Wij hebben verschillende keren gelezen dat je met een camper niet door Death Valley mag rijden in de zomermaanden. Laat ons nu net in augustus de standaardroute gaan doen.
Is er een mogelijkheid om deze dan te mijden, komende van Yosemite en onderweg zijnde naar Las Vegas? Iemand een idee?
Idd 168 en dan de 266 de grens met Nevada over en dan de 95 naar Las Vegas. Je krijgt dan trouwens wel een kleine kijk op death valley qua omgeving.
Je kan ook vanaf Lee Vining de 120 de 6 en dan via de 266 en 95 naar Las Vegas, dit is de snelste weg. Hou in beide routes wel rekening met weinig benzinepompen onderweg, dus gooi de tank in Lee Vining of Bishop helemaal vol zou ik zeggen.
Ik hoop wel dat je Yosemite (vanaf de campground) - Las Vegas niet in 1 dag gaat rijden, dat is erg ver namelijk
Wij hebben daar inderdaad twee dagen over gedaan. De eerste hebben we nog voor een groot deel in Yosemite besteed. We hebben gewandeld bij Tuolumne Grove, Tuolumne Meadows en bij veel uitzichtpunten gestopt. Daarna hebben we nog een flinke stop gehad bij Mono Lake. We hebben overnacht op Keough Campground. Een leuke camping met een leuk oud hot-spring zwembad. De tweede dag naar Las Vegas was goed te doen maar wel een lang saai eind.
Het hangt wel van de camperverhuurder af, met Cruise America is het niet verboden tegenwoordig dacht ik. Maar of het aan te raden is, is weer iets anders. Inderdaad bovenlangs rijden. Ik heb dit weekend net wat foto's gezien van die route en daar zitten mooie stukken bij waar je je in DV waant. Hebben jullie al een route gemaakt?
Martin & Marianne schreef:Het hangt wel van de camperverhuurder af, met Cruise America is het niet verboden tegenwoordig dacht ik. Maar of het aan te raden is, is weer iets anders. Inderdaad bovenlangs rijden. Ik heb dit weekend net wat foto's gezien van die route en daar zitten mooie stukken bij waar je je in DV waant. Hebben jullie al een route gemaakt?
Marianne
Dat biedt perspectief. In onze heeeeel premature ronde had ik hem overgeslagen maar misschien toch maar toevoegen dan. Ik weet dat het een flinke klim is om uit de vallei te komen maar ik denk dat we dat risico wel aandurven.
Death Valley
Voertuigen mogen in de maanden juli en augustus BIJZONDER VOORAICHTIG in Death Valley en andere woestijngebieden worden gebruikt. In de zomer bezoeken huurders deze gebieden op eigen risico en Cruise America is niet aansprakelijk voor bijzonder voertuigherstel en andere kosten. Gedurende bepaalde perioden zijn deze gebieden mogelijk niet bewoonbaar en kunnen ze gevaarlijk zijn voor de bestuurder en de passagiers.
michelly schreef:
Dat biedt perspectief. In onze heeeeel premature ronde had ik hem overgeslagen maar misschien toch maar toevoegen dan. Ik weet dat het een flinke klim is om uit de vallei te komen maar ik denk dat we dat risico wel aandurven.
Of die premature route omdraaien? Dan heb je niet die klim.
Ik ken mensen die in de zomer we met de camper door death valley zijn gegaan en weinig van die klim hebben gemerkt. Ik denk dat het ook niet zozeer motorproblemen zijn die je tegen gaat kunnen komen, maar als je bv parkeren gaat voor een paar uur dat er zaken op/aan/in de auto smelten of op andere wijze kapot gaan door de hitte.
Waar ga je naar toe na Death Valley? Richting Yosemite? Ik weet een geweldige campground in de buurt van Mammoth Lakes. Daar kun je ook gerust een tentje bijzetten. S avonds lopen de herten over de campground en een prachtig bergmeer in de buurt.
Oja, geen voorzieningen.
Dat klinkt fantastisch Marja
Is dat de camping bij Convict Lake? Daar had ik over gelezen in jullie verslag. Ik had hem al in ons voorlopig rondje opgenomen
Ik zal binnenkort een nieuw topic openen, sorry voor het overnemen van deze
Ik ben al 2x met de camper langs die helling omhoog gegaan en geen enkel probleem ondervonden. Het was toen wel niet extreem warm (+/- 40 C). Wat wij wel hebben gemerkt is dat de koelkast minder goed werkt wanneer het heel warm is. Ijs in de diepvries wordt dan bv. heel zacht.
Ja, klopt de camping bij Convict Lake. Wij kwamen daar in het weekend en het was er wel redelijk vol. Maar de plekken zijn zo ruim dat je absoluut geen last hebt van elkaar.
Dat van die koelkast hebben wij dit jaar ook voor het eerst last van gehad. De koelkast had het ook duidelijk moelijk als het wat warmer was.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.