Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Zuid-Afrika life reisverslag.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Reis Zuid-Afrika life reisverslag.
A.s. vrijdag vertrekken wij naar Zuid-Afrika. Na vele jaren Amerika gaat voor ons een droomwens in vervulling.
Wij hebben bewust gekozen om niet te veel te gaan reizen en in een redelijk klein gebied rond te trekken nl. KwaZulu Natal, dit ligt in het Noord-Oosten.
We gaan zoals gebruikelijk weer een blog bijhouden. Het internet in Zuid-Afrika is niet te vergelijken met dat van hier en in de USA, er zal dus niet iedere dag een verslag online gezet kunnen worden.
Voor wie geïnteresseerd is.
http://maartenenmarianne-zuid-afrika-2014.blogspot.nl/
Wij hebben bewust gekozen om niet te veel te gaan reizen en in een redelijk klein gebied rond te trekken nl. KwaZulu Natal, dit ligt in het Noord-Oosten.
We gaan zoals gebruikelijk weer een blog bijhouden. Het internet in Zuid-Afrika is niet te vergelijken met dat van hier en in de USA, er zal dus niet iedere dag een verslag online gezet kunnen worden.
Voor wie geïnteresseerd is.
http://maartenenmarianne-zuid-afrika-2014.blogspot.nl/
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Reis Zuid-Afrika life reisverslag.
Leuk! Wij gaan in maart naar Zuid- Afrika maar dan wel de andere kant (Kaapstad en de Garden Route) . Maar leuk om al wat sfeer op te snuiven. Ik vind op je blog niet terug hoe ik mij kan aanmelden zodat ik updates per mail ontvang?
hoe lang is jullie tussenstop in Dubai? Emirates gaf voor ons ook heel lage prijzen (€630 pp naar Kaapstad) maar met een stopover van 4u in het holst van de nacht in Dubai. Daar hadden we niet zo'n zin in. Nu vliegen we met KLM rechtstreeks AMS-CPT via Antwerpen voor €700pp. Heel handige route voor ons want wij wonen niet zo ver van Antwerpen.
Geniet van jullie reis! Ik ben benieuwd naar jullie verslag!
hoe lang is jullie tussenstop in Dubai? Emirates gaf voor ons ook heel lage prijzen (€630 pp naar Kaapstad) maar met een stopover van 4u in het holst van de nacht in Dubai. Daar hadden we niet zo'n zin in. Nu vliegen we met KLM rechtstreeks AMS-CPT via Antwerpen voor €700pp. Heel handige route voor ons want wij wonen niet zo ver van Antwerpen.
Geniet van jullie reis! Ik ben benieuwd naar jullie verslag!
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik heb geprobeerd om email service aan te zetten, maar kreeg dit niet werkend helaas. Wij hebben ook een stopover van 4 uur. Maar het prijsverschil met de KLM met ook een lange stopover op Johannesburg was ruim € 300 p.p. Daar kan je in Zuid Afrika een hoop leuke dingen voor doen.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij zijn weer terug van een geweldige reis door Zuid-Afrika. We hebben genoten van de natuur en de wilde dieren. Voor wie geïnteresseerd is onderaan vinden jullie mijn blog. Nu weer plannen voor onze volgende vakantie en die gaat weer naar de USA. Naar welk gedeelte, wij zijn er nog niet uit. Eerst maar weer eens een hoop reisverslagen doorlezen, zo komen we de winter wel weer door.
- LeenG
- Amerika-expert
ah, dat ga ik deze avond op mijn gemak lezen. Ik was je blog eerlijk gezegd uit het oog verloren
daar dient die e-mail dus voor; drukke tijden op het werk enzo
Heb al snel je eerste pagina met handige tips gelezen, handig!

Heb al snel je eerste pagina met handige tips gelezen, handig!

- LeenG
- Amerika-expert
zo, net gelezen. Jullie hebben echt veel geluk gehad bij het dieren spotten, zeg! Daar kan je menig safari-ganger jaloers mee maken. Ik hoop dat wij in maart ook zoveel geluk gaan hebben maar wij gaan maar 3 dagen/2 nachten in Addo Elephant NP zitten. Misschien ook nog Tsitsikamma maar daar zit niet zoveel groot wildlife.
Die tips zijn echt superhandig. Ik denk dat wij sowieso een automatic gaan huren, dat voelt net iets veiliger. Maar wel een kleinere auto, scheelt toch veel in kosten.
We hebben wel al eens links gereden in Engeland en Schotland maar dat was met onze eigen auto.
Vond je gemakkelijk plaatsjes om te ontbijten of had je meestal zelf ontbijt-spullen mee? Vind je er makkelijk lekker brood of sandwiches ofzo? Ik was van plan om hier en daar self-catering te doen maar als het zo goedkoop is, misschien toch niet. Ach, dat zien we dan wel.
bedankt voor je verslag!
Nu lekker nagenieten met foto's bekijken en sorteren
Die tips zijn echt superhandig. Ik denk dat wij sowieso een automatic gaan huren, dat voelt net iets veiliger. Maar wel een kleinere auto, scheelt toch veel in kosten.
We hebben wel al eens links gereden in Engeland en Schotland maar dat was met onze eigen auto.
Vond je gemakkelijk plaatsjes om te ontbijten of had je meestal zelf ontbijt-spullen mee? Vind je er makkelijk lekker brood of sandwiches ofzo? Ik was van plan om hier en daar self-catering te doen maar als het zo goedkoop is, misschien toch niet. Ach, dat zien we dan wel.
bedankt voor je verslag!

Nu lekker nagenieten met foto's bekijken en sorteren

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Sorry Leen voor de late reactie, ik ben al een tijdje niet op het forum geweest dat heb je als je net van vakantie terug bent.
De automaat was heel gemakkelijk, deze hadden wij niet besteld maar waarschijnlijk hadden we de laatste die er nog was en was dit een gratis upgrade.
Het links rijden in Zuid-Afrika is niet te vergelijken met links rijden in Engeland, een doorgetrokken streep is hier dus geen doorgetrokken streep.
Let erop dat je op de snelweg zo veel mogelijk gebruik maakt van de vluchtstrook. Ook het tegemoetkomende verkeer rijdt gewoon op jouw baan. Het blijft opletten.
Als we in een B&B zaten was ontbijten makkelijk. In St. Lucia kan je makkelijk ontbijten, dit is een behoorlijk grote stad. Vaak zit er in een aantal parken een restaurant waar je heerlijk kunt ontbijten. Ik zou dit even googelen en anders 's ochtends gewoon ontbijt zelf klaarmaken. In elke tent en/of huisje stond een koelkast, dus je kan gerust zelf inslaan. In Zuid-Afrika is echt alles te koop wat je hier ook vindt, alleen het brood is niet zo geweldig. Vergelijk het met het Amerikaanse brood en dan weet je wel genoeg denk ik. Het blijft wel super lang vers. Als je heel veel geluk hebt vind je een Spar met een vers brood afdeling, maar die vonden we alleen in Durban.
Vind je ergens gelegenheid om te ontbijten dan zeg ik gewoon doen hoor, het is inderdaad super goedkoop, voor nog geen € 5,- eet je je buik rond. Wel is het zo dat wanneer je op safari gaat je heel vroeg opstaat (wij bijna iedere dag om 5 uur), dan is er nog niets open en zal je zelf voor je ontbijt moeten zorgen.
Ik weet niet of ik hier reclame mag maken, maar onze reis is georganiseerd door Safaris op Maat, dit zijn Nederlanders die geëmigreerd zijn en in St. Lucia wonen. Je kan zelf met hun je hele reis uitstippelen en de organisatie van hun is echt geweldig en bij problemen zijn ze direct bereikbaar.
Ik wens je net zo veel mooie dieren toe dan wij gezien hebben. Een ongelooflijke ervaring om een olifant en een neushoorn op 5 meter afstand te zien staan en een leeuw en cheeta die voor je auto lopen. Het was voor ons een reis om nooit meer te vergeten, we gaan zeker nog eens terug, maar volgend jaar weer naar de USA/Canada.
De automaat was heel gemakkelijk, deze hadden wij niet besteld maar waarschijnlijk hadden we de laatste die er nog was en was dit een gratis upgrade.
Het links rijden in Zuid-Afrika is niet te vergelijken met links rijden in Engeland, een doorgetrokken streep is hier dus geen doorgetrokken streep.

Als we in een B&B zaten was ontbijten makkelijk. In St. Lucia kan je makkelijk ontbijten, dit is een behoorlijk grote stad. Vaak zit er in een aantal parken een restaurant waar je heerlijk kunt ontbijten. Ik zou dit even googelen en anders 's ochtends gewoon ontbijt zelf klaarmaken. In elke tent en/of huisje stond een koelkast, dus je kan gerust zelf inslaan. In Zuid-Afrika is echt alles te koop wat je hier ook vindt, alleen het brood is niet zo geweldig. Vergelijk het met het Amerikaanse brood en dan weet je wel genoeg denk ik. Het blijft wel super lang vers. Als je heel veel geluk hebt vind je een Spar met een vers brood afdeling, maar die vonden we alleen in Durban.
Vind je ergens gelegenheid om te ontbijten dan zeg ik gewoon doen hoor, het is inderdaad super goedkoop, voor nog geen € 5,- eet je je buik rond. Wel is het zo dat wanneer je op safari gaat je heel vroeg opstaat (wij bijna iedere dag om 5 uur), dan is er nog niets open en zal je zelf voor je ontbijt moeten zorgen.
Ik weet niet of ik hier reclame mag maken, maar onze reis is georganiseerd door Safaris op Maat, dit zijn Nederlanders die geëmigreerd zijn en in St. Lucia wonen. Je kan zelf met hun je hele reis uitstippelen en de organisatie van hun is echt geweldig en bij problemen zijn ze direct bereikbaar.
Ik wens je net zo veel mooie dieren toe dan wij gezien hebben. Een ongelooflijke ervaring om een olifant en een neushoorn op 5 meter afstand te zien staan en een leeuw en cheeta die voor je auto lopen. Het was voor ons een reis om nooit meer te vergeten, we gaan zeker nog eens terug, maar volgend jaar weer naar de USA/Canada.
Ohhh zijn jullie al weer terug? Dacht dat jullie pas eind november zouden gaan
Ik ga van de week snel jullie verslag lezen!!!

Ik ga van de week snel jullie verslag lezen!!!
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
- bedeve
- Amerika-expert
The place to be !!plume schreef: Het links rijden in Zuid-Afrika is niet te vergelijken met links rijden in Engeland, een doorgetrokken streep is hier dus geen doorgetrokken streep.Let erop dat je op de snelweg zo veel mogelijk gebruik maakt van de vluchtstrook. Ook het tegemoetkomende verkeer rijdt gewoon op jouw baan.
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 12 nov 2014, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote werkend gemaakt
Reden: Quote werkend gemaakt
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wij zijn van de zomer ook geweest. Hele leuke vakantie gehad en ook alleen rond het Krugerpark. In totaal vier adresjes. Begonnen in Marloth Park, toen White River, vervolgens vlak bij Gods Window en geëindigd in een villa in Phalaborwa. We vlogen met Lufthansa vanaf Amsterdam via Frankfurt. A380 is super om mee te vliegen, al wilden de kids liever met een nieuwe 777-300ER van American vanwege een beter entertainmentsysteem.
Voor mij was het de vierde keer en na drie keer met automaat nu een auto gehuurd met handbak. En ik moet zeggen dat me dat enorm is meegevallen. In berg of heuvelachtig gebied vond ik het handiger. Alleen in het Kruger is het wat oppassen dat je hem wel in de eerste houdt als je olifanten aan het spotten bent
Voor mij was het de vierde keer en na drie keer met automaat nu een auto gehuurd met handbak. En ik moet zeggen dat me dat enorm is meegevallen. In berg of heuvelachtig gebied vond ik het handiger. Alleen in het Kruger is het wat oppassen dat je hem wel in de eerste houdt als je olifanten aan het spotten bent

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij hebben met de Emirates gevlogen en die 777-300ER is echt een geweldig toestel. Wat een beenruimte heb je daar vergeleken met bijv. de klm en met een geweldig entertainment systeem, zelfs Nederlandse films werden uitgezonden.
Het is ons heel erg goed bevallen om slechts een "klein" rondje te maken. Je hebt dan meer tijd voor de nationale parken. Zuid-Afrika is een geweldig land en wij gaan zeker nog eens terug en denken dan ook om een tijdje in het Kruger Park te blijven. Maar eerst volgend jaar weer een rondreis door Noord-West Amerika met een stukje van Vancouver Island.
Het is ons heel erg goed bevallen om slechts een "klein" rondje te maken. Je hebt dan meer tijd voor de nationale parken. Zuid-Afrika is een geweldig land en wij gaan zeker nog eens terug en denken dan ook om een tijdje in het Kruger Park te blijven. Maar eerst volgend jaar weer een rondreis door Noord-West Amerika met een stukje van Vancouver Island.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 10053 Weergaves
-
Laatste bericht door michelly
-
- 0 Reacties