Spouse betekent bij ons man/vrouw maar blijkbaar in Amerika zou het ook vriend/vriendin kunnen zijn die op hetzelfde adres woont (maw niet getrouwd koppel).
In Amerika betekent spouse net zoals hier ook man/man en vrouw/vrouw. :wink:
En ook dat levert in ieder geval bij Avis geen enkel probleem op.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Harry schreef: In Amerika betekent spouse net zoals hier ook man/man en vrouw/vrouw. :wink:
En ook dat levert in ieder geval bij Avis geen enkel probleem op.
:lol: :clap: :lol:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
jess85
Amerikafan

Bericht door jess85 »

Jeroen161 schreef:Toen ik 3 dagen geleden keek naar de prijzen bij Alamo brits, was 21 dagen autohuur (standaard SUV) £530 en nu ineens £790, waar kan dit grote verschil opeens door komen?
Ja, wij gingen ook op de britse site onze suv boeken, maar helaas te laat. Enorm duur geworden! Heb er zelfs niet goed van geslapen! Ik had echt moeten boeken! :( Geen idee, waarom het zo duur is ineens...
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Ik vind de prijzen van autohuur ook veel hoger dan vorig jaar. Ik heb maar alvast geboekt en hoop dat de prijzen nog wat gaan dalen zodat ik de originele boeking kan annuleren.
Afgelopen zomer een super prijs gehad bij ebookers.de maar die zijn op het moment ook niet echt goedkoop.
Jeroen161
Amerika-ontdekker

Bericht door Jeroen161 »

jess85 schreef:
Jeroen161 schreef:Toen ik 3 dagen geleden keek naar de prijzen bij Alamo brits, was 21 dagen autohuur (standaard SUV) £530 en nu ineens £790, waar kan dit grote verschil opeens door komen?
Ja, wij gingen ook op de britse site onze suv boeken, maar helaas te laat. Enorm duur geworden! Heb er zelfs niet goed van geslapen! Ik had echt moeten boeken! :( Geen idee, waarom het zo duur is ineens...
Ja, echt apart inderdaad, van de ene op de andere dag. Alamo.com is nu zelfs nog goedkoper.. Had ook moeten boeken achteraf, maarja, doe je nu niets meer aan.
IreneM
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IreneM »

Ik ga volgend jaar voor een aantal weken naar Sedona, AZ. Ik vlieg naar Phoenix en neem dan een shuttle naar Sedona omdat ik niet zelf wil rijden na een reis van 20 uur (en ook gelijk door wil naar mijn bestemming, dus geen eerste overnachting ergens anders). Grote sites als rentalcars.com bieden geen auto's aan in Sedona dus het lijkt erop dat ik weer rechtstreeks bij Hertz of Enterprise moet huren. En daar komt mijn vraag vandaan:

Onlangs heb ik voor dezelfde locatie een auto gehuurd via de NL Hertz site. Bij aankomst heb ik nog een behoorlijk bedrag bijbetaald voor PAI/PEC verzekeringen en Uninsured Motor Protection (the road side assistance & fuel had ik er al af laten halen).

Ik begreep uit eerdere posts op dit forum dat je de PAI/PEC niet nodig hebt als je een reisverzekering hebt, dus dat weet ik voor de volgende keer.

Maar hoe zit het met Uninsured Motor Protection (UMP)?

Als ik kijk op de NL hertz site bij details van de tarieven dan staat er:

Inclusief
Kenteken registratie kosten invorderen
TRANSACTIETOESLAG
Energy Toeslag
Belasting
Schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico
Aanvulling aansprakelijkheidsverzekering

Exclusief
Fuel
Premuim Emergency Roadside Service
Persoonlijke Verzekering (PI)
Toeslag Extra Bestuurder

Dus nergens iets over Uninsured Motor Protection. Kan iemand mij meer helderheid hierover geven? Zou je aanraden om dit wel of niet erbij te nemen?
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Dit zit bij Hertz in de aansprakelijkheid
Hertz Liability Insurance Supplement (LIS)
Het Supplement aansprakelijkheidsverzekering (LIS) biedt een extra dekking tot $1 miljoen voor claims inzake persoonlijke ongevallen of schade jegens u van personen die bij een ongeluk gewond raakten. LIS vrijwaart uw verzekeringspolis en/of uw persoonlijke bezittingen tot een bedrag van $ 1 miljoen in geval van dergelijke claims tegen u. LIS biedt u ook een dekking tot $100.000 in geval van een combinatie van persoonlijke verwondingen en/of claims als gevolg van schade aan eigendommen voor het geval dat u gewond raakt door een niet- of onderverzekerde chauffeur.
Dit is standaard, bij elke verhuurder, $100.000

Uninsured Motor Protection heb je altijd als je via de bekende site's huurt. Dit maakt namelijk onderdeel uit van het standaard "verzekeringspakket" wat je erbij krijgt.
IreneM
Amerika-newbie

Bericht door IreneM »

Dank voor je snelle antwoord Hinko.
Uninsured Motor Protection heb je altijd als je via de bekende site's huurt. Dit maakt namelijk onderdeel uit van het standaard "verzekeringspakket" wat je erbij krijgt.
Maar dus niet of juist wel als je via hertz.nl boekt? (ik weet dat bij rentalcars.com e.d. alles erbij zit maar boeken via die sites is in mijn geval geen optie)

Het is me een raadsel waarom ze dan iets aanbieden dat al in de verzekering zit.... :| Wat is het verschil dan tussen de LIS en de UMP? Hogere dekking o.i.d.?
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Het maakt niet uit waarbij je boekt. Rentalcars, Hertz en noem het maar...
Hertz Liability Insurance Supplement (LIS)
Het Supplement aansprakelijkheidsverzekering (LIS) biedt een extra dekking tot $1 miljoen voor claims inzake persoonlijke ongevallen of schade jegens u van personen die bij een ongeluk gewond raakten. LIS vrijwaart uw verzekeringspolis en/of uw persoonlijke bezittingen tot een bedrag van $ 1 miljoen in geval van dergelijke claims tegen u. LIS biedt u ook een dekking tot $100.000 in geval van een combinatie van persoonlijke verwondingen en/of claims als gevolg van schade aan eigendommen voor het geval dat u gewond raakt door een niet- of onderverzekerde chauffeur.
Bovenstaande heb ik via Hertz.nl
Als je via Rentalcars.com Hertz boekt, krijg je precies hetzelfde pakket.

Het zijn twee aparte dingen:
LIS = algemene aansprakelijkheid
UMP = verzekering tegen onverzekerde automobilisten.
De ene maatschappij vermeld het zo, de andere net iets anders. Maar het zit er altijd bij.

Voorbeeld Alamo:
Insurances

CDW – Collision Damage Waiver
All inclusive rates include CDW, which contractually waives or limits the renter’s liability for damage to or loss of the vehicle

Liability Cover
All inclusive rates provide the renter and authorized drivers up to an aggregate, single limit of $1,000,000 for claims that may by made by others against the renter and authorized drivers for bodily injury, death and/or property damage arising out of the use or operation of our rental vehicle.

Also included is an Uninsured Motorist (UM) benefit up to an aggregate, single limit of $100,000. UM provides benefits to the renter and any family member related by blood, marriage, or adoption, who, while physically occupying Alamo’s rental vehicle when it is being driven by the renter or an authorized driver, suffers bodily injury or death caused by negligent uninsured motorist, negligent underinsured motorists, or a negligent hit-and-run driver.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

IreneM schreef:Het is me een raadsel waarom ze dan iets aanbieden dat al in de verzekering zit.... :|
Welkom in de duistere wereld van de autoverhuur, waar een medewerker die op provisie basis werkt, je zonder blikken of blozen extra laat betalen voor iets waar je al voor betaald hebt. :blink:
IreneM
Amerika-newbie

Bericht door IreneM »

Maar in ieder geval is het me nu wel helemaal duidelijk. Dank!
drernie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door drernie »

Ik heb online bij hertz een auto gehuurd voor één dag en heb volgende verzekeringen afgesloten. Nu ik niet voor verrassingen wil komen te staan, wil ik checken of het voldoende is:

Concession fee recovery 2.45 USD
Vehicle license fee recovery 2.36 USD
MOTOR VEHICLE LICENSING TAX 2.75 USD
Loss Damage Waiver 13.5 USD
Energy Surcharge 1.49 USD

Vehicle Subtotal 32.08 USD

Extras
Pick Up or Delivery Service
Protect the Car - Loss Damage Waiver
Anton007
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Anton007 »

Ik mis de aansprakelijkheids optie oftewel de Extended Liability Protection (ep) (usa/ca: Up To $1 Mil)
drernie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door drernie »

Meer opties waren er niet bij de reservering, maar dit staat in mijn bevestigingsmail. Kennelijk moet ik dit nog aan de counter regelen:

Available Optional Items at the Counter:
Liability Insurance Supplement
daily 13.95 USD
Personal Accident Insurance / Personal Effects Coverage
daily 6.95 USD
Premium Emergency Roadside Service
daily 6.99 USD
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

drernie schreef:Meer opties waren er niet bij de reservering, maar dit staat in mijn bevestigingsmail. Kennelijk moet ik dit nog aan de counter regelen:

Available Optional Items at the Counter:
Liability Insurance Supplement
daily 13.95 USD
Personal Accident Insurance / Personal Effects Coverage
daily 6.95 USD
Premium Emergency Roadside Service
daily 6.99 USD
Het lijkt mij heel verstandig om al deze zaken voor kennisgeving aan te nemen en er vervolgens niets mee te doen.
Het zijn " beschikbare opties " die je niet nodig hebt .
Als je even tijd neemt om wat huurauto items in dit forum door te lezen zie je ook waarom.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer