Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hotels boeken via booking.com
Hotels boeken via booking.com
Wij hebben nu een aantal hotel reserveringen gemaakt via booking.com. Op mijn bevestiging staat vaak dat 12% en soms 15% belasting niet is inbegrepen terwijl als ik op de site van booking.com kijk bij de hotels die ik heb geboekt bij hotelvoorwaarden staat dat de belasting wel is inbegrepen. Wie heeft hier ervaring mee en moeten we nou in het hotel nog belasting betalen of niet?
Re: Hotels boeken via booking.com
Bij mij staat er overal dat de Belasting en eventuele resort fee niet in inbegrepen. Waar staat het bij u dat dat wel zo is?
In ieder geval zou ik toch wel rekenen op die extra belasting. In het algemeen worden prijzen in Amerika niet aangeduid inclusief belasting...
In ieder geval zou ik toch wel rekenen op die extra belasting. In het algemeen worden prijzen in Amerika niet aangeduid inclusief belasting...
Als ik hetzelfde hotel nogmaals aanklik en uiteindelijk bij het bedrag selecteer en bevestig krijg je rechts het totaalbedrag te zien met daarom een link met "meer over uw boeking" als ik dat aanklik krijg je de reserveringsvoorwaarden/hotelvoorwaarden te zien en daar staat bij elk hotel dat ik heb geboekt dat de belasting is inbegrepen alleen als ik dus mijn bevestigingen bekijk staat dat het niet is inbegrepen
Zie citaat hieronder (kopie van booking.com):
Belastingen en servicekosten: 14% Belasting is inbegrepen. 1.50% Toeristenbelasting is inbegrepen. USD 1.72 servicekosten per nacht is inbegrepen.

Zie citaat hieronder (kopie van booking.com):
Belastingen en servicekosten: 14% Belasting is inbegrepen. 1.50% Toeristenbelasting is inbegrepen. USD 1.72 servicekosten per nacht is inbegrepen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In de prijsopbouw op booking.com zie ik de kale prijs in dollars staan en daaronder de tax en het totaalbedrag incl tax. Dat totaalbedrag komt overeen met het bedrag in euro (bij de huidige koers, het kan dus meer of minder worden omdat je pas ter plekke afrekent). In het (geschatte) bedrag in euro zit de belasting dus inbegrepen.
Ik heb geen ervaring met booking.com, wat staat er op je bevestiging, een bedrag in euro's of dollars?
Ik blijf het toch wel zo prettig vinden om rechtstreeks te boeken. Dan zie je precies waar je voor betaalt en heb je niet deze verwarring.
Marianne
Ik heb geen ervaring met booking.com, wat staat er op je bevestiging, een bedrag in euro's of dollars?
Ik blijf het toch wel zo prettig vinden om rechtstreeks te boeken. Dan zie je precies waar je voor betaalt en heb je niet deze verwarring.
Marianne
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
naar mijn weten zijn alle prijzen bij booking.com inclusief alles.
Staat ook zeer expliciet vermeld op de bevestiging.
Ook in Las Vegas rekenen ze bijboeking.com de prijzen inclusief resort fees.
Tijdje terug prijzen vergeleken met booking.com en Vegas.com
en booking was een stuk duurder.....tot je verder gaat met boeken.
Bij Vegas.com kwamen extra persons charge (waarom, oh waarom) en resort fees
er nog bij. En bij booking.com zat dit allemaal in de prijs verwerkt, waardoor
booking.com uiteindelijk toch goedkoper was.
Staat ook zeer expliciet vermeld op de bevestiging.
Ook in Las Vegas rekenen ze bijboeking.com de prijzen inclusief resort fees.
Tijdje terug prijzen vergeleken met booking.com en Vegas.com
en booking was een stuk duurder.....tot je verder gaat met boeken.
Bij Vegas.com kwamen extra persons charge (waarom, oh waarom) en resort fees
er nog bij. En bij booking.com zat dit allemaal in de prijs verwerkt, waardoor
booking.com uiteindelijk toch goedkoper was.
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
als ik men super8 in vegas reservatie op booking.com bekijk voor aanstaande zome zie ik toch duidelijk staan "zonder 12% belasting"
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
ik boek veel via booking.com en ik heb nog nooit meegemaakt, ook niet in Amerika, dat ik meer moest betalen als het bedrag wat in de bevestiging stond.
Groetjes,
Rachel
Groetjes,
Rachel
Heimwee naar Amerika !
2012 Zuidwest Amerika
2014 Noordoost Amerika
volgende keer naar Zuidoost, zo snel mogelijk graag ;-)
2012 Zuidwest Amerika
2014 Noordoost Amerika
volgende keer naar Zuidoost, zo snel mogelijk graag ;-)
- marjoleinBB
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik boek bijna alle hotels via booking.com en betaal eigenlijk altijd het bedrag wat op de factuur staat als ik online boek .Geen extra kosten of belastingen .
Bedankt voor jullie reacties. In mijn bevestigigen staat het totaalbedrag in Dollars maar dan staat eronder vermeld:
U betaalt gedurende uw verblijf bij The Inn at Marina del Rey
Belasting (15.57%) niet inbegrepen
Houd er rekening mee dat extra's (bijvoorbeeld een extra bed) niet in het totaalbedrag zijn meegerekend.
** Toeslagen die niet zijn inbegrepen in de totaalprijs dienen bij de accommodatie betaald te worden. **
De totaalprijs die wordt weergegeven is het bedrag dat u betaalt aan de accommodatie. Booking.com brengt geen reserverings- of administratiekosten in rekening.
De bevestiging zegt dus 15.57% NIET inbegrepen maar daaronder staat weer de totaalprijs die wordt weergegevens is het bedrag dat u betaald aan de accomodatie???
Ik heb maar even een mail gestuurd naar booking.com vindt dit erg verwarrend.
U betaalt gedurende uw verblijf bij The Inn at Marina del Rey
Belasting (15.57%) niet inbegrepen
Houd er rekening mee dat extra's (bijvoorbeeld een extra bed) niet in het totaalbedrag zijn meegerekend.
** Toeslagen die niet zijn inbegrepen in de totaalprijs dienen bij de accommodatie betaald te worden. **
De totaalprijs die wordt weergegeven is het bedrag dat u betaalt aan de accommodatie. Booking.com brengt geen reserverings- of administratiekosten in rekening.
De bevestiging zegt dus 15.57% NIET inbegrepen maar daaronder staat weer de totaalprijs die wordt weergegevens is het bedrag dat u betaald aan de accomodatie???
Ik heb maar even een mail gestuurd naar booking.com vindt dit erg verwarrend.
Afgelopen reis hebben we ook veel via booking .com geboekt . Zowel vanuit NL als ter plekke in de US . Bij hotels die we ter plaatse boekten was de belasting NIET inbegrepen . Dit staat er ook duidelijk bij ,en ook hoeveel taks erbij komt . De hotels die we in NL op voorhand boekten was de taks WEl bij inbegrepen . Dit stond er ook bij : dit bedrag is inclusief alle belastingen en taxen .
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Wij gebruiken ook vaak booking.com. Heb altijd het bedrag moeten betalen wat op de bevestiging staat.
Heb even gekeken op mijn bevestigingen en overal staat duidelijk de prijs van het hotel met daaronder de tax (inbegrepen staat ervoor) en dan het totaalbedrag in dollars (betalen meestal daar pas).
Bij booking.com kun je inloggen en je eigen reserveringen zien. Klik op prijsopbouw en je ziet precies vermeld wat je moet betalen aan het hotel.
Dit is een voorbeeld van een eerdere bevestiging wat er dan staat waarbij je dus duidelijk ziet dat de tax inbegrepen is:
Kamer met 2 Queensize Bedden US$ 129
Belasting (8%) inbegrepen US$ 10,32
Totaalprijs US$ 139,32
Heb even gekeken op mijn bevestigingen en overal staat duidelijk de prijs van het hotel met daaronder de tax (inbegrepen staat ervoor) en dan het totaalbedrag in dollars (betalen meestal daar pas).
Bij booking.com kun je inloggen en je eigen reserveringen zien. Klik op prijsopbouw en je ziet precies vermeld wat je moet betalen aan het hotel.
Dit is een voorbeeld van een eerdere bevestiging wat er dan staat waarbij je dus duidelijk ziet dat de tax inbegrepen is:
Kamer met 2 Queensize Bedden US$ 129
Belasting (8%) inbegrepen US$ 10,32
Totaalprijs US$ 139,32
Laatst gewijzigd door pumi1000 op 13 nov 2014, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Ik heb zojuist maar even gebeld met booking.com ik kreeg als antwoord dat als op de bevestiging staat dat de belasting NIET is inbegrepen dat je deze in het hotel nog moet betalen over het totaalbedrag.
Ik heb dus de hotels weer geannuleerd en rechtstreeks geboekt scheelde me toch weer aardig wat Euro's.
Ik heb dus de hotels weer geannuleerd en rechtstreeks geboekt scheelde me toch weer aardig wat Euro's.
maar ook als je rechtstreeks boekt bij hotel zijn de belastingen Niet inbegrepen , al staat dit niet altijd duidelijk vermeld. De prijs kan soms wel schelen ,maar om nou te zeggen dat dit je tientallen euros winst oplevert betwijfel ik . Soms is er wel nog een kamer vrij bij rechtstreeks boeken en niet via booking .Blijven vergelijken is dus noodzakelijk .
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan me wel voorstellen dat het bij de Inn in Marina del rey wel aardig op kan lopen, die tax, zeker als je er meerdere nachten zit. ooi hotel, wij zaten er meerdere keren. Verandert wel erg vaak van eigenaar trouwens. Huur er fietsen, dan ben je o bij het strand, zonder parkeerkosten.
Ik heb nu de Inn opgezocht op booking.com maar daar staat niet zo'n overzicht met prijs zonder tax en de tax apart, terwijl ik dat bij andere accommodatie wel zie staan (zoals in het voorbeeld van Pumi).
Marianne
Ik heb nu de Inn opgezocht op booking.com maar daar staat niet zo'n overzicht met prijs zonder tax en de tax apart, terwijl ik dat bij andere accommodatie wel zie staan (zoals in het voorbeeld van Pumi).
Marianne
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
@beabert
Als we rechtreeks bij hotels boeken, krijg je ook zo'n overzicht met prijs, tax en totaalprijs. Klopt dat je bij het zoeken eerst de prijs zonder tax te zien krijgt, maar bij reserveren komt die tax erbij en zie je het totaalbedrag (dit heb ik tenminste tot nu toe altijd zo gehad)
Als we rechtreeks bij hotels boeken, krijg je ook zo'n overzicht met prijs, tax en totaalprijs. Klopt dat je bij het zoeken eerst de prijs zonder tax te zien krijgt, maar bij reserveren komt die tax erbij en zie je het totaalbedrag (dit heb ik tenminste tot nu toe altijd zo gehad)
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
Bij hotels die ik nu rechtsstreeks heb geboekt staat keurig bij inclusief en exclusief het bedrag met Belasting en alles bij elkaar scheelt het me toch 125 euro kan ik toch leuke dingen van doen.
Bedankt nogmaal voor alle reacties!
Bedankt nogmaal voor alle reacties!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Als het expleciet wordt vermeld, (en dat is meestal zo), zit het bij de prijs in. Als je in "euro's" hebt gereserveerd, kan dit een verschil opleveren omdat je in de plaatselijke valuta moet afrekenen.
Nog een tip: kijk ook naar annuleringsvoorwaarden (de "i" achter het bedrag). Meestal staat daar bij " annuleren tot 18.00 uur op de dag van aankomst". Wel zo handig. Kun je alle kanten nog op. Als er later een aanbieding komt van hetzelfde hotel of je zoekt toch een ander hotel, kun je eerst de nieuwe reservering boeken en daarna de gemaakte reservering, met een paar klikken, annuleren.
Ik heb zelf goede ervaringen met booking.com.
Nog een tip: kijk ook naar annuleringsvoorwaarden (de "i" achter het bedrag). Meestal staat daar bij " annuleren tot 18.00 uur op de dag van aankomst". Wel zo handig. Kun je alle kanten nog op. Als er later een aanbieding komt van hetzelfde hotel of je zoekt toch een ander hotel, kun je eerst de nieuwe reservering boeken en daarna de gemaakte reservering, met een paar klikken, annuleren.
Ik heb zelf goede ervaringen met booking.com.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 30 Reacties
- 8484 Weergaves
-
Laatste bericht door Ericp
-
- 6 Reacties